Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот ktamen » Съб 03 май 2025 19:22


Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.
Ако колата пали лесно стдена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот goppa » Съб 03 май 2025 20:38


ktamen написа:Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.За стотици хиляди колометри износването на тея сухи втулки не е 1-2 стотни
Ако колата пали лесно стдена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.Коя кола? Ладичката ли? Щото при TDI проблема с топлото палене е от 30 години известен и се дължи точно на износен стартер или калпав акумулатор.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.Това "дооправяне" ми звучи значително по-скъпо от рециклиране на стартер :mhihi .


Потребителски аватар
Zdravkov94
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: BKD 2005

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот Zdravkov94 » Съб 03 май 2025 20:53


goppa написа:
ktamen написа:Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.За стотици хиляди колометри износването на тея сухи втулки не е 1-2 стотни
Ако колата пали лесно стдена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.Коя кола? Ладичката ли? Щото при TDI проблема с топлото палене е от 30 години известен и се дължи точно на износен стартер или калпав акумулатор.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.Това "дооправяне" ми звучи значително по-скъпо от рециклиране на стартер :mhihi .

Гопа аз стартер не съм сменял. Да го рециклирам или да взема чисто нов направо нещо Bosch или Denso? :gruebel


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13341
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 03 май 2025 20:56


Нов ще е пълен боклук. Рециклирай твоя.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6332
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vanesto » Съб 03 май 2025 21:06


Тези, които ги продават за нови, не са оригинални, а са рециклирани. Оригинален няма откъде да си купиш наличен и струва една торба пари. Това са Бош и Валео. Денсо не правят за VW. Хубави рециклирани с гаранция продават Франсизкуп, но на теб не ти трябва реално, защото твоя ремонт ще е по-евтин.


Потребителски аватар
Sonny_89
Мнения: 864
Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
Двигател: CFFB + Z19DTH
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот Sonny_89 » Съб 03 май 2025 21:11


Аз закупих Denso преди година...беше малко по-скъп от Bosch.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6332
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vanesto » Съб 03 май 2025 21:14


Възможно е, не съм запознат с по-новите, но не вярвайте, че са ОЕМ.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот goppa » Съб 03 май 2025 21:27


Zdravkov94 написа:Гопа аз стартер не съм сменял. Да го рециклирам или да взема чисто нов направо нещо Bosch или Denso? :gruebel

Ако е лесно достъпен стартера аз бих ррциклирал наличния. Ако смяната е свързана с вадене на половината чаркалъци в двигателнито бих заложил на нов.


Потребителски аватар
Zdravkov94
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: BKD 2005

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот Zdravkov94 » Съб 03 май 2025 21:37


goppa написа:
Zdravkov94 написа:Гопа аз стартер не съм сменял. Да го рециклирам или да взема чисто нов направо нещо Bosch или Denso? :gruebel

Ако е лесно достъпен стартера аз бих ррциклирал наличния. Ако смяната е свързана с вадене на половината чаркалъци в двигателнито бих заложил на нов.

Благодаря. :th_up
При Голф 5 е много лесно. Имаш място за работа една букса и 2 болта 13.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот ktamen » Съб 03 май 2025 21:53


goppa написа:
ktamen написа:Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.За стотици хиляди колометри износването на тея сухи втулки не е 1-2 стотни Демек 0.5мм износване не са проблем при студен двигател, ама 0,02мм температурно разширение са много страшни.
Ако колата пали лесно студена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.Коя кола? Ладичката ли? Щото при TDI проблема с топлото палене е от 30 години известен и се дължи точно на износен стартер или калпав акумулатор. В нашто село стартерите и акумулаторите (особено акумулаторите) обичат да им е топличко и тогава работят по-добре. Самите ДВГ пак в нашто село се въртят много по-лесно и бързо, ако всичките им чаркове са облени с топличко масло. А като е студено маслото и се е стекло всичкото в картера въртенето е голяма мъка, особено с премръзнал акумулатор.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.Това "дооправяне" ми звучи значително по-скъпо от рециклиране на стартер :mhihi .

При всички случаи едни и същи стартер и акумулатор въртят топъл двигател много по-бързо от студен. И причината да не пали очевидно е в програмиста.


Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6332
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот vanesto » Съб 03 май 2025 22:04


Кажи какво трябва да се дооправи в софтуера,, като не е от стартера.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот ktamen » Съб 03 май 2025 22:19


Идея си нямам.
Ама ако дизел (всякакъв) не пали значи или няма компресия или не се върти достатъчно бързо или няма нафта. Щом пали лесно докато е студен значи компресия и скорост има.
Ама програмистчето е сметнало, че при еди каква си температура двигателят трябва да се върти с еди каква си скорост. И ако скоростта е по-ниска, нафта йок. Така, че трябва да се намери какви минимални обороти са зададени и да се намали числото с 20%.
Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.


Потребителски аватар
Zdravkov94
Мнения: 172
Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
Автомобил: VW Golf 5
Двигател: BKD 2005

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот Zdravkov94 » Съб 03 май 2025 22:31


ktamen написа:Идея си нямам.
Ама ако дизел (всякакъв) не пали значи или няма компресия или не се върти достатъчно бързо или няма нафта. Щом пали лесно докато е студен значи компресия и скорост има.
Ама програмистчето е сметнало, че при еди каква си температура двигателят трябва да се върти с еди каква си скорост. И ако скоростта е по-ниска, нафта йок. Така, че трябва да се намери какви минимални обороти са зададени и да се намали числото с 20%.
Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.

Благодаря и на теб,че се включаш.
При мен лично това не го прави винаги ами да кажем на 10 пъти 1 път. И имам чувството, че пали точно преди да падне напълно акумулатора и направо изтръпвам. :mhihi На студена е добре ,но като,че ли и там има леко "мъчение" абе май май си е за рециклиране този стартер. :Mr Green Fun


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7897
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот goppa » Съб 03 май 2025 22:41


ktamen написа:Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.

Амии, бъркаш са. Загрял мотор е с добре омаслени сегменти, и компресията е значително повече от на сух мотор. Та лесното въртене не е при загрял апри студен мотор.
А програмистчето дето е решило, че на топъл мотор трябва да го развърти до 250 об/мин не е гламаво. Не случайно дизелите с двумасов маховик на ийдъл са около 900 оборота а едновремешните стежките плътни маховици кютаха на 400-500.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?

Мнениеот ktamen » Съб 03 май 2025 22:48


Още веднъж да уточня, че тези щуротии, дето съм ги писал се отнасят за случаите когато пали лесно студена и трудно топла. Ако и студена пак пали трудно, значи моите съвети не са за теб.
Този, дето ти е оправял софтуера, не ти ли обясни какво е бърникал.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 55 госта