BG нафта. Полезно инфо и малко дискусия по въпроса!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Нед 13 май 2007 18:35


dobrinb написа:По отношение на Еко Елда, има една, две теми, а също така има и двама души от форума /поне/, които работят там. Аз лично съм доволен от нафтата им.
По отношение на това от къде са им горивата, само ще отбележа, че собствената им рафинерия е в Солун, което е на 300 км от София. Бургас е на 390 км. Много ме съмнява да вземат горива от Лукойл, да не говорим, че по думи на официални техни представители всички горива идват от Гърция, не съм сигурен за газта.


1. Франкоцената на тон гориво в Солун е по-висока с 10% - 15% от тази в Бургас.
2. Понеже вече сме една територия (търговска) с Гърция, количествата купени от рафинерията не се третират като износ и върху тях се налагат всички преки и косвени данъци за страната производител т.е. цената на литър става приблизително колкото е в Гърция на бензиностанциите, а там е по-скъпо от България. Приблизителния търговски марж в Гърция между едра доставка и дребна продажба е до 3 евро цента на литър.
3. Простия икономически извод е, че и Еко продават Бургаска нафта.
4. На Еко Елда, 100% от записания капитал е собственост на гръцко дружество, част от от NBG GROUP, за които мога да изнеса лекция. Пак ти казвам продават си българска нафтичка.

ПП. Ти си помпа-дюза, пробвай румънска нафта. При теб ефекта трябва да е осезаем. При двигателите на Тойота Д4Д също е осезателен ефекта и се изразява в изчесване на паразитното чукане на горивната система до 1600 оборота.




chriss
Мнения: 184
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Нед 13 май 2007 18:41


Аз съм от Русе и за нафтата на Ромпетрол мога да кажа само хубави неща. О половин година зареждам да бензиностанцийката до търговия на едро, малка с две колонки. Колата дава 10 % по - нисък разход, пуши по - малко и върви добре. Освен това ми направиха карта и ми смъкват 2 ст / лт. Преди съм зареждал от всички останали вериги и имам база за сравнение. На 2 място в Русе слагам Шел, но обекта, който е на Е70 посока Метро, вдясно - информацията, която имам е че този обект работи с доставки от Румъния. Така, че румънската нафта наистина е по - качествена от нашата, рафинерията им и по - модерна.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пон 14 май 2007 10:55


Така, за да не продължавате да ръсите бисери и глупости, днес реших да си направя следният експеримент... Вземам 3 бут. от минерална вода 1.5л. полу ги изсушавам и се отправям към търговските обекти /наречени бензиностанций/ на 3 от големите вериги у нас или по точно на тези които съм се доверявал досега и на Ромпетрол. Карам момчетата по бензиностанцийте да ми налеят по 1.5л дизел и се отправям към вкъщи. Снимам бутилките за да видите каква е разликата в цветовете и бисротата и отвивам мъркуча пред горивният филтър. Съответно в резервоара съм с Еко с моя добавка, а забождам мъркуча в бутилката с дизел на Ромпетро, след това на ОМВ и накрая пак на Еко но без добавка. После се по усамних в работата на Ромпертол и пак го забодох него и най-накрая си сложох мъркуча от дизела в резервоара. След тази процедура мога да твърдя, ЧЕ разлика в Спринт Дизела и Дизела на Ромпетрол има само в бистротата в полза на Омв Спринт Дизела. Този на Ромпетрол е доста мътен /като този където си го купувах на черно от знайни и незнайни луде когато имах форд/. На цвят и двата са напълно еднакви. Както се вижда и на снимките Еко Дизела е доста по жълт от другите два и бистър като Омв Спринта. Работата на двигателя в тихите обороти с ОМВ и РОМа е не напълно равномерна, докато с Екото всеки такт е еднакъв. За да няма сега как го разбра с просто ухо и око, гледах през цялото време в най-горният край на пръчката на маслото как се поклаща и слагах лявото ухо напред че с него по чувам :lol:
Моята теза е че ОМВ са сменили само името на дизеловото гориво, и това не е Сприн дизела който беше миналата година преди да пуснат Алпина зимата. С онзи Спринт колата работеше невероятно...
Според мен дизела на ЕКОто е доста по различен на цвят работа на двигателя и мога да кажа че идва директно от Гърция, или поне в Монтанската бензиностанция.
А сега и малко доказателства изразени със снимков материал:

Изображение

Изображение

Изображение

А за колегата където пусна сайта с веригите бензиностанций на РОМПЕТРОЛ и аз не можах да открия в него бензиностанцията на път Е79 на 5 км. от Монтана в посока Видин до село Долна Вереница малко снимки и на него:

Изображение

Изображение

Извинявам се че не съм си сверил датата на апарата, но часа е верен :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 14 май 2007 13:16


Да попитам - 1. Гарантира ли РОМПЕТРОЛ за всички обекти, които взема (явно на франчайзинг или нещо подобно) за качеството на горивата (и по-специално дизеловото) ? Питам, защото в околността които бензиностанции виждам че вече са РОМПЕТРОЛ, са били някакви със съмнителна слава.
2. Приемат ли разплащане с карти (дебитни, кредитни) ?

Иначе на моят двигател досега не съм усещал разлика в звука, динамиката, и т.н. показатели независимо че съм зареждал основно от Шел (V-Power Diesel), OMV, съвсем малко Лукоил и Петрол. От скоро започнах да зареждам от ЕКО, но нещо разхода там ми идва по-висок.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пон 14 май 2007 15:09


Лукойл написа:
"От 1 ноември 2006 г. автомобилните бензини и дизеловото гориво произвеждани от дружеството за вътрешния пазар и за износ, покриват напълно изискванията на стандарта Евро-4. "


Малко неточности виждам в инфото на колегата. Нафтата в БГ беше 0.035ппс (ОМВ спринт/алпин 0.005ппс :roll: )
Сега навсякъде е 0.005 ппс (ОМВ премиум 0.001ппс :roll: )
До края на 2008 в Европа е разрешена употребата на Евро 4 горива след това всички с Евро 5.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 14 май 2007 17:07


Безсмислено е да се правят такива експерименти понеже от една бензиностанция до друга на една и съща верига горивото в цистерните може да няма нищо общо ! Факторите са толкова субективни че направо не е за разправяне. Имам приятел-управител на бензиностанция /няма да споменавам фирмата/ та той ми е казвал как като дойде цистерната от едно място нафтата е супер а на следващата партида му карат от 2 различни места за да ги смесят и съдържанието на една от цистерните с доста условности може да се определи като добро гориво. Така че в повечето случай сме си прецакано просто заради местоживеенето си -България :lol:


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 15 май 2007 14:11


Rumen написа:Понеже съм почти за зареждане (не повече от 100км. = ден/два максимум) ще пробвам някоя от Софийските Ромпетрол и ще споделя лични впечатления.


Дойде време за личните вчепетления :twisted:

Ромпетрол дизел...
Когато за пръв път видях бензиностанцията им преди 3-4 месеца в ж.к. Надежда ме напуши доста смях защото свързах РОМ с цивилизованото название на циганите. Дори помня че си казах: "ба' ма'а му некъф мангал направил бензиностанция. мани-мани бегай-бегай". По-късно разбрах, че тоя РОМ в същност бил Румъния и нямал нищо общо с определена етническа група от нашето общество.
Колегата niks76 (както някои от Вас знаят скоро беше в BG) на път за насам сподели, че в Румъния е заредил страхотна нафта. А и след написаното от колегата versace реших да я пробвам. И така след почти издухан резервоар налях 58лтр. Ромпетрол Дизел на цена 1.73 за литър без да слагам никакви добавки/присадки.
С две-три думи: дизелът е много добър. Колата не стана самолет, но със сигурност има по-добро ускорение (от няколко месеца я карам с дизел от Еко). Държа да подчертая, че не е втрещяващо, но се усеща и е по-добро.
Разлика в работата на тихи обороти (работа на място) по отношение на стабилността на двигателя няма. Може да се каже, че малко по-тих. Пак не е втрещяващо, но е по-тих.
В следствие на изложеното до тук мнението ми за Ромпетрол дизел е много добро. Не очаквайте да се закълна че от тук натам все такова гориво ще слагам, просто защото от Младост да ходя да зареждам в Надежда или Илиянци (където е другата им бензиностанция) при положение, че изобщо нямам път на там - трябва съвсем да съм изтрещял. Но ако случайно се случи да съм с празен резервоар в района - няма да се поколебая пак да сложа от същата нафта.
По отношение на разхода ще споделя по на там - нека все пак да изпразня това, което снощи напълних.


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Вто 15 май 2007 15:19


Гръцката ЕКО Kinitron e най-добрата нафта в момента в БГ. спор няма че е карат от Гърция поне за сега а не от нефтохим. Румънската едва ли ще е кой знае колко по-добра от нея все пак Гърция доста години е член на ЕС. и производството на горива отговарящи на съответните евро стандарти е по отдавна там.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 15 май 2007 17:05


w_smith написа:Днес заредих на Ромпетрол обаче хич не мога да преценя разлика, все пак говорим за субективни впечатления, но май двигателя е по-тих. За динамика моята кола не познава такова нещо като динамика, но със сигурност не е по-зле. Цената е 1.73 при положение, че на Лук е 1.72.

Да за наште дърти бангии - такива супер горива са по-скоро глезотия :wink: Бях много доволен от Спринт Дизел на OMV още когато излезе,но после му е.... майката :( Все пак съм любопитен и преди да пътувам за Бургас - мисля да нафукам 40 литра за проба :gruebel :drive


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Вто 15 май 2007 18:05


веселин написа:
w_smith написа:Днес заредих на Ромпетрол обаче хич не мога да преценя разлика, все пак говорим за субективни впечатления, но май двигателя е по-тих. За динамика моята кола не познава такова нещо като динамика, но със сигурност не е по-зле. Цената е 1.73 при положение, че на Лук е 1.72.

Да за наште дърти бангии - такива супер горива са по-скоро глезотия :wink: Бях много доволен от Спринт Дизел на OMV още когато излезе,но после му е.... майката :( Все пак съм любопитен и преди да пътувам за Бургас - мисля да нафукам 40 литра за проба :gruebel :drive

Пробвай, мисля че няма да имаш оплаквания. :wink:

Последна промяна от w_smith на Вто 15 май 2007 18:17, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 15 май 2007 18:17


versace написа:1. Франкоцената на тон гориво в Солун е по-висока с 10% - 15% от тази в Бургас.
2. Понеже вече сме една територия (търговска) с Гърция, количествата купени от рафинерията не се третират като износ и върху тях се налагат всички преки и косвени данъци за страната производител т.е. цената на литър става приблизително колкото е в Гърция на бензиностанциите, а там е по-скъпо от България. Приблизителния търговски марж в Гърция между едра доставка и дребна продажба е до 3 евро цента на литър.
3. Простия икономически извод е, че и Еко продават Бургаска нафта.
4. На Еко Елда, 100% от записания капитал е собственост на гръцко дружество, част от от NBG GROUP, за които мога да изнеса лекция. Пак ти казвам продават си българска нафтичка.

Относно т.3 от горенаписаното имаш преки факти или всичко казано е базирано на изводи?
Хубаво е човек да погледне от няколко гледни точки, но е хубаво да се обоснове и с фактически доказателства.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 15 май 2007 18:46


juli76 написа:Гръцката ЕКО Kinitron e най-добрата нафта в момента в БГ. спор няма че е карат от Гърция поне за сега а не от нефтохим. Румънската едва ли ще е кой знае колко по-добра от нея все пак Гърция доста години е член на ЕС. и производството на горива отговарящи на съответните евро стандарти е по отдавна там.
колега,до преди няколко дни бях по пътищата на европата;пробввах немска ,унгарска,румънска и бг нафта
винаги зареждам само от по хубавата(шел випауър и т.нататък)говоря за впе4атления с една и съща кола карана само с ка4ествена нафта и смея да твърдя доста добре поддържана;за гръцката нафта нямам впе4атления но само ще кажа 4е досега колата ми не е вървяла така леко както с румънската нафта;и още малко ли4ни впе4атления и то преки:със съжаление трябва да призная 4е румъния по4ти по вси4ко е по напред от нашата държава(тъжна констатация но е факт)и които не знае в РОМПЕТРОЛ имат у4астие и от френска страна то4но за контрола на ка4еството-изводите са за вас,ама имам много познати от русенския краи които ходят да зареждат в румънско-защо ли?


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Вто 15 май 2007 18:53


vasstop написа:
versace написа:1. Франкоцената на тон гориво в Солун е по-висока с 10% - 15% от тази в Бургас.
2. Понеже вече сме една територия (търговска) с Гърция, количествата купени от рафинерията не се третират като износ и върху тях се налагат всички преки и косвени данъци за страната производител т.е. цената на литър става приблизително колкото е в Гърция на бензиностанциите, а там е по-скъпо от България. Приблизителния търговски марж в Гърция между едра доставка и дребна продажба е до 3 евро цента на литър.
3. Простия икономически извод е, че и Еко продават Бургаска нафта.
4. На Еко Елда, 100% от записания капитал е собственост на гръцко дружество, част от от NBG GROUP, за които мога да изнеса лекция. Пак ти казвам продават си българска нафтичка.

Относно т.3 от горенаписаното имаш преки факти или всичко казано е базирано на изводи?
Хубаво е човек да погледне от няколко гледни точки, но е хубаво да се обоснове и с фактически доказателства.


Точка 1 и 2 са точно факти от които е извода в точка 3. Не може в Гърция да купиш нещо за 2,2о лева и да го продадеш в България за 1,73 (това са точни цифри)


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 15 май 2007 19:00


versace написа:Точка 1 и 2 са точно факти от които е извода в точка 3. Не може в Гърция да купиш нещо за 2,2о лева и да го продадеш в България за 1,73 (това са точни цифри)

Възможно ли е:
1. Да внасят петролни продукти от там закупени на по-ниска цена с цел подбиване на пазара тук?
2. Каква е доставната им цена за дизела от там?


Потребителски аватар
versace
Мнения: 735
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
Двигател: 320 CDI 224 Hp
Местоположение: Варна

Мнениеот versace » Вто 15 май 2007 19:14


vasstop написа:
versace написа:Точка 1 и 2 са точно факти от които е извода в точка 3. Не може в Гърция да купиш нещо за 2,2о лева и да го продадеш в България за 1,73 (това са точни цифри)

Възможно ли е:
1. Да внасят петролни продукти от там закупени на по-ниска цена с цел подбиване на пазара тук?
2. Каква е доставната им цена за дизела от там?


За да избегна възможността за грешка (дори и с центове) утре ще проверя точна франкоцена на тон дизел в Солун и точни стойности на налозите.
А за по-ниската цена...не е възможно. Европейските директиви в област Търговия забраняват дъмпингови сени в различните страни на ЕС, затова търговците се конкурират с размера на търговската си надбавка.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batjoro, tanas65es и 56 госта