1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот viper_speed » Вто 19 апр 2016 18:40


Ами вече не разполагам с ваг-ком (трябваше да го върна) но като цяло мисля да отида при някои да я закачи и да я центрова както трябва да бъде защото явно според мненията ви - не е добре..




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот vlado_tonev » Вто 19 апр 2016 22:17


Щом не си сигуррн в себе си,наистина е по-добре да се довериш на някой с повече опит.Иначе.. .ВАГ кабела заедно със софтуера е не повече от 35 лв за твоята кола


viper_speed
Мнения: 54
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 20:16
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот viper_speed » Сря 20 апр 2016 9:57


Е да възнамерявам да си взема скоро да си имам личен за ползване но за самата настройка въпреки че съм гледал как се прави, все пак още не съм го правил и предпочитам някой дето се занимава с тва да я настрой въпреки че съм доволен от разход , палене , и работа на колата.. Можеби е малко щумна или си въобразявам просто че ми трака повече защото знам че обикновенно си тракат тея мотори.. Та от тази гледна точка се чудя дали да ходя на центворка , защото не харесвате диаграмите и статистиките който качих , и така и не разбрах какво точно е проблемното в тях при мен и до какви последствия може да доведе..


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Нед 13 ное 2016 14:46


Здравейте колеги искам да попитам за тази центровка,колата е голф 4 1.9 тди 90 к.с. агр 1999,дали е добре и ако не е добре,дали е фатално да я оставя така.Прикачвам две снимки едната е преди да я коригирам(под синята линия на графиката)втората е след корекцията(над синята линия на графиката) към втората прикачвам и снимка от 1 и 4 канал.Колеги някой знае ли,дали на ваг ком може да се види средния разход на гориво за 100 км. и как може да се види и колко е нормалния разход за този автомобил,купето е хечбек.Възможно ли е това,че центровката беше под синята линия да е повишило разхода и след корекцията ще се усетили разхода(ще се понижи ли усезаемо)на гориво.
Прикачени файлове
Capture 1.PNG
Capture 2.PNG
Capture 2.PNG (326.51 KиБ) Видяна 3225 пъти
Capture 3.PNG


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7916
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 15:04


Колега, добре си я направил центровката. Но си провери зацепването на ангренажа, възможно е освен помпата да е закъснял и разпределителня вал вследствие на превъртане на ангренажното колело на коляновия и това да ти вдига разхода.
Разгледай тая тема и другите цитирани в нея:
viewtopic.php?f=24&t=279579
Доста е поучително.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот vlado_tonev » Нед 13 ное 2016 15:53


При AGR,мисля не е толкова срещан проблема с разбиване колелото на коляновия вал.Относно разхода,какъв е шри теб?С новата центровка може би извънградско ще падне малко.Много зависи и как я настъпваш.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7916
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 16:01


И при AGR колелото е същото. Явно разбиването зависи от това какво е закачено на колелото - генератор, климатик, помпа хидравлика, водна помпа и т.н.


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Нед 13 ное 2016 16:03


Скоро сменях ангренажен ремък нямаше никаква хлабина в зъбното колело на коляновия вал,предполагам,че ако е тръгнало ще има луфт аксиален и радиален в моя случай няма и още нещо нямам никакъв проблем нито със студен нито пък с топъл старт колата пали от четвърт,ако имаше закъснение на разпределителния вал мисля,че е нормално да има и други съпътсващи проблеми а в моя случай проблеми няма.Като смянах ангренажа центровката на помпата я направих на око по белег(направих белези на зъбното колело на помпата и вал на помпата)(забележка:от както съм я купил ми дава с около литър и малко отгоре разход от колкото на мой познати със същия двигател,впрочем те са с другия двигател на голф 4 90 к.с ALH мотора) и така мисля,че я докарах там където си беше преди това.Скоро обаче си купих ваг ком и реших да я проверя видях,че не е където трябва и я бутнах малко.Въпросът ми е дали е както трябва центровката при това положение и дали е възможно от това,че не си беше на мястото да е повишило разхода ми на гориво и дали е възможно с ваг ком да си видя средния разход на гориво за 100 км.Ще си проверя белезите за всеки случай.Благодаря за бързите отговори колеги поздрави.И още нещо колата ми дава разход извън градско (6-6.5), смесен разход (6.5-7) мисля че това е с литър отгоре,колеги това го разбирайте при нормално каране,винаги гледам да е между 2000,2200 оборота.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7916
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 16:11


Колега Тодоров, на мен Шарана ми дава такъв разход извънградско, а тежи почти двойно колкото голфа и челното му съпротивление е по-голямо.
Като сменя ремъка слага ли клин в шлица на разпределителния вал?


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Нед 13 ное 2016 16:48


Колега при агр двигател се слага планка за законтряне на разпределителния вал сваля се капака на разпределителния вал и вакум помпата.Аз направих белези за зъбното колело на разпределителния вал и на капака на разпределителния вал,зацепих ремъка,превъртях и видях,че са си на мястото,наместих помпата колата запали от четвърт.Колега да не се съмняваш,че съм прескочил зъб на разпределителния вал,може и да бъркам обаче според моя скромен опит с дизелови автомобили ако беше така колата щеше да пали трудно и може би щеше да пуши бяло и да не върви добре.Проблема ми е само с разхода наистина ми се струва висок и се интересувах,дали е възможно причината да е от неправилна центровка на гнп и след корекцията да очаквам ли подобрение между другото сега колата работи по хубаво и топла пали по лесно и даже ми се струва,че и върви по-добре по- пъргава стана може и да си въобразявам.И пак да попитам някой запознат ли е дали мога да си видя средния разход на гориво за 100 километра с ваг ком и как по точно може да стане това.Центровката на гнп я бутнах вчера и още незная дали има подобрение в разхода.

Последна промяна от Тодор Тодоров__89 на Нед 13 ное 2016 16:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7916
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 16:53


Не ти говоря за прескачане на зъб, а за превъртане на зъбното колело на коляновия вал, което води до закъснение на разпределителния и помпата. Махни капака на клапаните завърти до белег на коляновия вал (на маховика) и виж дали шлица на вала става успореден на равнинара на главата. Ако не е - от това ти е високия разход и закъснялата помпа.
Поздрави.


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Нед 13 ное 2016 16:59


Добре де това колело като почне да се разбива нали ще има луфт,аз сменях ремъка преди два месеца,може би три възможно ли е да се разбие за толкова малко време при положение че нямаше никакъв луфт и нямаше ли да имам и други проблеми освен разхода.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7916
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 17:04


Ако има луфт няма да изкара и 10 км :). Аз с разбито изкарах 10 000 без да знам. И колата си палеше и вървеше добре, само разхода ми се струваше височък на извънградско не пада под 6, колкото и пенсионерски да карам. Пак ти казвам провери си разпределителния вал дали не закъснява!


Тодор Тодоров__89
Мнения: 14
Регистриран на: Чет 27 юни 2013 19:21
Автомобил:
Двигател:

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Тодор Тодоров__89 » Нед 13 ное 2016 17:17


Добре колега мерси за съвета ще покарам така една седмица ще засека разхода след корекцията на помпата и ако пак е висок ще проверя центровката с ваг ком да видя дали има някаква разлика след корекцията и ще проверя синхронизацията на валовете ,ще пиша какво е станало.Поздрави.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: 1,9 TDI AHF проблем с центровка на ГНП

Мнениеот Zinoto » Пон 14 ное 2016 16:53


goppa написа:Не ти говоря за прескачане на зъб, а за превъртане на зъбното колело на коляновия вал, което води до закъснение на разпределителния и помпата. Махни капака на клапаните завърти до белег на коляновия вал (на маховика) и виж дали шлица на вала става успореден на равнинара на главата. Ако не е - от това ти е високия разход и закъснялата помпа.
Поздрави.

Колега стига плаши хората, АГР не превърта зъбното колело на коляновия вал! Това, че в твоята тема те посъветвах, че сигурно е това и се оказа така не означава, че във всяка втора тема трябва да го натякваш. Иначе винаги е възможно да не е на белег разпределителния вал и е възможна причина за висок разход.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта