От SGS отговориха същият ден, ама не ми остава ред да пиша тук. Та предлагат два теста:
ASTM D 92 - Пламна температура в закрит тигел
Не съм чел много, ама си представям, че нагряват докато се запали маслото. Пада температурата - има нафта. Обаче не дава детайл колко нафта има и колко ниска е тази температура. Нещо подобно на това да подадеш огънче към капачката на маслото при загрял двигател. Ако има нафта ще каже "бау" и ще се запалят газовете.
ASTM D 5185 - Съдържание на елементи
Гледах няколко резултата от такъв тест и изглеждат като на картинката. Този тест май би имал някакъв смисъл ако се направи с ново масло и с времето се проследи как се променят елементите в него. Но за еднократна проба не виждам как ще е полезен. Евентуално ако видиш високо съдържание на алуминиеви частици ще разбереш, че имаш драма с блока. Моят е с алусил (алуминии силиции нещо си) и ако се покажат тези неща в теста ще говори, че покритието на цилиндрите е тръгнало. Тоя тест може да бъде полезен при покупка на нов автомобил донякъде. Високо съдържание на определени неща ще говори за тръгнали лагери, повлекли бутала или надрани цилиндри. Донякъде защото може да случиш на мотор с прясно сменено масло и пак да се наиграеш.
Или на кратко - не дават информацията на която се надявах - съдържание на гориво в маслото. Ще чета още за теста с UV оцветител за климатични системи. Ще споделя ако излезе нещо смислено.
И цената за 2та теста е 90лв (+20% ДДС) и е нужно 200мл масло ако някой все пак има интерес. Пишете им и ще върнат информация.
Проверка за наличие на дизел в маслото?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Проверка за наличие на дизел в маслото?
- Прикачени файлове
-
- 1.jpg (38.87 KиБ) Видяна 1129 пъти
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проверка за наличие на дизел в маслото?
Лабораторията на Приста Ойл в Русе.
Ще останеш " очраван" от цената.. Но и там няма да ти кажат дали има нафта в маслото, а имаш ли промяна във вискозитета и мажещите свойства и наличие на вещества от износване (метали)
https://www.bg.prista-oil.com/uploads/ILN-SpK%205.3.0-01.01.03.2021.sait.pdf
Абсолютно достатъчен е и " книжния" тест. Капка ново масло и капка отработило са достатъчни за изводи.
Масла с такъв кратък живот като на колите няма смисъл да се изследват. Те живеят не повече от 250-300 работни часа и...смяна. Е ако искаш да знаеш какво се износва вътре, може, но цената ще те откаже.
Ще останеш " очраван" от цената.. Но и там няма да ти кажат дали има нафта в маслото, а имаш ли промяна във вискозитета и мажещите свойства и наличие на вещества от износване (метали)
https://www.bg.prista-oil.com/uploads/ILN-SpK%205.3.0-01.01.03.2021.sait.pdf
Абсолютно достатъчен е и " книжния" тест. Капка ново масло и капка отработило са достатъчни за изводи.
Масла с такъв кратък живот като на колите няма смисъл да се изследват. Те живеят не повече от 250-300 работни часа и...смяна. Е ако искаш да знаеш какво се износва вътре, може, но цената ще те откаже.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Проверка за наличие на дизел в маслото?
Съгласно таблицата, лабораторията към "Приста ойл" не предлага анализ на употребявано масло, а само на прясно такова.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Проверка за наличие на дизел в маслото?
Кайзен написа:Съгласно таблицата, лабораторията към "Приста ойл" не предлага анализ на употребявано масло, а само на прясно такова.
Предлага. Аз съм пращал там. Всички големи производители имат такива лаборатории. Даже при скючване на договор има бонус за проби. Приста Ойл също...Аз лично ползвам за тази цел DIAGOMAR на Тотал Лубмарин ( не за коли, а за параходи)
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Проверка за наличие на дизел в маслото?
Може и да предлага, но по данните от таблицата не си личи..
В т. 9.9 е описано, че TBN се измерва съгласно ASTM D2896 (GOST 30050). Този метод се прилага главно при анализиране на прясно (неупотребявано) моторо масло.
За употребяваните моторни масла, TBN се анализира предимно по метод ASTM D4739 (GOST 11362). Точно този метод не го откривам в публикуваната таблица на лабораторията към "Приста ойл".
В практиката е забелязана типична разлика в порядък 1-2,5 mg KOH/g при анализ на TBN в употребявано моторно масло между D2896 и D4739.
Допълнителна литература:
http://www2.eoilreports.com/basenumber
https://www.machinerylubrication.com/Re ... linity-oil
В т. 9.9 е описано, че TBN се измерва съгласно ASTM D2896 (GOST 30050). Този метод се прилага главно при анализиране на прясно (неупотребявано) моторо масло.
За употребяваните моторни масла, TBN се анализира предимно по метод ASTM D4739 (GOST 11362). Точно този метод не го откривам в публикуваната таблица на лабораторията към "Приста ойл".
В практиката е забелязана типична разлика в порядък 1-2,5 mg KOH/g при анализ на TBN в употребявано моторно масло между D2896 и D4739.
Допълнителна литература:
http://www2.eoilreports.com/basenumber
https://www.machinerylubrication.com/Re ... linity-oil
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта