:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Водния дух1 » Пет 02 яну 2015 21:32


Напълни 15л. нафта и ходи при IFIDIK във Варна.Чувам че е доста на ТИ с дизела на VW.




Потребителски аватар
vanesto
Мнения: 6346
Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
Автомобил: Octavia 3 FL
Двигател: DGTE 2018
Местоположение: Varna

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот vanesto » Пон 05 яну 2015 12:39


Stivi написа:
samo ra4na na zavoite написа:Аз като паля нямам навика да натискам съединителя,


Ако колата не е автоматик е неписан закон че се пали ВИНАГИ С НАТИСНАТ СЪЕДИНИТЕЛ,едно от гледна точка на безопасност /забравил си да изключиш от скорост/ и второ си мъчиш стартера освен коляновия вал да завърта при старт и първичния вал на скоростната кутия :a045

Не знам дали си внушавам, ама това наистина има ефект, с натиснат съединител завърта по-бързо и пали от раз сега при мен. Май наистина тези нашите стартери не са изчислени правилно. Отделно ми се скъса едната кабелна обувка на свещта /беше прегоряла/ и я смених. При -2 никога не бях палил от четвърт.
Edit: Днес при -9 пак запали от раз с натиснат съединител. Вчера при -5 пак така. Да отбележа, че в момента центровката ми е на предварение 4гр.


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Чет 08 яну 2015 15:39


Днес акумулатора беше проверен с товарна вилка и се оказа,че всичко е наред както и че динамото зарежда.Проблема с трудното въртене остава.Пича ми каза че съм петия човек с такъв проблем за деня и ме посъветва да се сменят втулките нищо че били сменяни август месец. :neutral


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Чет 08 яну 2015 15:53


Зависи и от греста в редуктора, а от стар майстор електричар знам, че втулките се мажат с диференциално масло.


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Чет 08 яну 2015 16:53


аз немога да разбера защо не се развърта тоя стартер като хората и незнам дали проблема е в него или някъде по трасето става нещо с тока и му идва малко?нещата отиват отново към влизане в сервиз защото тая дилема трябва да се приключи най-накрая.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Чет 08 яну 2015 17:12


Ако топла върти добре и пали лесно едва ли имаш проблем с бавно въртене. На -10 и надолу и мойта въртеше доста бавно особено в началото, все пак маслото ако е 10 на 40 доста се сгъстява на ниски температури. То не се и искат кой знае какви обороти ако всичко друго е наред.


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Чет 08 яну 2015 18:18


Ти си вторият човек който ми казва да погледна и маслото.Лошото е че купих колата обслужена и незнам какво масло има в нея.Ако са сложили 15 на 40 не ми се мисли на какво прилича при температура от -15 и надолу.Когато е топла а дори и веднага да я угася и запаля след това,колата си пали от четвърт.Утре ще пробвам да направя отново един клип на палене в 5 сутринта и ще можете да прецените за какво става въпрос.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 08 яну 2015 18:40


Как ти провериха акумулатора? Трябва да го занесеш като е престоял през ноща на студено, но без да палиш колата да го зарежда.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот drago_tr » Чет 08 яну 2015 19:24


Аз съм с 10w40 и на двете коли....не вярвам да е от маслото.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 08 яну 2015 20:37


Да кажа и аз какво установих.
Акумулатор на 2 години 74Ah, Fiam. От както съм го купил не съм го свалял от колата. Карам предимно градско като имам сутрин 3 км. пробег и вечер още 3 км. Мин. седмица не я бях карал 3-4 дни и едвам запали при -5 градуса на обяд. Превъртя 2-3 пъти едвам едвам и запали, но централното започна да отключва и заключва + присветване на ABS и TCS, но в крайна сметка запалих криво ляво. Стартера го ревизирах лятото като се смениха втулки. Вчера сложих аку-то на зарядно, като зарядното отчиташе че вкарва по 1 ампер на час. Сутринта когато станах пишеше че вкарва по 0 апмера на час. Сложих го на колата, темп. сутринта в Благоевград беше -12 градуса - мислех, че ще направи 2-3 оборота и тогава ще запали, но подгрях един път и щом лампата изгасна завъртях и запали от четвърт. Моя съвет е да пробвате да заредите батериите. Успех


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Чет 08 яну 2015 21:29


Така е 3 км. и 3 км. как да се зареди 74 Ah? Един приятел си купи лятото ТДИ с акумулатор 52 Ah и скоро каза, че си кара с него без проблем, трябва да го питам дали сега на студа пали с него, аз карах една зима с 62 Ah без проблем и се зареждаше по-добре на градско от този, който му взех после 72 Ah.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот samo_pechka » Чет 08 яну 2015 22:26


Чакай , обърках се . Искаш да кажеш, че тоя по-големия акумулатор се зарежда на градско по-лошо ли ? Нещо не ми се връзва , да приемем , че при палене са отишли едни 10Ач , дали са от 55 или 105 Ач акумулатор - все тая . Вече след като запали, на алтернатора се пада задача, да върне тия изразходвани 10 Ач , а вече дали на 55 или 105 ..... не виждам разликата де е :gruebel


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Чет 08 яну 2015 23:32


На практика се оказва, че не е баш така, защото акумулатора не е кофа с вода, а кутия, в която се развиват химически процеси. Генератора зарежда с разликата, която остава след консуматорите - фарове, музика, чистачки, подгреви на седалки, огледала, стъкла, на антифриза, парно и т.н. От 120 ампера остават доста по-малко, а акумулатора е зареден когато гъстотата на електролита стигне определена стойност. Кой акумулатор достига гъстота за по-кратко време с еднакъв ток. По-големия или по-малкия? То не става дума за едно палене и едно зареждане ами с времето по-големия ако се кара само градско става с по-рядък електролит. Като количество ток има повече, ама като му е малка гъстотата сулфатизира и след известно време стартовия му ток няма нищо общо с това, което пише.


Потребителски аватар
alex-paynera
Мнения: 79
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 20:25
Автомобил: Seat Leon 1P
Двигател:
Местоположение: Pyce

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот alex-paynera » Пет 09 яну 2015 14:03


колеги ето и клип от днес сутринта.Ето това исках да ви покажа преди Нова Година и да видите за какво става въпрос http://vbox7.com/play:fff6843511


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Бора 1,9TDI AHF 110 коня трудно първо палене

Мнениеот Zinoto » Пет 09 яну 2015 14:13


Накарай ги да ти премерят "масата", ако е добре, остава стартера и май наистина си с 15 на 40 масло.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 67 госта