До колкото разбирам тия диоди отчитат че компа пуска ток към подгрева, но дали те работят не е ясно от това.
Това 15 сек. време за греене ли е ?
Всъщност колко време греят тия свещи и за 6 км. и 15 минути каране сутрин, каква работа ще свършат ?
Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Колеги, днес пак карах с включен Ваг-Ком. По едно време забелязах, че в 16 група, 2-ра подгрупа числата бяха само 0. А към 60-70 градуса, първото и последното число се промениха на 1, останалите си останаха 0. Това нещо на 90% съм сигурен, че е свързано с подгрева на антифириза, но не зная как. Някой знае ли кога точно е включен подгрева на антифриза? Когато първото и последното число показва 1, или когато показват 0?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
kossis след като запаля след 15 сек се включват свещите като първо включва едната след 3-4 сек я спира и пуска другите две и след 3-4 сек пуска и първата общо са три.И греят до достигане на 50-60 градуса на антифриза ама не съм мн сигурен колко точно е температурата на изключване.Работата която свършват е че още на 2 рата минута почва да духа леко топъл въздух и след още толкова си е вече топъл.Това при 2 ра степен на вентилатора.
пп диодите са информативни за тебе кога са включени свещите но ако те(свещите) са изгорели няма как да разбереш от диодите.
ппп моята схема на ползване е следната-като запаля и видя че са се включили пускам парното на 2 ра степен чистя колата ако трябва и тръгвам даже ако ми е мн студено пускам и третата степен на вентилатора.Това с цел топлината от свещите да я вкарам в купето а двигателя да се оправя както може
В момента в който видя че свещите спират спирам вентилатора вече за икономия на нафта да може да се стопли двигателя а аз се оправям както мога
.Тежка е съдбата на дизеловия шофер без климатроник

пп диодите са информативни за тебе кога са включени свещите но ако те(свещите) са изгорели няма как да разбереш от диодите.
ппп моята схема на ползване е следната-като запаля и видя че са се включили пускам парното на 2 ра степен чистя колата ако трябва и тръгвам даже ако ми е мн студено пускам и третата степен на вентилатора.Това с цел топлината от свещите да я вкарам в купето а двигателя да се оправя както може




Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Е аз като имам климатроник и кво от тва се тая пак ги ръчкам степените - то ги увеличи, аз ги намалявам, после ги увеличавам. И докато дигне тия 60-70 и требе да гася. Не съм ги мерил тия свещи, но на пролет ще ги меря. Но предполагам че работя, щото подгревните на цилиндрите са здрави, предполагам, че и тия не са работили много, все пак е Италианка и е карана на по топло.
- pepi_iliev
- Мнения: 189
- Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
- Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
- Двигател: AGR
- Местоположение: София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Колеги, някой знае ли кода, за да активирам подгревните свещи на антифриза? Явно при мен ще трябва да се кодира.
Двигателя е AGR.

- I4o_naskov
- Мнения: 665
- Регистриран на: Пон 01 дек 2008 16:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
fox_vt написа:kossis след като запаля след 15 сек се включват свещите като първо включва едната след 3-4 сек я спира и пуска другите две и след 3-4 сек пуска и първата общо са три.И греят до достигане на 50-60 градуса на антифриза ама не съм мн сигурен колко точно е температурата на изключване.Работата която свършват е че още на 2 рата минута почва да духа леко топъл въздух и след още толкова си е вече топъл.Това при 2 ра степен на вентилатора.
пп диодите са информативни за тебе кога са включени свещите но ако те(свещите) са изгорели няма как да разбереш от диодите.
ппп моята схема на ползване е следната-като запаля и видя че са се включили пускам парното на 2 ра степен чистя колата ако трябва и тръгвам даже ако ми е мн студено пускам и третата степен на вентилатора.Това с цел топлината от свещите да я вкарам в купето а двигателя да се оправя както можеВ момента в който видя че свещите спират спирам вентилатора вече за икономия на нафта да може да се стопли двигателя а аз се оправям както мога
.Тежка е съдбата на дизеловия шофер без климатроник
![]()
И пре мен е така както описва колегата,колата ми 1Z 97г. но чесно казано незнам колко време греят самите свещи

- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
fox_vt написа:Под минималната имам предвид под прага на включване -5 гр.За светодиодите-намираш релето за свещите при мен е в коша на двигателя до разширителния съд.От него излизат 2 дебели проводника като единия е малко по тънък от другия.Завити са с болтове към релето и за целта си правиш две кабелчета 0,5кв/мм със кабелни обувки съответстващи на болтовете на релето.По тънкия кабел е за едната свещ по дебелия за другите 2.Прекарваш кабелите във купето и ги запояваш за два светодиода като предварително сложиш резистор за да работят на 12 волта и другия край на светодиодите свързваш заедно и на маса.Ако температурата е под -5 гр ще видиш че светва светодиода за едната свещ стои така 5-10 сек угасва и светва другия за двете свещи и пак след 5-10 сек светват и двата заедно.Това ако при всички проверки компа реши че имаш налична мощност.
Можели една снимка да постнеш. че явно несъм единствен който иска да замери и следи свещите за антифриза
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Утре ще снимам че сега е тъмно 
Ето снимки как съм извел светодиодната сигнализация.
това е релето и отдолу се виждат двата бели кабела със кабелни обувки като левия е за двете свещи а десния за едната.
Кабела се прекарва в купето и там вече трябва фантазия къде точно да се монтират.Аз съм ги монтирал във 2 капачки от кока кола
не ме питайте що точно такива
Като при мен горния светодиод е за подгряващите свещи на двигателя а долните два са за свещите на антифриза.

Ето снимки как съм извел светодиодната сигнализация.
това е релето и отдолу се виждат двата бели кабела със кабелни обувки като левия е за двете свещи а десния за едната.
Кабела се прекарва в купето и там вече трябва фантазия къде точно да се монтират.Аз съм ги монтирал във 2 капачки от кока кола



Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
На моя пасат, но той е и по различен при -2 градуса и трите пекат здраво(не се бара таралежа) , но едната е изгоряла и ще се сменят !
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
kossis написа:На моя пасат, но той е и по различен при -2 градуса и трите пекат здраво(не се бара таралежа) , но едната е изгоряла и ще се сменят !
как разбра че е изгоряла? оня ден откачих кабела на едната свещ и сложих пробна лампа (4акам плюс), запалих двигателя и нищо не стана. колко силно греят, как да разбера дали работят колега?

П.С. Коледа е, дано станат чудеса ... и да ми тръгне подгряването

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Ти провери ли дали ти е здрав бушона на свещите?За Г4 нз дали е същото реле виж провери в аутодатата къде е бушона и го виж дали е здрав.И изчакай да паднат температурите повечко.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
С Китаеца мултицет бате!
20 ампера обхват и единия на акумулатора а другия на свеща и ако има 14-20 ампера да лапа- значи бачка. Но внимаваи да не думнеш уреда и да не укасиш с него - щото минава яко ток при това мерене и то + на акуто директно !
20 ампера обхват и единия на акумулатора а другия на свеща и ако има 14-20 ампера да лапа- значи бачка. Но внимаваи да не думнеш уреда и да не укасиш с него - щото минава яко ток при това мерене и то + на акуто директно !
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Ама малките уреди са до 10А,дори е съмнително дали ща издържи 8-9А за повече от 2-3 сек.
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
Тогава мериш по съпротивление бате и пак може да разбереш .
- lubo007
- Мнения: 1231
- Регистриран на: Вто 31 окт 2006 18:56
- Автомобил: GOLF 5 TDI
- Двигател: BKC
- Местоположение: Пловдив
Re: Г3 1,9TDI 1Z двигател подгряване на антифриза
fox_vt написа:Ти провери ли дали ти е здрав бушона на свещите?За Г4 нз дали е същото реле виж провери в аутодатата къде е бушона и го виж дали е здрав.И изчакай да паднат температурите повечко.
ЧЕСТИТА КОЛЕДА!
Ми при мен не е там бушона

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта