Golfardo написа:Ами знаеш ли какво ми се случи напънах я до 3000 оборота и без да съм на скорост нито на съединител дигна оборотите до дупка без да съм натиснал газта и не можеше да спре едвам я спрях и с ключа сигурно за това говориш за нафтата и маслото мн лошо явление. значи тоя гумения маркуч е само за въздух, а?
mod edit: gr_kanev
.. това е едно от най опасните неща .. които могат да се случат с турбо дизел .. аз имах такава случка с Опел Фронтера 2.5 ТДС .. и резултата беше 2 спукани бутала, 2 надрани ризи и 1 глава /този мотор е с отделни глави на цилиндрите/ .. щом си успял да го загасиш с ключа .. значи не е бил добре загрял двигателя .. при загрял двигател маслото .. което е постъпило в цилиндрите се само възпламенява и се гаси само на ниска предавка и спирачки /всичките/ .. много опасно явление .. както вече казах .. от разговори с майстори знам .. че зависимост от двигателя .. но 30-40 сек. работа с масло + това .. че обикновено се вдигат и макс. обороти са достатъчни за тоталното унищожаване на буталата и главата .. разказвали са ми и за още по сериозни последствия ..
признаци за предстоящата трагедия:
понякога се вижда омасляване на турбо пътищата и интерколера ... най сигурния признак - загуба на масло .. 1-2 лт. .. лошото е .. че това може да става и във времето и маслото да се натрупва постепенно .. обикновено в интеркулера .. който почти винаги е една от най ниските точки на турбо пътищата ..
какво всъщност става:
.. двигателя засмуква в цилиндрите масло .. което се само възпламенява заедно с нафтата в тях .. в резултат се получават жестоки детонации и форсиране в оборотен диапазон .. за който двигателя не е разчетен .. още по опасно е когато това се случва при движение на магистрала /напр./ когато двигателя е загрял .. както казах .. тогава дори и при загасен от контактния ключ двигател .. той продължава да се форсира .. маслото да постъпва в цилиндрите и да се само възпламенява /при мен така стана/ .. докато успеете да спрете и да го загасите със спирачка .. обикновено двигателя е тотално унищожен ...
дълга лекция се получи .. но патило .. и финансовата "болка" ми беше сериозна .. та колеги .. ВНИМАВАЙТЕ .. боли
