Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.
Ако колата пали лесно стдена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.
Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7897
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
ktamen написа:Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.За стотици хиляди колометри износването на тея сухи втулки не е 1-2 стотни
Ако колата пали лесно стдена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.Коя кола? Ладичката ли? Щото при TDI проблема с топлото палене е от 30 години известен и се дължи точно на износен стартер или калпав акумулатор.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.Това "дооправяне" ми звучи значително по-скъпо от рециклиране на стартер.
- Zdravkov94
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
goppa написа:ktamen написа:Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.За стотици хиляди колометри износването на тея сухи втулки не е 1-2 стотни
Ако колата пали лесно стдена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.Коя кола? Ладичката ли? Щото при TDI проблема с топлото палене е от 30 години известен и се дължи точно на износен стартер или калпав акумулатор.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.Това "дооправяне" ми звучи значително по-скъпо от рециклиране на стартер.
Гопа аз стартер не съм сменял. Да го рециклирам или да взема чисто нов направо нещо Bosch или Denso?

-
- VW експерт
- Мнения: 13341
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Нов ще е пълен боклук. Рециклирай твоя.
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Тези, които ги продават за нови, не са оригинални, а са рециклирани. Оригинален няма откъде да си купиш наличен и струва една торба пари. Това са Бош и Валео. Денсо не правят за VW. Хубави рециклирани с гаранция продават Франсизкуп, но на теб не ти трябва реално, защото твоя ремонт ще е по-евтин.
- Sonny_89
- Мнения: 864
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Аз закупих Denso преди година...беше малко по-скъп от Bosch.
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Възможно е, не съм запознат с по-новите, но не вярвайте, че са ОЕМ.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7897
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Zdravkov94 написа:Гопа аз стартер не съм сменял. Да го рециклирам или да взема чисто нов направо нещо Bosch или Denso?
Ако е лесно достъпен стартера аз бих ррциклирал наличния. Ако смяната е свързана с вадене на половината чаркалъци в двигателнито бих заложил на нов.
- Zdravkov94
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
goppa написа:Zdravkov94 написа:Гопа аз стартер не съм сменял. Да го рециклирам или да взема чисто нов направо нещо Bosch или Denso?
Ако е лесно достъпен стартера аз бих ррциклирал наличния. Ако смяната е свързана с вадене на половината чаркалъци в двигателнито бих заложил на нов.
Благодаря.

При Голф 5 е много лесно. Имаш място за работа една букса и 2 болта 13.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
goppa написа:ktamen написа:Не е от втулките. 1- 2 стотни промяна на хлабината не могат да повлияят на въртенето.За стотици хиляди колометри износването на тея сухи втулки не е 1-2 стотни Демек 0.5мм износване не са проблем при студен двигател, ама 0,02мм температурно разширение са много страшни.
Ако колата пали лесно студена и трудно като загрее, значи стартерът и акумулаторът са извън подозрение.Коя кола? Ладичката ли? Щото при TDI проблема с топлото палене е от 30 години известен и се дължи точно на износен стартер или калпав акумулатор. В нашто село стартерите и акумулаторите (особено акумулаторите) обичат да им е топличко и тогава работят по-добре. Самите ДВГ пак в нашто село се въртят много по-лесно и бързо, ако всичките им чаркове са облени с топличко масло. А като е студено маслото и се е стекло всичкото в картера въртенето е голяма мъка, особено с премръзнал акумулатор.
Поне на мен ми се струва, че оправеният софтуер има нужда от дооправяне.Това "дооправяне" ми звучи значително по-скъпо от рециклиране на стартер.
При всички случаи едни и същи стартер и акумулатор въртят топъл двигател много по-бързо от студен. И причината да не пали очевидно е в програмиста.
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Кажи какво трябва да се дооправи в софтуера,, като не е от стартера.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Идея си нямам.
Ама ако дизел (всякакъв) не пали значи или няма компресия или не се върти достатъчно бързо или няма нафта. Щом пали лесно докато е студен значи компресия и скорост има.
Ама програмистчето е сметнало, че при еди каква си температура двигателят трябва да се върти с еди каква си скорост. И ако скоростта е по-ниска, нафта йок. Така, че трябва да се намери какви минимални обороти са зададени и да се намали числото с 20%.
Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.
Ама ако дизел (всякакъв) не пали значи или няма компресия или не се върти достатъчно бързо или няма нафта. Щом пали лесно докато е студен значи компресия и скорост има.
Ама програмистчето е сметнало, че при еди каква си температура двигателят трябва да се върти с еди каква си скорост. И ако скоростта е по-ниска, нафта йок. Така, че трябва да се намери какви минимални обороти са зададени и да се намали числото с 20%.
Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.
- Zdravkov94
- Мнения: 172
- Регистриран на: Съб 05 мар 2022 23:56
- Автомобил: VW Golf 5
- Двигател: BKD 2005
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
ktamen написа:Идея си нямам.
Ама ако дизел (всякакъв) не пали значи или няма компресия или не се върти достатъчно бързо или няма нафта. Щом пали лесно докато е студен значи компресия и скорост има.
Ама програмистчето е сметнало, че при еди каква си температура двигателят трябва да се върти с еди каква си скорост. И ако скоростта е по-ниска, нафта йок. Така, че трябва да се намери какви минимални обороти са зададени и да се намали числото с 20%.
Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.
Благодаря и на теб,че се включаш.
При мен лично това не го прави винаги ами да кажем на 10 пъти 1 път. И имам чувството, че пали точно преди да падне напълно акумулатора и направо изтръпвам.


- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7897
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
ktamen написа:Тва са си мои размисли и страсти и нямам претенции да са 100% верни. Но че загрял двигател се върти по-лесно и по-бързо съм 1000% сигурен.
Амии, бъркаш са. Загрял мотор е с добре омаслени сегменти, и компресията е значително повече от на сух мотор. Та лесното въртене не е при загрял апри студен мотор.
А програмистчето дето е решило, че на топъл мотор трябва да го развърти до 250 об/мин не е гламаво. Не случайно дизелите с двумасов маховик на ийдъл са около 900 оборота а едновремешните стежките плътни маховици кютаха на 400-500.
- ktamen
- Мнения: 6357
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Golf 5 1.9tdi 105 - Трудно пали затоплен?
Още веднъж да уточня, че тези щуротии, дето съм ги писал се отнасят за случаите когато пали лесно студена и трудно топла. Ако и студена пак пали трудно, значи моите съвети не са за теб.
Този, дето ти е оправял софтуера, не ти ли обясни какво е бърникал.
Този, дето ти е оправял софтуера, не ти ли обясни какво е бърникал.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 55 госта