Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Серпентината днеска ми мина през акъла, на там отиват работите, е...х го в радиатора нещастен само ми седи там и ми заема място и седи студен :D
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
На място на студен мотор налягането на маслото веднага след старт е 3 бара, като подам газ стрелката отива на 5. На 75 градуса на антифриза на място на 1000 оборота маслото е 1.5-2 бара на 2000 оборота е 2-2.5 бара. На 90 градуса на антифриза на място е 1-1.5 бара, на 2000 оборота е 2 бара, на 3000 оборота е 2.5 - 3 бара. Нормални ли са тези налягания на маслото?
Преди със заседналия клапан докато пипнех газта и налягането се покачваше, а сега се покачва ако задържа газта , и наляганията ми се струват малки, плаша се нещо.
Преди със заседналия клапан докато пипнех газта и налягането се покачваше, а сега се покачва ако задържа газта , и наляганията ми се струват малки, плаша се нещо.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Според мен нямаш поводи за притеснение. На топъл мотор, на 2000 оборота - 2 бара , т.е. малко над два пъти от минимума който се изисква ( 0,9 бара) С какъв вискозитет и масло си, кажи и марката на филтъра ?
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Масло тотал 10 на 40 филтър MANN . В града по светофарите на място ми държи 1.5 - 2 бара, когато загрее напълно на 90 държи най много 1.5 на място, говоря като спра на светофар, в движение тъй като подавам газ скача на 2 бара. Притеснява ме, че преди докато пипна газта и отиваше на 2-3 бара, и не се притеснявах за турбото щото се маже, а сега в града не вдигам 3 бара, колкото и да я тъпча. Получава се едно забавяне на налягането, не както преди докато пипна газта, дали така трябва да бъде ? Фактически аз не съм го пренатягал клапана.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Ако колата беше моя, с тези показатели за налягане , не бих се притеснявал . Вече ако бяха да речем 1,5 бара на 2000 об на 90 гр мотор , щеше вече леко да ме човърка ... масло ли е , филтър ли , сонда маслена замърсена/задръстена ли (цедката ), маслена помпа ли износена ..или лагерите на вала и на спомагателния, са дали фирата .
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Маслото е ново, филтъра е нов, цедката е почистена и няма от какво да е задръстена. Налягане има, но дали то е достатъчно за да маже турбото се притеснявам, че нали тая цялата работа я правя като сложа к14ката всичко да е топ за 1.4 бара налягане
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Тук казват че при 2000 оборота на 80градуса масло ако има 2 бара всичко е в нормите
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=148917
А тук обясняват нещо за сработването на разтоварващия клапан, бързината му на сработване, и нещо не мога да си го преведа. В смисъл на студен мотор на 5.5-6 разтоварва, и докато чукна газта веднага налягането се покачва, но когато маслото загрее и когато пипна газта налягането бавно се покачва , примерно на място държи 1 бар на 900 оборота и като и дам 3000 оборота да задържа полека полека се покачва налягането, нито лампа ми свети нито зумер..... не мога да си го обясня тва
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=74430
---------------------------------------------------------------
Тъй като съм свикнал със задържелия клапан докато пипна газта да ми се вдига налягането, да не се бъркам нещо?
Нормално ли е като загрее маслото, при подаването на газ налягането да закъснява?
Направих опит в града, маслото загряло към 70-80 градуса и си държи 1.5 бара на ПХ, от светофар тръгвам с мръсна газ и стрелката едва едва се помръдва към 2 бара, и на следващия светофар вече си държи 2 бара, и полека полека спада до към 1.5 пак.
Като загрее маслото започва да заобикаля клапана и той става по - ленив и разтоварва повече отколкото трябва ли ?
Или всичко си е в нормите (защото в руснаците казват, че при загрял мотор на 2000 оборота ако има 2 бара и нагоре ако не превишава 6 бара всичко е добре), а аз се панирам, щото преди на всякакви обороти и температури ми реагираше стрелката със задържал затворен клапан?
Притеснявам се за турбото(въпреки че не ми светва никаква лампа за ниско налягане) да не му идва малко налягането и да го износя на бърза ръка с `ремонтираната помпа`
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=148917
А тук обясняват нещо за сработването на разтоварващия клапан, бързината му на сработване, и нещо не мога да си го преведа. В смисъл на студен мотор на 5.5-6 разтоварва, и докато чукна газта веднага налягането се покачва, но когато маслото загрее и когато пипна газта налягането бавно се покачва , примерно на място държи 1 бар на 900 оборота и като и дам 3000 оборота да задържа полека полека се покачва налягането, нито лампа ми свети нито зумер..... не мога да си го обясня тва
http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=74430
---------------------------------------------------------------
Тъй като съм свикнал със задържелия клапан докато пипна газта да ми се вдига налягането, да не се бъркам нещо?
Нормално ли е като загрее маслото, при подаването на газ налягането да закъснява?
Направих опит в града, маслото загряло към 70-80 градуса и си държи 1.5 бара на ПХ, от светофар тръгвам с мръсна газ и стрелката едва едва се помръдва към 2 бара, и на следващия светофар вече си държи 2 бара, и полека полека спада до към 1.5 пак.
Като загрее маслото започва да заобикаля клапана и той става по - ленив и разтоварва повече отколкото трябва ли ?
Или всичко си е в нормите (защото в руснаците казват, че при загрял мотор на 2000 оборота ако има 2 бара и нагоре ако не превишава 6 бара всичко е добре), а аз се панирам, щото преди на всякакви обороти и температури ми реагираше стрелката със задържал затворен клапан?
Притеснявам се за турбото(въпреки че не ми светва никаква лампа за ниско налягане) да не му идва малко налягането и да го износя на бърза ръка с `ремонтираната помпа`

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване


Като е студена клапана разтоварващия сработва на 5-6бара и започва да разтоварва. Но като загрее маслото в града едва успява да вдигне 2 бара на маслото, извън града на 2500 оборота прави 2 бара. Просто днес направих тест точно за това и гледах постоянно манометъра и го установих.
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Като го отвориш обърни внимание и на лагерите на паразитния вал 

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Няма да я правя. Наливам 15 на 40 и някакви химии из вътре и колкото изкара, не си струва да я правя. То да ти кажа се чува някакво стъргане от към ангренажа, аз си мисля че е обтяжната ролка, може да е и паразитния ама пък задния лагер за да сваля трябва мотора да е на земята, и нещо вече не ми се занимава сякаш.
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
По принцип има инструмент с който не е нужно да вадиш мотора 

- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване

Запържих го до 130градуса масълцето, на празен ход 1000 оборота 1 бар и нещо, на 2000 оборота 2 бара и отгоре, на 3000 оборота над 3 бара.

Какво направих:
-смених кабелната обувка на датчика за манометъра
-попрекалил съм със силикончето когато съм залепял капачето на масления термостат, и точно там имам отвор където съм забол камбаната за налягане, и си е пречело на потока от масло.
Сега датчика отчита повишаване на налягането успоредно със повишаване на оборотите и натискането на газта.
......дано да държат пустите лагери, че вече мислех да я отписвам бракмата :D

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване



Тъкмо мислех да ти предложа вариант да провериш налягането с външен мех. манометър , там няма-няма. Щеше да си покаже на мига как е .
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Има едно нещо в тая кола, което ми доставя голям кеф да я карам. Показва ми едно достойно вървене и харчене на цената на смешна поддръжка и голяма издръжливост, ама нали е `89-ти набор, по дърта от мене
цигани ми се понякога. Имаше една поговорка: Пениш се не пениш ке те ядем, пари сум дал за тебе 
Междо другото извадих картерните газове навънка - уреда за температурата ми забрави какво е 80 градуса при нормално каране, и колата придоби някакви сили на ускорение в турбо лаг-а
, друго си е по - свеж въздух в смукателния тракт, явно.
Сега обмислям една нагъната тръбичка да изкарам пред радиатора, за охлаждане на нафтата, ама се чудя през нея връщащата нафта ли да охлаждам или постъпващата към ГНП? При ПД моторите второ поколение където се пръска на 1920бара го има охлаждането на нафтата. Мисля че ще се усети .
Тоя маслен радиатор няма стоплене и при 130 градуса на маслото ... е?си м?йката ... честно. В руските форуми казват че лятото било нормално до 145 градуса да грее при яко пържене, ама нещо не ме кефи тая температура. Масления термостат държи постоянно отворен единия маркуч към радиатора, и като стане 110 градуса започва да слиза и да притваря леко отворения маркуч и да отваря леко затворения, сиреч леко леко пропуска поток към радиаторчето, но като стане 130 градуса , 20 над 110, ми се струва, че термостата слиза толкова надолу, че затваря вече първия маркуч и маслото спира да циркулира отново......не знам полудявам ли вече


Междо другото извадих картерните газове навънка - уреда за температурата ми забрави какво е 80 градуса при нормално каране, и колата придоби някакви сили на ускорение в турбо лаг-а

Сега обмислям една нагъната тръбичка да изкарам пред радиатора, за охлаждане на нафтата, ама се чудя през нея връщащата нафта ли да охлаждам или постъпващата към ГНП? При ПД моторите второ поколение където се пръска на 1920бара го има охлаждането на нафтата. Мисля че ще се усети .
Тоя маслен радиатор няма стоплене и при 130 градуса на маслото ... е?си м?йката ... честно. В руските форуми казват че лятото било нормално до 145 градуса да грее при яко пържене, ама нещо не ме кефи тая температура. Масления термостат държи постоянно отворен единия маркуч към радиатора, и като стане 110 градуса започва да слиза и да притваря леко отворения маркуч и да отваря леко затворения, сиреч леко леко пропуска поток към радиаторчето, но като стане 130 градуса , 20 над 110, ми се струва, че термостата слиза толкова надолу, че затваря вече първия маркуч и маслото спира да циркулира отново......не знам полудявам ли вече
- kompresor
- Мнения: 493
- Регистриран на: Нед 09 авг 2009 18:57
- Автомобил: Audi 8D Avant
- Двигател: AEB 1996
- Местоположение: град Русе
- Контакти:
Re: Ауди 80 1.6ТД Няма мощност Решено! Следва напомпване
Монтирах К14-ката. Първото ми впечатление, че вече турбото тегли от 2000-2200 оборота. Гарет Т2 е турбина с по - малък дебит явно и по трудно смогва да напълни големия интеркулер. Монтирах си и буустконтролер. Не мога да я настроя тази турбина. Буустконтролера го въртях от крайно затегнато до крайно развито положение. Когато е затегнат наляво щото е с лява резба, всичкото налягане отива към клапана, и турбината разтоварва рано . Когато е развит почти до крайно дясно положение да изпуска въздух в атмосферата , турбината пак не задържа налягане, ами при настъпана пълна газ отново разтоварва. И разтоварването е много гадно - вдига налягане 1.5 бара и разтоварва като пада направо на 0.5, което означава че колата направо се скопява. Защо така разтоварва толкова много ? Махнал съм шпилката на клапана на турбината защото на вентото на колегата ventotdi беше настроено по същия начин без шпилка и си е държала налягане от 1.3 бара. Уейстгейта нещо да не ми е в ред ли ? Вадих го чистих го киснах го в нафта.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта