DPF пране - размисли и страсти
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Бих внимавал с този дпф и регенерациите му - тези 500+ диф налягане, които си стигнал са си доста, според мен.
Re: DPF пране - размисли и страсти
DoH_KuXoT написа:Само може да следиш регенерацията, не можеш да я управляваш.
С VCDS може да се пуска и принудителна регенерация.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
За нуждите на дпф (регенерации) най-удачно е с OBD11 или нещо от сорта.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
group® написа:Бих внимавал с този дпф и регенерациите му - тези 500+ диф налягане, които си стигнал са си доста, според мен.
Това се случва при спортен режим и всичката газ. Честно казано не знам кога е стигало 500 може и да е бъг, но определено при кикдаун и цедене на макс стигаше до около 360.
Re: DPF пране - размисли и страсти
Kiofre написа:DoH_KuXoT написа:Само може да следиш регенерацията, не можеш да я управляваш.
С VCDS може да се пуска и принудителна регенерация.
Колегата пита за VagDpf , vcds-a е ясен.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Или друг софт за Android или iOS
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20260
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: DPF пране - размисли и страсти
Днес направих нови тестове с включен VAG DPF. Повече от 267 диференциално налягане не успях да докарам каквото и да правих, включително всичката газ по наклон нагоре на 1-2-3-та предавка в спорт режим. Вероятно това е, защото е след регенерация. Преди регенерацията даваше стойности с макс около 360.
А иначе си гледам да не прекъсвам регенерациите - повече от това не знам какво мога да направя. Карам си и не мисля, че имам проблем. Ако някога се появи такъв и се осветка ще го мисля. Надявам се до тогава да са станали по-евтни новите филтри
А иначе си гледам да не прекъсвам регенерациите - повече от това не знам какво мога да направя. Карам си и не мисля, че имам проблем. Ако някога се появи такъв и се осветка ще го мисля. Надявам се до тогава да са станали по-евтни новите филтри

-
- VW експерт
- Мнения: 2006
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
Би било хубаво да имаш възможност да си я пуснеш регенерацията малко по-рано, когато имаш достатъчно дълго ползване на колата, и после да си караш спокойно на къси разстояния. Особено щом и без друго ги следиш нещата. И ако може това пускане да е толкова лесно, колкото и следенето с това приложение(може би в някоя негова по-професионална версия).
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF пране - размисли и страсти
С тоя ДПФ мисля направо нов да си купя като се скапе. Груп обаче в предишни мнения поясни каква е честата причина за скапването му ( горивна уредба ако се не лъжа ) т.е. значи и там едни кинти...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
Случаите с купен нов дпф и последващи проблеми пак с него, не са един и два.
Ако трупа бързо сажди и с новият, започва търсене на проблема - инжектори, датчици и т.н.
Но проблем може да е и голям разход на масло, прикрит от честите регенерации и нафта в маслото.
За съжаление тези въпроси сега изкачат, защото честата практика с махане на дпф 'решава' всичко.
Не свети лампа, а облакът в огледалото просто не го гледаш.
Ако трупа бързо сажди и с новият, започва търсене на проблема - инжектори, датчици и т.н.
Но проблем може да е и голям разход на масло, прикрит от честите регенерации и нафта в маслото.
За съжаление тези въпроси сега изкачат, защото честата практика с махане на дпф 'решава' всичко.
Не свети лампа, а облакът в огледалото просто не го гледаш.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: DPF пране - размисли и страсти
При мен не е опция премахването му . За съжаление.
