


Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Днес гледах колата с vcds. И аз имам същата грешка. Само уредите ли се свалят или цялото табло трябва да се смъква?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Само уредите.
Е, ако свалиш таблото ще е много по-лесно да разкачиш контролера, ама мисля, че не си струва хамалогията
Е, ако свалиш таблото ще е много по-лесно да разкачиш контролера, ама мисля, че не си струва хамалогията
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
След около 2 часа борба в тъмното и теснотията успях да извадя ЕКУ-то, смених маркучлето за 5 минути и последваха още 2 часа борба за да го монтирам обратно.
Екуто лежи на една желязна планка, към която е стегнато посредством тенекиена лента която се стяга с един болт от долната страна на планката.
За демонтажа освен сваляне на уредите, свалих и кората под волана и разкачих бушонерата да увисне до пода за да има място за бъркане. Желязната планка на която
лежи ЕКУ-то е захваната с 3 гайки Гайка 1 е от горна страна на планката отпред под стъклото, Гайки 2 и 3 са отдолна страна на планката от двете страни на кормилната колона (виж снимките).
Самата планка не можах да я извадя но когато е откачена позволява по-лесно маневриране на ЕКУ-то за да го извадим.
А ето и новото маркучле:
https://www.dropbox.com/s/l11ljffv0fx86iv/6.JPG?dl=0
Разкопчаването на куплунга ме измъчи. Накрая открих че трябва да е свален маркуча за да може да се изтегли клина докрай над щуцера.
Успех в ремонта, колеги.
Екуто лежи на една желязна планка, към която е стегнато посредством тенекиена лента която се стяга с един болт от долната страна на планката.
За демонтажа освен сваляне на уредите, свалих и кората под волана и разкачих бушонерата да увисне до пода за да има място за бъркане. Желязната планка на която
лежи ЕКУ-то е захваната с 3 гайки Гайка 1 е от горна страна на планката отпред под стъклото, Гайки 2 и 3 са отдолна страна на планката от двете страни на кормилната колона (виж снимките).
Самата планка не можах да я извадя но когато е откачена позволява по-лесно маневриране на ЕКУ-то за да го извадим.
А ето и новото маркучле:
https://www.dropbox.com/s/l11ljffv0fx86iv/6.JPG?dl=0
Разкопчаването на куплунга ме измъчи. Накрая открих че трябва да е свален маркуча за да може да се изтегли клина докрай над щуцера.
Успех в ремонта, колеги.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Браво на тебе колега!!!Явно и аз трябва да свалям това прочуто ЕКУ.Ама нещо се съмнявам в себе си че ще успея.Та ако може да кажеш дали има промяна в колата след смяната.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Промяната е минимална. Но задължително го смени защото от сцепеното маркучевлизамасло в компютъра.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Ясно значи трябва да действам по темата.
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Смени си и под вакум мракуча и до еку-то. И се замисли за нов н75 щом ги пука значи пренадува.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Мисля, че го е спукало защото след 18 години употреба най-сетне масълце е стигнало до маркучлето. Оригиналното маркучле не е маслоустойчиво, в участъка на спукването беше станало като пластилин а останалата част си беше ОК.
Последна промяна от goppa на Вто 30 май 2017 22:29, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
По-скоро ми се струва, че е прекалено тънкостенно маркучето.
Отделно, заради по-малкия диаметър, се получава по-високо налягане на единица площ от сечението му.
Моето също беше спукано, като взех колата. Не помня, обаче, да е имало масло в него.
Отделно - нямаше записана грешка някога да е пренадувала
Отделно, заради по-малкия диаметър, се получава по-високо налягане на единица площ от сечението му.
Моето също беше спукано, като взех колата. Не помня, обаче, да е имало масло в него.
Отделно - нямаше записана грешка някога да е пренадувала
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Маркучето не е тънкостенно. С дебелината на вакуумните маркучи е - около 1,5 мм но без текстила отвън. А маслото беше съвсем малко, но на цепката е разложена гумата както се вижда от снимката. По принцип тази система е херметична и въздуха в нея само се компресира и отпуска, но това също е движение, и придвижва масълцето лека-полека към сензора. При мен е отнело 18 години да премине1,5 м маркуч и да разложи вътрешното маркуче достатъчно, че да се спука.
- samet_1984
- Мнения: 335
- Регистриран на: Съб 15 мар 2014 21:11
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
А след смяната дали си диагностицира за да видиш дали не е изскочила пак грешката.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7920
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Шаран(7M) AFN 1998г.-грешка 65535
Да. Преди смяната изобщо не можех да изтрия грешката. След смяната я изтрих и не се е появявала. Няколко пъти го проверявах защото тази Неделя правих и настройка на помпата. Не се е появявала. При смяната смених и целия маркуч до турбо пътищата щото стария имаше масло вътре.