:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

1Z бавно загряване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Сря 14 ное 2007 21:16


колеги, истината е че трябва да се проверят свещите за подгряване на водата, другото, което ми хрумва е да се види кой датчик отговаря за паленето на тия свещи и на колко градуса ги пуска. щото пък и лятото не си е работа да работят тия свещи и колата за 3 минути да стигне от 30 до 90 градуса...
иначе бавното загряване и при мен си е на лице - на пуснато парно, с работа на място, забрави да загрее - имам чуството че ще я чакам до утре.
сега като се прибирах - знаете каква беше температурата - до 85 градуса на таблото бях без парно. стана ми хладно и реших да го пусна. стрелката умря, застина на 85 градуса и там си седя 15 минути. като спрях парното - лека полека се качи на 90.
а термостата ми е чисто нов, долния маркуч си стои студен...
сутрин на парно, от Сточна гара до ШЕЛ-а над Малчика в Люлин - едва стига малко под 90 градуса...
ако някой има идея какво и как да се проверява....???
P.S. като ми сменяха оня ден термостата - в сервиза искаха да загрее колата за да са сигурни, че перката ще се включи... загубена кауза... 15 минути я държах на място на 2500 оборота докато вдигне температура. преди това работи още 10 минути на празен ход...




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 14 ное 2007 22:26


Свещите на водата би трябвало да се командват от единствения датчик за водата който дава инфо на компа и на урдчето в колата.Ама знам ли може да има и друг- аз само един съм видял :? Иначе знам ,че след като вдигнеш 2500 оборота нагревателя във водата спира.Също не знам и при ква температура е направен да се включва.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Сря 14 ное 2007 23:06


Rabbit_TDI написа:Свещите на водата би трябвало да се командват от единствения датчик за водата който дава инфо на компа и на урдчето в колата.Ама знам ли може да има и друг- аз само един съм видял :? Иначе знам ,че след като вдигнеш 2500 оборота нагревателя във водата спира.Също не знам и при ква температура е направен да се включва.
уреда на таблото не получава ли инфо от датчик при термостата? до колкото съм попрочел - има и някакъв датчик отдясно на двигателя, точно до трите свещи за водата... ама знам ли...
тия дни, като се позатопли - ще разглобявам и ще меря свещите. ако трябва - ще сменям и ще докладвам резултатите...в аутодатата и в ELSA все нещо би трябвало да пише...


Потребителски аватар
ortiz
Мнения: 250
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ortiz » Чет 15 ное 2007 7:55


И за имам подобен проблем.Трябват ми поне 30-40 мин каране градско за да ми загрее на 90 градуса колата.Парното ми мисля,че е слабо(в сервиз ми казаха че не било от казанчето).Мериха ми свещите и казаха,че би трябвало да работят.Ако сменя термостата дали ще ми се оправи парното.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Чет 15 ное 2007 8:01


ortiz написа:И за имам подобен проблем.Трябват ми поне 30-40 мин каране градско за да ми загрее на 90 градуса колата.Парното ми мисля,че е слабо(в сервиз ми казаха че не било от казанчето).Мериха ми свещите и казаха,че би трябвало да работят.Ако сменя термостата дали ще ми се оправи парното.
ако парното ти е слабо - направи си проверката на долния маркуч при 70 градуса, трябва да е студен. термостата отваря при 87 градуса. ако е топъл маркуча - смяна на термостата.
а в сервиза кои свещи ти мериха?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 15 ное 2007 10:13


ortiz написа:И за имам подобен проблем.Трябват ми поне 30-40 мин каране градско за да ми загрее на 90 градуса колата.Парното ми мисля,че е слабо(в сервиз ми казаха че не било от казанчето).Мериха ми свещите и казаха,че би трябвало да работят.Ако сменя термостата дали ще ми се оправи парното.

И мойта загрява бавно до 90 /повечето пъти дори не/.Обаче загрява бързо до 60-70 ,а на тая температура парното е ОК.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Чет 15 ное 2007 22:35


оrtiz, колега, къде изчезна?!? кажи в сервиза кои свещи ти мериха...ако искаш де...:)


Потребителски аватар
ortiz
Мнения: 250
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ortiz » Пет 16 ное 2007 7:52


мериха ми свещите за подгрев на антифриза.А температурата от 60-70 градуса също се достига бавно.Дали ще излезе термостат,че смяната му ми се струва много зор?


RONI
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 03 яну 2007 12:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RONI » Пет 16 ное 2007 19:20


Добре де ами аз като съм с SB що пак го имам тоя проблем с бавното загряване пък термостата чисто нов.Оня ден беше студено и с триста зора вдигна 80 градуса спирам работи 5 мин. и пада на 70 гр.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Пет 16 ное 2007 23:09


Вие май-не можахте да дойдете на тезата, когато е малко триенето е малко загряването, или казано обратно, когато ТДИ загрява бавно, трябва да се радваш, че или ти е добро маслото и/или не ти е износен мотора както е на другите...

Аз май не се изказвах в тази тема :D


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пет 16 ное 2007 23:26


Не съм сигурен ама при мен не съм забелязал свещи на антифриза.Маторя е АНU.
А за 50 минути на място - просто чаках в студа и реших да съм на топло ама бавно стана, първите 10 минути направо не можах да си събера ченетата.С носталгия си спомнях как съм се топлил в жигулката.Ще трябва да мисля нещо щот втора зима не ми се мръзне.


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Пет 16 ное 2007 23:35


mladeja написа:Не съм сигурен ама при мен не съм забелязал свещи на антифриза.Маторя е АНU.
А за 50 минути на място - просто чаках в студа и реших да съм на топло ама бавно стана, първите 10 минути направо не можах да си събера ченетата.С носталгия си спомнях как съм се топлил в жигулката.Ще трябва да мисля нещо щот втора зима не ми се мръзне.
Свещите за антифриза са ти от дясно под тръбите на интеркулера - наредени са на една шина - 3 са, прилича малко на пънкарска прическа "гребен" :)
ама силно обяснение, а?:):):)


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Пет 16 ное 2007 23:41


Имам една книжка нещо като технически албум за Г3 виждал съм това чудо там на снимка ама при мен не съм.За тва питам.В същност в книгата претендираща точност за моя мотор няма много писано.Авторите май са си помислили, че става с екстраполация. :D


drju
Мнения: 155
Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот drju » Съб 17 ное 2007 0:13


mladeja написа:Имам една книжка нещо като технически албум за Г3 виждал съм това чудо там на снимка ама при мен не съм.За тва питам.В същност в книгата претендираща точност за моя мотор няма много писано.Авторите май са си помислили, че става с екстраполация. :D
ами според AUTODATA 2004 - и 1Z i AHU си имат такъв подгревател за антифриза. така че, би трябвало и ти да го имаш. в интерес на истината този подгревател го откривам само в електрическите схеми на двигателя. а не мога дори да намеря данни за охлаждането... нещо може би аз не мога да се ориентирам...


Потребителски аватар
ortiz
Мнения: 250
Регистриран на: Вто 02 май 2006 15:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ortiz » Съб 17 ное 2007 1:00


някой мойе ли да ми каже ,дали ако сменя термостата парното ми ще се оправи?То и сега си го има,ама бавно започва да духа топло и топлото не е много топло. :roll:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1 и 48 госта