проблем с пасат 1.9 tdi 110 1998 г.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот sasho_mf » Сря 03 окт 2007 22:18


Rabbit_TDI написа:
sasho_mf написа: - вакуумния клапан на турбината

тва е N75
P.S.Забравих да попитам имаш ли катализатор?

Уупс грешката е моя,съвсем се обърках вече :(




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Сря 03 окт 2007 22:25


pike .има и друга истина и ти знаеш как се прави ток но не си го правиш . човек не може да разбира от всичко .ако нямаш нужната рутина може да сгафиш много ядове само за глупости .обади са да ти сложа един пауьрбокс дь сритаме малко конете да добавим още 20-25.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Сря 03 окт 2007 22:45


към колегата PIKE и останалите съфорумци:остане ли ми време ,скоро ще опиша къде и какво се гледа ,но все пак ще има теми от сорта на проблема си остава.не подценявам никои ,но без вагком и малко познания къде и какво да се гледа не може да се разбере то4но къде е проблема.още един път под4ертавам 4е забиването е следствия на 7-8 фактора и техни4ески незапознат 4овек ще оцапа още пове4е положението.нямам претенции 4е знам вси4ко за този проблем ,но понякога и аз губя пове4е от ден за разрешаването на "губенето на мощност"като понякога се сменя пове4е от един дат4ик при по новите тди-та
писах вси4ко това с мисълта ,4е е хубаво да знаеш какво става ,но не и да се бута навсякъде без задълбо4ени познания по този проблем и без апаратура.скоро ще напиша къде и какво да се гледа при този проблем ,но които не знае какво прави ,даже и да не опитва да бута където не му е работа :!:
поздрави


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Сря 03 окт 2007 23:40


NIKS76-абсолютно съм съгласен с теб ,че техниката е за технически грамотни и разбиращи хора.Лично аз съм много против "поправи си сам" ТДИ-то.Kombito-tdi-съжалявам ако съм бил разбран по този начин!По-скоро нека всички,които караме около 10г/че и по-нови/ ТДИ-та да знаем,че това може да се случи на всеки и въобще не е болка за умиране.Ако съм против нещо,то е цъкащите майстори,дето се почесват като не ги сърби и липсата на адекватна диагностика по доста места,за която си плащаме!!!С две думи:няма да е лошо ако по този проблем форума ги изпреварва-поне като обща насока как да не се харчат грешни пари.Пак се извинявам,че поосрах на човека темата- вече млъквам!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 04 окт 2007 1:06


Ми да щракна и аз едно обобщение от гледна точка на полу-невеж потребител на ТДИ.Факторите за забиване/загуба на мощност са няколко/и дори са сравнително прости на теория/ ,но лошото е че са взаймно свързани и понякога по две в едно + староста на колите ни,+достата вариаций в самите механизми за управление - което прави невъзможен еднозначен отговор в стил "ремонт у дома".Само мога да кажа едно основно нещо - щом колата забива 98% не е заминала турбина както ще ти каже гаражния майстор - не ходете в сервиз за турбо щото там сменят без да се замислят.За решаването на проблема като за начало "катализатора долу",проверка на консумативите/въздушен и горивен филтър/,хубаво изръчкване на колата на дълъг път и ако не стане "помощ от съфорумец с ВАГ-Ком".Нормално сумите за оправяне варират от 50-400 лева.Най-честите проблеми са Н75/може да е и от спукани вакумни маркучета или клапана на турбото който е управляван от Н75/,дебитомер,замърсена геометрия/гейт на турбината,запушен каталиатор,запушени колектори и замърсена електроника на помпата.

Последна промяна от Rabbit_TDI на Чет 04 окт 2007 1:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 04 окт 2007 1:14


плюс вакуумни марку4ета и клапан на самата турбина :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 04 окт 2007 1:16


niks76 написа:плюс вакуумни марку4ета и клапан на самата турбина :wink:

:oops: -добавени :lol:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Чет 04 окт 2007 7:40


вьобще голяма какафония .за едно забиване трябва да си разглобя цялата кола и кво пак забива .когато ходите на читави маистори и проблема се решава бьрзо и сумите не са големи

п.п всички разбрахме че на колегата му забива от клапана и ся кво ще копуваш ли нов или жа рьгаш дявола вьв вьздуха


juliogs
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот juliogs » Чет 04 окт 2007 19:07


Време е и аз да драсна някой и друго разяснение :!: Първо благодаря на колегите изказали толкова подробни мнения и особено на /pike/ с когото май имаме единомислие по проблемите с така наречените (оторизирани сервизи). Без да се засягам смятям че имам някакви технически познания и не барникам безхаберно където ми падне из двигателя нищо че под ника ми пише (начинаещ) пък и майстора който се занимава с моятя машина не само притежава ВАГ-КОМ но е и инженер по образование, но да не влизаме в подробности просто искахме да сондираме мнение и да разберем дали наистина най честия проблем се оказва този клапан :roll: че ще го сменим то е ясно въпроса е да не се окаже цялата какафония на хаос и проблема да си остане.
За колегата Rabbit_TDI:
1. катализатора сам го махнал
2.всички филтри включително горивния са сменени
3.маркучетата ги проверихме едно по едно- здрави са
4.Клапан N-75 когато го тестваме с ВАГ-КОМ дава признаци че работи
5.и накрая остава грешка (intake manifold presure)
6.гейта не съм го тествал а за геометрията на турбината мисля че ти сам писа(- 98% не е заминала турбина)
.....Hадявам се да съм бил полезен и правилно разбран....


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 04 окт 2007 19:10


Пуснахте ли диаграма на работата на турбото и Н75 по време на движение?-тогава може да се види и евентуално няква нсоченост.Турбината не е заминала ,но може просто променливата геометрия или клапана дето я управлява да се е замърсил и заклинил и от там начина на работа и се прецаква тотално,но с едно изчистване е като нова.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Чет 04 окт 2007 22:01


juliogs написа:Без да се засягам смятям че имам някакви технически познания и не барникам безхаберно където ми падне из двигателя нищо че под ника ми пише (начинаещ) пък и майстора който се занимава с моятя машина не само притежава ВАГ-КОМ но е и инженер по образование, но да не влизаме в подробности просто искахме да сондираме мнение и да разберем дали наистина най честия проблем

ако погледнеш в пьрвия ми отговор по твоята тема написах че;
като гледам какво си написьл и ти си светнат по вьпроса
за "сондирането " не е наи честия проблем но и на наи тьпия вьртигеврековец му прави впечатление .
за вага няма какво да кажа
всеки е бил начинаещ какво пише под ника ти няма значение важно е мнението което даваш
за образованието моето е ;
"БАКЛАВАР" :lol:
ПОДЕМНОТРАНСПОРТНИ ПЬТНИ И СТРОИТЕЛНИ МАШИНИ
п.п клапана се проверява за 2минути при сьмнение профи тест 5мин.


juliogs
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот juliogs » Чет 04 окт 2007 22:21


Eи-и-и комбито ти пък да не се засегна сега по цял ден се е...вам с такива пътно строителни машини и съоръжения пък може и да сме колеги без да се познаваме откъде да знаеш.Аиде че го обърнахме на чАт, кажи нещо ако знаеш по проблема :?:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Чет 04 окт 2007 22:27


колкото повече знам,толкова повече знам че нищо не знам
древна истина колега
кво точно не ти е ясно че всичко го казахме в ЧАТА :lol:


juliogs
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 10:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот juliogs » Вто 09 окт 2007 12:14


Здравейте отново! Вчера направих инвестицията (н-75=190лв.) за съжаление напразно защото както каза пайк преди няколко дена кофти е когато те посъветват да направиш нещо да видиш в темата фразата (- проблема остава). И така факта си е факт след смяната на заветния клапан колата продължава да забива както преди и оттук следва въпроса ми особено към (Rabbit_TDI) какво е следващото нещо дето ще сменям а на (kombito-tdi) искам да му кажа че не на всеки "въртигеврековец" му е станало ясно че проблема е от клапана най вероятно и колкото повече знаеш май нищо не знаеш -древната истина дето ти я беше цитирал
Надявам се да не съм засегнал някого и май че съм поел пътя на колегата (pike) стартирам с 200 лв. да видим на колко ще завърша :x


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 09 окт 2007 15:20


Rabbit_TDI написа:Пуснахте ли диаграма на работата на турбото и Н75 по време на движение?-тогава може да се види и евентуално няква нсоченост.Турбината не е заминала ,но може просто променливата геометрия или клапана дето я управлява да се е замърсил и заклинил и от там начина на работа и се прецаква тотално,но с едно изчистване е като нова.

Диаграмата показва не само проблеми с Н75 а с компа като цяло + характеристиките на дебитомера.Писах да го провериш с нов ,а не веднага да сменяш особенно щом твоя не е 60-70 лева.Маркучите разгледа ли?Смука ли да видиш дали гейта изобщо работи?Дебитомера кво показва?......Като за начало трябваше да почнеш просто с добро обследване на ВАГ-Ком :cry:
P.S.Другия вариант е запушването на EGR да е направило проблема.Как го запуши.На ПД знам че не става ,а на 1З става безпроблем.Някой запознат да каже на АФН как е?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 30 госта