софтуерно намаляване на данните на MAF сензора
- Andonov
- Мнения: 3926
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
И аз мисля че се получава нещо такова колега.При затапване на ЕГР-а реално през дебитомера започва да минава повече въздух в следствие на което се подава и повече гориво.Просто се изместваме малко на горе по характеристиката на МАФ-а.А когато се промени софтуерно за мен се променя наклона на характеристиката и от там подаването на гориво респективно.МАФ-а за единица време ще има по-голямо показание от дефолта.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
посредством това което компютъра вижда от МАФ-а си прави сметка как работи ЕГР
при работещ ЕГР - показанията на МАФ-а трябва да са между 230...370 mg/H
а при запушен както е при мен дава около 480-500.Това на ниски обороти.
При мен дори милиграмите падат на 1.8.
Как е по-добре , не знам.
Оня ден бях писал за една тема с тампоните - оказа се че колата от там бучи.Както и да е - всичко се оправи на 6.Дотогава мислех че може нещо от ЕГР-а да е.Бях го отпушил да си работи в студовете.
Затапих го пак - е бученето си остана разбира се, но мисля че в малка степен намаля.Може и да си внушавам.
Тези дни като ми остане време пак ще го отпуша да видя как е колата.
при работещ ЕГР - показанията на МАФ-а трябва да са между 230...370 mg/H
а при запушен както е при мен дава около 480-500.Това на ниски обороти.
При мен дори милиграмите падат на 1.8.
Как е по-добре , не знам.
Оня ден бях писал за една тема с тампоните - оказа се че колата от там бучи.Както и да е - всичко се оправи на 6.Дотогава мислех че може нещо от ЕГР-а да е.Бях го отпушил да си работи в студовете.
Затапих го пак - е бученето си остана разбира се, но мисля че в малка степен намаля.Може и да си внушавам.
Тези дни като ми остане време пак ще го отпуша да видя как е колата.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
колега, не може да е така. не може количеството гориво да се определя от количеството въздух. ако беше така - то като караш със 150 по нанадолнище, хич няма да ти трябва гориво, а заради скоростта ще влиза много въздух и ще подава много гориво. не мисля, че е така... като нямаш EGR - намаляването на показанията на MAF-a води до по-бедна кислородна среда и от там по-меко детониране...andonov написа:И аз мисля че се получава нещо такова колега.При затапване на ЕГР-а реално през дебитомера започва да минава повече въздух в следствие на което се подава и повече гориво.Просто се изместваме малко на горе по характеристиката на МАФ-а.А когато се промени софтуерно за мен се променя наклона на характеристиката и от там подаването на гориво респективно.МАФ-а за единица време ще има по-голямо показание от дефолта.
все си мисля, че колко гориво да вкара се определя от това на колко оборота е колата и положението на педала на газта
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
обратното е!!! спрямо количеството гориво, което ще се впръсква в даден момент, компютърът има зададени параметри колко въздух е необходим, за да се осигури правилно изгаряне.останалия обем го запълва с дим от ауспуха. затова като се натиска здраво газта- EGR-a се затваря, за да не души колата. така че когато от ваг-ком-а се дадат по-големи стойности на MAF-a - компа отчита повечето въздух и пуска по-малко изгорели газове.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Е то тва е другото нещо ,че с качване на оборотите ЕГР-а затваря напълно.Само ,че колегата andonov иска да каже ,че с баране на стойностите на ЕГР/при затапен нямат никва директна разлика/ се вкарват и корекционни коефиценти в главната карта на горивото/или както пък казва Wasteland в картата за предварение-а може и в двете
-май тука трябва да драсне няколко реда Brezel/- оттам и разликата във вървенето.

-
- Мнения: 155
- Регистриран на: Вто 12 юни 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
след размисъл ми идва следното на ум:Rabbit_TDI написа:Е то тва е другото нещо ,че с качване на оборотите ЕГР-а затваря напълно.Само ,че колегата andonov иска да каже ,че с баране на стойностите на ЕГР/при затапен нямат никва директна разлика/ се вкарват и корекционни коефиценти в главната карта на горивото/или както пък казва Wasteland в картата за предварение-а може и в двете-май тука трябва да драсне няколко реда Brezel/- оттам и разликата във вървенето.
реално през MAF-а минава много голямо количество въздух, компютъра има зададени долна и горна граница, в които трябва да работи и пуска минимум и максимум количество въздух, а останалото го запълва с изгорели газове, съобразно екологичните изисквания. с промяна на данните ние го караме да работи с максимално много въздух. иначе това компа си го прави и сам - като ръчкаш колата и и трябва много гориво, респективно много въздух, за да може да го изгори. ако не стига въздуха - компютъра го отчита това нещо и редуцира подаваното количество гориво съобразно реалните възможности...
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Вариаций много.За сега имаме две основни тези за вървеж-повече аванс или повече гориво-или и двете.Как точно се стига до тях също варианти доста.Дали директно се влияе на горивото ,или се влияе на волтажа от дебитомера......Тва може да го каже само който е запознат с устройството на софтуера и картите в него.В крайна сметка нас ни интересува крайния резултат-за тва проби са му майката 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 112 госта