Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот valiosport » Сря 23 дек 2020 12:47


red.devilll написа:По същия начин един приятел си беше оставил колата на сервиз и за 3 дни "майстора" беше изминал около 320км и половин резервоар нафта,уж че отивал за да му купува части,а грешната беше за смяна на тампони на задния мост

Все едно не знаеш как действат по сервизите, това е масова практика




batjoro
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот batjoro » Сря 23 дек 2020 16:50


"Въпросът ми е колко ориентировъчно може да издържи"

По-добре не я карай така повече. Турбото ти може да издъхне всеки момент (то бере душа вече).
На мой познат турбото умря без предизвестие докато чака на светофар, т.е. на празен ход. И това на нова кола! Смениха му я по гаранция.
Моят съвет е да не си образуваш кахъри точно по празниците.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот valiosport » Сря 23 дек 2020 23:09


Кахъра вече го е образувал. Колко може да издържи ли, ами може да издържи живота на двигатела, стига да има мазане и да не е пренадувало зверски, ама то няма как да го разбереш колко пренадува без уред. На ново може да му разкажеш играта още първия месец, като се позадръсти от лекото каране и като решиш да я изцепиш вдига свръх обороти и колко секунди ще издържи компресора на натиска няма гаранция.
Вчера стоя пред входа и чакам и се качва един "тежкар" в един фв тоуран, запали и още преди да са изгаснали лампите тръгна, принципно масло по оста остава, но не е достатъчно, в момента в който палнеш и потеглиш вече е вдигнали 30-40 000 оборота, а мазането идва след няколко секунди. След това тоя същия газ газ спира пред блока и гаси веднага, мазането спира ама турбото си се върти, като се вземе предвид че имаш и загряване там, нормално върви на 400-500 градуса в градски режим без натоварвания. На големи предавки турбото на един нормален дизелов двигател при високи обороти и баири стига 750+ градуса, в момента в който спреш на бензиностанцията да зареждаш и го огасиш маслото спира да циркулира, но турбото е много горещо и започва да прави "кокс" (нагар) и с времето леко полеко вече дупчиците които го захранват се запушват и в един момент ти питаш във форума какво става


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот cecoa1 » Чет 24 дек 2020 1:21


iliykov91 написа:Въпросът ми е колко ориентировъчно може да издържи турбкната още,

Виж луфта на оста на турбото. Ако по оста нямаш луфт, а само минимален радиален, то вероятно проблема не е от турбото. Ако въобще виенето може да се нарече проблем.
Може да вие от много неща, при мен например имаше неплътност на наставка на изпускателните тръби.


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот papa franku » Чет 24 дек 2020 16:23


И аз го имам това виене, макар и по-слабо, но като се заслушаш се чува между 1300 - 2000 оборота. Масло не харчи, луфт едвам напипвам радиален (гледал съм нови турбота с повече луфт, едвам долувим), всички скоби са стегнати, няма грешки, върви ама си вие. (2.0 cr)


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот valiosport » Чет 24 дек 2020 17:10


Това е свирене не виене, виенето е друго. Виенето от заминало турбо се увеличава с покачване на оборотите и е силно(вие като сирена), няма нищо общо със свирукането на турбото. При турбините с геометрия се чува винаги, заради промяна на ъгъла на атака на лопатките. При уестгейта не се чува това свирукане


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот papa franku » Чет 24 дек 2020 18:02


С покачване на оборотите не се чува. Но иначе на мен ми звучи като сирена. Колата е работила намясто няколко минути преди да направя клипа. Също и в движение се чува до около 2к оборота. Може да е разбалансирано знам ли.
https://youtu.be/jGgjecS5vnM.

Масалцето от снимката идва от маркуча за картерната вентилация, много ясно си личеше от къде е дошло от вътрешната част на тръбата, маслото не мърда. Перките не докосват тялото, въпреки че има по-матов кръг около тях.
Прикачени файлове
133031587_2867644033477298_6271795512268979212_n.jpg


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот valiosport » Пет 25 дек 2020 1:34


Звука е нормален, перката ти е перфектна и не е опирала. Не е пренадувала, ако е пренадувала перката стои наядена леко, но това пак не и пречи на функционирането, стига да не е много. Сложи си бустметърче и следи налягането и ще кара много. На такъв същия двигател заради крива геометрия скъса оста точно зад компресора. Човек който се занимава с турбота не видял че е крива, а аз който не се занимавам с турбота го видях що беше скъсало оста


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот megatronS » Пет 25 дек 2020 12:24


Виенето идва от разлика в налягането преди и след турбината. Най-често се появява, като се махне катализатора и не се сложи резонатор, който да изравнява налягането. Огледайте си изпускателните тръби за пробив от турбината до катализатора. Обърнете особено внимание на меката връзка. Една дупчица по системата, ще доведе до този дефект. Заради по малкото налягане след турбината, поради изпускане, се получава преразвъртане на турбината от ниски обороти и характерното свирене.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот cecoa1 » Пет 25 дек 2020 13:15


Моите уважения, ама разлика в налягането преди и след турбото винаги има. И това "преразвъртане" на турбината също не звучи правдоподобно. Просто дупчица в генерацията, премахване на катализатор и подобни, променя начина, по който се заглушават естествените звуци от турбото.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот megatronS » Пет 25 дек 2020 18:02


Има, колкото е сметнато,че трябва да има при конструирането. Всичко извън тези норми води до дефекти. Преразвъртане е напълно реално и се получава, точно от този проблем. Турбината изобщо не трябва да се чува , че работи. Катализаторът задържа газовете и налягането, което не трябва да пада под атмосферното. Когато там няма катализатор, налягането отива надолу. Започне ли да изпуска отнякъде след турбото, веднага пада налягането след турбината. Всичко това се вижда на стендове , в лабораторни условия, или пък взимаш една кола, махаш катализатора или пробиваш дупка в меката връзка и искам да чия,как няма да свири турбината и. Иначе в лабораторни условия , се поставя на турбината вход и изход със симулирано същото налягане , както е при автомобила. За тях има закачен сензор за обороти, при намаляване на налягането на изхода след турбината, оборотите рязко се покачват. Това е ефекта и дефекта, представен нагледно, не измислен от мен. Няма да ме пуснат да ви го снимам от лабораторията, за да се убедите и да прикачим тази дискусия, че всичко е било строго секретно :)


Потребителски аватар
batkotivalio
Мнения: 597
Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
Автомобил: VW Golf TDI
Двигател: AJM
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот batkotivalio » Пет 25 дек 2020 18:32


Не знам, аз пък така си карам 13 години, със същите звуци от турбото естествено повлияни от махането на катализатора и изобщо не им обръщам внимание. Даже зимата под определени условия е симфония на няколко гласа отзад. Изобщо не му обръщам внимание и не мисля, че е проблем.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот valiosport » Пет 25 дек 2020 18:44


Мегатроне, уважавам те и те признавам по писането на карти за софтуери, ама и ние сме виждали турбини и тди - та.
Нормално е при намаляне на обратното налягане да се издухва по добре, но чак пък да пренадува. Пробвал съм чисто нова турбина и си свирука, настроена ли е правилно и софтуера да е направен добре налягането си кове колкото е записано в софтуера без абсолютно никакъв катализатор и гърне, дори не прави пикове. На човека колата едва ли е с катализатор и определено проблема не е там, не може една и съща турбина на една и съща кола с един и същ софтуер и генерация един път да прави 1,5 бара от 2000 до 4200 а друг път да прави 1,9. Ако е така както казваш постоянно ще пренадува.
Айде сега кажи до какво води високото обратно налягане и високите ЕГТ?


Потребителски аватар
papa franku
Мнения: 161
Регистриран на: Чет 06 авг 2020 19:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот papa franku » Пет 25 дек 2020 18:57


Катализатор, че и дпф имам и си е там, пушеци и следи от сажди отзад няма, някой ден ще я кача на канал да огледам изпускателните тръби. От както смених маслото леко сякаш се засили шума (по спецификация е и е взето от колегата от форума който ги продава, уж немски кастрол), но смяната на маслото съвпадна със застудяването, може и от студения въздух да е.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Пасат б6 TDI 2.0 140 к.с. счупено турбо

Мнениеот cecoa1 » Пет 25 дек 2020 19:27


megatronS написа:Има, колкото е сметнато,че трябва да има при конструирането. Всичко извън тези норми води до дефекти. Преразвъртане е напълно реално и се получава, точно от този проблем. Турбината изобщо не трябва да се чува , че работи. Катализаторът задържа газовете и налягането, което не трябва да пада под атмосферното. Когато там няма катализатор, налягането отива надолу. Започне ли да изпуска отнякъде след турбото, веднага пада налягането след турбината. Всичко това се вижда на стендове , в лабораторни условия, или пък взимаш една кола, махаш катализатора или пробиваш дупка в меката връзка и искам да чия,как няма да свири турбината и. Иначе в лабораторни условия , се поставя на турбината вход и изход със симулирано същото налягане , както е при автомобила. За тях има закачен сензор за обороти, при намаляване на налягането на изхода след турбината, оборотите рязко се покачват. Това е ефекта и дефекта, представен нагледно, не измислен от мен. Няма да ме пуснат да ви го снимам от лабораторията, за да се убедите и да прикачим тази дискусия, че всичко е било строго секретно :)


Изрично написах "моите уважения". Но не знам какъв дефект имаш предвид, при положение, че знаеш със сигурност, че максималните обороти на турбината, зависят от максималното налягане и максималния дебит, който се иска от компресорната и част. Т.е. и абсолютно нищо да няма на изхода на турбото, оборотите му ще се ограничат с въздействие върху геометрията, при достигане на необходимото налягане на свръхпълнене. А че на празен ход оборотите на турбото ще са малко нагоре евентуално, нищо негативно не следва. Дори ще се вдигне КПД при намалените съпротивления в изпускателната система.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 109 госта