Здравейте отново. Успях да направя следните неща със следните резултати:
Поръчах си и си сложих чисто нов дебитомер (Бош) и за всеки случай нов въздушен филтър.
Разглобих и почистих дроселовата клапа и ЕГР клапана. Бяха в окайващо състояние. Особено егр клапана беше напълно блокиран от сажди и чернилка.
След идеално почистване на всичко достъпно, тествах отварянето и затварянето на ЕГР клапана през диагностиката докато е в ръцете ми. Той е електрически и никъде не видях вакум за управлението му. За съжаление не успах да го затапя на този етап, тъй като корпуса му, който отива към охладителя на газовете е много надолу и много недостъпен. Може би трябва да се опита достъп отдолу или да се сваля ауспуховата система откъм колекторите.
Когато тръгнах след всички процедури не запали много добре, но при вървенето вече нямаше тресене (или поне едвам доловимо) и не миришеше изобщо вече.
Но днес когато вече беше изстинала отново не запали добре, след което като загря хубаво пак имаше малко пушек, малко невървене и доста лоша работа на мотора.
Качих я пак на магистралата за диагностика и направих два лога. При натискането направо се замисли дали ще стигне 4000 оборота.
Не съм направил все още центровката на вала, но не знам и дали ще помогне вече след всичко.
Чудя се дали проблема не е в датчика на коляновия вал, който не съм успял да проверя на диагностиката или пък в дюзите (респективно леглата или уплътненията им)
Прикачам аудио файл с лошата работа на мотора и двата лога.
Много съм благодарен за досегашните съвети и мисля, че има добро развитие, но не съм сигурен как да продължа нататък.
Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7682
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
За нов дебитомер си.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Имате предвид, че новия с който съм го сменил може да е дефектен?
Непосредствено след смяната му и преди всички операции по почистването на дросела и егр клапана също направих тестови лог с диагностиката.
Непосредствено след смяната му и преди всички операции по почистването на дросела и егр клапана също направих тестови лог с диагностиката.
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
ЕГР-ра ти стои отворен при набиране затапи го защото дави въздуха с газове докато набираш.Recirk duty ceils 100.6%при набиране и положение на педала 100 процента натиснат.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
На диагностиката като обяснение ми дава, че в нормално състояние стойността на ЕГР-а трябва да е между 20 и 80%, а по време на ускорение мисля между 90 и 100%.
Иначе се твърди, че 100% означава напълно затворен.
The engine ECU is opening and closing the EGR valve according to the duty cycle.
100 % means the EGR valve is shut so NO EGR gases going into the Intake air.
0 % means the EGR is fully open so MAXIMUM EGR gases going into the Intake air.
During constant idle or acceleration the EGR valve should be shut so the duty cycle will be high.
Typical value being 95%
Between idle and acceleration the engine ECU will constantly open and close the EGR giving duty cycle values between 30 and 70 % typically.
Note: EGR duty cycle is what the engine ECU is telling the EGR valve to do…It doesn’t mean the EGR valve is actually doing it.
Заради продължаването на проблема един познат, който има сервиз също поиска да я погледне, но след обстоен преглед и той нищо не откри.
Единствено каза, че може при смяната на съединителя да се е развалило четенето на датчика за оборотите на коляновия вал.
Изрази съмнения и за тандем помпата, но аз лично не смятам, че би могъл да е там проблема.
Паленето и на изстинала и на загряла кола вече е лошо. Като на загряла е много много трудно и изтормозено.
Търсенето продължава, но не знам вече накъде.
Вторник ще я разгледат в сервиз на Бош и се надявам, че ще открият причината/причините за всички проблеми.
Ще пиша за развитието на случая.
Разбира се бих бил благодарен за всяко изказано допълнително мнение.
Иначе се твърди, че 100% означава напълно затворен.
The engine ECU is opening and closing the EGR valve according to the duty cycle.
100 % means the EGR valve is shut so NO EGR gases going into the Intake air.
0 % means the EGR is fully open so MAXIMUM EGR gases going into the Intake air.
During constant idle or acceleration the EGR valve should be shut so the duty cycle will be high.