Снощи ми излезе съобщението за АД-блу-то, имам още 2к.км резерв. Мисля да купя 20л и да ги налея. Колата е с 23 литров казан за АД-блу ( ауди ) . Не знам на колко км е нормалният разход за АД-блу при смесен режим км . Зачетох се преди време , някъде около 0.8 до 1.2л на 1000км , това в леките коли с 2.0 тди ЕА288 мотор. В бусове и т.н. е друг ( по-висок ) . Дават за леките коли граничен 1.8 л на 1000км. . Над този разход има някакъв проблем. При мен специално излезе съобщението след изминати 17к.км от последното ходене в сервиз ( там са ми напълнили резервоара пак ) . Имам и още 2к.км според инфото на дисплея ( излиза за кратко при палене )
Снощи ми излезе съобщението за АД-блу-то, имам още 2к.км резерв. Мисля да купя 20л и да ги налея. Колата е с 23 литров казан за АД-блу ( ауди ) . Не знам на колко км е нормалният разход за АД-блу при смесен режим км . Зачетох се преди време , някъде около 0.8 до 1.2л на 1000км , това в леките коли с 2.0 тди ЕА288 мотор. В бусове и т.н. е друг ( по-висок ) . Дават за леките коли граничен 1.8 л на 1000км. . Над този разход има някакъв проблем. При мен специално излезе съобщението след изминати 17к.км от последното ходене в сервиз ( там са ми напълнили резервоара пак ) . Имам и още 2к.км според инфото на дисплея ( излиза за кратко при палене )
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: DPF пране - размисли и страсти
С тези ДПФ направо отказват феновете на дизеловите двигатели доста преди забраните и ограниченията. Вчера имах малко работа извън града по път, който не е добър за регенерация. Започнах да усещам леко по-лагава газта и някои други симптоми, но защото си познавам колата иначе нито лампата светва нито нищо. При пристигането ми за където бях стигнал вече бях сигурен, че е започнала, но угасих, защото ме чакаха. Свърших си работата за час и тръгнах обратно към града. Гледах да карам с по-високи обороти и повече на 4 та, влязох в града по кръгови и светофари и точно когато влизах в квартала лампата за регенерация благоволи да светне. Чувал съм, че на някои камиони, се включва с копче принудително, а при форд мисля бусовете показва процента на запълване на филтъра на таблото. С моята кола съм карал над 100 километра с включена VCDS и се движеше процента около 40% +/- 3% това е на помпа-дюза мотора BMM. В момента в, в който слязох от магистралата и светна лампата, трябваше да се върна пак на магистралата за безмислено каране и губене на време. По тъп алгоритъм не можаха ли да измислят. При по-новото поколение EA288 знам, че не е така, но като чета темите не е съвсем без проблеми. Добре, че имам VCDS и зная как да работя с нея и ще отида да "оправя" процентите, пък следващия път като тръгна на някъде ще му пусна една принудителна.
-
- VW експерт
- Мнения: 2006
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
По камиони поне аз не помня копче за принудителна регенерация(май имаше нещо в Актрос), но при градски автобуси съм виждал копче свързано с регенерациите на DPF. Всъщност и това до някъде ме накара да се замисля за написаното в предния ми пост по темата.
В тези автобуси(Мерцедес Цитаро) обаче, копчето не е за принудителна регенерация доколкото знам. То служи за спиране на регенерацията, когато знаеш, че няма да има време тя да приключи нормално. При следващо палене показва съобщение, и постоянно свети лампа, че имаш спряна, един вид отложена, чакаща разрешение да започне регенерация. При изключване на тази забрана от копчето, регенерацията започва при достигане на необходимите условия(най-вече работна температура на мотора). НО! Имахме вътрешнофирмено нареждане/указание да не я изключваме от копчето(щото един автобус го карат всякакви идиот, често се сменят, и не всеки е наясно какво да прави). В указанията се казва, ако може да не се гаси мотора докато лампата за регенерация свети. Но когато това все пак се направи, после при следващо палене тя започна отново, когато се достигнат необходимите условия.
А като се споменаха камиони, мой познат работи в официален сервиз на една от големите европейски марки камиони(нарочно ще я спестя). Та той ми е споменавал за интересна процедура по почистване на DPF(но не знам кой тип) при тяхната марка, която си е официално дадена от производителя. В продължение на доста дълго време(не помня вече с точност, но май около час, дали не и повече) мотора се пуска да работи в екстремен режим на място - нещо около 3000об/мин. Това за 13-литрови мотори, които по принцип дори ограничителят им е на около 2500, максималната мощност при 1900, и максималния момент на 1000 оборота. Т.е. те рядко минават 2000об/мин, но при тази процедура с диагностична апаратура се вкарват в режими, които иначе не могат да достигнат. Заради последното, гледат да ги правят тия неща, след като са сменени ремък и ролки(не ангренажен разбира се, а за задвижване на периферните агрегати).
Моят познат твърди, че след тази процедура, при камиони, при които ауспуха е насочен надолу(влекачите за международен транспорт), в асфалта под ауспуха остават направо дупки(ако не се вземат предпазни мерки).
Беше отдавна, та може и нещо да не съм цитирал съвсем коректно, но тогава бях доста впечатлен, и затова въобще го помня.
В тези автобуси(Мерцедес Цитаро) обаче, копчето не е за принудителна регенерация доколкото знам. То служи за спиране на регенерацията, когато знаеш, че няма да има време тя да приключи нормално. При следващо палене показва съобщение, и постоянно свети лампа, че имаш спряна, един вид отложена, чакаща разрешение да започне регенерация. При изключване на тази забрана от копчето, регенерацията започва при достигане на необходимите условия(най-вече работна температура на мотора). НО! Имахме вътрешнофирмено нареждане/указание да не я изключваме от копчето(щото един автобус го карат всякакви идиот, често се сменят, и не всеки е наясно какво да прави). В указанията се казва, ако може да не се гаси мотора докато лампата за регенерация свети. Но когато това все пак се направи, после при следващо палене тя започна отново, когато се достигнат необходимите условия.
А като се споменаха камиони, мой познат работи в официален сервиз на една от големите европейски марки камиони(нарочно ще я спестя). Та той ми е споменавал за интересна процедура по почистване на DPF(но не знам кой тип) при тяхната марка, която си е официално дадена от производителя. В продължение на доста дълго време(не помня вече с точност, но май около час, дали не и повече) мотора се пуска да работи в екстремен режим на място - нещо около 3000об/мин. Това за 13-литрови мотори, които по принцип дори ограничителят им е на около 2500, максималната мощност при 1900, и максималния момент на 1000 оборота. Т.е. те рядко минават 2000об/мин, но при тази процедура с диагностична апаратура се вкарват в режими, които иначе не могат да достигнат. Заради последното, гледат да ги правят тия неща, след като са сменени ремък и ролки(не ангренажен разбира се, а за задвижване на периферните агрегати).
Моят познат твърди, че след тази процедура, при камиони, при които ауспуха е насочен надолу(влекачите за международен транспорт), в асфалта под ауспуха остават направо дупки(ако не се вземат предпазни мерки).
Беше отдавна, та може и нещо да не съм цитирал съвсем коректно, но тогава бях доста впечатлен, и затова въобще го помня.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: DPF пране - размисли и страсти
За тази процедура ми говори и мой приятел със сервиз в щатите.
Има специален софтуер за целта. Прави се и на коли.
Не сме навлизали в подробности, но не ми е споменавал за обороти. Възможно е да са завишени, но не чак толкова, защото процедурата продължава 6-8 часа.
Реално се прави 'печене'. За камиони и автобуси помагало доста.
При всички случаи помага с тези 'мостчета' от пепел в каналите на дпф.
За кола не ми се струва яко.
Има специален софтуер за целта. Прави се и на коли.
Не сме навлизали в подробности, но не ми е споменавал за обороти. Възможно е да са завишени, но не чак толкова, защото процедурата продължава 6-8 часа.
Реално се прави 'печене'. За камиони и автобуси помагало доста.
При всички случаи помага с тези 'мостчета' от пепел в каналите на дпф.
За кола не ми се струва яко.
-
- VW експерт
- Мнения: 2006
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF пране - размисли и страсти
Трябва да уточним, че по камиони и автобуси има и друг тип DPF, които не правят регенерации. В смисъл, там се разчита на пасивната регенарация. Те са по-малко ефективни, но по-малко проблемни.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 40 госта