Дизел + Газ.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел + Газ.
сори за тъпия въпрос но разсъждавам на глас - Със добавяне на газ, намаля ли се ресурса на двигателя? (по голямо износване)
-
- Мнения: 289
- Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
- Автомобил: jetta 2
- Двигател: ez 1986
- Местоположение: praha
Re: Дизел + Газ.
Да и то с точно толкова колкото и с чип но поне си изгаря порцията нафта пълноценно без димни завеси защото се променя аванса и начина на изгаряне на самата нафта.
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел + Газ.
хайде някой да казва за ТДИ
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел + Газ.
обоснови се де. Моят е MK5 TDI, мислех да тествам
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел + Газ.
Нали в Италия градските автобуси са на дизел и метан. При тях как е станало?
Re: Дизел + Газ.
И у нас има автобуси на дизел и метан , не само в Италия . Пропан-бутан е малко по-различен газ.
Високата температура на изгорелите газове . Ако държиш ЕГТ-то в някакви нормални граници , то използването на газ-та се обезсмисля , защото е в много ограничен диапазон
Това е правено на 2.0 16в , но и при 8 клапанов ПД ще е същата работа , си мисля.
При комън рейла добавянето на пропан-бутан би имало пагубен ефект върху двигателя.
Не казвам, че не е възможно добавянето на пропан-бутан към по-новите дизели. Но такава уредба в никакъв случай няма да струва 300-400 лв , и най малкото тя трябва да е със собствен софтуер , за да остане всичко в разумни граници.
lubo007 написа:обоснови се де. Моят е MK5 TDI, мислех да тествам
Високата температура на изгорелите газове . Ако държиш ЕГТ-то в някакви нормални граници , то използването на газ-та се обезсмисля , защото е в много ограничен диапазон
Това е правено на 2.0 16в , но и при 8 клапанов ПД ще е същата работа , си мисля.
При комън рейла добавянето на пропан-бутан би имало пагубен ефект върху двигателя.
Не казвам, че не е възможно добавянето на пропан-бутан към по-новите дизели. Но такава уредба в никакъв случай няма да струва 300-400 лв , и най малкото тя трябва да е със собствен софтуер , за да остане всичко в разумни граници.
Re: Дизел + Газ.
Чисто теоретично газта има високо октаново число. Или казано от дизелова гледна точка, газта е с ниско цетаново число. Оттам работа на това гориво в дизеловия двигател, разбира се, чисто теоретично, би следвало да води до проблемна или твърда работа на дизеловия двигател. Това казва теорията, което не пречи да се извършват практически експерименти. Може така да се получи голямо откритие...
По-скоро подаването на готовата газо-въздушна смес на дизеловия двигател, е карането на последния да работи като бензинов двигател с висока/дизелова степен на сгъстяване. Запалването на тази смес става не със свещ, както е при бензиновия двигател, а с подаване на порцията дизелово гориво. Затова при дизелови двигатели със сравнително ниска степен на сгъстяване въпросния горивен процес е оптимален, имитиращ работата на бензинов двигател с висока степен на сгъстяване. Точно газовите горива искат бензинов двигател с висока степен на сгъстяване, предвид високото си октаново число. И това получават в лицето на дизелов двигател с ниска компресия. Но ако искаме мощно турбо пълнене, се налага да се намали подаването на газта, защото има опасност двигателя да заработи много твърдо, даже да се разруши...
По-скоро подаването на готовата газо-въздушна смес на дизеловия двигател, е карането на последния да работи като бензинов двигател с висока/дизелова степен на сгъстяване. Запалването на тази смес става не със свещ, както е при бензиновия двигател, а с подаване на порцията дизелово гориво. Затова при дизелови двигатели със сравнително ниска степен на сгъстяване въпросния горивен процес е оптимален, имитиращ работата на бензинов двигател с висока степен на сгъстяване. Точно газовите горива искат бензинов двигател с висока степен на сгъстяване, предвид високото си октаново число. И това получават в лицето на дизелов двигател с ниска компресия. Но ако искаме мощно турбо пълнене, се налага да се намали подаването на газта, защото има опасност двигателя да заработи много твърдо, даже да се разруши...
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дизел + Газ.
При SDI-то на въпросната 4-ка дето бях качил снимки по-назад в темата,наистина при по отвит винт на газта мотора работеше по-твърдо и почваше да се чува едно чукане.
Вярно вървеше доста,но това чукане ни притесняваше и намалихме малко газта.То и мотора сигурно беше над 400 000 хил,понеже погорваше масло и като цяло колата не изглеждаше добре де... При каране на газ,обаче поти не пушеше и миришеше доста странно от ауспуха.
В нета има писано и от други експериментирали.
Вярно вървеше доста,но това чукане ни притесняваше и намалихме малко газта.То и мотора сигурно беше над 400 000 хил,понеже погорваше масло и като цяло колата не изглеждаше добре де... При каране на газ,обаче поти не пушеше и миришеше доста странно от ауспуха.
В нета има писано и от други експериментирали.
Re: Дизел + Газ.
Bai Sando написа:При SDI-то на въпросната 4-ка дето бях качил снимки по-назад в темата,....
При атмосферен дизел нещата са различни , дори при атмосферна помпа дюза нещата се получават доста добре.
При турбо дизел ( опитите съм ги правил с цел тунинг, и с монтиран датчик за ЕГТ ) пропан-бутан-а е доста капризно гориво.
Да накараш ТДИ да не пуши , без да има ДПФ , или адблу , е силно непрепоръчително , и дори опасно за двигателя.
Това бяха мойте 5ст по темата :)
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Монтиране на газ на дизел 1.9ТДИ АФН
Здравейте,колеги от известно време имам мерак към газ за пасата дизел 1.9ТДИ АФН ,къде и колко евтино може да се монтира газта дайте мнения.
Чух че и към 15кс ще се увеличи мощността няма дим.
Какви са +
Какви са и -
Чух че и към 15кс ще се увеличи мощността няма дим.
Какви са +
Какви са и -
Re: Дизел + Газ.
Колеги, някой може ли да ми даде телефон на някой читав в Русе, който ще ми свърши работа. Искам да монтирам газова LPG на 2,9тди Мерседес Спринтер , помпа дюза. Имам три бутилки от стари уредби с клапани и евросонди. Мисля да купя само нов изпарител и с щуцер след въздушния филтър да го измисли някой по простичко. Кой може да ми свъши работа с монтажа в Русе? Би било по добре да е с емулатор след определени обороти да се включва потока на газта от изпарителя преди турбото. Това ще се уточни съответно на място. Не ми се открива сега света , поне някой който е малко наясно със слагането на газ на дизел. Ще съм щастлив ако ми препоръчате някой ентусиаст в Русе и околиите.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Дизел + Газ.
Да повдигна темата. Слагах газ с обикновен изпарител и ключе на педала ,за да се включва над 1000 об. само.
Това беше миналата есен когато нафтата не беше особено евтина.
Проекта беше експериментален,нищо не е дупчено и пробивано освен един щуцер който вкарваше газ след възд.филтър.
Говорим за 2.0 тди 140 к.с. БКД помпа дюза.
Резултата е 3л нафта,3л газ на дъго.
Колата вървеше на бургия Без чип без нищо свали под 8 сек 0-100 със много завит винт на газта.
Ако се отвиеше дори със четвърт оборот въреше още повече,но мотора издава странни звуци и не смеех да пробвам повече.
Предполагам вдигна 30 коня най малко.
Плюсовете са: върви много,не пуши,дава някаква икономия,геометрията е винаги чиста.
Минусите са: двигателя става по-шумен,имаш бутилка в багажника,на сегашната цена на газта около 1.20 няма много смисъл.
Та това мога да споделя по темата
Това беше миналата есен когато нафтата не беше особено евтина.
Проекта беше експериментален,нищо не е дупчено и пробивано освен един щуцер който вкарваше газ след възд.филтър.
Говорим за 2.0 тди 140 к.с. БКД помпа дюза.
Резултата е 3л нафта,3л газ на дъго.
Колата вървеше на бургия Без чип без нищо свали под 8 сек 0-100 със много завит винт на газта.
Ако се отвиеше дори със четвърт оборот въреше още повече,но мотора издава странни звуци и не смеех да пробвам повече.
Предполагам вдигна 30 коня най малко.
Плюсовете са: върви много,не пуши,дава някаква икономия,геометрията е винаги чиста.
Минусите са: двигателя става по-шумен,имаш бутилка в багажника,на сегашната цена на газта около 1.20 няма много смисъл.
Та това мога да споделя по темата
Re: Дизел + Газ.
Bai Sando написа:Минусите са: двигателя става по-шумен,имаш бутилка в багажника
При помпа дюза да стане (още) по-шумен не е ли зле? Като караш със 110-120 има ли пак промяна в шума или основно на празен ход. И по-важното, колко разход на дизел има на градско? Поне малко пушек трябва да има, все пак не е само на газ.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта