Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена-решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот goppa » Пон 06 мар 2017 20:14


Върви да измерят компресията и в друг сервиз!




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4705
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот tdi fen » Пон 06 мар 2017 20:18


и според мен я измери в друг сервиз,ако може пред теб около 20 е за ремонт мотора мисля,че му даваха долна граница 19


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот stefarata » Пон 06 мар 2017 21:07


Още съм попарен от тая диагноза. Утре ще си вземам колата от там. Аз не съм специалист, ама ако е за ремонт мотора защо върви със 140 по баира и не пуши грам, разхода на масло е 0.5 на 10000 км. В недоумение съм


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7918
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот goppa » Пон 06 мар 2017 21:17


Премери я пак, дори ако компресията е 20, пак може да се разминеосновния ремонт. Колегата samo-pechka ( memberlist.php?mode=viewprofile&u=232245 ) беше писал в друга тема за промивка на мотора с която падали нагарите от сегментите и компресията се подобрявала значително.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот gergeto » Пон 06 мар 2017 21:30


Че и при мен развърта няколко пъти преди да запали,когато навън е под минус 5гр.При -10 и надолу си развърта доста,маслото е 5/40.Топъл старт-независимо от темп.-пали на четвърт.
Ама стигне ли се до замерване на компресия-ще искам минимум 2 независими мнения,МИНИМУМ,без да броя вашите ,щото веднага бих пуснал подобна тема ,само че за "Правилно замерване на компресия"-примерно. Колега,не стигай до крайности.Щом ти върви кочинката както преди и не гори повече масло-не се вкарвай в излишни филми.Аз ,навремето цял ДВГ купих заради подобен проблем,пък то май накрая се оказа турбината.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот Водния дух1 » Пон 06 мар 2017 21:35


Според мен заминавай към Варна за да не направиш осн.ремонт ''ей така за спорта''.Не ми се вярва да ти се изгуби компресията за няколко дена.


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот stefarata » Пон 06 мар 2017 21:54


Аз я закарах в ямбол при специалист помпаджия, на който имам 99 процента доверие. Той я кара днес вечерта в сервиз за да свалят гнп-то, като едвам са успели да я запалят. Моят човек им казва да закачат манометъра и да видят компресията и после ми се обажда и вика " аз на тая кола гнп-то няма да ремонтирам, защото и след ремонта ще пали по същия начин"С две думи си ми каза нафта има да те удави, ама няма кой да я възпламени в мотора. Затова и пушела още като върти стартера. утре като си я прибера ще пратя дюзите да ги тестват и тогава ще го мисля как да процедирам.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот gergeto » Пон 06 мар 2017 22:00


Росене,добре дошъл отново.Сега,колкото и да не им се вярва на много хора че "компресия не се губи за няколко дни"-не е вярно.Всяко едно нещо лека полека си дава признаците за износване,и колкото повече се "олуфтява" двигателя-толкова се ускорява износването. Нещо като инфаркт,инсулт при хората. Или железната истина: "Смърт без причина няма"...
Въпроса е че липса на компресия не се изключва,но трябва да бъде доказана като най-лошия вариант -поне от двама майстори.Аз също като теб,Росене бих насочил колегата към Ifidik -Варна,като едно от мненията за проблема.И въпреки че за мен Ifidik е бог на Дизелите,ако ми сложи подобна диагноза на мотора,пак бих поискал с последна надежда поне още едно мнение от друг специалист,преди да се съглася на "операция" на мотора.Лично за мен е крайно несериозно да си оставиш колата в сервиз и да ти се обади майстора и още по тела да те пита -"Да отварям ли мотора за ремонт?... :no


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот stefarata » Вто 07 мар 2017 14:25


Компресията я мерихме и на друго място- 20,20,20, 19. Диагнозата е ясна. Може би ще търся друг мотор


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот stefarata » Сря 08 мар 2017 17:26


За спорта ходих при друг диагностик, според който проблемът е в авансатора на гнп. При опит да се влезе през ваг ком да се види графиката на центровката колата изгасва. Това според него е симптом за проблем с авансатора. Посъветва ме да търся друго гнп


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот Благовест » Сря 08 мар 2017 17:48


Компресията на загрял до работна температура двигател ли я мерихте?


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот stefarata » Сря 08 мар 2017 18:04


на загрял


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот gergeto » Сря 08 мар 2017 19:56


На загрял или студен ДВГ-тия показания на компресията не са на добре,но имаш време да си осмислиш и направиш сметката за тази кола занапред. Иде топло време ,няма да имаш проблем с паленето,можеш да ползваш присадки за "уплътняване" на двигателя ,временно, и през това време да имаш комфорта да си избираш варианти според пазара и финансовите си възможности.
На моят Голф бях "изцедил" компресията до 15.На 1000км -доливах 1л. масло. Успех :th_up


Потребителски аватар
stefarata
Мнения: 1907
Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
Автомобил: Ford S Max MK1
Двигател: TDCI
Местоположение: Карнобат

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот stefarata » Сря 08 мар 2017 20:49


Тази гори 500 мл. На 10000, върви добре според мен за конете и купето си(160 си ги прави без зор), не духа от щеката, няма загуба на антифриз.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Алхамбра 1.9 тди afn-пали трудно студена

Мнениеот gergeto » Сря 08 мар 2017 21:01


stefarata написа:Тази гори 500 мл. На 10000, върви добре според мен за конете и купето си(160 си ги прави без зор), не духа от щеката, няма загуба на антифриз.


Проблема ти не е за оплакване-карай и не го мисли.Ако имаш добро купе,слагай по някой лев настрани за да направиш ремонт в един момент,щото както ми обясняваш -тоя ДВГ ще те кара без проблем още доста време.Дано съм прав. :th_up



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Kr1s0o и 56 госта