Typical value being 95%
Between idle and acceleration the engine ECU will constantly open and close the EGR giving duty cycle values between 30 and 70 % typically.
Note: EGR duty cycle is what the engine ECU is telling the EGR valve to do…It doesn’t mean the EGR valve is actually doing it.
Заради продължаването на проблема един познат, който има сервиз също поиска да я погледне, но след обстоен преглед и той нищо не откри.
Единствено каза, че може при смяната на съединителя да се е развалило четенето на датчика за оборотите на коляновия вал.
Изрази съмнения и за тандем помпата, но аз лично не смятам, че би могъл да е там проблема.
Паленето и на изстинала и на загряла кола вече е лошо. Като на загряла е много много трудно и изтормозено.
Търсенето продължава, но не знам вече накъде.
Вторник ще я разгледат в сервиз на Бош и се надявам, че ще открият причината/причините за всички проблеми.
Ще пиша за развитието на случая.
Разбира се бих бил благодарен за всяко изказано допълнително мнение.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Колега направи един лог и на 1,10 и 11 канал. Колата има ли ремап, защото по логовете се вижда ,че има нещо нередно. На 4 канал при стойности 27 градуса старт на ижекцията и продължителност над 45 градуса което прави край на инжекцията 18 градуса след горна мъртва точка.Сигурно доста сериозно пропушва черен дим.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Здравейте отново. Премеждията ми продължават. След проверка в сервиза на бош последва скъпо струващ ремонт. Казаха, че имам износен разпределителен вал.
Смених всичко - вал, гарнитури, повдигачи, масло, пълен комплект ангренаж, антифриз, проверка и след това настройка на дюзите (вече са почти перфектни по корекциите в Ваг-а) и каквото се сетите засегнато около тези неща.
Като краен резултат колата върви изключително добре вече, но си остана и крайния ефект.
Когато я настъпя на първа обикновено и е загряла, започва да прекъсва и да не върви, но когато е студена и не е настъпвана здраво, всичко е повече от наред.
Иначе колата съм я взел в този вид от Германия, но според всички сервизи и близки които са я карали, върви доста по-добре от стокова.
Така че очаквам, че е правен някакъв дребен ремап.
След малко се връщам отново в Бош да им я рекламирам като неоправена. Поне не спрямо крайния проблем.
Иначе много започнах да се съмнявам, че при рязкото натискане се случва нещо с някое клапанче на тандем помпата и след това не пуска достатъчно гориво към дюзите.
Ще пиша отново за резултата.
Смених всичко - вал, гарнитури, повдигачи, масло, пълен комплект ангренаж, антифриз, проверка и след това настройка на дюзите (вече са почти перфектни по корекциите в Ваг-а) и каквото се сетите засегнато около тези неща.
Като краен резултат колата върви изключително добре вече, но си остана и крайния ефект.
Когато я настъпя на първа обикновено и е загряла, започва да прекъсва и да не върви, но когато е студена и не е настъпвана здраво, всичко е повече от наред.
Иначе колата съм я взел в този вид от Германия, но според всички сервизи и близки които са я карали, върви доста по-добре от стокова.
Така че очаквам, че е правен някакъв дребен ремап.
След малко се връщам отново в Бош да им я рекламирам като неоправена. Поне не спрямо крайния проблем.
Иначе много започнах да се съмнявам, че при рязкото натискане се случва нещо с някое клапанче на тандем помпата и след това не пуска достатъчно гориво към дюзите.
Ще пиша отново за резултата.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Колега проверявал ли си на помпата в резервоара цедката в какво състояние е? Иначе от последния лог както и старите се вижда ,че в диапазона 1700-1800; 1900-2000 и около 4000 оборота при 100% натиснат педал има пропадане с по няколко оборота. За това е хубаво да участва 1 канал в лог и да се вижда впърсканото количество гориво.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 955
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Свалете софтуера на тая кола с един адаптер MPPS и ми го изпрати, защото това може да се дължи на именно на него.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Здравейте. Колата остана в сервиза на БОШ и не съм имал достъп до нея тези дни.
