ТДИ махане катализатор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот mladeja » Пон 12 окт 2009 17:48


Аз така разсъждавам - дали съм прав или не ще кажете вие.
Махам "тапата" катализатор.Така давам възможност изгорелите газове да напускат по лесно изпускателните колектори от което задвижващата част на турбината се развърта на по високи обороти.От там следва, че и работната част другата турбина за свежия въздух се развърта със същите обороти - свързани за на един вал.Тоест ще извършва повече работа - нали ще засмуква и нагнетява по- голямо количество въздух.
Лично аз като извършвам повече работа се уморявам повече :D - мисля, че аналогията може да се приложи и към работата на турбото.Повече работа по-лесно разваляне.




danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот danii » Пон 12 окт 2009 18:35


mladeja написа:Аз така разсъждавам - дали съм прав или не ще кажете вие.
Махам "тапата" катализатор.Така давам възможност изгорелите газове да напускат по лесно изпускателните колектори от което задвижващата част на турбината се развърта на по високи обороти.От там следва, че и работната част другата турбина за свежия въздух се развърта със същите обороти - свързани за на един вал.Тоест ще извършва повече работа - нали ще засмуква и нагнетява по- голямо количество въздух.
Лично аз като извършвам повече работа се уморявам повече :D - мисля, че аналогията може да се приложи и към работата на турбото.Повече работа по-лесно разваляне.

Точно така колега :applause: :да:


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот rosen79 » Пон 12 окт 2009 18:42


Ако беще така до сега всичките тея дето сме си махнали катализаторите да сме сменили по няколко турбини.До сега един не съм чул да му се е скапала турбината след махането на катализатора.Напротив,всички казват,че има положителен ефект.А като е нов и не е запушен нали е същото все едно го няма.Тогава по тази логика производителя трябва още в завода да го запушва.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Пон 12 окт 2009 18:54


mladeja написа:Аз така разсъждавам - дали съм прав или не ще кажете вие.
Махам "тапата" катализатор.Така давам възможност изгорелите газове да напускат по лесно изпускателните колектори от което задвижващата част на турбината се развърта на по високи обороти.От там следва, че и работната част другата турбина за свежия въздух се развърта със същите обороти - свързани за на един вал.Тоест ще извършва повече работа - нали ще засмуква и нагнетява по- голямо количество въздух.
Лично аз като извършвам повече работа се уморявам повече :D - мисля, че аналогията може да се приложи и към работата на турбото.Повече работа по-лесно разваляне.


мне не си прав.Нали си чувал за това че колата има комп и един клапан Н75 му викали-таа колкото и бързо да въртиш турбото (даже и ти с манивелата да му помагаш) то по бързо от това дето иска компа няма да се завърти.И въобще не си мислете че някой си германец като е сложил катализатор той трябва да надживее колата.Ако си сменяш ката редовно можеш и да го оставиш но иначе на тея километри дето са ни колите-мисля снимки има доста на запушени кат-ри.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот rosen79 » Пон 12 окт 2009 19:00


:bowdown
Тоя клапан ако не работи както трябва,и пет катализатора да имаш пак ще ти се скапе турбината. :!:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Пон 12 окт 2009 19:29


е сега пък ти mhihi аз говорех специално за това че турбото няма да се завърти по бързо ако няма кат


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот rosen79 » Пон 12 окт 2009 19:48


Това го знам,ама на кой да го обясняваш.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Пон 12 окт 2009 20:04


mhihi mhihi


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот mladeja » Вто 13 окт 2009 18:15


