Питане за ДПФ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 2061
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Traytor » Чет 25 сеп 2025 12:29


alpinab написа:
Колега нещо нередно има в тази схема с покачването на маслото. Това е типично поведение ако имаш низ от прекъснати регенерации. Не би трябвало да ти качва маслото ако регенерациите са успешни(както казваш ги изчакваш) и завършени.

Гоня 10 години вече опит с регенерациите по София(час пик) и никога не ми е пълнила масло (4 различни коли с 2ки ТДИ). Не сменям масло преди 10К. Колкото съм налял, приблизително на око толко точа. Нямам точен модел на извършването на регерации, това е непостижимо в натоварените часови диапазони да държа Х обороти на У скорост.


Ако регенерациите са само в градски условия няма как нафта да не влиза в маслото, впръсква се допълнително гориво извън нормалните впръсквания на тактовете за да се вдигне температурата, естествено че прекъснати регенерации го засилват, но и много кратки пътувания (кара се на макс 8-10км). Покачваше се нивото като го сменях на 10к, не е било с литри, просто прекрачваше максимума и като се точеше имаше дъх на нафта. Препоръчаха ми 6к смени, аз си реших 4 за да ми е мирна главата.




gadnyara
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
Двигател:

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот gadnyara » Чет 25 сеп 2025 12:42


Traytor написа:Препоръчаха ми 6к смени, аз си реших 4 за да ми е мирна главата.
Колега, какво значат тези 6к и 4?


thanis
Мнения: 1906
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот thanis » Чет 25 сеп 2025 12:46


6000 и 4000км.


gadnyara
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
Двигател:

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот gadnyara » Чет 25 сеп 2025 13:03


Т.е. сменя масло на 4 хил.км. Разбрах.

Към автора - лампа за DPF не свети при нормална експлоатация на Пасат B7. Това е индикатор за проблем около филтъра.


Потребителски аватар
Wolf33
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 окт 2024 21:53
Автомобил: Passat B8
Двигател: CRLB 2017

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Wolf33 » Чет 25 сеп 2025 16:34


Всъщност от това, което казва куката, не става ясно колко точно чести са му регенерациите.
Явно просто човекът не познава още колата добре и се е случило да гаси двигателя по време на регенерация няколко пъти последователно.
:arrow Аз какво бих направил първо, ако наистина регенерациите са твърде чести - ще отида да ми проверят дали съм със софтуера след дизелгейт и ако да - да върнат старата версия.
Така, ако всичко е изправно по двигателя и около него, регенерациите ще са по-нарядко и ще минават по-бързо, може разходът леко да падне, също и леко подобрение във вървежа, по-малко нафта в маслото.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 661
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот alpinab » Чет 25 сеп 2025 18:26


kukata_pasat написа:Нормално ли е толкова често да прави регенерации дори след като съм се върнал от дълъг път.
2.Имам ли основание да се притеснявам и да прибягвам към някакви мерки като слагане на добавки или по драстични като премахване на ДПФ или това са нормални неща за този двигател.


По въпрос 1 - да, нормално е. Колата дори след яко магистрално и тамън си се прибрал да започне регенрация. Дори поколението дизели EA189 или 2ка/140кс CFF.

По въпрос 2 - да, напълно вероятно е филтъра да е пътник. Нов оригинален.

Лампата с гърнето да свети толко често не е нормално и не се очаква да е така. Аз съм имал малко над 4 години същата кола и никога не съм виждал тази лампа да светва.


П.С. Моя Б7 беше минал дизелгейт и беше с кофти софта. След наливане на Рево софт запази същия шаблон на регенерациите. Нищо не се промени.


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Чет 25 сеп 2025 18:44


Wolf33 написа:Всъщност от това, което казва куката, не става ясно колко точно чести са му регенерациите.
Явно просто човекът не познава още колата добре и се е случило да гаси двигателя по време на регенерация няколко пъти последователно.
:arrow Аз какво бих направил първо, ако наистина регенерациите са твърде чести - ще отида да ми проверят дали съм със софтуера след дизелгейт и ако да - да върнат старата версия.
Така, ако всичко е изправно по двигателя и около него, регенерациите ще са по-нарядко и ще минават по-бързо, може разходът леко да падне, също и леко подобрение във вървежа, по-малко нафта в маслото.

Да прав сте не познавам колата си добре и не съм карал кола със ДПФ до сега.Като се сетя малко преди да светне лампата я бях угасил и перките работеха но това го отдадох на пуснатият климатроник.Мисълта ми е следната защо след пробег от 360 км дълъг път и само 60км след това в градски условия се пуска регенерация при положение че за тия 360 км минати на веднъж би трябвало всичко да се е изчистило.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13471
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 25 сеп 2025 19:46


Щото не си подгрял достатъчно за регенериране.


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Чет 25 сеп 2025 21:01


Zdravko Zankov написа:Щото не си подгрял достатъчно за регенериране.

Слънчев бряг Плевен 362 км без спиране и за тоалетна това ако не е подгряване кое е


Потребителски аватар
Wolf33
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 01 окт 2024 21:53
Автомобил: Passat B8
Двигател: CRLB 2017

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Wolf33 » Чет 25 сеп 2025 23:12


За да не се трупа и/или да се изгарят пасивно натрупаните сажди (без активна регенерация), температурата в ДПФ трябва да е поне ~300°C. Това при извънградското каране става - примерно магистрално каране или дори с до 90 км/ч, с горе-долу равномерна скорост.

Но при твоя маршрут се минава през редица населени места и планински пътища, така че това не са 362 км. чисто извънградско. При такива условия ДПФ ту изстива, ту се загрява. Когато минаваш през населено място, караш по-бавно, температурите в ДПФ са по-ниски, ЕГР работи по-активно :arrow трупа се повече саждена маса. При планинските пътища пък имаш поредица от изкачвания и спускания - отново имаш изстиване и загряване.
При такива условия натрупването би трябвало да е по-бързо от пасивното изгаряне (то става бавно без активна регенерация).
Така че на прима виста може би всичко е нормално :c020


gadnyara
Мнения: 310
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 2017 + MB S205 2020
Двигател:

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот gadnyara » Пет 26 сеп 2025 7:41


Аа, подобно на @alpinab за 130хил.км съм виждал само веднъж сигнал за DPF-а, като причината беше прекъсващ датчик за една температура покрай филтъра.
В случая се твърди, че не остава активна грешка, което води до извод за достигнато критично ниво по някой от параметрите. Което в даден момент успява да прескочи в статус "има проблем".

Но няма смисъл от догадки, при положение, че има възможност да се тълкуват показанията от приложението...


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1772
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот MMX » Пет 26 сеп 2025 20:06


Някой има ли представа доколко има разлика при DPF (известен като FAP) на Пежо/Ситроен? Знам, че нещата не са 1:1. Ако не се бъркам при VAG катализаторът е след DPF, а при френските е преди. FAP поне по-старото поколение имат и резервоар с течност, която се добавя към горивото. Не мога да кажа със сигурност, че съм имал Пежо с FAP, защото може да е бил пробит някога преди мен, но никога не ми е светвала лампа или някакви други подобни досади. Черен пушек никога не съм виждал, при палене, подаване на газ, изпреварване и т.н. Така че ако е функционирал, всичките драми с регенерации и качване на гориво там някак са избегнати.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13471
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
Местоположение: Враца

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 26 сеп 2025 20:47


Евро 5 при ПСА групата е с Eolis, не с AdBlue. И карат много. Евро 6 са зле, като всички с AdBlue. Турбинка, дюза. Абе пълен шит.


kukata_pasat
Мнения: 983
Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
Автомобил: АУДИ А4 Б6
Двигател: AVF
Местоположение: Плевен

Re: Питане за ДПФ

Мнениеот kukata_pasat » Съб 27 сеп 2025 20:32


Понеже имам диагностика Делфи днес закачих колата и гледах някои стойности на ДПФ не мога да кача снимката затова ще ги напиша и ще помоля за тълкуването им.
Филтър за твърди частици измерено количество на саждите 1.30 г
Филтър за твърди частици изчислено количество на саждите 10.11 г
Филтър за твърди частици количество на саждите 0.280L
Филтър за частици външна температура 101.8 градуса
Филтър за частици консумация на гориво след последната регенерация 3.99L
Филтър за частици диференциално налягане 4 Hpa
Филтър за частици диференциално налягане датчик офсет 0 Hpa
Регенерация блок 00000000
Регенерация отказ състояние 0000000000000000
Регенерация реално време 0.00 секунди
Регенерация фаза 0000000000000001



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта