Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
kondzhagyulo
Мнения: 194
Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Балчик

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот kondzhagyulo » Пон 27 юли 2009 22:33


Здравейте! И аз изчистих EGR-a тази събота. Всичко стана спонтанно и не бях се подготвил за борбата с болтовете на колекторите - не успях да ги развия :( Пасата е B5 1.9 TDI PD 116к. и от прочетеното до тук и от дуги форуми, реших да не затапвам EGR, а само да го изчистя и да вида дали се усеща някаква разлика в звука и вървежа на колата. Ето това е EGR -a преди почистванеНе мисля, че бе много зацапан.....
Изображение
И сега след почистването, което не бе и много качествено....
Изображение
Може би от желание да е постигнат някъкъв ефект от тази манипулация се самозалъгвам, но ми се струва, че двигатела работи малко, ама малко по-тихо. А в мощност и др. няма никаква разлика.




Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот gomez » Вто 28 юли 2009 15:21


Другата седмица ще се пробвам да изчистя и аз колектора. Купих си за всеки случай гарнитурата от Ауто+ за 4 лева с отстъпка. За двигателя ми AHF изглежда така !

Изображение


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот nasko1978 » Вто 28 юли 2009 15:40


gomez написа:Другата седмица ще се пробвам да изчистя и аз колектора. Купих си за всеки случай гарнитурата от Ауто+ за 4 лева с отстъпка. За двигателя ми AHF изглежда така !

Изображение

:да:Мойта беше 4,50 :twisted: mhihi


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 29 юли 2009 10:28


nasko1978 написа:
gomez написа:Другата седмица ще се пробвам да изчистя и аз колектора. Купих си за всеки случай гарнитурата от Ауто+ за 4 лева с отстъпка. За двигателя ми AHF изглежда така !

Изображение

:да:Мойта беше 4,50 :twisted: mhihi

Прецакал си се :lol:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот morfei1 » Чет 30 юли 2009 1:08


Ай сперете се с т'ва безмислено quotе-ване. Една картинка, 10000 пъти.


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот gomez » Нед 09 авг 2009 18:33


От 5 дена съм с чисти колектори и затапен ЕГР. Процедурата наистина е лесна, единствено внимавайте с развиването и после със завиването на гайките на тръбата свързваща ЕГР-а за изпускателния колектор - при завиването скъсах едната шпилка и добре че беше останало връхче та се справих с клещи !!!


Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот martin4o_mom4e » Пон 10 авг 2009 15:25


Колеги да попитам и аз ( понеже не знам ) и няма нищо срамно от незнание .

Този ЕГР клапан всички коли с турбо ли го имат смисал карам ААЗ двигател ( Турбо Дизел ) БЕЗ интеркулер и така като гледам никаде немога да видя такъв клапан .

Та мисълта ми е аз ли немога да го намеря или изобщо нямам тайъв клапан ?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 авг 2009 15:44


martin4o_mom4e написа:Колеги да попитам и аз ( понеже не знам ) и няма нищо срамно от незнание .

Този ЕГР клапан всички коли с турбо ли го имат смисал карам ААЗ двигател ( Турбо Дизел ) БЕЗ интеркулер и така като гледам никаде немога да видя такъв клапан .

Та мисълта ми е аз ли немога да го намеря или изобщо нямам тайъв клапан ?

Последните ААЗ имат ЕГР.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Re:

Мнениеот nasko1978 » Сря 09 сеп 2009 8:49


nasko1978 написа:
gicho76 написа:И аз вече съм в отбора със затапените EGR-и. Разлика не намирам. Маркуча за вакума си седи на мястото - така ли трябва да остане или се изважда и затапва? Нещо правили се на ел.клапана от който идва вакума за EGR-a?

На мен също ми е интереснно, какво да го правя този клапан.Може ли да го махна и има ли някакви последващи проблеми от това.По препоръка на по - знаещите (Niks76),шунтирах и дроселовата клапа за плавно гасене - никакви оплаквания от 2 месеца насам.


Колеги нека някой да сподели все пак - какво правите с тоя клапан управляващ ЕГР-а.Затапил съм с пластина при генерацията и съм извадил вакуума от егр и от клапата и съм затапил маркучетата.Дали не е по-добре да върна вакуума към ЕГР-а, за да не се "чуди" компа какво става и оттам да се бърка управлението на турбото.Доколкото знам се прави корекция с VAG-COM, но аз не съм.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот fox_vt » Сря 09 сеп 2009 17:49


значи мога да ти препоръчам да извадиш маркуча преди клапана за вакуум и да го затапиш но клапана го остави там.А вакума ще го махнеш защото въпреки че си затапил егр той пак си отваря и при мен понеже бях с алуминиева пластинка се беше издула от налягането и горещината и малко оставало да се пробие.Пък и ако стане пробив по маркучите около клапана няма да губиш вакуум.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Re:

Мнениеот nasko1978 » Вто 15 сеп 2009 14:05


nasko1978 написа:
nasko1978 написа:
gicho76 написа:И аз вече съм в отбора със затапените EGR-и. Разлика не намирам. Маркуча за вакума си седи на мястото - така ли трябва да остане или се изважда и затапва? Нещо правили се на ел.клапана от който идва вакума за EGR-a?

На мен също ми е интереснно, какво да го правя този клапан.Може ли да го махна и има ли някакви последващи проблеми от това.По препоръка на по - знаещите (Niks76),шунтирах и дроселовата клапа за плавно гасене - никакви оплаквания от 2 месеца насам.


Колеги нека някой да сподели все пак - какво правите с тоя клапан управляващ ЕГР-а.Затапил съм с пластина при генерацията и съм извадил вакуума от егр и от клапата и съм затапил маркучетата.Дали не е по-добре да върна вакуума към ЕГР-а, за да не се "чуди" компа какво става и оттам да се бърка управлението на турбото.Доколкото знам се прави корекция с VAG-COM, но аз не съм.


Колеги възможно ли е да се направи следната схема и дали е добра идея или опасна идея.Нали все пак е затапен ЕГР-а.

Последна промяна от nasko1978 на Пет 25 сеп 2009 14:31, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
gomez
Мнения: 1447
Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот gomez » Вто 15 сеп 2009 16:36


Наско, както си направил процедурата е достатъчно, тоест затапено маркуче с болтче. За корекцията с Ваг-Ком, мисля че при наще AHF не е задължителна - грешка няма да излезе и не се бърка компа.


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот nasko1978 » Вто 15 сеп 2009 16:44


Колега,благодаря за отговора.Трябва все пак да се видим,да закачим на VAG и да видим какво става след всичките процедури.Кажи някой ден удобен,да пием по кафе. :да:


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот cosmo » Нед 20 сеп 2009 19:27


Колеги, след като изчетох тази тема реших и аз да проверя какво е състоянието на колекторите, разкачих маркуча към ЕГР-а и о ужас. Просто се чудя как върви тази кола.Неможах да разбера за AHF след затапване на ЕГР прави ли се корекция или не? Защото някои правят, а други не, ако може някой със сигурност да каже.


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Почистване на всмукателни колектори+изолиране на EGR(снимки)

Мнениеот djdaka » Нед 20 сеп 2009 21:12


И да не я бутнеш софтуерно няма проблем, ако имаш ваг-ком тествай веднъж софтуерно намален ЕГР (33768) и веднъж заводско настроен (32768) и си я остави как ти харесва.
Моя AHF върви по добре на 32768.
Поздрави.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 71 госта