Не съм проверявал цедката на горивната помпа, а само налягането от нея, но бих я проверил (почистил) превантивно.
Знам къде е помпата и как да я отворя, но не съм сигурен къде да гледам и как да я почистя ако се наложи.
Иначе от сервиза цял ден са я гледали. Тествали са тандем помпата и казаха, че е наред.
За всеки случай са я сменили тестово с друга нова, но не е дало резултат.
Като извод след целия обстоен преглед са направили, че може би има проблем със стартера и тока на колата падал на 9 волта.
Така компютъра не можел да работи правилно и се получавало може би този ефект.
Честно казано не съм убеден в изстинността/правилността на тази теория, но ги оставих да проверяват всичко каквото решат, за да могат да са минали през всички възли, а не да си мислим, че е от нещо, което е останало ненаправено.
Купих колата 2019 година и никога не съм имал проблеми с нея по никакъв начин. Била си е с един и същи софтуер и никой не я доработвал допълнително.
За съжаление нямам адаптер, с който да сваля софтуера на колата. Имам VAG-COM и DELPHI, които разбира се не вършат работа за това.
Мога евентуално да купя и такъв, но не ми останаха пари вече.
След като стигне колата до мен, ще направя един лог на 1, 10 и 11 канал, за да видим стойностите след всички ремонти и манипулации, защото вярвам, че ще са различни спрямо всички предишни.
Отново Благодаря на всички за помощта!
Не съм проверявал цедката на горивната помпа, а само налягането от нея, но бих я проверил (почистил) превантивно.
Знам къде е помпата и как да я отворя, но не съм сигурен къде да гледам и как да я почистя ако се наложи.
Иначе от сервиза цял ден са я гледали. Тествали са тандем помпата и казаха, че е наред.
За всеки случай са я сменили тестово с друга нова, но не е дало резултат.
Като извод след целия обстоен преглед са направили, че може би има проблем със стартера и тока на колата падал на 9 волта.
Така компютъра не можел да работи правилно и се получавало може би този ефект.
Честно казано не съм убеден в изстинността/правилността на тази теория, но ги оставих да проверяват всичко каквото решат, за да могат да са минали през всички възли, а не да си мислим, че е от нещо, което е останало ненаправено.
Купих колата 2019 година и никога не съм имал проблеми с нея по никакъв начин. Била си е с един и същи софтуер и никой не я доработвал допълнително.
За съжаление нямам адаптер, с който да сваля софтуера на колата. Имам VAG-COM и DELPHI, които разбира се не вършат работа за това.
Мога евентуално да купя и такъв, но не ми останаха пари вече.
След като стигне колата до мен, ще направя един лог на 1, 10 и 11 канал, за да видим стойностите след всички ремонти и манипулации, защото вярвам, че ще са различни спрямо всички предишни.
Отново Благодаря на всички за помощта!
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Здравейте.
Взех колата под предлога, че вече е наред. Ремонтиран е стартера - сега пали от четвърт оборот, независимо дали е студена или загряла.
Направих три тестови лога след всички ремонти - 01,10,11; 03,10,11; 04,10,11.
След логовете и каране още 20-30 км започна отново да издава звуците от преди.
Това, което забелязах сега, а преди не бях е, че като че ли идва от съединителя.
Толкова я натиснах, че накрая започна да работи все едно нещо по съединителя или вала се е счупило, но малко след това отново изчезна.
Съединителя е нов, но още предишния сервиз изрази резерви относно стабилната му работа.
Друг ефект, който забелязвам повече от преди заради натискането е началното присвирване (като прискръцане) от турбото при рязко ускорение.
Обикновено като поработи повече и може би се позмаже по-добре се оправя. Затова ако мога нещо да почистя във връзка с него, ще го направя.
Не искам да я връщам отново в БОШ, защото след последните ми разговори разбрах, че те нямат повече идеи.
Най-много да измислят някоя пълна дивотия.
Намерих и един MPPS интерфейс за 60 лева и ако ще помогне, ще се напъна да отделя парички за него и да сваля софтуера.
Ако някой се сети още нещо, което мога да направя за уточняване/поправяне на проблемите, отново ще съм благодарен.
Взех колата под предлога, че вече е наред. Ремонтиран е стартера - сега пали от четвърт оборот, независимо дали е студена или загряла.
Направих три тестови лога след всички ремонти - 01,10,11; 03,10,11; 04,10,11.
След логовете и каране още 20-30 км започна отново да издава звуците от преди.
Това, което забелязах сега, а преди не бях е, че като че ли идва от съединителя.
Толкова я натиснах, че накрая започна да работи все едно нещо по съединителя или вала се е счупило, но малко след това отново изчезна.
Съединителя е нов, но още предишния сервиз изрази резерви относно стабилната му работа.
Друг ефект, който забелязвам повече от преди заради натискането е началното присвирване (като прискръцане) от турбото при рязко ускорение.
Обикновено като поработи повече и може би се позмаже по-добре се оправя. Затова ако мога нещо да почистя във връзка с него, ще го направя.
Не искам да я връщам отново в БОШ, защото след последните ми разговори разбрах, че те нямат повече идеи.
Най-много да измислят някоя пълна дивотия.
Намерих и един MPPS интерфейс за 60 лева и ако ще помогне, ще се напъна да отделя парички за него и да сваля софтуера.
Ако някой се сети още нещо, което мога да направя за уточняване/поправяне на проблемите, отново ще съм благодарен.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 955
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Тук от форума има достатъчно хора с МППС адаптери. Не е нужно да го купуваш само заради това.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Погледнах логовете и от 1 канал става ясно на 100% , че е пипано по софтуера.Току що гледах оригинален файл на BLS ,тези продължителности на инжекция от над 40 градуса за мен са опасно високи стойности с предпоставки за механични проблеми, но нека колегата megatronS да даде експертно мнение по този въпрос. Другото е ,че BLS-a е с ДПФ(поправете ме ако греша)та в този ред на мисли колега нищо не си писал за него. Щом е имало софтуерна намеса някога се предполага, че е изключен софтуерно но механично ако стои то на 99% е затапен. Историята познава доста случаи на премахнати дпф-и само софтуерно и като се запушат признаците са сериозна загуба на мощност, имало е случаи от запушване се е стигало и двг изобщо да не може да запали или да работи около 10 секунди най-много.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 955
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
С ДПФ е този мотор. Софтуерът е пипан, това се личи още при турбината, която трябва да ти надува до 1950, стоково. Въпросът е какво е направено и как. Трябва да се провери още ДПФ има ли го механично или вече е заминал. Ако е премахнат софтуерно, а механично е там, се предполага, че вече е затиснат, тормози автомобила, но понеже вече компа не го търси, се получава момент с висока температура и пожароопасност. Хубаво е с VCDS да се види налягането на празен ход на ДПФ и температурата му. Тези две цифри са достатъчни да се види махнат ли е софтуерно. Има и още един тъп вариант, изтрита грешка за ДПФ от таблицата, за да не влиза колата в сервизен режим, но ДПФ е там и е запушен, както и всички сензори си отчитат правилно, без да е премахнат софтуерно неговото търсене. При този вариант, компа си вижда всичко, колата само се спъва от затискането.Процедурата е : сваляш софтуера и ми го пращаш, проверка за механично наличен ДПФ. Ако е омазан софта, ще му намерим оригинален, който да се сложи, да се покара колата с него, да се види тогава как ще се държи и какви проблеми ще се явят. Чак след това вече може да се разрешат софтуерно.
Re: Голф 5 - 1,9 TDI BLS 105 к.с. - прекъсва когато е загрял
Това което знам за двигателя е, че е с ДПФ, като при първоначалния преглед и диагностика преди да купя колата от сервиза на Фолксваген казаха, че той е наред и не е задръстен много.
Не съм сигурен кое точно трябва да видя от VAG-COM-а, но направих следните два скрийншота със стойности.
Правени са на карана кола, загрял до работна температура двигател и на празен ход.
Не съм сигурен кое точно трябва да видя от VAG-COM-а, но направих следните два скрийншота със стойности.
Правени са на карана кола, загрял до работна температура двигател и на празен ход.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 54 госта