:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

VAG DPF и общи положения при DPF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот mshbul » Вто 03 мар 2020 19:55


Как става тоя номер без да се сваля?
Би трябвало да ги правиш през отворите за тръбите. Ако не го свалиш там са тръбите. Не вярвам да се дупчи през ламарината,




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 03 мар 2020 20:42


Да не говорим, че има такъв тип DPF , чиято форма е такава, че входа и изхода не са никак съосни, дори не са в една координатна система и не е приложимо. Разликата е температурата на повърхността на самата пита пък е предпоставка за разрушаването й , неравномерното натрупване на Oil ash, както и недотам правилното регенериране, въпреки че процеса протича нормално по измерени данни докато се случва. Но пък се печели това , че не е нужна намеса в софтуера и хардуера допълнително , доколкото разбирам, което е плюс.


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот mshbul » Вто 03 мар 2020 21:57


Чел съм, че идва момент, когато започва да се разпада вътре и да се самозапушва.

Чудя се при самото регенериране дали не си компенсира замърсяването през останалото време. 2 пъти съм засичал моя в града и пушекът е сериозен.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Zinoto » Сря 04 мар 2020 10:57


Сваля се полуоската да има достъп, изрязва се един квадрат в корпуса на ДПФ, изкривява се ламарината пробива се с дълга бургия, интересно е, че пуска черен прах в горния край, където е катализатора, в задния си край керамиката е чиста. Затова си мисля, че една от причините за проблемите с ДПФ е маслото, което започва да пуска турбината след около 100 000 км, не че толкова се задънва със сажди. След пробиването на 3-4 дупки с разстояние около 2 см. една от друга се зачуква ламарината и се заварява с ЦО. Досега не е имало проблем със запушване от разпадане на самия филтър след пробиването.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 04 мар 2020 12:03


отворите по посока на двжение на газовете ли ги правите или напречно ?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Zinoto » Сря 04 мар 2020 14:11


По посока разбира се, при ВАГ ДПФ стои прав и се пробива отдолу нагоре по дължина.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот ulipet » Сря 04 мар 2020 14:56


то и със сода каустик ,че ставало четох някъде
наливаш отгоре и буташ с водоструйката
само датчиците да не се прецакат от содата
ако видя зор това първо го правя :biggrin


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Чет 09 мар 2023 20:21


Zinoto написа:Не бих казал шунтира, но един вид се компенсира запълването му с пепел, който колкото и да регенерираш не се маха. Миенето доколкото е ефективно /по-скоро не, и решава проблема само за 2-3 месеца/ е скъпо и е свързано със сваляне на филтъра, а това е доста трудно при повечето модели и не е малко работа. С пробиването на 3-4 дупки по цялата дължина обаче се появява миризма от ауспуха както, когато е махнат катализатора на коли без ДПФ. Усеща се веднага по-лек ход на ниски обороти и малко по-чувствителна газта. В същото време системата си работи и пак вдига проценти запълване и си мери адекватно диференциално налягане. В крайна сметка при много градско каране и на къси разстояния пак светва лампата и се пуска активна регенерация, но се случва доста по-рядко, почти като при нов автомобил. Плюса е, че няма нужда да се сменя софтуера и дупките се пробиват без да се сваля филтъра. Минусът е, че на газ анализатор газовете са почти като на колите с премахнат филтър и при сериозно затягане на контрола може би ще се наложи да се сложи нов филтър или за тези автомобили предвид възрастта им, чиято пазарна стойност е не повече от стойността на 2 пъти филтъра да има възможност да се мине в по-ниска екологична категория.


Здрасти колега, дали мога да те питам за малко информация? О аз съм с vag dpf, и следя регенерациите на колата от както съм го взел. Сменил съм си масло на двигателя както и филтър на картерните газове. Интересното е, че след като направихме горното обслужване на колата, майстора направи регенерация на филтъра и успя да изчисти всички сажди до 0% . Днес колата си направи тя регенерация, като същата спря на 23% , та въпроса ми е, това нормално ли е? Не би ли трябвало колата, като си прави регенерацията да изчисти филтъра до 0% . Колата е Пасат Алтрак Б7 2013та 177 коня.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Zinoto » Чет 09 мар 2023 21:48


Ами не винаги, за да изчисти до 0% трябва принудителна регенерация и каране извънградско. Ти си с доста хубав и безпроблемен откъм ДПФ мотор и моята препоръка към теб и всички колеги с този мотор е да не премахват или пробиват ДПФ, а да внимават какво масло си наливат, пълно е с масла, на които пише, че отговарят на 507.00, но всъщност не отговарят. Аз примерно карам с Бардал 4 л. туба, взех с отстъпка 5 л. туба, от друг доставчик и забелязвам по-чести регенерации и по-малко ефективни. Преди това с Фолксваген маслото явно не оригинално също така беше.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот fur1ous » Чет 09 мар 2023 22:05


Маслото е много малка част, разковничето е в горивото.


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Чет 09 мар 2023 22:11


Zinoto написа:Ами не винаги, за да изчисти до 0% трябва принудителна регенерация и каране извънградско. Ти си с доста хубав и безпроблемен откъм ДПФ мотор и моята препоръка към теб и всички колеги с този мотор е да не премахват или пробиват ДПФ, а да внимават какво масло си наливат, пълно е с масла, на които пише, че отговарят на 507.00, но всъщност не отговарят. Аз примерно карам с Бардал 4 л. туба, взех с отстъпка 5 л. туба, от друг доставчик и забелязвам по-чести регенерации и по-малко ефективни. Преди това с Фолксваген маслото явно не оригинално също така беше.



Благодаря за информацията колега. Първо бях с Мотул, тъй като четох за прекъсването на рвгенерациите, и малко се ошашках да не е смесила маслото с нафтата и го смених с уж оригинално масло (то колко е оригинално не съм сигурен). Но след смяната му, смяната на капака, и регенерацията на място двигателя направо стана друг. Сега направи регенврация на 275км, и сякаш беше около 7 минути, като последният път беше по-дълга. Нямам намерение да го махам или да го дупча филтъра. Юислиш ли, че е добре да се прави такава регенерация на място два пъти в месеца?


FilipFilipov
Мнения: 31
Регистриран на: Нед 14 авг 2022 16:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот FilipFilipov » Чет 09 мар 2023 22:12


fur1ous написа:Маслото е много малка част, разковничето е в горивото.


Карам я с гориво от Шел, какво би препоръчал?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Zinoto » Пет 10 мар 2023 8:39


Карай си колата и не го мисли толкова, ако имаш диагностика може да проверяваш от време на време и евентуално ако има нужда някоя принудителна регенерация, но не на място, а в движение. Горивото е почти едно и също на всякъде, разлика има в добавките най-вече през зимата и на скъпата нафта, която е доста по-скъпа, така че не можеш да промениш нищо. Маслото пак повтарям е много важно, по веригите от сорта на Практикер, Практис, /в Метро вече няма/ могат да се намерят оригинални масла, скъпички са, но поне си сигурен за съдържанието на тубата.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1691
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил:
Двигател: CFMA
Местоположение: София

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот fur1ous » Пет 10 мар 2023 9:18


FilipFilipov написа:
fur1ous написа:Маслото е много малка част, разковничето е в горивото.


Карам я с гориво от Шел, какво би препоръчал?


Слагай добавка.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: VAG DPF и общи положения при DPF

Мнениеот Ивайло Димов » Пет 10 мар 2023 10:03


Кви са тия оригинални масла :gruebel ,вчера бях в Практикер и разгледах маслата им Castrol -а Magnatec и Ultraclean бяха с маркировка на тубата BE,DE,IT ,Liqui Moly ,Bardahl и Приста са другите в продажба .Цените им са безумни ,за тия пари се взима Amsoil ,Ravenol,Red Line,Mobil 1 ESP ...Тря си ненормален да платиш 125 лева за 10W40 Liqui Moly



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта