Та, кажете как се развиват подгревните свещи на Пасат 131 ПД. В смисъл с какъв ключ и кой номер- сигурно е глуха вложка. И лулите се дърпат предполагам като на бензиновите. Тая зад нафтовия филтър как се достига до нея. Направи ми впечатление че филтъра се държи на планка към мотора с некъв болт 13 мм, ако не се лъжа. Та тоя болт ако се отвие ще се мръдне ли филтара и има некво водно съединение което също требе да се помръдне. Та как става номера ?
Passat B5.5 AVF ремонт на TDI-PD мотор
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Колеги питам тука, щото не може да не знаете, цел двигател сте ремонтирали, та това ли няма да знаете.
Та, кажете как се развиват подгревните свещи на Пасат 131 ПД. В смисъл с какъв ключ и кой номер- сигурно е глуха вложка. И лулите се дърпат предполагам като на бензиновите. Тая зад нафтовия филтър как се достига до нея. Направи ми впечатление че филтъра се държи на планка към мотора с некъв болт 13 мм, ако не се лъжа. Та тоя болт ако се отвие ще се мръдне ли филтара и има некво водно съединение което също требе да се помръдне. Та как става номера ?
Та, кажете как се развиват подгревните свещи на Пасат 131 ПД. В смисъл с какъв ключ и кой номер- сигурно е глуха вложка. И лулите се дърпат предполагам като на бензиновите. Тая зад нафтовия филтър как се достига до нея. Направи ми впечатление че филтъра се държи на планка към мотора с некъв болт 13 мм, ако не се лъжа. Та тоя болт ако се отвие ще се мръдне ли филтара и има некво водно съединение което също требе да се помръдне. Та как става номера ?
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Правих това упражнение миналата есен.....нищо по-сложно доколкото се сещам,даже аз го направих с едни тръбно/глухи ключета ментета (впоследствие си купих истинско гедоре,ама карай...
) и се справих без проблем.Лулите си се издърпват внимателно,покрай нафтовият филтър разглобявах,мисля самата му стойка за да си направя място за рък-брък и така......нищо сложно 

-
red.devilll
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Ключето е с номер 10.Дълго камъче от малко гедоре или тръбно 10 ти вършиш яерфшктна работа
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
RadoShopa написа:Правих това упражнение миналата есен.....нищо по-сложно доколкото се сещам,даже аз го направих с едни тръбно/глухи ключета ментета (впоследствие си купих истинско гедоре,ама карай...) и се справих без проблем.Лулите си се издърпват внимателно,покрай нафтовият филтър разглобявах,мисля самата му стойка за да си направя място за рък-брък и така......нищо сложно
Мерси колеги, аз имам и тръбни-фалшиви и от гедоре глухо.
Само не ми казахте тоя нафтовия- стойката как се развива точно, че там не е ясно !
-
KirilGeorgiev
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
На 3 болтчета и една гайка се крепи но и да ги отвиеш масления филтър пречи и не излиза Отхлаби горивния филтър и го измъкни с маркучите нагоре и ще имаш фронт за действие към 4-ти цилиндър
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Колега отхлабването на филтъра какво ще рече- понеже като сменях нафтовия филтър се развива с специален инструмент и тогава ми направи впечатление че цялата плочка се дига с маркучите нагоре и така се вади филтърчето- тоест разхерметизиране на филтъра. Това ли имш в предвид. Или целия корпус (термус) на филтъра се мести като се отхлабва без да се стига до самия нафтовия филтър вътре, обаче кое се развива е това не става ясно за мен ? 
-
KirilGeorgiev
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Взимаш една по голяма кръстата отверка и поглеждаш скобата от дясно там виждаш болтчето което трябва да отвиеш след това измъкваш филтъра с плочката и маркучите нагоре без да разглобяваш нищо друго
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
А ясно, мерси колега
. Целия цилиндър, хваща пътя.
. Целия цилиндър, хваща пътя.Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Да питам колега, е сега като сутрин е около 8-9 градуса и подгрева е около 2 секунди. Това дали не е малко и тоя датчик с 4 те крачета ли отговаря за тая работа. Той е за стрелката на таблото и за подгрева нали ?
Лампата светва и след 2 сек. се чува релето как изключва. При каква температура е нормално да се увеличи продължителността на подгрева ? И ако не се увеличи, датчика ли е виновен ? Гледах по клипчета че на -26 подгрева е около 8 секунди има нема
Лампата светва и след 2 сек. се чува релето как изключва. При каква температура е нормално да се увеличи продължителността на подгрева ? И ако не се увеличи, датчика ли е виновен ? Гледах по клипчета че на -26 подгрева е около 8 секунди има нема
- tdi fen
- Мнения: 4745
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304kossis написа:Да питам колега, е сега като сутрин е около 8-9 градуса и подгрева е около 2 секунди. Това дали не е малко и тоя датчик с 4 те крачета ли отговаря за тая работа. Той е за стрелката на таблото и за подгрева нали ?
Лампата светва и след 2 сек. се чува релето как изключва. При каква температура е нормално да се увеличи продължителността на подгрева ? И ако не се увеличи, датчика ли е виновен ? Гледах по клипчета че на -26 подгрева е около 8 секунди има нема
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Е колега и това ли се адаптира, тоя датчик за чии е там ?
Тая сутрин беше 0 градуса и видях че лампата задържа 4 сек. Мотора запали идеално и без да тресе и прекъсва.
За сега няма да променям тия настройки в 12 канал.
Имам питане относно 13 канал на Ваг-кома ми направи впечатление че на 2 втори цилиндър допустимото отколонение е около 2, тоест е повечко но е в норма и то това е при 60 градуса на мотора. Се не мога да я загрея до 80 градуса.
Та дали това може да се дължи на износени плунжер (пънчето) на дюзата или нерегулирани болтове и какво друго може да е по голямото отклонение на тоя цилиндар и дали е проблем
Ето и ЛОГ
http://dox.bg/files/dw?a=1e7fcd5d89
Тая сутрин беше 0 градуса и видях че лампата задържа 4 сек. Мотора запали идеално и без да тресе и прекъсва.
За сега няма да променям тия настройки в 12 канал.
Имам питане относно 13 канал на Ваг-кома ми направи впечатление че на 2 втори цилиндър допустимото отколонение е около 2, тоест е повечко но е в норма и то това е при 60 градуса на мотора. Се не мога да я загрея до 80 градуса.
Та дали това може да се дължи на износени плунжер (пънчето) на дюзата или нерегулирани болтове и какво друго може да е по голямото отклонение на тоя цилиндар и дали е проблем
Ето и ЛОГ
http://dox.bg/files/dw?a=1e7fcd5d89
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Понеже не намирам как се сваля пистовия ремък на АВФ 131 к. за да проверя дали ми е блокирала инерционната ролка на алтернатора. Понеже като сменяхме в сервиза ремъците и ролките, естествено никой не ми каза за тая инерционна ролка че се тества и се сменя ако е блокирала.
Занчи като запаля на студен мотор и оптяжната ролка с амортисьора трака и вибрира, но докато загрее и после всичко е ок.
Тая ролка я смених, но ако инерционната е здала и тая пак ще замине и демпферната шаиба може..... и тнт.
Та аз така мога ли лесно да го откача тоя пистовия и как и да я пробвам тая инерционната.
Нормално ли е да чатка оптяжната докъто е студен двигателя ?
Занчи като запаля на студен мотор и оптяжната ролка с амортисьора трака и вибрира, но докато загрее и после всичко е ок.
Тая ролка я смених, но ако инерционната е здала и тая пак ще замине и демпферната шаиба може..... и тнт.
Та аз така мога ли лесно да го откача тоя пистовия и как и да я пробвам тая инерционната.
Нормално ли е да чатка оптяжната докъто е студен двигателя ?
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Въобще не е нормално да чатка ни при студен,ни при топъл мотор......в другата тема "Вибрации..." красноречиво са описани симптомите и последствията от блокирала ролка!За да я пробваш-взимаш ключ 19 мисля
(звездогаечен) бъркаш внимателно и в подходящ ъгъл "хващаш" обтяжната ролка,на която си има отлята глава-"болт" 19
Натискаш внимателно с лявата ръка,а с дясната придърпваш пистовия ремък и го откачаш от ролката....пробваш к'во пробваш,после по обратен ред и така.....
Може да не се получи от първия път,но става при постоянство... 

Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Тенкс
Няма ли опасност да одвия болта дето е 19. Или то е само отливка на самата ролка. Щото си спомням че имаше в плика неква шпилка с ролка-амортисьора. И е са го гледах и знам че има некъв масивен болт, ама дали е болт или отливка
С натискане на дръжка от чук върху самата ролка ?
А смяната на тая инерция изисква ли специален инструмент и на шлиц ли е или на резба ?
И тоя оптегача понеже няма и 2000 км. може ли да се кара или и той нов ?
В автокъщата старата оптяжна чаткаше здраво и на топъл мотор лятото и тия тарикати ми купиха некъв Флемор и ми я подариха. Са не мога да разбера точно дали чатка от нея или от самия двигател е шума но като е студен мотора има повече вибрации в тоя оптегач. После не мърда.
Няма ли опасност да одвия болта дето е 19. Или то е само отливка на самата ролка. Щото си спомням че имаше в плика неква шпилка с ролка-амортисьора. И е са го гледах и знам че има некъв масивен болт, ама дали е болт или отливка
С натискане на дръжка от чук върху самата ролка ?
А смяната на тая инерция изисква ли специален инструмент и на шлиц ли е или на резба ?
И тоя оптегача понеже няма и 2000 км. може ли да се кара или и той нов ?
В автокъщата старата оптяжна чаткаше здраво и на топъл мотор лятото и тия тарикати ми купиха некъв Флемор и ми я подариха. Са не мога да разбера точно дали чатка от нея или от самия двигател е шума но като е студен мотора има повече вибрации в тоя оптегач. После не мърда.
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5092
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ремонт на PD на мотор TDI AVF на Passat B5.5!
Отливка е и няма да се развие.
Има специален инструмент за развиване на ролката на алтернатора.
Има специален инструмент за развиване на ролката на алтернатора.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 104 госта