Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот hvp800 » Чет 24 мар 2016 16:00


Демферите са различни за напречен мотор ( голф, бора ) и тези за надлъжен мотор ( пасат, а4 и т.н.) и това за мотори 131 к.
Преди време дори си купих пасатов маховик с намерението да го монтирам на бората, с която съм в момента но филма се оказа малко по-сложен и засега замяната е в застой.
Още нещо към автора на темата ( очевидно не му харесват отговорите и хем пита, хем спори ама това е друга тема ) относно комплекта маховик-съединител за напречен мотор. Демпферен маховик средна цена 800 лв , плътен маховик средна цена 650 лв.
Колко голяма далавера е ....




papi_sparco
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 15 ное 2014 22:11
Автомобил: VW Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот papi_sparco » Чет 24 мар 2016 22:59


Колега hvp800,хората когато имат проблем със своя автомобил и решат да потърсят помощ във някой форум какво получават 90 % глупости и само 10 % истина,да, впускам се в спорове но те са от опит и защитавам своето не съм влезнал тук да се докажа че съм прав,не съм нито първия нито последния ,който има проблем с двумасовия маховик,сигурен съм че има и много други с такъв проблем и реших тук да потърся мнение или решение,но уви
Написал съм че ще тегля каравана с колата ,няма да ходя да я измия на левчетата и от там да я паркирам пред кафето и да ти отговоря когато претовариш един денферен съединител се поврежда маховика+ феродовия диск=800лв,при алтернативата с едномасов маховик се износва само феродовия диск=100лв е там е разликата


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот hvp800 » Пет 25 мар 2016 0:44


За форумите и глупостите донякъде си прав но точно в тази тема глупави постове не срещнах. Решил си да слагаш плътен маховик, няма лошо колата си е твоя, и си свободен да я трошиш както искаш, но има и други потребители дето ще прочетат темата, и ще си извадят нужните изводи, редно е и за тях да помислим.
Ще ти разкажа моето приключение с маховиците ( множественото число не е случайно ). След известни заигравки на тема силов тунинг маховика така го бях блокирал, че от "нещото" между двата диска не беше останало нищо, и поради дебаланса колата ми подскачаше като в негърски клип. Взех си комплект заместител с т.нар. плътен маховик на Валео. Тук държа да отбележа,че основната причина да го направя е мнението на много "разбирачи", че демпфера е много лошо нещо и как е създаден само за пари и няма смисъл от него :screwy . Това донякъде се дължи на факта,че мнозина са правили това упражнение на 5 степенната си кутия и си мислят, че същото важи и за 6 степенна такава.
Та какво се случи след смяната на маховика- на празен ход лупа да си .... мамата :stumm ама лупане ти казвам. Леко като повиша оборотите всичко е ок. Отивам в магазина и им казвам какво се случва с комплекта дето са ми дали и единия от продавачите ми казва, че от няколкото продадени такива ( на 240мм ) всичките имат такива оплаквания за тези на 228мм нямало проблем :banghead
След като ми се прецака и датчика за задна не издържах и свалих плътния маховик и повече за такъв не искам да чувам. Тогава си взех такъв от Пасат ( дори тук във форума питах има ли вариант да го монтирам на Бора но отговор не получих :exclaim е вариант има ,ама не е лесен, нито евтин :smile ), защото пасатските държат на малко повече нютони. Тук пояснявам отново- основния убиец на демпферния маховик освен многото километри са нютон метрите а не дърпането на каравана да речем :c020 . В крайна сметка неволите ми приключиха след като си взех демпферен маховик ( втора употреба :scare3 ) и вместо феродо наковах керамика ( феродо не устискваше напъна ) и те така. Следващата смяна ( такава неминуемо ще има ) най-вероятно ще е Закс Перформарс с усилен притискател :a045 неговите спецификации са 550 нютона и вероятно доста каравани ще издърпа :biggrin лошото е , че цената му е силно неприятна :stumm
Толкоз от мен по тази тема и се надявам да съм бил полезен :beer


katastrofiks
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот katastrofiks » Пет 25 мар 2016 4:15


