Golf MK5 1.9 TDi 2006 г. - Много странен проблем при палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
A_L_E_X
Мнения: 128
Регистриран на: Сря 25 юли 2012 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Много странен проблем при палене Golf MK5 1.9 TDi

Мнениеот A_L_E_X » Вто 28 юни 2016 21:07


Andonov написа:
A_L_E_X написа:Това с топлото палене може и да е важало за по-ранните платформи, но при MK5 го няма.


Toчно и при МК5 и Пасат Б6 го има проблема с топлото палене. По една случайност карам такъв повече от 6г.

Така че не подвеждай колегите без да си запознат.


Ако не карах такава кола вече n-та година, може би нямаше да пиша.
Никого не искам да подвеждам, просто споделям личен опит и наблюдения от коли на същата платформа (BXE и BLS).
При изправен стартер и нормален акумулатор този проблем го няма, ако беше генерален проблем много хора щяха да ги осъдят както при DieselGate.
Не ми се влиза в полемики относно "глупостта" на немските инжинери.
Факт е че при нови коли и такива в изправно състояние проблема липсва, колегата е сменил стартера, вероятността новия стартер да не може да направи 200/250 оборота е много малка.

Разбирам че и за флашерите трябва да има хляб, но нека не преекспонираме "проблема" .

@Samouko_Buh4e, тандем помпата не е типична дизелова помпа, реално прави вакуум за спирачки и тн и "вдига налягането". (един бърз сърч с tandem pump explained) ще ти даде по-точно инфо.




Samouko_Buh4e
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 27 юни 2016 17:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Много странен проблем при палене Golf MK5 1.9 TDi

Мнениеот Samouko_Buh4e » Вто 28 юни 2016 22:39


Колега знам че тази помпа е за вакум , но бих искал да ми разясниш как може да бърка цялата картина, не ме разбирай погрешно просто търся логика защото ми писна само да разглабям и да слгабям , пък и да ходя по майстори и да си давам парите те да се учат (нищо лично към майсторите тука, но и вие сте се сблъсквали с такива в една или друга сфера).

А и днес трябваше да ходя да е закачвам на компютър и да пробвам с темп. датчик както колегата "phantom_ " но заваля доста гадно в слънчевата Англия а няма гараж кадето да се скрия. Та мисълта ми беше ако може да вкараш малко светлина в тунела,
то аз поръчах един к-т гарнитури за тази помпа тя щом изпуска ще я сменя а и гледах че не е толково труддно достъпна но не знамм трябват ли центровки после.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Много странен проблем при палене Golf MK5 1.9 TDi

Мнениеот ssssl » Вто 28 юни 2016 22:52


може и да бъркам, но признаците са много сходни viewtopic.php?f=88&t=457848


Samouko_Buh4e
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 27 юни 2016 17:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Много странен проблем при палене Golf MK5 1.9 TDi

Мнениеот Samouko_Buh4e » Вто 28 юни 2016 23:03


ssssl написа:може и да бъркам, но признаците са много сходни viewtopic.php?f=88&t=457848


Да ти кажа не ми изглежда да е същото, то си дава контакт и се мъчи, аз съм постнал линк в началото какво точно става.


Samouko_Buh4e
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 27 юни 2016 17:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот Samouko_Buh4e » Чет 30 юни 2016 13:52


Значи малко Update по въпроса:

След 3-дни чакане на пича с лапатопа да е закачи ми писна и направих следните неща които прочетох(всичко сутрина на студен двигател)...
1-во: Свалих акумолатора и допрях двата кабела за около 10-сек, после натиснах педала на спирачката за около 10-сек, понеже прочетох, че това ще отнеме останалия ток по системата и ЕКУ-то ще се рестартира, и ще изтрие всички грешки записани в него.
2-во: Свалих МАП сензора от маркуча (не беше много зацапан) и го почистих хубаво, както и буксите с едно магическо спрейче на WD40 за чистене на електроника, кабели и т.н.
3-ро: Почистих клемите на акумолатора, в смисал изтърках най-горния слой мръсотия на пишките, и изтърках също вътре на ху***те на кабелите (не знам на кое от двете им викат клемми) и пак със същото спрейче.
4-то: Както каза "phantom_" откачих температурния датчик и го напръсках пак със спрея и него и буксата.

Резултат:
След като закачих всичко, колата запали и грешки нямаше, покарах я около 20-30 км да позагрее, след това е оставих около 20-30 мин да работи на място и започнах с тестовете.
След 15-20 паления си запали всеки път и грешката не се появи, НО на някои от паленията за секунда се опитва да направи същото(секундно по шумно претрисане) но явно си зацепва и си пали.
Та колеги бихте ли ми казали според вас, на кое трябва да наблегна и кой може да е тартора, на това престъпление срещо "Зевс" (демек голфчето).

Благодаря за отделеното време.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Чет 30 юни 2016 19:28


Както ти писах вече..когато вземе да го прави, тогава изкарай куплунга от датчика и така пробвай да палиш и да видиш как е паленето.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот Andonov » Пет 01 юли 2016 6:41


На тази кола само с този датчик не се получава - няма да включи свещите. Не е както предните поколения ТДИ. Има и датчик след радиатора, който също се следи и мисля че и температурата на горивото гледа.


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот phantom_ » Пет 01 юли 2016 14:30


Е тогава няма да стане.


Samouko_Buh4e
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 27 юни 2016 17:18
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот Samouko_Buh4e » Пет 01 юли 2016 17:00


phantom_ написа:Е тогава няма да стане.


Ми колеги ето какво се получи:
Днес на обед на загрял двигател пак правих тестове палеше си всеки път. Като на някои от паленията претрисаше за секунда но си палеше.
След което откачих буксата на датчика ( който е на блока отсрани във фланец, на който колкото и да го гледам стои само един датчик сив с 2-пина) и опитах да запаля. От 5-опита нито един успешен и всичките със същото тресене тип падане на двигателя. Даже светна пак лампата на двигтеля.
След като напръсках със спрей буксата и датчика и ги закачих обратно, колата взе да си пали всеки път и на 3-то палене лампата загасна.

Та мисълта ми е сега какво да правя според вас. Дали датчика е тръгнал или трябва да гледам буксата, и ако трябва да сменям датчика, бързо ли става и има ли опастност да изтече антифриза ако се замотая малко.
И последно бихте ли ми обяснили логически как това малко л*****це ми създава такива ядове.


Потребителски аватар
mafiacartel
Мнения: 965
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
Двигател: PG
Местоположение: гр.Поморие

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот mafiacartel » Чет 22 дек 2016 22:59


Колега разреши ли проблема на Зевс ? Имам го същия проблем получил се след смяна на демфер,ролки ,ремъци,свещи,филтри и масло !
Но за в момента ме навежда на мисълта ,че акумулатора прави рязък спад след 4-5-то палене на място. А при повече пуснати консуматори просто е някъв хаос с паленето !


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот Stivi » Пет 23 дек 2016 8:55


Samouko_Buh4e написа: Та да карам накратко, значи взех Golf 5 1.9 TDi 2006 и маховика му беше за смяна (беше на далавера затова го взех)

Samouko_Buh4e написа:Сменени са следните неща в такъв ред:
Маховик + Съед.к-т
Стартер
Масла Филтри
Ремъци Ангр.+Пист. + всички ролки(вод.помп....)
Свещи (4)
Маховик отново
ЕГР Клапан + чистене на дроселовата клапа.
И каде кво имаше тампон биалетка и т.н.

Вярно че темата е стара,но не е зле да се види и да се знае че когато нещо е НА ДАЛАВЕРА не се знае за кого е далаверата,за купувача или за продавача който се отървава от проблемите :a045


verdana
Мнения: 26
Регистриран на: Нед 31 май 2015 21:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf MK5 1.9 TDi много странен проблем при палене

Мнениеот verdana » Пон 26 дек 2016 21:02


и все пак автора на темата може да сподели решил ли е проблема и ако да как? :)


Потребителски аватар
Gencata
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 23:13
Автомобил: VW Golf Mk5 1.9 TDI
Двигател: BLS 2006
Местоположение: София

Re: Golf MK5 1.9 TDi 2006 г. - Много странен проблем при палене

Мнениеот Gencata » Пон 09 яну 2017 13:04


Здравейте колеги,

От едно година боря същия проблем като този от клипа. Карам МК5 ТДИ БЛС 105к.с. Очевидно това е някаква голяма болка на тези мотори със странния метален звук при палене, но никакъв начин за разрешаването му не виждам.

Обобщавам:
1. При мен също взе да се проявява след смяна на комплект двумасов маховик и съединител. Виждам че при всички това става след смяна, тоест има връзка!
2. Смених акумулатора и нещата станаха много по-добре, но се усеща, че проблемът си е още там и чака да се прояви пак. Свързано е с оборотите на стартера при палене!
3. Не се вижда на диагностика, правена е два пъти. Не е проблемът с топлото палене, защото не върти на празно и се усеща, че има гориво, просто тресе с метален звук и може да изгасне преди да е запалила.
4. От скоро забелязвам, че се усеща и при студен старт след няколко дни без да е палена колата.

Колата върви идеално за конските си сили(диагностика в движение на турбо и дюзи). Филтър на горивото е сменен и дизела е нормален(проблемът е от много време и не зависи от променливи като горивото).

Моля колегите разрешили проблема да кажат какво са сменили, че както виждам има голям списък със скъпи ремонти, които не помагат.

mafiacartel написа:Колега разреши ли проблема на Зевс ? Имам го същия проблем получил се след смяна на демфер,ролки ,ремъци,свещи,филтри и масло !
Но за в момента ме навежда на мисълта ,че акумулатора прави рязък спад след 4-5-то палене на място. А при повече пуснати консуматори просто е някъв хаос с паленето !

mafiacartel това е точната причина поради която смених акумулатора, защото падне ли му пусковия ток и тресенето с метални звуци почва да е жестоко. Сподели ако е разрешен генерално проблема.

Намерих отговор на колегата пуснал темата как е оправил колата: https://www.youtube.com/watch?v=ixXeUOv ... 2584078132
Възможно ли е маховиците да не са с точния размер между зъбите? :eek


Потребителски аватар
mafiacartel
Мнения: 965
Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
Двигател: PG
Местоположение: гр.Поморие

Re: Golf MK5 1.9 TDi 2006 г. - Много странен проблем при палене

Мнениеот mafiacartel » Пет 13 яну 2017 14:52


Gencata ако в действителност има разлика в зъбите то тогава ще го прави всеки път!


Потребителски аватар
besriworld
Мнения: 54
Регистриран на: Вто 29 сеп 2009 12:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK5 1.9 TDi 2006 г. - Много странен проблем при палене

Мнениеот besriworld » Пет 07 авг 2020 9:33


Здравейте ,
колата е 1.9TDI 105hp BLS мотора . След смяна на демферния съединител се получи същия проблем - трудно палене при загрял мотор .
Единствената разлика е че бях решил да си ревизирам стартера с нови четки ... след разглобяването установих че четките си изглеждат добре и остана само почистването и смазването .

Няколко дни карах с този проблем... реших че може при демонтажа на четките да съм разменил "кожусите" водачите и така реших да пробвам с нови четки за 25лв . Смених ги и о проблема се оправи . .
Софтуерно е направена при загрял мотор да пуска гориво при по високи обороти както е при старите мотори примерно 1.9tdi 110 ASV .
Всеки с този проблем трябва първо да си провери стартера . Преди да се сменят четките може да се замери тока с ампер клещи.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Deivid9999 и 29 госта