Голф 4 адски мн масло в турбото и интерколера

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Сря 11 юни 2008 8:27


Golfardo написа:Ами знаеш ли какво ми се случи напънах я до 3000 оборота и без да съм на скорост нито на съединител дигна оборотите до дупка без да съм натиснал газта и не можеше да спре едвам я спрях и с ключа сигурно за това говориш за нафтата и маслото мн лошо явление. значи тоя гумения маркуч е само за въздух, а?
mod edit: gr_kanev

.. това е едно от най опасните неща .. които могат да се случат с турбо дизел .. аз имах такава случка с Опел Фронтера 2.5 ТДС .. и резултата беше 2 спукани бутала, 2 надрани ризи и 1 глава /този мотор е с отделни глави на цилиндрите/ .. щом си успял да го загасиш с ключа .. значи не е бил добре загрял двигателя .. при загрял двигател маслото .. което е постъпило в цилиндрите се само възпламенява и се гаси само на ниска предавка и спирачки /всичките/ .. много опасно явление .. както вече казах .. от разговори с майстори знам .. че зависимост от двигателя .. но 30-40 сек. работа с масло + това .. че обикновено се вдигат и макс. обороти са достатъчни за тоталното унищожаване на буталата и главата .. разказвали са ми и за още по сериозни последствия ..
признаци за предстоящата трагедия:
понякога се вижда омасляване на турбо пътищата и интерколера ... най сигурния признак - загуба на масло .. 1-2 лт. .. лошото е .. че това може да става и във времето и маслото да се натрупва постепенно .. обикновено в интеркулера .. който почти винаги е една от най ниските точки на турбо пътищата ..
какво всъщност става:
.. двигателя засмуква в цилиндрите масло .. което се само възпламенява заедно с нафтата в тях .. в резултат се получават жестоки детонации и форсиране в оборотен диапазон .. за който двигателя не е разчетен .. още по опасно е когато това се случва при движение на магистрала /напр./ когато двигателя е загрял .. както казах .. тогава дори и при загасен от контактния ключ двигател .. той продължава да се форсира .. маслото да постъпва в цилиндрите и да се само възпламенява /при мен така стана/ .. докато успеете да спрете и да го загасите със спирачка .. обикновено двигателя е тотално унищожен ...
дълга лекция се получи .. но патило .. и финансовата "болка" ми беше сериозна .. та колеги .. ВНИМАВАЙТЕ .. боли :roll:




Golfardo
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golfardo » Сря 11 юни 2008 19:45


каде е сервиза на vaskoto1 ? дайте телефонче??? :О


Golfardo
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golfardo » Сря 11 юни 2008 19:46


каде е сервиза на vaskoto1 ? дайте телефонче??? :О


Golfardo
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golfardo » Сря 11 юни 2008 19:50


ама нали като сменя турбото няма да има проблеми?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Сря 11 юни 2008 20:50


Golfardo написа:ама нали като сменя турбото няма да има проблеми?


ДА.Ако не се е случило вече.Колегата rado_mit ти обясни точно каво се получава при тази ситуация.


Потребителски аватар
EXPLOSIVE
Мнения: 63
Регистриран на: Пон 21 яну 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот EXPLOSIVE » Вто 17 юни 2008 15:33


rado_mit написа:......

Синптомите само в загуба на масло ли се изразяват?


Потребителски аватар
rado_mit
Мнения: 945
Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот rado_mit » Сря 18 юни 2008 8:23


.. основно .. все пак .. за да напълниш кулера и да прелее маслото до главата си изисква поне 2-3лт. .. лошото е .. че това може да става и във времето .. бавно .. да се натрупва масло и да считаш че е нормално такава загуба .. но това е по рядък случай .. обикновено като заминат лагерите на турбината .. лее яко .. и загубата на масло е сериозна още в рамките на 2-3 хил.км. ..
.. но да си кажем и каква е най основната причина за "убиването" на лагерите на турбината .. ето примерче за перфектно "убийство":
.. караш по магистралата .. с по висока скорост .. и спираш на бензиностанция напр. .. при каране на по висока скорост и обороти .. турбината е почти червена колеги .. като спрете изведнъж .. лагерите се пържат като картоф във фритюрник .. и по тях се отлагат разни гадости и нагари .. които им разказват играта ..
.. ВИНАГИ след каране на по висока скорост .. или по сериозно "ръчкане" .. не гасете веднага .. изчакайте 1-3 мин. да поработи двигателя за да спадне температурата на турбината .. и тогава гасете ..
.. в Субару форумите .. за наточените Импрези съм виждал да продават специални модули за гасене на двигателя .. след като спреш и излезеш от колата .. двигателя остава да работи още 3 мин. и се загася след това .. препоръчват го за всякакви турбо коли .. особено за тунингованите ..
.. аз лично процедирам така .. 2-3 мин. преди да спра от магистрала .. карам с 80-90 км./ч. на ниски обороти .. за да се охлади .. а когато ми се наложи да спра непланирано /на скъпата и се приходи рязко до 00 напр./ .. просто не гася двигателя ..


Потребителски аватар
pRo_4_LiFe
Мнения: 515
Регистриран на: Съб 24 мар 2007 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: селото ВарнЪ..
Контакти:

Мнениеот pRo_4_LiFe » Сря 18 юни 2008 10:00


rado_mit написа:
Golfardo написа:Ами знаеш ли какво ми се случи напънах я до 3000 оборота и без да съм на скорост нито на съединител дигна оборотите до дупка без да съм натиснал газта и не можеше да спре едвам я спрях и с ключа сигурно за това говориш за нафтата и маслото мн лошо явление. значи тоя гумения маркуч е само за въздух, а?
mod edit: gr_kanev

.. това е едно от най опасните неща .. които могат да се случат с турбо дизел .. аз имах такава случка с Опел Фронтера 2.5 ТДС .. и резултата беше 2 спукани бутала, 2 надрани ризи и 1 глава /този мотор е с отделни глави на цилиндрите/ .. щом си успял да го загасиш с ключа .. значи не е бил добре загрял двигателя .. при загрял двигател маслото .. което е постъпило в цилиндрите се само възпламенява и се гаси само на ниска предавка и спирачки /всичките/ .. много опасно явление .. както вече казах .. от разговори с майстори знам .. че зависимост от двигателя .. но 30-40 сек. работа с масло + това .. че обикновено се вдигат и макс. обороти са достатъчни за тоталното унищожаване на буталата и главата .. разказвали са ми и за още по сериозни последствия ..
признаци за предстоящата трагедия:
понякога се вижда омасляване на турбо пътищата и интерколера ... най сигурния признак - загуба на масло .. 1-2 лт. .. лошото е .. че това може да става и във времето и маслото да се натрупва постепенно .. обикновено в интеркулера .. който почти винаги е една от най ниските точки на турбо пътищата ..
какво всъщност става:
.. двигателя засмуква в цилиндрите масло .. което се само възпламенява заедно с нафтата в тях .. в резултат се получават жестоки детонации и форсиране в оборотен диапазон .. за който двигателя не е разчетен .. още по опасно е когато това се случва при движение на магистрала /напр./ когато двигателя е загрял .. както казах .. тогава дори и при загасен от контактния ключ двигател .. той продължава да се форсира .. маслото да постъпва в цилиндрите и да се само възпламенява /при мен така стана/ .. докато успеете да спрете и да го загасите със спирачка .. обикновено двигателя е тотално унищожен ...
дълга лекция се получи .. но патило .. и финансовата "болка" ми беше сериозна .. та колеги .. ВНИМАВАЙТЕ .. боли :roll:


Аз вече се причислих към "щастливците" и лично изпитах усещането - адски много заболя още на магистралата, да не говорим като отворих двигателя и видях вътре какъв филм на ужасите се е получил :banghead: :No :woooow:


Потребителски аватар
IVD
Мнения: 352
Регистриран на: Съб 12 мар 2005 16:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот IVD » Сря 18 юни 2008 13:24


rado_mit написа:
Golfardo написа:Ами знаеш ли какво ми се случи напънах я до 3000 оборота и без да съм на скорост нито на съединител дигна оборотите до дупка без да съм натиснал газта и не можеше да спре едвам я спрях и с ключа сигурно за това говориш за нафтата и маслото мн лошо явление. значи тоя гумения маркуч е само за въздух, а?
mod edit: gr_kanev

.. това е едно от най опасните неща .. които могат да се случат с турбо дизел .. аз имах такава случка с Опел Фронтера 2.5 ТДС .. и резултата беше 2 спукани бутала, 2 надрани ризи и 1 глава /този мотор е с отделни глави на цилиндрите/ .. щом си успял да го загасиш с ключа .. значи не е бил добре загрял двигателя .. при загрял двигател маслото .. което е постъпило в цилиндрите се само възпламенява и се гаси само на ниска предавка и спирачки /всичките/ .. много опасно явление .. както вече казах .. от разговори с майстори знам .. че зависимост от двигателя .. но 30-40 сек. работа с масло + това .. че обикновено се вдигат и макс. обороти са достатъчни за тоталното унищожаване на буталата и главата .. разказвали са ми и за още по сериозни последствия ..
признаци за предстоящата трагедия:
понякога се вижда омасляване на турбо пътищата и интерколера ... най сигурния признак - загуба на масло .. 1-2 лт. .. лошото е .. че това може да става и във времето и маслото да се натрупва постепенно .. обикновено в интеркулера .. който почти винаги е една от най ниските точки на турбо пътищата ..
какво всъщност става:
.. двигателя засмуква в цилиндрите масло .. което се само възпламенява заедно с нафтата в тях .. в резултат се получават жестоки детонации и форсиране в оборотен диапазон .. за който двигателя не е разчетен .. още по опасно е когато това се случва при движение на магистрала /напр./ когато двигателя е загрял .. както казах .. тогава дори и при загасен от контактния ключ двигател .. той продължава да се форсира .. маслото да постъпва в цилиндрите и да се само възпламенява /при мен така стана/ .. докато успеете да спрете и да го загасите със спирачка .. обикновено двигателя е тотално унищожен ...
дълга лекция се получи .. но патило .. и финансовата "болка" ми беше сериозна .. та колеги .. ВНИМАВАЙТЕ .. боли :roll:


Дамм изпитах я тази болка вече. Новата ми придобивка Ауди А4 Авант АФН ' 97 вкара маслото в двигателя. Тъкмо спрях пред един приятел в Ямбол, чу се че нещо изтрака и двигателчето засили обороти на МАХ. Опитах да я изгася колата с ключа, но безуспешно. Изобщо не се сетих че може да се пробва на скорост, просто ужаса да гледаш двигателчето как се мъчи, и честно казано да го очакваш да изгърми всеки момент :shock :shock и това около 5-6 минути, а може и повече да е било. Та в крайна сметка колата изгасна, липсваха около 2л масло, гарнитурата беше издържала - не беше успяла да омеше, температура на ДВГ 120 градуса и един полудял собстеник. :shock :shock В момента колата е движение, взех рециклирано турбо с 1г. гаранция от гр. Стамболийски, смених масло и измих интеркулера. Все още съм на тръни и незнам какво се е случило вътре в двигателя ................. но върви гадината и това е най-важното. :shock


Golfardo
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 17:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golfardo » Чет 19 юни 2008 18:08


тези дни ще я правя ще ви кажа какво е станало с турбото :) двигателя обаче не е издухан Ventoman ми направи на бързо една диагностика ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Pichaga, venll-vr и 68 госта