ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM маховик+съединител
- pesholsd
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 19:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
колега не съм много в 4ас ... ти сигурен ли си 4е колата като ти тресе така не пали само 3 цилиндера...за6тото на моята ми се е слу4вало и звуците не са приятни за собственика ....и другия ми вупрос е ,как разбра 4е ти е за смяна маховика ...когато на празен ход по4ва ли да друнка да тресе от към суединителя...другото прецакания маховик неможе6 да го збърка6... сега и аз трябва да го сменям ...моя тресе като тригвам свири ,като паля и гася 6те изко4и двигателя .. грозна гледка е
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 10:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Аз смених комплект маховик + съединител тези дни. Sachs - 1400-1500 лв с труда, разбира се надявам се да не е менте. Съединителят имаше да кара още към 10-15к км, но реших да сменя и него. Симптомите за повреден маховик бяха тресене на място и тресене при запалване (няма ги, когато колата е под наклон), увеличени вибрации в купето при каране на ниски обороти 1000-1200 об./мин, вибрации в скоростния лост, и странен звук след продължително каране на 1-ва и 2-ра скорост, който се променя при натискане и пускане на съединителя. След смяната всичко това изчезна, като цяло колата стана по-безшумна и двигателя се поуспокои.
Колата е Голф 5 1.9 ТДИ, 105к.с.

Колата е Голф 5 1.9 ТДИ, 105к.с.



- joro801
- Мнения: 198
- Регистриран на: Нед 10 юни 2007 21:44
- Автомобил: GOLF 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
При мене е следния проблем, само когато съм на свободна предавка и почти съм спрял колата притриса, веднага щом спра притрисането изчезва, чат пат като я запаля ми работи все едно на 3 цилиндъра, съвсем леко подавам газ и се нормализира, съединителя ми отделя долу, но я усещам само на 1ва и съвсем леко ми приплъзва, предполагам, че и аз съм смяма на съединител и маховик, но все пак ако някой има тези симптоми нека сподели, а колкото до цените ( голф4 1.9 тди) цялостен к-т съденител и маховик в ЕВРО 07 е 980лв. на LUK не знам вие къде ги гледате тия космически цифри. Но мисля да и сложа обикновен маховик и всичко ще излезне с труда около 500лв.
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Цената в Евро07 може да не е за нов. Аз преди няколко месеца сложих комплекта на Валео, с лагерпомпата и работата ми излезе малко над 1300 лв. Имам комплект за връщане при вносителя, ако на някой му трябва ще го дам символично, спестява поне 400 лв.
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
От 1.9 TDI до 1.9TDI има голяма разлика, оттам и цената варира, съответно и магазина от който пазарите. Аз се сещам за поне 6 различни модификации, без да броя поколението на Голф 5 и Голф 6.
- Evil_Master
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 14 мар 2008 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
- Контакти:
Re:
Evil_Master написа:Колеги най - напред благодаря за мигновените отговори!
Значи аз съм от търново и съм проверил цените на комплектите тук:
маховик от ФВ = сервиз и дестрибутор - 1379лв
феродов+претискателен без връщане на старите - 882лв
феродов и претискателен с връщане на старите - 217 лв
феродов и претискателен от магазин някаде си дето е най евтино - 512 лв
ВСИЧКИТЕ СА LUK A ТЕЗИ КОЙТО МАХНАХ СЪЩО СА LUK
лагер помпа в ФВ - 142 лв INA
лагер помпа в магазин някаде си - 153 лв INA
Аз смениH моя съединтел и претискател и помпа като взех от ауточойса - ФВ търново - и след монтажа му при първатa проба на колата, съединтеля боксуваше доста по вече отколкото стария и миришеше не се седеше поркаи колата и най фрапиращия момент е че след окло 40 км спря да боксува и се оправи, обаче тресенето при потегляне стана много по голямо от колкотo беше преди смяната на въпросните съединител и претискател.Въпраса ми тук е дали - понеже аз мсятам че тоя дето съм го купил е рециклиран е ментарлак и е боксувал щото е крив и сега тресе по вече щото е крив или се доразтресе щото му дадох 7-8 пъти и стопих и останалата част от маховика.Знам че няма отговор на въпроса който задаох просто според изпатилите и хората с опит как го виждате тоя проблем. И най важното до тук е че в сервиза ми незнаят как защо и какво се случва с колата!!!! Направете си сметка за ко ми иде реч!!! ЗА СЕРВИЗ ФОЛКСВАГЕН ИЗОБЩО НЯМА ДА ГОВОРЯ - КОЛИТЕ КОЙТО НЕМОГАТ ДА ОПРАВЯТ ГИ ПРАЩАТ В ТОЯ СЕРВИЗ ДЕТО АЗ ХОДЯ ТЕЙ ЧЕ СМЯТАЙТЕ ТАМ Пък КВИ СА. Наистина ми писна да се знаимавам - колата ще се счупи от разглобяване колеги щото папагалите в сервизите незнаят ко става или знаят но ме съботират това е другата ми версия незнам обаче кое е вярно ма се ми се струва че е първото.
Значи колегата chain дето е сложил маховик - от къде си и кой го е слагал в смисъл твои приятел ли или цената за всеки е такава?
Колега ifidik от къде мога да намеря за такива части на такива цени?
И отново да питам ако се сложи някой маховк без демфер и комлекта прилежащ му от кола с маховик 240 мм - за да тръгне колата има ли от къде да чете компютъра оборотите?? ( попринцип не ми се занимава да прая харцойски изпълнения но ако евентуално стане по здраво и по добре не е лоша идеята - нали знаете най-доброто за любимата
А относно на типа каране карам я малко сякаш колата е служебна не винаги но по често е така и карането не е се едно сефте сядам на кола но е агресивно спортно каране в моментите когато я карам като служебна.
и да не забравя да спомена двигателя леко се залюлява и оспокоява след малко пак така но капака не се тресе още - предния капак - на коша нали - мисля че долу горе всичко споменах до тук ако се сетя нещо ще пиша пак. И това залюляване уж не е от дюза проверено е уж!!! поне се надявам да не е !!! наистина дано не е !!!!
БЛАГОДАРЯ ВИ ЗА ОГОВОРИТЕ КОЛЕГИ ОЦЕНЯВАМ ГО!!
пак се поулях с писането май
Значи колеги, понеже двама трима съфорумници ми писаха относно тоя пост и реших да обобщя с цел яснота по проблема от моя страна и случилото се след това.Та на кратко - след като покарах така около 100-150 км колата се оправи и за мен е странно, но се оправи.Претрисането изчезна буксуването също изчезна почти напълно, има го само когато съм правил 3-4 старта от място и да речем на 5-я старт след превключване на 2-ра предавка избуксувва, но според мен, това е щото си е позагрял съединителя от предходните стартове - който са със 225/45/17 и на бетонна писта на Междене-Габрово и са един след друг без почивка между тях иначе с почивка непребоксувва.От смяната на комплекта, който съм описъл съм изминал около 25000км и мисля, че съм доволен за сега.Един колега от форума веднага щом пуснах цитата си като отговор, моментално се отзова с помощ - даде ми телефон и адрес на магазин и цени и дори за отстъпка се беше оговорил с продавача - за което искам да му благодаря много - но не стигнах до повторна смяна на съединителя.А относно това как е станало това самооправяне на колата незнам и никой незнае може би да е АВТОБОТ



И не на последно място искам да спомена, че участвам в доста форуми, но като този няма друг - липсват детинщините и простотиите на повечето форуми, както и постоянното надцакване и опити за доказване - което само по себе си говори, че явно хората посещаващи тоя форум са хора - все още и дано така си остане.
Специални благодарности на колегите, който се опитаха да помогнат и по-сpециални на колегата ifidik.
Поздрави колеги!
- stanev79
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
здравейте,
Реших да ползвам темата тъй като и аз имам проблем със съединителя на AJM мотор, като колата е Пасат 1999 г. Та при рязко ускорение по леки баири на трета и по-горна предавка, над 2500 оборота оборотомера скача няколко стотин оборота нагоре (несъпостъвими със увеличението на скоростта) след което застопорява и/или връща малко на зад и пак продължаа плавно да растат оборотите наравно с ускорението на колята. По това съдя че съединителя си заминава. Също така педала отделя горе и е сравнително твърд.
Не съм сигурен обаче за маховика - има ли начин да разбера дали е заминал?
От нещата водещи към диагноза "маховик", при мен са изразени следните:
- имам лек проблем със включването на скоростите, но от друга страна видях че единият тампон на скоростната кутия е тригнал; - в скоросния лост се усещат вибрации, когато колата се движи на скорост без газ (по нанадолнище); - при съвсем леко натиснат педал на съединителя се усеща как вибрира/бие (но това незнам дали не е от помпата); - понякога като е на място колата ми се струва че двигателя работи някак си неравномерно, като дори след изфорсиране работата му не се променя; - не усещам да има залюляване при спиране;
При положение че ми предстои смяна на съединителя, като го сваля има ли сигурен начин да се прегледа маховика и да се констатира дали е за смяна? Това какъв е луфта на пружините сигурен показател ли е и не повече от колко трябва да е?
В темата видях че е написано че при голфовете ако се сложи обикновен маховик се разбива скоросната кутия, но някой беше отговорил че това важи само за голф, а не и за Пасат. Вярно ли е това - че на пасата кутията издържа и обикновен маховик? Ако да мога ли да взема такъв втора употреба и от каква кола, като след това какъв съединител следва да сложа?
Извинявам се че ползвам темата на колегата, но видях че проблема му е решен, пък и ми се стори най-подходящата тема за моите въпроси.
Реших да ползвам темата тъй като и аз имам проблем със съединителя на AJM мотор, като колата е Пасат 1999 г. Та при рязко ускорение по леки баири на трета и по-горна предавка, над 2500 оборота оборотомера скача няколко стотин оборота нагоре (несъпостъвими със увеличението на скоростта) след което застопорява и/или връща малко на зад и пак продължаа плавно да растат оборотите наравно с ускорението на колята. По това съдя че съединителя си заминава. Също така педала отделя горе и е сравнително твърд.
Не съм сигурен обаче за маховика - има ли начин да разбера дали е заминал?
От нещата водещи към диагноза "маховик", при мен са изразени следните:
- имам лек проблем със включването на скоростите, но от друга страна видях че единият тампон на скоростната кутия е тригнал; - в скоросния лост се усещат вибрации, когато колата се движи на скорост без газ (по нанадолнище); - при съвсем леко натиснат педал на съединителя се усеща как вибрира/бие (но това незнам дали не е от помпата); - понякога като е на място колата ми се струва че двигателя работи някак си неравномерно, като дори след изфорсиране работата му не се променя; - не усещам да има залюляване при спиране;
При положение че ми предстои смяна на съединителя, като го сваля има ли сигурен начин да се прегледа маховика и да се констатира дали е за смяна? Това какъв е луфта на пружините сигурен показател ли е и не повече от колко трябва да е?
В темата видях че е написано че при голфовете ако се сложи обикновен маховик се разбива скоросната кутия, но някой беше отговорил че това важи само за голф, а не и за Пасат. Вярно ли е това - че на пасата кутията издържа и обикновен маховик? Ако да мога ли да взема такъв втора употреба и от каква кола, като след това какъв съединител следва да сложа?
Извинявам се че ползвам темата на колегата, но видях че проблема му е решен, пък и ми се стори най-подходящата тема за моите въпроси.
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Трябва да се отвори за да се види състоянието на маховика. И при мен беше изненада. Ще е хубаво ако преди това разучиш вариантите за маховик.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
stanev79 написа:здравейте,
Реших да ползвам темата тъй като и аз имам проблем със съединителя на AJM мотор, като колата е Пасат 1999 г. Та при рязко ускорение по леки баири на трета и по-горна предавка, над 2500 оборота оборотомера скача няколко стотин оборота нагоре (несъпостъвими със увеличението на скоростта) след което застопорява и/или връща малко на зад и пак продължаа плавно да растат оборотите наравно с ускорението на колята. По това съдя че съединителя си заминава. Също така педала отделя горе и е сравнително твърд.
Не съм сигурен обаче за маховика - има ли начин да разбера дали е заминал?
От нещата водещи към диагноза "маховик", при мен са изразени следните:
- имам лек проблем със включването на скоростите, но от друга страна видях че единият тампон на скоростната кутия е тригнал; - в скоросния лост се усещат вибрации, когато колата се движи на скорост без газ (по нанадолнище); - при съвсем леко натиснат педал на съединителя се усеща как вибрира/бие (но това незнам дали не е от помпата); - понякога като е на място колата ми се струва че двигателя работи някак си неравномерно, като дори след изфорсиране работата му не се променя; - не усещам да има залюляване при спиране;
При положение че ми предстои смяна на съединителя, като го сваля има ли сигурен начин да се прегледа маховика и да се констатира дали е за смяна? Това какъв е луфта на пружините сигурен показател ли е и не повече от колко трябва да е?
В темата видях че е написано че при голфовете ако се сложи обикновен маховик се разбива скоросната кутия, но някой беше отговорил че това важи само за голф, а не и за Пасат. Вярно ли е това - че на пасата кутията издържа и обикновен маховик? Ако да мога ли да взема такъв втора употреба и от каква кола, като след това какъв съединител следва да сложа?
Извинявам се че ползвам темата на колегата, но видях че проблема му е решен, пък и ми се стори най-подходящата тема за моите въпроси.
Колега ако е с 5 скорости го дават че е 228 мм ,но ако е с 6 степенна е на 240мм
- stanev79
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Да скоростната ми кутия е 5 степенна. Тогава наистина ли маховика е на 228?
Това означава ли че комплекта демферен маховик и съединител е по-евтин?
Това означава че има е комплекти с обикновен маховик, нали? Ако се ориентирам към такъв, то мога ли да взема втора употреба и от каква кола? И последно как ще се отрази на скоростната кутия (някой беше споменал че на пасата не се отрязява толкова)?
Малко ми се губи логитата че е лошо да се слага обикновен маховик. Нали има пружини на феродото. А при старите дизели нали е било така, пък и на ПД моторите работата следва да е по култивирана от на старите дизели?
Ще се радвам ако някой знаещ и пробвал коментира въпросите ми!
Това означава ли че комплекта демферен маховик и съединител е по-евтин?
Това означава че има е комплекти с обикновен маховик, нали? Ако се ориентирам към такъв, то мога ли да взема втора употреба и от каква кола? И последно как ще се отрази на скоростната кутия (някой беше споменал че на пасата не се отрязява толкова)?
Малко ми се губи логитата че е лошо да се слага обикновен маховик. Нали има пружини на феродото. А при старите дизели нали е било така, пък и на ПД моторите работата следва да е по култивирана от на старите дизели?
Ще се радвам ако някой знаещ и пробвал коментира въпросите ми!
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Втора ръка си имаш вече. Повечето майстори не биха ти гарантирали за нещо такова втора ръка. Аз също обикалях моргите като ми трябваше, продават само боклуци. То си е консуматив и би трябвало да си купиш ново. Втора ръка може ако е нещо което не се износва, по моргите за VW има почти всичко. Ако цената за комплекта за ARL на Morfei е вярна си заслужава, няма да се наложи да го правиш отново. Варианта с който карам аз би трябвало да е малко по-евтин. Повечето майстори взимат за демонтаж и монтаж 100-200 лв според зависи. Във Варна предполагам цените са същите.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
dragozow написа:Втора ръка си имаш вече. Повечето майстори не биха ти гарантирали за нещо такова втора ръка. Аз също обикалях моргите като ми трябваше, продават само боклуци. То си е консуматив и би трябвало да си купиш ново. Втора ръка може ако е нещо което не се износва, по моргите за VW има почти всичко. Ако цената за комплекта за ARL на Morfei е вярна си заслужава, няма да се наложи да го правиш отново. Варианта с който карам аз би трябвало да е малко по-евтин. Повечето майстори взимат за демонтаж и монтаж 100-200 лв според зависи. Във Варна предполагам цените са същите.
Колега заслужава си да си вземеш плътен демфер(обикновен) втора ръка и нов комплект съединител Ако е на 228 мм феродов притискателен и лагера е около 220-230 лв или поне аз го взех за толкова.
- stanev79
- Мнения: 32
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Благодаря за инфоте, а плътен маховик от каква кола става за замяна на моя маховик (пасат AJM мотор, 5 скорости)? И наистина ли скоросните кутии на пасатите са по-здрави и издържат на натоварването? (Виждам, че ifidik е написал това, а той е сред най-уважаваните майстори във форума)
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Колата е Голф4 1.9 TDI -Двигател AJM.Имам следния проблем при ускорение при 1600-2000 оборота се чувства пробуксуване на съединителя.Пробуксуването се чувства най-много на 5та и 6та предавка.При потегляне колата си потегля нормално и няма някакви признаци на претрисане.Струва ми се че педалът е твърд-база за сравнение ми е Голф 3-1.9 TDI- 1Z.Някой да е имал следния проблем и как го е решил?Възможно ли е проблема да е само от феродовия диск и на каква цена може да се намери?
- Str1keR
- Мнения: 40
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 17:10
- Автомобил: Bora
- Двигател: TDI AJM
- Местоположение: Габрово
Re: Проблеми: Маховик+съединител за ГОЛФ 4 1,9 TDI AJM
Здравейте, изчетох цялата тема, при всеки колега различни проблеми и различни мнения. Аз карам Бора 1.9 TDI PD - AJM на 205000км. При мен един от основните проблеми е, че много трудно влизат 1ва и задна скорост. Колкото по студено, толкова по трудно. Интересното е, че на изключен двигател си влизат лесно, зора идва когато запаля колата. Също така когато съм на баир усещам, че съединителя отлепя чак в края. Иначе претрисане за каквото някои от колегите говорят, аз нямам. Явно съм за смяна на съединител, но на какво по точно? Дали е заминал маховика? Само за смяна на феродов и притискателен диск ли съм? Ами тази лагер помпа и тя ли?
Изобщо е объркана история, парите са доста, затова е добре да се смени само това от което има нужда? 


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта