Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 10 дек 2012 14:29


До колкото разбирам тия диоди отчитат че компа пуска ток към подгрева, но дали те работят не е ясно от това.

Това 15 сек. време за греене ли е ?

Всъщност колко време греят тия свещи и за 6 км. и 15 минути каране сутрин, каква работа ще свършат ?




Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Пон 10 дек 2012 15:34


Колеги, днес пак карах с включен Ваг-Ком. По едно време забелязах, че в 16 група, 2-ра подгрупа числата бяха само 0. А към 60-70 градуса, първото и последното число се промениха на 1, останалите си останаха 0. Това нещо на 90% съм сигурен, че е свързано с подгрева на антифириза, но не зная как. Някой знае ли кога точно е включен подгрева на антифриза? Когато първото и последното число показва 1, или когато показват 0?


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Пон 10 дек 2012 19:57


kossis след като запаля след 15 сек се включват свещите като първо включва едната след 3-4 сек я спира и пуска другите две и след 3-4 сек пуска и първата общо са три.И греят до достигане на 50-60 градуса на антифриза ама не съм мн сигурен колко точно е температурата на изключване.Работата която свършват е че още на 2 рата минута почва да духа леко топъл въздух и след още толкова си е вече топъл.Това при 2 ра степен на вентилатора.

пп диодите са информативни за тебе кога са включени свещите но ако те(свещите) са изгорели няма как да разбереш от диодите.

ппп моята схема на ползване е следната-като запаля и видя че са се включили пускам парното на 2 ра степен чистя колата ако трябва и тръгвам даже ако ми е мн студено пускам и третата степен на вентилатора.Това с цел топлината от свещите да я вкарам в купето а двигателя да се оправя както може mhihi В момента в който видя че свещите спират спирам вентилатора вече за икономия на нафта да може да се стопли двигателя а аз се оправям както мога :lol: .Тежка е съдбата на дизеловия шофер без климатроник mhihi mhihi


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Вто 11 дек 2012 10:15


Е аз като имам климатроник и кво от тва се тая пак ги ръчкам степените - то ги увеличи, аз ги намалявам, после ги увеличавам. И докато дигне тия 60-70 и требе да гася. Не съм ги мерил тия свещи, но на пролет ще ги меря. Но предполагам че работя, щото подгревните на цилиндрите са здрави, предполагам, че и тия не са работили много, все пак е Италианка и е карана на по топло.


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот pepi_iliev » Съб 15 дек 2012 17:14


Колеги, някой знае ли кода, за да активирам подгревните свещи на антифриза? Явно при мен ще трябва да се кодира. :roll: Двигателя е AGR.


Потребителски аватар
I4o_naskov
Мнения: 665
Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот I4o_naskov » Нед 16 дек 2012 7:49


fox_vt написа:kossis след като запаля след 15 сек се включват свещите като първо включва едната след 3-4 сек я спира и пуска другите две и след 3-4 сек пуска и първата общо са три.И греят до достигане на 50-60 градуса на антифриза ама не съм мн сигурен колко точно е температурата на изключване.Работата която свършват е че още на 2 рата минута почва да духа леко топъл въздух и след още толкова си е вече топъл.Това при 2 ра степен на вентилатора.

пп диодите са информативни за тебе кога са включени свещите но ако те(свещите) са изгорели няма как да разбереш от диодите.

ппп моята схема на ползване е следната-като запаля и видя че са се включили пускам парното на 2 ра степен чистя колата ако трябва и тръгвам даже ако ми е мн студено пускам и третата степен на вентилатора.Това с цел топлината от свещите да я вкарам в купето а двигателя да се оправя както може mhihi В момента в който видя че свещите спират спирам вентилатора вече за икономия на нафта да може да се стопли двигателя а аз се оправям както мога :lol: .Тежка е съдбата на дизеловия шофер без климатроник mhihi mhihi


И пре мен е така както описва колегата,колата ми 1Z 97г. но чесно казано незнам колко време греят самите свещи :beer


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот lubo007 » Вто 18 дек 2012 12:01


fox_vt написа:Под минималната имам предвид под прага на включване -5 гр.За светодиодите-намираш релето за свещите при мен е в коша на двигателя до разширителния съд.От него излизат 2 дебели проводника като единия е малко по тънък от другия.Завити са с болтове към релето и за целта си правиш две кабелчета 0,5кв/мм със кабелни обувки съответстващи на болтовете на релето.По тънкия кабел е за едната свещ по дебелия за другите 2.Прекарваш кабелите във купето и ги запояваш за два светодиода като предварително сложиш резистор за да работят на 12 волта и другия край на светодиодите свързваш заедно и на маса.Ако температурата е под -5 гр ще видиш че светва светодиода за едната свещ стои така 5-10 сек угасва и светва другия за двете свещи и пак след 5-10 сек светват и двата заедно.Това ако при всички проверки компа реши че имаш налична мощност.

Можели една снимка да постнеш. че явно несъм единствен който иска да замери и следи свещите за антифриза


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Вто 18 дек 2012 20:43


Утре ще снимам че сега е тъмно :wink:
Ето снимки как съм извел светодиодната сигнализация.
20121222_135231.jpg

това е релето и отдолу се виждат двата бели кабела със кабелни обувки като левия е за двете свещи а десния за едната.
20121222_135303.jpg

20121222_135316.jpg

Кабела се прекарва в купето и там вече трябва фантазия къде точно да се монтират.Аз съм ги монтирал във 2 капачки от кока кола mhihi mhihi не ме питайте що точно такива :mrgreen: Като при мен горния светодиод е за подгряващите свещи на двигателя а долните два са за свещите на антифриза.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Нед 23 дек 2012 19:09


На моя пасат, но той е и по различен при -2 градуса и трите пекат здраво(не се бара таралежа) , но едната е изгоряла и ще се сменят !


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот lubo007 » Пон 24 дек 2012 0:20


kossis написа:На моя пасат, но той е и по различен при -2 градуса и трите пекат здраво(не се бара таралежа) , но едната е изгоряла и ще се сменят !


как разбра че е изгоряла? оня ден откачих кабела на едната свещ и сложих пробна лампа (4акам плюс), запалих двигателя и нищо не стана. колко силно греят, как да разбера дали работят колега? :( - ГОЛФ 4 ТДИ
П.С. Коледа е, дано станат чудеса ... и да ми тръгне подгряването :)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот fox_vt » Пон 24 дек 2012 2:30


Ти провери ли дали ти е здрав бушона на свещите?За Г4 нз дали е същото реле виж провери в аутодатата къде е бушона и го виж дали е здрав.И изчакай да паднат температурите повечко.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 10:07


С Китаеца мултицет бате!

20 ампера обхват и единия на акумулатора а другия на свеща и ако има 14-20 ампера да лапа- значи бачка. Но внимаваи да не думнеш уреда и да не укасиш с него - щото минава яко ток при това мерене и то + на акуто директно !


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот gancho » Пон 24 дек 2012 11:25


Ама малките уреди са до 10А,дори е съмнително дали ща издържи 8-9А за повече от 2-3 сек.


kossis
Мнения: 2341
Регистриран на: Чет 17 сеп 2009 10:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот kossis » Пон 24 дек 2012 12:11


Тогава мериш по съпротивление бате и пак може да разбереш .


Потребителски аватар
lubo007
Мнения: 1231
Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
Автомобил: GOLF 5 TDI
Двигател: BKC
Местоположение: Пловдив

Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза

Мнениеот lubo007 » Пон 24 дек 2012 23:43


fox_vt написа:Ти провери ли дали ти е здрав бушона на свещите?За Г4 нз дали е същото реле виж провери в аутодатата къде е бушона и го виж дали е здрав.И изчакай да паднат температурите повечко.


ЧЕСТИТА КОЛЕДА!
Ми при мен не е там бушона :( днес търсих но не го открих. бях запалил колата и пипах със ръка дали загява местото около свещите - но не усетих топлинка. Колко ома съпротивление да меря с мултицепт, и къде в аутодата да търся бушона !?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта