Кой акумулатор е по-добър за дизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Пет 10 апр 2015 20:34


Ами да наистина 50 % от 60 литра и 50 % от 80 литра са все едно и също. :rolleyes Що ли се занимавам да ограмотявам хора с по една мозъчна гънка. Освен това акумулатора изобщо не е правилно да се оприличава с кофа с вода. Много интересно защо производителите на коли слагат все по-малки акумулатори и все по-яки алтернатори при положение, че преди 20 години с 60 ампера алтернатори дизелите бяха с 80 ач акумулатори. Интересно защо не продължиха така?!? Някой хора освен, че нямат гънки явно са били и в детската градина тогава и не помнят, че всеки втори на паркинга пред блока смъкваше акумулатора не само зимата да го зарежда всяка седмица, а сега това е много рядка гледка и само през зимата. Кой е по-голям консуматор на ток големия или малкия при положенеие, че си "източил" и от двата еднакво примерно по 10 Ач? Като добавиш и другите консуматори, които изобщо не ги смятате в схемата, но имат огромно значение. Фаровете са задължителни, а има и доста други особено зимата. Ами така е хора, които не могат да четат, а постват части от моите постове осраха цялата тема.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот muns61 » Пет 10 апр 2015 20:50


Вярно е за едната ти гънка, щом не правиш разлика между проценти и абсолютна стойност.


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот horsito » Пет 10 апр 2015 21:02


Аз не разбирам колеги защо мислиите, че батерията се зарежда постоянно с максимален ток. Зарядния ток от генератора се определя от разликата между напреженията на батерията и генератора. При голяма разлика(разреден акумулатор) зарядния ток е голям и постепенно намалява в процеса на зареждане. Ако имаме два акумулатора 100Ач и 50Ач и от двата сме "източили" по 10Ач, то напрежението на по- големия акумулатор ще е по- високо от напрежението на по малкия. От тук следва, че зарядния ток на 100Ач батерия ще е по нисък отколкото на 50Ач, но зарядът ще отнеме повече време. Независимо дали генератора е 50, 100 или 500ампера.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Пет 10 апр 2015 21:06


Добре го каза колега, с тия кофи с вода да сравняват акумулаторите... като мислят, че всичко е толкова просто изобщо да не драскат в тая тема.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот radi_nrj » Пет 10 апр 2015 22:51


В интерес на истината нито един акумулатор не се зарежда на 100% в колата при нормална употреба. Не заради алтернатора и консуматорите, а защото като стигне 80% заряд оловния акумулатор почва рязко да си качва вътрешното съпротивление и за да се запази зарядния ток висок трябва да вдигаш напрежението, а това в колата няма как да стане.

Също така не се и сулфатизират толкова лесно плочите, за да стане това трябва да се разрежда до под 50% от капацитета си и да седи недозареден дълго време. Ако сме успяли да разредим в автомобила си един 75Ah на половина какво е щяло да се случи с 44Ah?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Пет 10 апр 2015 23:04


horsito написа:Аз не разбирам колеги защо мислиите, че батерията се зарежда постоянно с максимален ток....

Може и да има някои, които си го мислят, но повечето знаят че не е така. Иначе другото, което си представяш за токовете, напреженията и акумулаторите не е вярно. Нямам интерес да споря или да се доказвам, не поправям коли и да си търся пациенти, просто е факт, грешиш в представите си.

Ами Ради имаше желание и търпение да обясни, но трябва човек да има елементарни познания все пак за да разбере. В тази тема разбирането е затруднено. Факт е че няколко мнения назад и аз опитах да обясня, каква е идеята на зарядното и защо зарежда по-бързо акумулатора, но насила с фуния не става ....


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот samo_pechka » Пет 10 апр 2015 23:58


Зачетох се малко по външни сайтове, намерих линк за оптимизирано реле-регулатор, с мерене на температурата на самата батерия. С него се постига много добро зареждане и е дефакто нещо като тунинг на алтернатора :biggrin http://www.microcharge.de/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1&category_id=2&option=com_virtuemart&Itemid=54 http://www.microcharge.de/index.php?option=com_content&view=article&id=61&Itemid=67 http://www.microcharge.de/anleitungen/Anleitung_Laderegler.pdf . Преди време бях тършувал из нета и намерих на подобен принцип спец регулатор за алтернатори, за зареждане акумулаторите на морски съдове/камиони/коли, но сега нещо не го откривам :redface с него се получаваше така, че алтернатор 120А примерно, беше ефективен колкото 180 Амперов стандартен + това самите акумулатори се зареждаха перфектно. Независимо на какво разстояние от алтернатора се намират.


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот horsito » Съб 11 апр 2015 6:46


milmar написа:
horsito написа:Аз не разбирам колеги защо мислиите, че батерията се зарежда постоянно с максимален ток....

Може и да има някои, които си го мислят, но повечето знаят че не е така. Иначе другото, което си представяш за токовете, напреженията и акумулаторите не е вярно.

Така ли? Ми кажи го на ОМ че греши и I=U/R не е вярно :). Тока тече от място с по-голям към място с по-малък потенциал. Ако зарядното напрежение е 14v а напрежението на акумулатора е 12.5, зарядния ток ще бъде изразен така:
I=(14-12.5)/R, където R е вътрешното съпротивление на батерията. Колкото повече напрежението на батерията по време на заряда расте, толкова повече пада зарядния ток. Когато напрежението и се изравни с това на генератора, ток практически не тече.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Съб 11 апр 2015 7:43


Колега, къде задълба толкова, тук в тая тема половината, които пишат се оказа, че не четат внимателно какво си написал нито се опитват да осмислят какво си искал да кажеш начело с капацитета milmar, който освен да твърди, че нищо не разбираме и не било така ами инак без да докаже и едно свое твъредние. Преди 3 страници мислех да им напиша подобно на теб, но реших по-като за обикновени хора та да ме разбере всеки не само "електротехниците" тук. Всичко е заради годините ми опити и наблюдения с различни дизелови автомобили и акумулатори. За бензиновите не споря, при тях нямам наблюдение, а и изискват доста по-малък стартов ток, но при дизеловите съм категоричен слагането на по-голям от предписания и карането само в града и на къси разстояния го съсипва бързо дори и да е супер качествен. Тези, които сулфатизират по-бавно може да изкарат гаранцията.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Съб 11 апр 2015 9:21


horsito написа:
Така ли? Ми кажи го на ОМ че греши и I=U/R не е вярно :)..

Аз казах, че не ремонтирам коли и нямам за цел да се изтъквам пред вас, за да си набирам пациенти.
Второ, аз за чичко Ом чух за пръв път, когато повечето колеги тук още не са били в плановете на мама и тати им. Нямам спорове с него :-).
Напрежението на генератора и това на акумулатора са равни, а ако има разлика, тя е само за сметка на спада във проводниците между тях. Това за което говориш се нарича в елетротехниката ЕДН, ти правилно заместваш в закона на Ом, нопропускаш най-важното. Основният фактор, определящ големината на тока е вътрешното съпротивление на акумулатора и особенните му свойствата. Беше обяснено достатъчно добре от Ради. Това не е постоянно омично съпротивление, а се дължи на сложен химико-физически процес. Точно там е интесното и трудноразбираемо.


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот horsito » Съб 11 апр 2015 16:22


Напрежението на акумулатора и генератора не са равни, и именно заради тази разлика протича електрически ток. Ако напреженията са равни, то няма да протече ток, ако ще вътрешното съпротивление на батерията да е 0ома.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот milmar » Съб 11 апр 2015 18:00


Това ти обяснявам, че ЕДН и вътрешното съпротивление са много особенни при акумулатора, свързани са помежду си и е трудно да се дефинират, защото са резултат от електрохимичен процес. Не знам дали си чувал за един друг чичко - Тевенен, той се е опитал :smile да обясни подобни явления в електрическите вериги, прочети за него. Но с акумулатора е по-сложно.
Това на което ти казваш напрежение и във формулата ти е 12.5V се нарича ЕДН, а напрежението го мериш на клемите на акумулатора, то си е толкова, колкото и на генератора, с разлика 0.2-0.3V в заисимост колко ти е добра инсталацията, може по-малко, може и повече. Прочети за Тевенен-а, ако те интересува естествено :th_up .

Друго интересно е, че акумулаторът при дадено зарядно напрежение може да се държи сякаш вътреното му съпротивление е огромно, и в същото време, същия акумулатор да се прояви със вътрешно съпротивление близко до 0 - при разряд.

ПП Първото, което ми се падна http://store4.data.bg/kaktysa/Pyrvi%20Semestyr/Teoretichna%20elektrotehnika/Others/Elektrotehnika/TE1%20lekcii/091%20Teorema%20na%20Tevenen.pdf


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Съб 11 апр 2015 18:33


Струва ми се, че понеже сме "много напред с материала" с тоците "виждаме" прашинка в далечината, а не виждаме гредата в окото. Практиката е доста далеч от теорията и много далеч от лабораторните условия. Имаше пост как съм щял да изтощя голям акумулатор на 50%, а малкия къде щял да бъде. На колко от вас колите им са толкова "умни", че да изключат радиото след около 10 минути работа и да не можеш да го пуснеш преди да запалиш? А понеже има наистина доста хора с малко гънки на мозъка, ще припалят ще пуснат радиото и пак 10 минути, след това като му омръзне ще я запали пак да я прибере в гаража или до мястото където паркира и ще запали лесно защото мотора е топъл и акумулатора е възбуден, но само до сутринта сулфатизацията вече е започнала, а може и да стане така, че да не се кара жще няколко дена и докато един малък акумулатор или ще усетиш по-лесно, отколкото големия, че има нужда от зареждане или ако все пак запали едни 20 минути ще го заредят в голяма степен, а на големия половин час едва ли ще му стигне, като пуснеш фаровете и една камара консуматори. Защо масово се слагат лед дневни светлини на старите каляски, като няма значение, и дори 70 А алтернатор "храни" добре 75 Ач акумулатор?
П.п Доста въпроси от наблюдения в практиката зададох, най фарапиращия, от които беше: Как кара цяла зима и до днес 1.9 ТДИ с 55 Ач акумулатор и как пали с него на минус 13 с 2 изгорели свещи. Как един не се излъга да ми обясни теоретично как 55 Ач върши работа, а 63 Ач са малко и трябва поне 75 Ач?


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот horsito » Съб 11 апр 2015 19:52


milmar написа: Това на което ти казваш напрежение и във формулата ти е 12.5V се нарича ЕДН, а напрежението го мериш на клемите на акумулатора, то си е толкова, колкото и на генератора, с разлика 0.2-0.3V в заисимост колко ти е добра инсталацията, може по-малко, може и повече.
[/url]


ЕДН- Електродвижещо напрежение, наричано за кратко само напрежение. Ти тука ги изкара различни неща. И напрежението(ЕДН) е 12.5, но на генератора е НАД 13.5В и при запален двигател на клемите мериш точно него. Колко е точно зависи от реле регулатора. За каква инсталация ми говориш. Аз спирам вече да пиша по темата явно няма смисъл.


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Кой акумулатор е по-добър за дизел

Мнениеот Zinoto » Съб 11 апр 2015 20:13


Много отдавна няма смисъл, тя въобще си е тъпа тема, всеки акумулатор е добър стига да има достатъчен стартов ток. Съжелявам, че писах толкова много и предлагам :lock



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта