xxx_man написа:Днес налях BARDAL 10W40 странно но пое едва 4.200 л.сега ще видим как ще го понесе голфууу!
Нищо странно колега моя ахф досега три смени,и поема не повече от 4л.,винаги се точи до последната капка.От доста време си мисля,да пробвам BARDAL 5w 40,но пробвах преди известно време така прехвалената добавка комън райл дизел инжектор клийнер на Bardal,и не останах много очарован.Колата изгуби част от вървежа си,докато беше в горивото,после като я изгори,вървежа се въстанови.За това от тогава съм малко скептично настроен към продуктите на BARDAL.Само не мога да разбера логиката на карането на турбодизел с 10w 40,като 5w 40 e c 10 кинта най-много по скъпо от 10w 40,и ако е пълна синтетика ще го сменяш на 15000км,на момента минаваш малко по ефтино,но след 10000км айде ново масло,нов филтър и ако напраеш една проста аритметика,вместо да минеш тънко,всъщност се набутваш.По добре да дам с 10 кинта повече на момента,но да карам 15000км,от колкото след 10000км,да сменям на ново цялото масло.Студения старт е много важен за турбодизела,особенно за турбината,доказано е че един студен двигател се амортизирва 10 пъти повече от колкото един загрят.За това е добре маслото да е тънко в началото,а и фабрично ахф-a я дават с 5w 40.