SB - със или без турбо Пасат В3

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Нед 05 авг 2007 19:11


Преди карах Голф 1,6Д и си вървеше доста прилично. Вярно че двигателя беше JP, затова мисля че ще мога да използвам и този още без турбото, защото малко или много помага на главата при "пукането" й, с което тези двигатали се славят. Разлика между SB и JP има, но все пак ми се иска да да не е толкова голяма и да става за каране. Имам двама познати с VW Transporter и са изхвърлили турбото от "зор". Ако колегата ACCELERATOR се окаже прав за разликата и тя е драстична - лошо... турбинката обратно пък колкото изкара.

П.П. Пасата е В3 и незнам дали е много по-тежък от Голф 2.




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Нед 05 авг 2007 21:21


По памет Г2 е към 1250кг със полезен товар - Пасата е към 1700кг - дизела не го плаши тва кой знае колко - още повече, че си спокоен шофьор :wink:


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 05 авг 2007 22:13


аз мисля , че ако се пипне правилно , един спокоен човек може да кара пасат без турбо без зор .... като гледам моя - ми аз турбото го чувствам на обороти , на които не са му привични.... даже ходих тези дни доста по баирите .... като го забуча на 2000 - 2200 оборота и 3 та си качва 10 % наклони без да си дава зор ...
само за живота със и без турбо - май само от карането и обслужването зависи животеца на едно двигателче..... :!:


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Нед 05 авг 2007 23:10


niks76 написа:няма комп на SB

Моя грешка, кой да гледа... :oops:


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пон 06 авг 2007 14:25


веселин написа:По памет Г2 е към 1250кг със полезен товар - Пасата е към 1700кг - дизела не го плаши тва кой знае колко - още повече, че си спокоен шофьор :wink:

На това се надявам. :roll: :lol:


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Вто 07 авг 2007 5:39


По въпроса със живота на мотора. Без турбо ще се намали доста живота му. Слаб мотор + голямо купе+ скоростна кутия изчислена за турбомотор = драстично намаляване на живота на мотора. Още повече , че турбомотор без турбо работи по-зле от такъв , който си е оригинално без турбо , защото е "разреден", заради принудителното пълнене.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 07 авг 2007 6:55


naka_76 написа:По въпроса със живота на мотора. Без турбо ще се намали доста живота му. Слаб мотор + голямо купе+ скоростна кутия изчислена за турбомотор = драстично намаляване на живота на мотора. Още повече , че турбомотор без турбо работи по-зле от такъв , който си е оригинално без турбо , защото е "разреден", заради принудителното пълнене.

Сори - ама да те попитам - ти ли си слагал кулера - или така я купи , че искам и на моя 1V да слагам!


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Вто 07 авг 2007 11:55


ОФФ.

Да , аз съм го слагал, лошото е , че все още нямам пластмасите около кулера. Смених също и помпата , с такава с LDA. Разликата е осезаема :lol:


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Вто 25 сеп 2007 13:08


Mалко продължение относно интервенцията.
Та накратко - главата я снимаха и се оказа спукана и правена ( малко левашки ). Форт-камерите ( ако не бъркам ) като са набивани бяха центровани за да се застопорят. Сегментите се бяха прецакали ( едни блокирали, други опечени, а трети се разтягаха като медни. Трагедия???
Сменихме буталата и сегментите с нови. Сложихме глава от 1,6D без турбинка и изхвърлихме останалите джаджи около турбото.
За сега мотора работи малко "стегнато", но с изминалите км става все по-добре. Върви си много прилично без турбото даже, но не е издувана. За сега я карам само до към 80км/ч, за да улегнат чарковете. Трябва да се минат около 1000 км за да се пристегне пак главата с по-голям момент. Малко пуши и тресе мотора, но доколкото разбрах от майстора е бутнал малко помпата с три стотни закъснение, за да измести горенето от ГМТ ( така се правело при осн. ремонт ) и така имало непълно изгаряне.


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Вто 25 сеп 2007 15:36


Petyoffy написа:Mалко продължение относно интервенцията.
Та накратко - главата я снимаха и се оказа спукана и правена ( малко левашки ). Форт-камерите ( ако не бъркам ) като са набивани бяха центровани за да се застопорят. Сегментите се бяха прецакали ( едни блокирали, други опечени, а трети се разтягаха като медни. Трагедия???
Сменихме буталата и сегментите с нови. Сложихме глава от 1,6D без турбинка и изхвърлихме останалите джаджи около турбото.
За сега мотора работи малко "стегнато", но с изминалите км става все по-добре. Върви си много прилично без турбото даже, но не е издувана. За сега я карам само до към 80км/ч, за да улегнат чарковете. Трябва да се минат около 1000 км за да се пристегне пак главата с по-голям момент. Малко пуши и тресе мотора, но доколкото разбрах от майстора е бутнал малко помпата с три стотни закъснение, за да измести горенето от ГМТ ( така се правело при осн. ремонт ) и така имало непълно изгаряне.


не мисля че има смисъл от донатягане...


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Сря 26 сеп 2007 8:33


Jerom написа:не мисля че има смисъл от донатягане...


Изображение

Последна промяна от Petyoffy на Чет 27 сеп 2007 8:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 26 сеп 2007 15:53


извинявам се ако прозву4и грубо ,ама докога ще продължават тия левашки изпълнения с притягане след 1000км,има си процедура за стягане и това е!!!!!
все едно вземаш нова кола и след 1000км даваи към сервиза да и притегнат главата :?:
след като някои "маистор " не знае как се прави и работи по соц.на4ините,поне го светнете 4е ве4е е 2007г и откраи време има схема на затягането с разли4ните нютонметри :!:


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Чет 27 сеп 2007 9:09


niks76 написа:извинявам се ако прозву4и грубо ,ама докога ще продължават тия левашки изпълнения с притягане след 1000км,има си процедура за стягане и това е!!!!!
все едно вземаш нова кола и след 1000км даваи към сервиза да и притегнат главата :?:
след като някои "маистор " не знае как се прави и работи по соц.на4ините,поне го светнете 4е ве4е е 2007г и откраи време има схема на затягането с разли4ните нютонметри :!:

Няма проблем, не звучи грубо. За новите двигатели до колкото знам си има разни стендове на които се развъртат и тогава хоп в колата, но има и други фактори поради които се налага това "притягане" - различни части от "заводските", нови, стари и всичко това трябва да се сработи. Не претендирам, че това е правилния начин. Не аз съм майстора, а само се въртях около него.
Ако можеш кажи с 2-3 думи как става номера, че ми е интересно да науча нещо ново.


Потребителски аватар
naka_76
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот naka_76 » Пет 28 сеп 2007 17:02


На упътването на Елринг гарнитура за 1,6 ТД си пише , че след 1000км се донатяга на 90 градуса.
Това е за протокола , отварях скоро мотора, но нямам намерение да е дозатягам.


Потребителски аватар
Petyoffy
Мнения: 625
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 13:29
Автомобил: Passat B7
Двигател: CBBF 2012
Местоположение: София

Мнениеот Petyoffy » Пон 22 окт 2007 10:09


Колеги въпроса е приключен.
Колата вече е без турбото и мога да ви кажа, че в градски условия се справя много добре. Липсата на турбо почти не се усеща. При по-висока скорост пак си върви, но не е така гъвкав мотора - което се очакваше.
Резултата ме устройва, разхода също. Двигателят все по-добре работи.
А за тези които се изказаха скептично относно притягането на главата след 1000 км, мога да ви кажа, че имаше нужда и ефект. :wink:
Благодаря ви за съветите и мненията.

П.П Останаха и чаркове ( турбо, кулер, въздуховоди и др. ) за раздел "Продава", но малко да ги подредя, изчистя, малко снимки и т.н.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], paagrio и 120 госта