Кой акумулатор е по-добър за дизел
-
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 29 ное 2013 10:38
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF
- Местоположение: Варна
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Колега моето лично мнение е да заложиш на марка !!! Другото не е чак от такова голямо значение, но качеството е много по важно, за да те изкара по-дълго! Имай в предвид, че голяма част от акумулаторите с странни имена /дори и exaid/ се правят в заводите на момбат /демек пълни боклуци/, бош не е този бош който беше преди години! На Варта има доста ментета! За 'Банер лошо не съм чул! Аз лично съм заложил на италиански FLAMM ! В крайна сметка из бора си е твой !
- samo_pechka
- Мнения: 8958
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Нещо не мога да се съглася с това мнение . Ако се изчерпи над 50% може и да е зле ( некарана колата с месеци и т.н. ) , но по-малкия ще е тотално за кофата . Не знам точно каква е логиката, но моята казва така: да приемем, че при палене се изконсумирват 5Ач . Еми алтернатора ги връща тези 5Ач без значение дали на 55 или на 105Ач акумулатор. За скандинавските страни се предлагат пакети за студен климат , какво точно представлява пакета : доста по-мощен акумулатор ( капацитет) или втори акумулатор , разни доп.отоплители и забележи - рядко, по-як алтернатор има и с по-мощни , но рядко . Много са важните фактори за дълъг живот, но един от тях е устойчивостта му на сътресения и вибрации.Zinoto написа: Имай предвид, че ако караш предимно в града, особено през зимата, повечето Ач са ти минус, защото постоянно ще остава недозареден и постепенно ще сулфатизира, съответно стартовия му ток ще падне бързо и ако не го дозареждаш един път на месец няма да изкара много
М/у другото и аз често се заглеждам по AGM акумулаторите, имам такъв на мотоциклет сложен и се държи повече от прекрасно. Но са доста по-скъпи за жалост.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Тук няма нужда от пакет за северно изпълнение, демек голям акумулатор. По-рано бусовете Форд Транзит модел 1984 до 1994г. внос от Австрия и Германия бяха с 2 акумулатора по 70 Ач. Като даде фира единия и заминаваше и другия. След това дори и за Германия започнаха да ги правят с един акумулатор от 74 Ач. Така, че нещата се променят и щом от завода препоръчват 70Ач и то със стартов ток 570 А е напълно достатъчно. А иначе и друг път съм казвал, че акумулатора не е кофа с вода, че като си изразходвал 5 Ач и алтернатора ги връща. Да предположим, че си иразходил 5 ач, изобщо не е без значение дали е 55 или 105 ач. Ако си карал 10 минути и особено с консуматори фарове, парно, отопление на седалки, чистачки и т.н. алтернатора няма как да възтанови гъстотата на електролита на големия до нива при които няма да има сулфатизация, а на малкия ще го възтанови или поне в по-голяма степен. Следващото палене ако е пак така за 5-10 минути големия, ще остава все повече недозареден т.е. с по-малка гъстота. Съответно все повече се сулфатизира с времето и стартовия му ток става все по малък, съответно ако е палел с изразходване на 5 Ач почва едно палене да изразходва по 8-10 Ач. Ако не се зареди до 100% максимално бързо сулфатизацията започва да става необратима. Точно затова гаранцията на акумулаторите на таксиметровите коли беше 6м. Най-важното е, че тези неща преди да ги знам теоретично съм ги изпитал на практика и аз също се чудех защо се получава така, но когато фактите говорят...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Zinoto написа:.... А иначе и друг път съм казвал, че акумулатора не е кофа с вода, че като си изразходвал 5 Ач и алтернатора ги връща. Да предположим, че си иразходил 5 ач, изобщо не е без значение дали е 55 или 105 ач. Ако си карал 10 минути и особено с консуматори фарове, парно, отопление на седалки, чистачки и т.н. алтернатора няма как да възтанови гъстотата на електролита на големия до нива при които няма да има сулфатизация, а на малкия ще го възтанови или поне в по-голяма степен......
Така е, и друг път си писал


Кава ще е разликата в ситуация заряд при една Панда с акумулатор 30Ah или колкото там е и моя пасат със 74Ah ??? При изправна инсталация и двете бордови напрежения ще са 14.4V. С какво моята кола е по различна от Пандата, че производителя е избрал 74Ah. Освен че моята кола не е италианска, но може да има и по-лоши възможности (френска например


Акумулатора е различен, основно заради очаквана консумация при изключен двигател и по очакван ток и необходима енергия, необходима при палене в затруднени условия. Другото са измишльотини и разни легенди, създадени от много грамотно майстори. На моя Пасат например му казват "тройка" и това си е, същите майстори ме спукват от базик като им кажа че е B4, за тях освен Audi, няма друго B4

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Аз на колегата Zinoto му давам тема за размисъл.
Голф 3 1,4 с препоръчителен акумукатор 44Ah
Голф 3 1,9TD с препоръчителен акумулатор 75Ah
Какъв е проблема да сложим на 1.4-ката 75Ah като е със същия 70А алтернатор като дизеляка?
Голф 3 1,4 с препоръчителен акумукатор 44Ah
Голф 3 1,9TD с препоръчителен акумулатор 75Ah
Какъв е проблема да сложим на 1.4-ката 75Ah като е със същия 70А алтернатор като дизеляка?
- tdi fen
- Мнения: 4672
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
аз залагам на малко по-голям от предписания защото колите ни не са нови двигателите са поизносени,а стартерите амортизирани имат по някоя утечка която точи акумулатора също и допълнително оборудване като аларми,усилватели и други които производителя не заложил в сметките
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Аз пък ще ви дам тема на вас за размисъл, колегата отгоре е дал сравнение между тойотата и голфа напрежение с пуснати фарове без и т.н. При мойта кола е същото без пуснати консуматори 14.5 V, с пуснати фарове също 14.5 V. Правил съм си експерименти, не само на тази кола, ами и на предишната с нов акумулатор, че с пуснати фарове въпреки еднаквото напрежение в системата, за едно и също време акумулатора остава малко по-малко зареден. Работи мотора примерно 15 минути без пуснати фарове и след точно 10 часа меря напрежението. Работи мотора същото време с пуснати фарове, след 10 часа напрежението е по-малко.Всеки да си слага какъвто иска, почти винаги съм слагал по-голям когато се скапе стария на автомобила, който съм купил на старо. След макс 3 години се налага да търся нов, понеже карам често на кратки разстояния, а извънградско може след 2 седмици, а може и след 2 месеца. Като си взема след това по-малък - преписания, продавам колата с него без да го погледна повече и всеки път върти еднакво. Затова сега ще си сложа точно какъвто е предписан.
Акумулаторите ги смятат производителите както всичко останало - с компромис. Лятото един дизел с директно впръскване си пали без проблем с 250 А стартов ток. Зимата ако е изправен ще му трябват 500 А стартов ток. Малко запас ето ти 570 А стартов ток. Изобщо не се интересува производителя, че мотора ти бил износен и трябвало да върти 2 минути или, че си сложил СД което ти дърпа малко при изваден ключ или аларма. Той е сложил примерно 120 А алтернатор и толкова. Акумулатора е предвиден за стартиране и нищо друго, особено на по-старите автомобили. Затова колкото и голям да сложиш ползата е малка и е за сметка на по-къс живот на акумулатора, иначе нямаше да се продават т.нар. ТЯГОВИ акумулатори, ако стартерните можеха да вършат тяхната работа.
Акумулаторите ги смятат производителите както всичко останало - с компромис. Лятото един дизел с директно впръскване си пали без проблем с 250 А стартов ток. Зимата ако е изправен ще му трябват 500 А стартов ток. Малко запас ето ти 570 А стартов ток. Изобщо не се интересува производителя, че мотора ти бил износен и трябвало да върти 2 минути или, че си сложил СД което ти дърпа малко при изваден ключ или аларма. Той е сложил примерно 120 А алтернатор и толкова. Акумулатора е предвиден за стартиране и нищо друго, особено на по-старите автомобили. Затова колкото и голям да сложиш ползата е малка и е за сметка на по-къс живот на акумулатора, иначе нямаше да се продават т.нар. ТЯГОВИ акумулатори, ако стартерните можеха да вършат тяхната работа.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Zinoto написа:Аз пък ще ви дам тема на вас за размисъл, колегата отгоре е дал сравнение между тойотата и голфа напрежение с пуснати фарове без и т.н. При мойта кола е същото без пуснати консуматори 14.5 V, с пуснати фарове също 14.5 V. Правил съм си експерименти, не само на тази кола, ами и на предишната с нов акумулатор, че с пуснати фарове въпреки еднаквото напрежение в системата, за едно и също време акумулатора остава малко по-малко зареден. Работи мотора примерно 15 минути без пуснати фарове и след точно 10 часа меря напрежението. Работи мотора същото време с пуснати фарове, след 10 часа напрежението е по-малко.......
За мен това, доколкото разбрах какво си искал да кажеш, е мистика


В момента, когато спреш двигателя (и генератора) напрежението на акумулатора много бързо, а след това по-бавно спада (може би по експонента) от 14.4V и се стреми към 12,3-12.4V. Зависи колко време след спирането на мотора мериш .... и т.н. и т.н. ако разбираш колко е трудна темата за размисъл, която пусна

- samo_pechka
- Мнения: 8958
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
И аз да ви дам друга
едната ми кола е А6 , другата е А4 и двете са с еднакъв мотор АФН , еднакъв алтернатор-120 А . Та отварям една програмка http://customersearch.varta-automotive.com/batterySearchByApplication/en-GB/26/application/pc и нанасям един път за едната кола и втори път за другата . Разликите и препоръките са от 20 до 23Ач м/у едната и другата . Странна работа ще каже някой , уж еднакъв мотор и алтернатор , па защо на едната е 100Ач , а на другата - 77Ач ( примерно). Значи едната "няма" да се зарежда добре аку-то . Предстои ми покупка на нов за А4-орката , ако се събираше и там 100Ач- такъв бих и купил , ама не се събира ( за разлика от на другата, там влиза такъв).
Та мнението ми съвпада с това на Мечо Пух
"Колкото по-, толкова по- " Никога маалко повечко за акумулатор ( капацитет) не е било излишно . Има много ползи и един недостатък - цената .

Та мнението ми съвпада с това на Мечо Пух

-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
xxx_man написа: Имай в предвид, че голяма част от акумулаторите с странни имена /дори и exaid/ се правят в заводите на момбат /демек пълни боклуци/ ...
Надявам се, че е шегуваш. Ексайд са един от най-големите световни производители. Виж им гаранционните условия само и провери колко марки ги ползват за първоначално вграждане. Ако това за теб са измислена марка, не знам кои са истинските.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
milmar или не можеш да четеш или се издаде, че само да спориш се включи в темата?!?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Zinoto написа:milmar или не можеш да четеш или се издаде, че само да спориш се включи в темата?!?
Ами аз съм спамер, отдавна съм си го признал и никога, в никоя тема, никому не съм бил полезен

А иначе, благодаря, че на всички обясни .... това, което знаеш

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Аха значи все пак не прочете и не се коригира... котка по гръб не пада нали, електроинженер като теб не може да не разбира /ако може да чете разбира се
/ какво меря, кога го меря и че волтажа показва гъстотата и не го меря веднага, а след 10 часа, а не че карам 10 часа и меря веднага. Абе ти както дявола чете евангелието ми обърна поста нагоре с краката или в мерака, де ме изкараш неразбиращ...

- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Zinoto
електротехниката не ти е силна страна, не се излагай повече с изявления на тази тема
електротехниката не ти е силна страна, не се излагай повече с изявления на тази тема
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел
Напрежението на клемите на акумулатора в никакъв случай не е показател за степента на заряд и съответно гъстотата на електролита.
Така е, не съм разбрал какво си написал, а то е съвсем безмислено: 15мин заряд и след 10 часа "мериш гъстотата на електролита" чрез напрежението. Няма такава зависимост
. Разлика в напрежението ще намериш само ако акумулаторът е тотално разреден, иначе при какъв да е заряд и гъстота на електролита ще е малко над 12V, без някаква сигурна връзка напрежение-гъстота(степен на заряд). Освен това за 15мин. не може да се зареди напълно акумулатор, ако е бил "добре" изтощен. Зарядното напрежение 14-14.4V е много ниско за да се осъществи бърз заряд. Затова хората казват, че зимата трябва да го свалиш и да го сложиш на зарядно, освен ако не караш много извънградско. Зарядните, които са професионални, или да ги наречем добри, осъществяват няколко етапа или режима на заряд, като в етап на заряд качват зарядното напрежение до 15-15.5V, а след това преминават в поддържащ заряд и намаляват напрежението до 14 или до 13.5-13.6V.
"Котка по гръб не пада" ха-ха
, това може да се отнася за някой друг, не и за мен
.
Така е, не съм разбрал какво си написал, а то е съвсем безмислено: 15мин заряд и след 10 часа "мериш гъстотата на електролита" чрез напрежението. Няма такава зависимост

"Котка по гръб не пада" ха-ха


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: golfmk1 и 64 госта