-19 С, с мъка , но запалих

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
VwVeNtO_1.9TDI
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 31 яну 2010 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот VwVeNtO_1.9TDI » Пон 13 фев 2012 21:15


Преди няколко дена при -29,6 Видин, след 3-то подгряване на 1/4 оборот запали без проблем, но 3 секунди след запалване тресеше здраво и после утихна. Дизел зареждам от "Ромпетрол",колата е VW VENTO 1.9 TDI 66KW, без гараж съм. Изпуши черен дим в самото начало и след утихването на двигателя всичко си беше нормално.Маслото е 15w40,трябва ли да го сменям?




Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот passatfen » Пон 13 фев 2012 21:21


VwVeNtO_1.9TDI написа:Преди няколко дена при -29,6 Видин, след 3-то подгряване на 1/4 оборот запали без проблем, но 3 секунди след запалване тресеше здраво и после утихна. Дизел зареждам от "Ромпетрол",колата е VW VENTO 1.9 TDI 66KW, без гараж съм. Изпуши черен дим в самото начало и след утихването на двигателя всичко си беше нормално.Маслото е 15w40,трябва ли да го сменям?

до следващата смяна на маслото ако не доливаш максимум литър може да му сложиш 10в40 ;)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот dobrin » Вто 14 фев 2012 11:19


Днес на -11 запали с желание и от раз.


Потребителски аватар
MyPa_TpuO
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 24 яну 2012 16:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот MyPa_TpuO » Вто 14 фев 2012 14:16


MyPa_TpuO написа:Бляя, днес сутринта си беше драма.. А и явно генерално имам някакъв проблем с паленето, който по предварителна информация (в петъка е на доктор) е заради стартера или бендикса :screwy Не че разбирам особено какво значи.

Иначе вчера и онзи ден си запали относително лесно - днес беше по-проблематичния ден. А май следващите 2-3 дена си ги дават все още студенички. Иииииииии за щастие средата на февруари ще има значително затопляне, че даже и на мен започна да ми писва от тия планини сняг. Последните дни упражнението за загрявка е "изрий колата" :mrgreen:


Ми в крайна сметка (след като малко и попрочетох във форума) верно се оказа проблем с бендикса и някакъв шалтер на стартера. Иначе количката върви прекрасно (пу-пу), когато запали. Но самото палене беше голяма драма. Завърта уж веднъж и започва да се дави - като старец след години пушене звучи :Mr Green Fun И така пали при добро желание след 7-8-9 опита :shock Вече се чудех кога точно ще сдаде багажа и акумулатора след толкова въртене.

Май на финала се оказва, че тря'а да почна да се самообучавам да си оправям колата :mrgreen:


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот K » Сря 15 фев 2012 12:59


На -14 запалих вече без проблем. Доскоро ми трябваха няколко опита, докато захапе. Смених една изгоряла свещ и учудващо проблемите изчезнаха от раз :)


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот smash22 » Сря 15 фев 2012 15:59


Колеги,възможно ли е самите свещи да работят ,но вече един вид да са тръгнали и да не греят хубаво или пък да са ментета и как мога да проверя това ? :beer


Потребителски аватар
smash22
Мнения: 345
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот smash22 » Сря 15 фев 2012 22:10


Днес отивам да запаля сутринта на -15 ,въртя и пак като преди няма никой вкъщи ,ядосах се и взех та премерих подгревните свещи и се оказа че една е изгоряла ,а другата до нея ,когато я дам на късо дава съвсем слаба искра сравнение със другите ,та явно от това е проблема ,дайте ми съвет каква свещ да купа и колко парички е горе-долу ,някъде прочетох че е хубаво да се сменят и 4-те ,ама нямам това намерение да сменям нещо което за сега е здраво...


Ivelin
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот Ivelin » Сря 15 фев 2012 22:16


И аз бях така миналата зима: -11 и пали с повечко въртене (но от 1-вия път) и като запали едно тресене и едни пушеци за няколко секунди ... гледам свещите: 3 ги няма. 3 нови свещи(4-та която беше останала здрава беше на най гадното място за сменяне и си я оставих нея mhihi ) БЕРУ по 26-27 лева бройката и за сега няма ядове.


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот K » Сря 15 фев 2012 22:18


smash22 написа:Днес отивам да запаля сутринта на -15 ,въртя и пак като преди няма никой вкъщи ,ядосах се и взех та премерих подгревните свещи и се оказа че една е изгоряла ,а другата до нея ,когато я дам на късо дава съвсем слаба искра сравнение със другите ,та явно от това е проблема ,дайте ми съвет каква свещ да купа и колко парички е горе-долу ,някъде прочетох че е хубаво да се сменят и 4-те ,ама нямам това намерение да сменям нещо което за сега е здраво...


Има начин да ги провериш колко греят. Блеех нещо докато ги проверяваха моите, допираха ги до + на акумулатора и веднага загряваха. Който знае точно да пише.

Имах една изгоряла и смених само нея, не казаха че е задължително и че е фатално. Сложихме Беру, 30-на лв. беше. Виж си номера на свещите, че в магазина ще те питат за него.

Последна промяна от K на Сря 15 фев 2012 22:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот tdi fen » Сря 15 фев 2012 22:18


smash22 написа:Днес отивам да запаля сутринта на -15 ,въртя и пак като преди няма никой вкъщи ,ядосах се и взех та премерих подгревните свещи и се оказа че една е изгоряла ,а другата до нея ,когато я дам на късо дава съвсем слаба искра сравнение със другите ,та явно от това е проблема ,дайте ми съвет каква свещ да купа и колко парички е горе-долу ,някъде прочетох че е хубаво да се сменят и 4-те ,ама нямам това намерение да сменям нещо което за сега е здраво...
BERU


Потребителски аватар
gazar4eto_87
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 15:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кнежа

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот gazar4eto_87 » Чет 16 фев 2012 11:14


Колеги в кнежа когато удари -30 градуса и трите пасата запалиха без замисляне и дизела и двата бензина просто според мен ако на колата всичко и е изрядно би трябвало да пали веднага независимо от температурата :beer


Потребителски аватар
VwVeNtO_1.9TDI
Мнения: 10
Регистриран на: Нед 31 яну 2010 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот VwVeNtO_1.9TDI » Чет 16 фев 2012 17:30


passatfen написа:
VwVeNtO_1.9TDI написа:Преди няколко дена при -29,6 Видин, след 3-то подгряване на 1/4 оборот запали без проблем, но 3 секунди след запалване тресеше здраво и после утихна. Дизел зареждам от "Ромпетрол",колата е VW VENTO 1.9 TDI 66KW, без гараж съм. Изпуши черен дим в самото начало и след утихването на двигателя всичко си беше нормално.Маслото е 15w40,трябва ли да го сменям?

до следващата смяна на маслото ако не доливаш максимум литър може да му сложиш 10в40 ;)

Mерси колега !!! :да:


Потребителски аватар
hristodj
Мнения: 718
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
Автомобил: golf 3 kombi
Двигател: AHU 97
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот hristodj » Чет 16 фев 2012 17:43


:да:
mtm_golf написа:Аз зареждам от лукойл и досега съм нямал проблеми с нафтата. Колата я карам абсолютно всеки ден. Относно паленето, винаги паля веднага след изгасването на лампата за подгряване. На -19 пали все едно е лято, като изключим два дни в които палих трудно поради изгорели две подгревни свещи. Според мен щом хората, които са проектирали колите са направили лампата за подгрева да гасне преди да е цъкнало релето значи има защо. Ако трябваше да се чака релето просто щяха да направят лампата да гасне заедно с релето. Това е лично мое мнение и не искам да ангажирам никого с него. :beer


Потребителски аватар
Cheater
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот Cheater » Чет 16 фев 2012 21:48


При проверка на свещите е хубаво да се свалят за да се види колко греят,а не само да се дават "на късо",понеже тя може да работи,но да е "ленива"-грее,но не достатъчно :idea:


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: -19 С, с мъка , но запалих

Мнениеот K » Чет 16 фев 2012 22:19


Cheater написа:При проверка на свещите е хубаво да се свалят за да се види колко греят,а не само да се дават "на късо",понеже тя може да работи,но да е "ленива"-грее,но не достатъчно :idea:


:да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: anger и 27 госта