Ами да си продължа разсъжденията от вчера.Допълненени от забележките на колегите.
Въпрос първи - "тапата" катализатор играе ролята на дросел тоест намалява скороста на изгорялите газове с което намалява скоростта на напускането им от изпускателните колектори от там възможността за завъртането на работното колело на турбината се ограничава.Махаме този "задръстен" елемент.Добре - завъртаме работното колело с това което му се подава.Тук не виждам вмешателство на умния комп дето управлява всичко в автомобила и ще спре развъртането.Споменатия Н75 за който имам съвсем бегли познания имам "чувството" ,че управлява изходящия въздух тоест на студената страна на турбината- имам по високо налягане от зададеното в компа, клапана изпуска излишното навън и май единственото е не щадене на турбината, а на мотора.
Та до колкото знам компа по никакъв начин не би спрял по високите обороти на турбината които се очакват след махане на катализатора.Би разтоварил налягането във всмукателния колектор но не би спрял развъртането.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Вто 13 окт 2009 19:12


:lol: :lol: май няма да мине с малко приказки-Споменатия Н75 за който имам съвсем бегли познанияда бегли са,този клапан управлява горещата страна на турбото при обикновенните турбини е байпас който при отварянето си изпуска част от изгорелите газове покрай перката на турбото и така компа намалява скороста на въртене чрез постоянно отваряне и затваряне на байпаса.Аналогично е действието на турбината с променлива геометрия там клапан Н75 задейства вакумен клапан който движи лопатките на турбото няма да се впускам в подробности по добре прочети това http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот mladeja » Вто 13 окт 2009 19:40


Ммддааа.Ами аз преди време да речем 3-4 месеца подмених Н75 - ограничаваше мощноста на задвижващото колело-топлата страна на турбото.Интересно ми е как бих постигнал това със запушен катализатор? Да си продължа разсъжденията - за да ми пуска байпас на изходящите газове значи в достатъчна степен те преминават през генерацията -най- тясното място катализатора и успяват да пренадуят мотора от към студената страна.Заслужава ли си да махам катализатора - за това дали е действуващ или не не споря . Сигнала за ограничение на Н75 предполагам се взима от студената страна.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Вто 13 окт 2009 19:54


тука нещо не мога да те разбера-няма начин изгорелите газове да минат в студената страна освен през ЕГР-http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14когато е запушен ката двигателя започва да се тормози защото не може да си испусне газовете така да се каже в студената страна и да има надуване я помисли-ТДИ=двигател с принудително пълнене (не само това значи ама и това стига)има турбини които надуват до 2,5-3 бара как мислиш дали му е зле на двигателя :wink:


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот mladeja » Вто 13 окт 2009 20:17


Май объркано съм обяснил. :oops:
Н75 от къде взема управляващ сигнал за да ограничи въртенето на турбото?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот fox_vt » Вто 13 окт 2009 21:04


http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=14 прочети това и се надявам вече да няма такива въпроси :wink:
пп ти досега в този форум само картинки ли си разглеждал четенето му е майката mhihi mhihi да не земеш да се обидиш нещо :D


SACHO7803
Мнения: 434
Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Махане катализатор ТДИ.

Мнениеот SACHO7803 » Вто 13 окт 2009 21:51


турбинката си аргасва едно и също налягане без значение с или без катализатор...НО...поради простата причина че газовете започват да излизат по-лесно и бързо на свободна скорост е възможно и да се върти маалко по-бързо.НО ако и в комбинация с ампутиран катализатор изолираме и ЕГР-клапана ...е тогава турбинката се върти около 1.5-2пъти а ако не и повече пъти когато сте на свободна скорост а и в ниски обороти.сега дали е по-добре или по-зле за колата....относителна работа е при положение че колите са милионници неможе да се придвиди кое как колко и защо.и моето мнение е че няма смисъл от махане на катализатор.ако същият наистина е запушен то ще се усети мнооооооооого осезаемо невървенето на колата.а обикновенно пригаря и се разрушава. а най ми е интересно като ги свалите и като кажите...задънен черен че чак и снимки пускате..............е кво очаквате да е бял ли????дизел е и на нова кола да го резнеш ще е същия.а психо-усещането че колата върви повече :lol: :lol: ам що слагате чипове тогаз???всеки сам си решава...но...все пак да помислим и за природата и за наще дробове а и за децата ни след като държавата не го прави.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта