Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот longora » Съб 28 фев 2009 14:04


Ами какво да ти кажа .. струва ми се че работи по добре с 0W30. Иначе не е проблем да сложа другия път 5W40 щом ще е по-добре. А 15 000км не са ли множко ?




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот morfei1 » Съб 28 фев 2009 14:32


Литър на 10000км. за мен е много, въпреки че по книжка го дават толкова. За 10000км. доливам около 200~300грама.

Защо в началото на темата казваш, че доливаш с 5W40, а маслото е сменено с 0W30? Ако те кефи да си сменяш маслото по-често, с което по никакъв начин не удължаваш живото на мотора, поне го сменяй с 5W40 505.01, което е по евтино и най-важното е предписано за мотора ти. Има резон да караш с такова масло, само и единствено ако живееш в някоя от скандинавските страни, северната част на Канада или нещо подобно, понеже там е по-студено.


Потребителски аватар
chain
Мнения: 160
Регистриран на: Вто 30 яну 2007 11:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот chain » Съб 28 фев 2009 18:06


аз карам Mobil 5W40 и го сменям на 10.000км. вече имам 100.000км с моята кола и небара нито грам от смяна на смяна.


Потребителски аватар
vw_manqk
Мнения: 1136
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 23:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот vw_manqk » Съб 28 фев 2009 19:21


Колега и аз съм с "asz" мотор карам със оригиналното масло за vw 5w40,последния път го смених на 14600 и ми беше смукнало около 150 мл.Поздрави


Потребителски аватар
longora
Мнения: 2153
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот longora » Нед 01 мар 2009 12:40


Добре .. значи другия път и аз се взимам такова :) Много ви благодаря че ме ориентирахте :oops:


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kok12 » Нед 01 мар 2009 14:01


В момента съм с Мотул 5w40 не съм доливал и не ми се е налагало за 14 500км (засега),но се узлушвам и възнамерявам отново да ползвам услугите на тази фирма. Колеги,ако има сред нас, нека уредят една минимална отстъпка за да си закупим масло на по разумна цена. Това за което говоря е 125лв. с ДДС за 5 литра.

Поздрави


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот morfei1 » Нед 01 мар 2009 15:50


При положение че ASZ събира 4 литра заедно с филтъра и нивото на маслото е до където е нарязана щеката, като вземем предвид, че колите ви не пипат маслото, защо трябва да си купувате 5литрови туби, единия литър така и така ви остава излишен?


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kok12 » Нед 01 мар 2009 17:13


Добре колега.
Аз сменям за 1-ви път на тази кола и знам,че побира 4 и малко в литри,за което няма да споря,но не се замисли,че нямат разфасовка от 4 литра Motul Specific 505.01 5w40
http://us.st12.yimg.com/us.st.yimg.com/I/ltbmotorsport_2041_20967847
Дай сега един съвет и за мен лично при смятана,ако имаш и възможност за идея от това масло за закупуване.

Поздрави


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот morfei1 » Нед 01 мар 2009 19:42


Точно 4 литра си събира заедно с филтъра. Ако сложиш и малко отгоре, маслото ти ще иде до горната извивка на щеката, което според мен не е добре. Аз затова ползвам Fuchs, понеже е в разфасовки от 4л. които са достатъчни за моята кола. Първия път си взех и една опаковка от 1л. в случай че има нужда от доливане, но на следващата смяна ще си взема само една туба от 4л. която струва 87лв.

Нямам преки впечатления от Мотул, но според мен Фукс е по-добро от Кастрол на моята кола.


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kn9453 » Нед 01 мар 2009 21:02


Колега аз съм с ASZ,BORA TDIпреди около месец смених за първи път масло вече съм минал около 1000км и не е "пипнала" но нямам наблюдения като цяло.Само като инфо заложих на ESSO 505.01
както го изисква "протокола" това беше най-евтино от предлаганите с тази спецификация.В HAAS Пловдив изкаха 168лв. за 5л. а в Омникар Пловдив 5л ESSO 505.01 107лв. Смяна на 15000км.


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kok12 » Пон 02 мар 2009 12:38


Така си е колеги,трябва да се придържаме към 505.01. За ESSO знам,че е с една идея под Mobil,тоест то пак си е на Mobil,но е малко по евтинко. За тези 4 литра не съм се замислял хмммм. Имам една молба, след като смените маслото и филтрите как оправяте борд-компа да Ви напомни след 15 000км или 1 година да го смените отново с прилежащите му филтри?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот morfei1 » Пон 02 мар 2009 12:57


kok12 написа:Така си е колеги,трябва да се придържаме към 505.01. За ESSO знам,че е с една идея под Mobil,тоест то пак си е на Mobil,но е малко по евтинко. За тези 4 литра не съм се замислял хмммм. Имам една молба, след като смените маслото и филтрите как оправяте борд-компа да Ви напомни след 15 000км или 1 година да го смените отново с прилежащите му филтри?


На мен ми го занулиха с Bochs ESI Tronic, но доколкото знам става и с VAGCOM. Тъй като вече имам VAGCOM, следващя път ще се пробвам аз да си го зануля :) .

VW Service Interval Reminders


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kok12 » Пон 02 мар 2009 14:14


Тебе те знаеме,ма да видим ние ко ще правим.
Сега идвам от представителя на Motul за Варна,като масло Motul 5w40 Spec. 505.01

5 литра - 128лв.
филтър мсаслен - 15лв.
смяна + зануляване на борд - 20лв.

Поздрави


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kn9453 » Пон 02 мар 2009 20:39


имам един "тъп" въпрос:
как да разбера на мойта BORA "ASZ" (10.2001) дали на борда има функция за зануляване,прочетох че трябва да има лепенка на капака но уви, няма никаква лепенка никъде!!!(затова в КАТ-Кюстендил я държаха цял ден докато не дойде ЕКСПЕРТ от гранична полиция) има ли друг начин?


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Г4 1.9 ТДИ ASZ-мотор

Мнениеот kok12 » Пон 02 мар 2009 21:06


kn9453 написа:имам един "тъп" въпрос:
как да разбера на мойта BORA "ASZ" (10.2001) дали на борда има функция за зануляване,прочетох че трябва да има лепенка на капака но уви, няма никаква лепенка никъде!!!(затова в КАТ-Кюстендил я държаха цял ден докато не дойде ЕКСПЕРТ от гранична полиция) има ли друг начин?


Пич,невиждаш ли,че тук всички сме с този тип мотори и разискваме какво ли не,имаш разбира се. Ти откога я караш тази кола,че да незнаеш



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта