Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Мнениеот Euler » Съб 02 яну 2016 16:29


ще ми обясните ли, т.к. имам подобен проблем, какво точно става като се прецака тази гарнитура ?
Защо така вдига налягане в охладителната система ?
И колко трудоемко е да се смени гарнитурата ? Колко пари горе долу ?
Аз имам и прблем с парното. Ту го има, ту го няма...
Колата е Пасат Б5, 1.9тди AVG мотор (110 коня)




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Мнениеот samo_pechka » Съб 02 яну 2016 23:07


Гарнитурата се прецаква основно от калпав антифриз, това е мое мнение разбира се. Или поради прегряване/некачествен ремонт/резервни части преди . Провери си дали е наред термоста и в.помпа.
Вдига се щото газовете напъват във водният кръг
Като сума не мога да ти кажа, никога не е конкретна , често се отваря и доп. работа. Аз я сменям за около 4-5 часа (труд) ако е само смяна на гарнитурата. Като не влиза времето за шлайфане на главата. Често обаче отива и повече време , добре е да се прегледат/припаснат клапани. Евентуално и преди това набиване на нови водачи, райбероване и т.н. При смъкната глава дори си е задължително поне притриването на клапаните. Ако наближава и време за ремъци/ролки - и тях.
С парното имаш проблем щото е съчетано с газовете в системата, те избутват за момент водата( охл.течност ) и по радиаторчето на парното.
Не карай дълго така. Оправи я при първа възможност .
П.п. пропуснах да допиша за трудоемкостта . Ако нямаш условия, познания и инструменти , ще ти е трудно.


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Мнениеот Euler » Пон 04 яну 2016 20:02


@samo_pechka Благодаря!
Аз и навъртях 70 хил км на моята печка. Наскоро смених ремъци и ролки. До сега не ми е загрявала никога. Но от пролетта-лятото почна да се губи антифриз. Преди седмица на качване на магистрала Хемус откъм Ябланица и дадох повече зор и загря за първи път. А водната помпа, ако не работи няма ли да загрява постоянно ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Мнениеот samo_pechka » Пон 04 яну 2016 22:00


Оригиналните в.помпи по АФН са с така наречената "пластмасова" турбинка . Поне по А4 , А6 с АФН и Пасат Б5. Как бъде не се поврежда самата турбинка, но е факт, че понякога пада/охлабва се от оста . И става кофти. Виждал съм и със счупена отчасти перка, каква е била причината мога да гадая само ( примерно от замръзнал антифриз )
Аз на моите коли съм сложил автърмаркет Хепу, те са с бронзова перка , за мен това вече е нещо добро.
Та ако е оригинална при теб , вероятността да превърта турбинката е много малка. Въпреки, ч е е вероятно. При теб месъмнява друга работата. Това, че вероятно е тръгнала гарнитурата при теб, как да е, знаеш го. Но много хора не обръщат внимание на вискосъединителя на охл.перка. .И тя не е вечна, а скапе ли се....Лесно се проверява, на загрял мотор и средни обороти ( около 2к.) с помощта на един картон се мъчиш да спреш перката . При здрава е доста зор спирането. При скапано виско, спира с лекота. И още нещо, една грешка се прави при смяна на ремъци. Масово при демонтаж на виското, се оставя в легнало положение някъде из гаража. Неправилно е. Задължително трябва да се сложи/съхранява вертикално. Причината-нещо става с гела, не знам точно какво , но се след монтажа обратно не работи както трябва и възникват неприятни изненади. Признавам, че съм виждал дори нови да ги слагат легнали ( в магазина) :censored2 е как да я купи човек ?! Малоумници.


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Мнениеот Euler » Вто 05 яну 2016 21:49


Коя от двете е виско перката ?
Едната я сменях ( zfa от форума) преди няколко години - тази в ляво, като застанеш отпред.


Потребителски аватар
terek
Мнения: 423
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5 1.9 TDI 110 к.с. - Хвърля антифриз през казанчето

Мнениеот terek » Чет 21 яну 2016 20:57


Проблема е решен.Колегата Dimitrovi беше прав.Оказа се че, е от гарнитурата на главата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 50 госта