Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот stefan4o » Сря 15 авг 2012 13:51


AVF и близначето му с 5-степенна кутия AWX са и двата 8-клапанови. От това поколение дизели май няма 16-клапанови. :roll:




kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пон 20 авг 2012 10:44


Колеги имам питане за МАФ сензора на АВФ мотор Пасат ПД 131. След като купих колата имам проблем с вървенето. За да тръгне трябва да задържа педала на газта около 2000 об. и после се изстрелва, ако натисна нормално забива и не върви. Та ми направи впечатление, че МАФ е развиван и е недобре завит. След като смених въздушния филтър и развих МАФ ми направи впечатление, че от едната страна има 2 метални пинчета и е нарисувано на пластмасата синвол на резистор, но резистора го няма (терморезистор). Това нормално ли е ? Защото снимки на други МАФ сензори имат запоен терморезистор там. Тоест моя да не е счупен ?
Питам тука щото темата я четат хора дето са наясно с тия коли, а аз за пръв път се сблъсквам с Дебитомери и МАФ сензори.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот nasko1978 » Пон 20 авг 2012 11:28


Някои дебитомери са без този резистор,защо не знам.
Най добре направи лог-файлове в движение и ще се разбере как и колко ти работи дебитомера,но едва ли от него ти забива! :012:
Пробвай с друг дебитомер от изправна кола. :idea:


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пон 20 авг 2012 11:43


Мерси, да разбирам, че моя не е механично повреден.

Понеже за пръв път се сблъсквам с подобен род кола, ако е възможно да разясниш повече за тези лог файлове.
С лаптоп ли се правят ? Абе, чета ги в темите тия работи ама не са ми ясни.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Вто 21 авг 2012 14:48


Къде е тая букса за четене и правене на лог фаилове в колата. Програмата предполагам я сваляте от нета. Кабела сигурно пак се копува от нета ?

За тоя дебитомер рових търсих и така и немога да разбера каква роля играе въпросния терморезистор и може ли без него.
Струва ми се, че евтините ментета са без терморезистор.
А датчика е съществен за разхода.


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот frec » Сря 22 авг 2012 8:47


Ако си купиш кабел - с него ще ти дойде и програмата.
А буксата - отдолу до левия ти крак :beer
Само не питай на коя седалка трябва да си седнал :)


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Сря 22 авг 2012 8:59


:да: Под бушоните трябва да е тая букса значи. :)


frec
Мнения: 323
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот frec » Сря 22 авг 2012 11:30


или при бушоните там или още по-отдолу изведена сама.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пон 10 сеп 2012 11:26


Да питам тоя мотор с хидравлични повдигачи ли е на клапаните, като на В3 1.8 бензиновия.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот brum » Пон 10 сеп 2012 15:04


С хидравлични е, но не са като на B3 1.8 бензин.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пон 10 сеп 2012 15:07


А тия като остареят почват ли да почукват ?


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kossis » Пет 14 сеп 2012 9:52


Имам въпрос за начина на вървене на АВФ 131. Моя до към 2000 об. е като обикновен дизел, а над тях излита. И трябва да се сменят предавките над тия 2-2200 об. за да върви яко. Ако на 1-ва дам рязка газ откача по-бързо, и литва каточели по рязко. Ако карам леко и сменям предавки до към 2200 об. върви леко и понякога включва турбото и се разграничава от без турбо режима.

Поиграх си с Актуатора- вакуума на пр. геометрията. Когато извадя вакуумчето от актуатора и ми прави впечатление, че при обратно поставяне на место лостчето на пр. геометрия се дърпа на горе към актуатора.
Как работи пр. геометрията при ниски и над 2000 об. ? :?:

Не съм карал подобен мотор досега и затова питам.


Georgi Hristov
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 25 апр 2009 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот Georgi Hristov » Сря 26 сеп 2012 16:51


Здравейте колеги
днеска ми закачаха колата Пасат 1.9 тди 101к.с. на VAG-kom и гледахме корекциите на дюзите стойностите им са -1,68/-1,68/-0,68/2,98 като нормите били от -2.8 до 2.8 искам някой по компетентен да си каже мнението добри ли са тези стойности понеже мисля да я ремапвам и ако не какво трябва да се направи
Благодаря предварително


Потребителски аватар
kiki1
Мнения: 467
Регистриран на: Нед 19 окт 2008 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот kiki1 » Сря 26 сеп 2012 21:46


Georgi Hristov написа:Здравейте колеги
корекциите на дюзите стойностите им са -1,68/-1,68/-0,68/2,98

Закачете я пак и вижте синхронизацията на валовете...трябва да е близо около 0...Сега въобще не са ти добре стойностите и най-вече 4-та...


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!

Мнениеот morfei1 » Чет 27 сеп 2012 2:41


Georgi Hristov написа:Здравейте колеги
днеска ми закачаха колата Пасат 1.9 тди 101к.с. на VAG-kom и гледахме корекциите на дюзите стойностите им са -1,68/-1,68/-0,68/2,98 като нормите били от -2.8 до 2.8 искам някой по компетентен да си каже мнението добри ли са тези стойности понеже мисля да я ремапвам и ако не какво трябва да се направи
Благодаря предварително


Варна ти е е близо, свържи се с ifidik и с ремапа ще ти помогне :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 58 госта