1. Така и аз бях слушал един друг "smart ass' като теб и свалям скоростите на един г4 AGR,защото имаше едно тресене на празен ход - не можах да разбера защо си правил скорусти ? Предполагам само ти си знаеш . И да си го запазиш само за теб , не мисля ,че ще е проблем .
2. и какво да видя-едномасов съединител с хлопащи пружини на феродовия диск,но прочети малко има доста теми за маховиците на 90-110к,а относно Шараните и Пасатите във Враца и др. - муахахахахаа на 110 освен , че е демфер , е много по - "слаб" от ПД съединител . Искам да ми говориш в цифри . По точно в Nm . АМА МНОООГО ДЪРЖА ДА МИ КАЖЕШ , С КАКВО УГАСИ ВИБРАЦИИТЕ , И АКО НЕ СИ КЪДЕ СЕ ПРЕДАВАТ И КАКВО ПРИЧИНЯВАТ ???????????????????????????????
3. споделям само факти а и ако не знаеш са Спринтерите които теглят 3 коли и за тях се продават едномасови комплекти ,че не ги виждам хората да дават по 1000лв по два пъти в годината за маховици-превоза - ама вибрациите освен мисловно , как другаг ги погасяш ? 2 пъти в годината съединител ?????? Луда работа
4. на коли им е бизнес и да те информирам че и в големия талон е записана максималната маса на състав от превозни средства за твое инфо за пасат 131 е 3650кг а за голф 131-3085,защо така бе колега да не би денферите да са различни ?[/quote] - браво мъжки . Значи няма какво да се притесняваш за някаква "пиклива" каравана . Карай си колата и си свиркай . Тема размисъл . След съединителя имаш скоростна кутия . Там са разположени предавките , а след тях диференциал .
Колега моля те дай по - сериозно . Ще ме умориш , ама от смях . :biggrin

Не съм чул съединител от AFN или 1Z да си кара на 200 коня (почва да боксува). Оня "мръсния " демфер си кара . Абстрахирай се от "smart ass' , "stupid ass" , "philosophize ass " и помисли реално !!!!!! Би ли информирам читателите , на тази гениална мисъл (тема) , до колко Nm издържа съединител от 1z , AFN (демфер), и ПД (нищо ,че на 115 и 131/150 има разлика ) Ако пък не ти се мисли , си смени темата , с нещо то сорта : може ли да се набутам с едномасов маховик на пасата ?
Тази тема не я чета само аз . Има и хора с подрастваща мисъл . Въпроса ми е : Трябва ли да ги объркаш и тях ? ФОРУМЪТ Е КОНСТРУИРАН ЗА ПОМОЩ , А НЕ ЗА ОБЪРКВАНЕ !!!!!!!!
КОЛЕГИ ПРИСЪСТВАЩИ НА ТОЗИ СПОР ( ПРОСТОТИЯ ) , НИКОГА , АМА НИКОГА НЕ СЛАГАЙТЕ ТВЪРД МАХОВИК НА ПД МОТОР .


papi_sparco
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 15 ное 2014 22:11
Автомобил: VW Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот papi_sparco » Пет 25 мар 2016 23:33


Колега katastrofiks
1.на г4 AGR тресеше на празен ход,вероятна причина-разбит денферен маховик,когато махнах ск.кутия(тя се демонтира за да можеш да имаш достъп до съединителя)вместо денферен разбрах че колата е с едномасов съединител(колата беше дошла от Германия,свалил съм я от автовоза )т.е. съединителя е оригинален,тъй като причината не беше едномасовия маховик а феродовия диск-целия хлопаше,смених него и притискателя и колата утихна
2.дадох ти факти-всички леки коли,които теглят платформи а коли от чужбина са с едномасови маховици,защо,ти не ми отговори
3.през цялото време говоря за теглене на каравана и съединител,ти говориш за чип тунинг и съединител,има разлика
4,колегата hvp800 даде ясни доводи защо предпочита денфер а ти отговаряш НИКОГА НЕ СЛАГАЙТЕ ТВЪРД МАХОВИК НА ПД МОТОР .
Обясни ми и защо на моторите с нафтова помпа се заменя денфера без никакъв проблем,(ако има денфер) ПРОБВАНО Е МНОГО ПЪТИ на ПД не може,и ако може без отговори от рода "то така завода го е произвел и така трябва да бъде" и 'то денфера издържа повече",ЗАЩО???


katastrofiks
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот katastrofiks » Съб 26 мар 2016 2:41


Кола на 15 години с оригинален съединител ? Не е невъзможно , но си е доста съмнително . На запад мизерници няма ли ? Или е на една баба и дядо зъболекар .... ? :biggrin .Сега искам да намериш 110 тди (споменати от теб ) с оригинален едномасов демфер и обещавам да се накъдря целия ,ама от смях .
За да теглиш каравана Nm не ти ли трябват ? Повече Нм значи по голям съединител . М/у 228,60мм диск и 240 разлика правиш ли ? Еволюция .
Предния ти пост беше обявил смяна на съединител по 2 пъти годишно . Това за теб нормално ли е ? За мен не е .
Карай си твоята кола ако искаш с преправен съединител от Жигула , че по - евтино . Земи си ако искаш от волга 24 или направо от уаз . На уаз е най - голям и от трите . Уазовия , със сигурност ще ти изтегли всичките платформи . :screwy . Това еволюцията много хора нещата да я признаят . Ако питам някой стар човек , сигурно колата е гадно нещо . С коня и каруцата най - добре . Там съединител няма . Пък и гориво навсякъде . Не подвеждай хората !!!!!

Да започнем с ограничението в обема на 1.9 литра двигател . За да се получи по - голяма мощност , се налага да взривим по - голямо количество гориво в затворен обем . По - голям взрив предполага повече вибрации . (ако взривиш пиратка и после бомба , земята еднакво ли ще го понесе ?) м/у 90 и 131 коня има голям толеранс ,а обема се запазва . Колегата под теб и за чип говори . Значи почти 2 пъти по голяма мощност от споменатите от теб 90-те коня . Как така с едномасов маховик ще се движи това ? Такта на двигателя става по - "остър" което налага демфер. Дори и тресчотка на генератора се слага . Без нея не може . Постоянно се къса ремъка . Същото се случва и със скоростната кутия , която неправилния махових "убива" бавно .
По 100 пъти на пост ти пиша , че няма как да премахнеш вибрациите и всичко се предава в кутията . Чел съм за теорията на феродовия диск и как пружините щели да ги погасят . Карал съм кола (на познат) с твърд махових (посмях му се и на него ) . Тресе си . Най - вероятно ще разбереш какво ти говоря , след като започнат да не ти влизат скоростите (от постовете ти , с такова впечатление останах ) . Като толкова те притеснява този демфер и възнамеряваш да си преправяш колата за влекач (не е също , теглене на каравана) , си купуваш усилен такъв . Има ги в изобилие. пример : sachs performance . На 550 + Nm по книга. Не платформи , ами джипове от гората ще вадиш . Малко ще ти стане по - твърд съединителя , но няма как . Щом си решил да се правиш на тираджия с пасат (което казах ,че не е също както каравана) , ще свикнеш . И пак продължавам да твърдя , че читав сток комплект съединител ще ти служи много километри и нямаш нужда от performance . Вече ги има на достъпни пари . Не е като преди по 1200 лв за комплект . Вземайте си отстъпки . Ако не можете , винаги познавате някой който може .
Има тонове изписано по форума . Всичките думи изписани от мен в никакъв случай не целят заяждане . В никакъв случай не целя да се доказвам или да подценявам майсторските ти умения . Нямам за цел да засягам на когото и да е егото или достойнството . Като те гледам как реагираш ,най - вероятно това си мислиш .
Помагайте си бе хора . За това е форума . Щом четем и пишем значи не сме коне с капаци . 7 милиона сме останали и всеки гледа да се доказва пред другия .


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот ivel » Съб 26 мар 2016 6:10


не знам има ли въобще смисъл да обсъждате нещо,което е доказано,просто си е физичен закон.пружините на демферния маховик са разположени в два пъти по-голям диаметър,съответно не се натоварват толкова много ,обират добре тези ъглови усуквания,както и издържат по-голям въртящ момент.за караваните-помните ли през соца как поляци,чехи и германци идваха с каравани дърпани от дачия 1310,полски фиат 125 и т.н,нима техните съединители са били уникални?повечето каравани нямат и 300кг,за какви каравани,за какви 5 лева говорим.


katastrofiks
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 29 ное 2015 1:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот katastrofiks » Съб 26 мар 2016 12:33


ivel написа:не знам има ли въобще смисъл да обсъждате нещо,което е доказано,просто си е физичен закон.пружините на демферния маховик са разположени в два пъти по-голям диаметър,съответно не се натоварват толкова много ,обират добре тези ъглови усуквания,както и издържат по-голям въртящ момент.за караваните-помните ли през соца как поляци,чехи и германци идваха с каравани дърпани от дачия 1310,полски фиат 125 и т.н,нима техните съединители са били уникални?повечето каравани нямат и 300кг,за какви каравани,за какви 5 лева говорим.


И аз това му обяснявам , ама то си знае ...... едномасов и това е . Каравана,каравана каравана . Какво общо има теглото на каравана с теглото на платформа ,че и кола/и отгоре и ? Обяснявам му , че на ПД маховика е много по - "силен" от на 90,110 и няма и милимунда място за сравнение и с ПД можеш да си теглиш каравана . Щом със 90 коня съединител или с на 110 (по-малък демфер от на ПД мотор) си ОК ,значи с ПД такъв си още по - ОК .В горния пост съм му дал доводи ,защо не може да се премахва демфера и как ще допусне грешка ако го стори . Писал съм и за последици . Ако си е решил да слага още по - силен съединител и това е коментирано . Но това последното е доста безсмислено , имайки в предвид ,че ще тегли "пиклива" каравана . След изчитане на постовете му съм с раздвоено мнение . Маховици ли продава или страда от често срещано заболява наречено " дървена философия " .
Изобщо не бих писал в тази тема , но гледам доста хора я четат(915 човека до сега ) . Щом много хора четат , все някой човек ще вземе грешно решение породено от неправилния съвет на колегата в темата му .
Имайки в предвид заглавието . Мисля ,че абсолютно всички възможни въпроси по темата бяха изчерпани .
Без лоши чувства . Поздрави .


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот samo_pechka » Съб 26 мар 2016 13:23


Ще споделя нещо. С демферен съм на А6 с АФН . Често излизам навън, в половината от случаите закачам едно ремарке . Товари се около 800кг до макс тон, самото то празно тежи около400кг. Дърпам го 2300км някъде в едната посока. Колата все още е с ОЕ маховика. Леко се "обажда" разбира се ( при палене и гасене), но все още е в рамки, ще се сменя, мисля пак демферен да е. Въпреки, че има колеги слагали плътен, дори и аз самият имам в гаража си такъв маховик . Поне в моя случай може би няма такива оплаквания от проблеми с едномасов, но като знам, че мога да го намеря двумасов на добра цена и да мина с него 200к.км...не виждам смисъл...
И друго ( пак мое лично мнение , не ангажирам никого с него и не твърдя, че съм прав ) Демфера "страда" от градско, постоянна работа на ниски обороти, често палене и гасене ( затова и при мен е задължително самото гасене и палене да става с натиснат съединител ) , също и от неправилен стил на каране ( прекалено голяма предавка с мижава скорост, особено по наклон нагоре ) .
На дълго , дори и да теглиш нещо си- няма проблем , никакъв. Това за врачанските модификации, мисля, че е малко недообмислено . Счупил се е демфера ( е те едва ли нови ги купуват тез бусове, дошъл му е момента с годините ), слагат плътен и няма проблем , да, не би трябвало да има, а защо? Защото се "кара" на дълго, ако почне да бичи предимно градско с този товар...не го виждам. Та затова е и това насадено мнение, че видиш ли с плътен няма проблем - тегли три тона , а ако един беше сложил от тях какъвто е по предписание- пак щеше да е същото . Повтарям се- на дълго не може да има проблеми с двумасов дори и при теглене на платформа.
Заложи на спокойствие и избягване на "чупене" на други неща ( тампони, скорости , синхронизатори и т.н. )
Не се сещам точно къде мернах доста доводи за демфера и 6-скор.кутии . Там се препоръчваше да си остане колата с какъвто трябва маховик.


papi_sparco
Мнения: 36
Регистриран на: Съб 15 ное 2014 22:11
Автомобил: VW Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот papi_sparco » Съб 26 мар 2016 22:42


Колеги в първия пост пуснах линк http://www.module-bg.com/projects.htm ,мой приятел им даде да му "преработят" денфера в едномасов и въпросния "майстор" съсипал маховика,ремонтът бил ЗАВАРЯВАНЕ и баланс на денфера за да няма вибрации....,не ходете там!!!

Последващия ми въпрос е защо 1.9тди и 2.5 с ГНП работи перфектно с едномасов маховик а ПД "не може" ?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот Водния дух1 » Съб 26 мар 2016 23:22


Що си купувате въобще коли които не може да поддържате?


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот ivel » Нед 27 мар 2016 6:56


е,това е един също много уместен въпрос-даваш 5,6,7 хил лева за кола,а нямаш 1000лв за съединител,ами купете си дачии с бензинов мотор и готово.който го е страх от мечки да не ходи в гората


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот toraborat » Нед 27 мар 2016 18:00


За ПД с твърд маховик препоръчвам и смяна на горивото с по-ниско цетаново число и неминерален характер. Слънчогледовото олио е идеално. Така ще има разбирателство между по-слабите денферни пружини и мотора...


Потребителски аватар
simo7
Мнения: 232
Регистриран на: Сря 11 авг 2010 20:15
Автомобил: Джета
Двигател: 2012г
Местоположение: Бургас

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот simo7 » Нед 27 мар 2016 21:04


Аз не мога да разбера ,защо си чешем езиците само.Германеца го е измислил и си е изчислил всичко за да сложи Демфер.Който има излишни пари и време да си чупи колата и това е.Дали сме много пари за колата и ще правим бай ганьовщина.Ще измислим някой нова модификация май.


Потребителски аватар
DaDiablo
Мнения: 676
Регистриран на: Пет 22 фев 2013 22:50
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Vw Passat B5.5 1.9 tdi 131 едномасов маховик

Мнениеот DaDiablo » Пон 28 мар 2016 8:15


И аз не мога да разбера защо се опитвате да обясните нещо на човек наричащ деМПферния маховик - денфер...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта