Дебатиране на изписани грешки - РЕМОНТИРАХ СИ САМ КОЛАТА

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

по темата

Мнениеот sstancheff » Съб 10 ное 2007 8:35


Здравейте колеги,
Преди около месец колата я закачих на KTS на Бош и ми даде грешка за свръхналягане на турбината. Сега с Вагком изписа тези грешки с които открих темата. Тогава проблема го правеше много рядко. Мнения от типа на "заминала турбина" мисля, че не са точни, защото колата не харчи масло, не пуши и си върви много добре до влизането в сервизен режим.
Само не разбрах как да проверя дали Н75 работи, но ще го разкача днес и ще му подавам напрежение за да видя дали затваря и отваря потока на вакума.




sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

по темата

Мнениеот sstancheff » Съб 10 ное 2007 8:41


Dobromirski написа:kombito_tdi е прав, бая свирки трябва да си направил, че да успееш да задвижиш лоста на турбото чрез всмукване с уста :)
извади маркучето което влиза в Н75 и го НАДУЙ с уста ( не това което отива към турбото, а другото по което идва вакуума). Ако има утечка , оправи я , и си карай. Ако няма, свържи го с една тръбичка с маркуча който отива към турбото и запали. Ако лоста на турбината се качи максимално нагоре значи лостовата система може да се предположи, че работи (тоа не значи че не задържа някъде).
Ако не се качи до горе, разкачи вакумните маркучета и провери има ли въобще вакуум както трябва (доста по силен е от този който правиш с уста) :)
Ако се качи до горе , продължи със следното:
При така свързано "управление" , настъпи двигателя не 3-та предавка и вижте стойностите на налягането. Твърде вероятно е да изплюе грешка "свръх налягане" . Ако продължи да дава ниски стойности на налягането, причините са 2: или турбо(което според мен е малко вероятно) или g71 (мап сензора дава грешни стойности, при което маркучите към интеркулера трябва да се надуват яко при рязко подаване на газ). Ако дава свръх налягане(или високи стойност на налягането, смени Н75 и пробвай пак !
Успех !


Благодаря за препоръките, но не виждам никаква външна лостова система по турбото. Турбото е с променлива геометрия. Маркучето към компа е здраво. мисля, че нямам вакум утечки.


Потребителски аватар
eeedddeee
Мнения: 91
Регистриран на: Пон 30 яну 2006 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: по темата

Мнениеот eeedddeee » Съб 10 ное 2007 10:08


sstancheff написа:Здравейте колеги,
Преди около месец колата я закачих на KTS на Бош и ми даде грешка за свръхналягане на турбината. Сега с Вагком изписа тези грешки с които открих темата. Тогава проблема го правеше много рядко. Мнения от типа на "заминала турбина" мисля, че не са точни, защото колата не харчи масло, не пуши и си върви много добре до влизането в сервизен режим.
Само не разбрах как да проверя дали Н75 работи, но ще го разкача днес и ще му подавам напрежение за да видя дали затваря и отваря потока на вакума.


Колега хората се опитват да ти обяснят, че ако не си почистиш турбината ще береш мн ядове. http://64.233.183.104/search?q=cache:Y1W9SSO880UJ:www.gerritspeek.nl/vag-com_turbo.html+vnt+15&hl=bg&ct=clnk&cd=5&gl=bg&client=firefox-a


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 10 ное 2007 10:17


kam_tod написа:Не е нужно да се карате.
Дано пича след диагностиката напише какъв е проблема, но аз залагам 99% на срив на турбината, защото имах един такъв еднакъв случай с VW Caravelle 2.5 TDI, чипосан 171 к.с. Все едно, че чета за буса.

Аз залагам че възможно най-лошия вариант е чистене на турбина ,или нов Н75.Въпроса е че трябва да се погледне на място и да се установи с точност ,за да не се правят излишин движения.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: по темата

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 10 ное 2007 10:19


sstancheff написа:Здравейте колеги,
Преди около месец колата я закачих на KTS на Бош и ми даде грешка за свръхналягане на турбината. Сега с Вагком изписа тези грешки с които открих темата. Тогава проблема го правеше много рядко. Мнения от типа на "заминала турбина" мисля, че не са точни, защото колата не харчи масло, не пуши и си върви много добре до влизането в сервизен режим.
Само не разбрах как да проверя дали Н75 работи, но ще го разкача днес и ще му подавам напрежение за да видя дали затваря и отваря потока на вакума.

С напрежение няма да разбереш нищо.Направи както каза комбито/за да не духаяш както ти казах/-вържи маркуча с вакума директно към турбото и виж дали ще щракне-ако щракне значи целия лостов механизъм барабар с геометрията е наред.От там нататък най-вероятния виновник е Н75.


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 10 ное 2007 12:02


колега тьрсих темата на един "разбирач" от варна дето има клапан и по думите му го ПОДАРЯВА .използваи тьрсачката на готово маи няма да получиш нищо http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=59911&postdays=0&postorder=asc&start=0


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот longora » Съб 10 ное 2007 17:33


На мен колата също ми даваше свръх високо налягане, което ми обясниха че е най-вероятно от Н75 или катализатора ( БОШ Дизел София ) Катализатор нямаш ... значи Н75 остава. Но пък казваш че не гълта масло а на мен ми гълташе :roll: не знам какво да те посъветвам, но ще ти кажа какво напраих аз по колата и тръгна много добре. Свалихме турбината и ЕГР клапана ( имаше 0.5мм масло навсякъде ) Та за турбото ... свалихме го и започнахме да го чистим. Клапана ( Н75 ) се беше задръстил както и малка част от променливата геометрия .... изчистихме всичко по турбината и я сглобихме, след което изчистихме и ЕГРа и резултатът беше много добър. Изчисти си и дебитомера ( чувал съм че диагностиките не хващат разваления дебитомер ) Успех !


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Съб 10 ное 2007 21:31


Дано само човека да напише прблема какъв е накрая , че гледам има много пациенти! :wink:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Съб 10 ное 2007 23:46


longora написа:( чувал съм че диагностиките не хващат разваления дебитомер ) Успех !

еи тва е ама пьлна глупост


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 11 ное 2007 9:12


kombito-tdi написа:
longora написа:( чувал съм че диагностиките не хващат разваления дебитомер ) Успех !

еи тва е ама пьлна глупост

Не е глупост, когато свеждаш диагностиката до четене на грешки :lol:


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

По темата - решението

Мнениеот sstancheff » Нед 11 ное 2007 10:12


Какво направих съм момента и какво се получи?
КТС тестера на Бош показа за повреда /отклонение/ на датчик намиращ се вътре ЕБУ /електронен блок за управление/ и евентуално за повреда в управляващия клапан - Н75. Какво направихме - при 110 кс мотор с променлива геометрия има 2 еднакви клапана един до друг и просто ги разменихме. Преди да ги размених видях, че оригиналният им код по VW е един и същ, само дето единия беше с бяло отгоре на штуцерите , а другия със син цвят. Понеже рециркулацията на двигателя ми е изключена и затапена, втория от рециркулацията /ненужен вече/, който сложихме за управлението на вакума на турбината стана основен. Следва тест - колата не влиза в сервизен режим и спокойно оборотомера влиза в червения сектор. Преди това, на 4500 к обороти колата за момент почваше да прекъсва, като че ли не и стигаше горивото. Сега не го прави вече. Веднага след теста последва ново закачате на КТС - 0 грешки. Впечатления после - колата за мене не влиза в сервизен режим но ми се струва, че е малко по тромава и не дърпа така "силно" както преди. Условията на теста бяха много силен дъжд, локви, студ във Варна, и пълна с хора кола. Днес смятам да сменя въздушния филтър, който е на 10 к. километра и навярно е мокър и мръсен, както и да напръскам дебитомера през мрежичката с шпрей на Мотип за почистване на контакти /върху него има една букса нарисувана за ремарке/. Предния път само го издухах със сгъстен въздух и имаше ефект.
Така, че колеги минах за момента сам с 25 лева за диагностиката, но не мисля че проблема ми е оправен, малко съм недоверчив. Довечера ще пиша още. Между другото гледахме и механизма за управление на лопатките на тербото - работи.
Не мога да разбера, моля споделете на Вас свети ли Ви при всяко подаване на контакт лампата в таблото за подгряване и трябва ли да е така. Моята винаги свети и изгася след около 7-8 секунди.
Чао за сега


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 11 ное 2007 10:15


това с размяната на клапаните е с временен ефект


sstancheff
Мнения: 78
Регистриран на: Чет 19 апр 2007 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Долни Чифлик

За клапаните

Мнениеот sstancheff » Нед 11 ное 2007 11:07


niks76 написа:това с размяната на клапаните е с временен ефект


Защо да е временен ефект. Единия клапан по принцип не работи, защото рециркулацията която управлява е шентирана.


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Нед 11 ное 2007 11:19


niks76 написа:това с размяната на клапаните е с временен ефект

:да:
Изглеждат само еднакви.Номенклатурните им номера са различни/поне при мен е така/
Дали все пак да не почистиш турбината?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Нед 11 ное 2007 18:38


може би си си решил проблема.на някой модели клапаните са заменяеми,а относно лампата 8 сек. са много .проверете датчика за температура дали е в параметри



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Passat_N и 61 госта