



Регулиране на уестгейт
- The_Game
- Мнения: 251
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
Re: Регулиране на уестгейт
А може ли да се регулира без да се сваля, както си е на колата 

- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Регулиране на уестгейт
The_Game написа:А може ли да се регулира без да се сваля, както си е на колата
Може!Скоро смених моя,че беше се скапал напълно.
- The_Game
- Мнения: 251
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
Re: Регулиране на уестгейт
Развих гайката, обаче ето това което съм о оградил се мъча да го развия нанякъде обаче не помръдва.А нали се развива за да удължа рейката. Някакви предложения как да го раздижа че вече ми са счупиха пръстите от натискане 

- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Регулиране на уестгейт
The_Game написа:Развих гайката, обаче ето това което съм о оградил се мъча да го развия нанякъде обаче не помръдва.А нали се развива за да удължа рейката. Някакви предложения как да го раздижа че вече ми са счупиха пръстите от натискане
Напръскай го с WD и трябва да се движи много лесно.
- The_Game
- Мнения: 251
- Регистриран на: Нед 24 фев 2008 21:25
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: ALH 1999
- Местоположение: Ловеч
Re: Регулиране на уестгейт
Това си и мислех обаче се зачудих ако се стече и влезе в актуатора дали ще му навреди 

- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Регулиране на уестгейт
The_Game написа:Това си и мислех обаче се зачудих ако се стече и влезе в актуатора дали ще му навреди
Моя съм го поливал точно с ВД, нищо му няма,не се притеснявай.

-
- Мнения: 66
- Регистриран на: Пон 08 фев 2010 22:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Регулиране на уестгейт
При регулирането да не те притеснява това че пружината на клапана остава в натиснато положение.Обаче най добре си го свали.Все пак две гайки и един шплент го държат.И във никакъв случай не скасявай хода на клапана.
Re: Регулиране на уестгейт
Колеги при диагностика ми показа че и моя дебитомер е за смяна. колата е Пасат 5.5 131к. ПД
Аз обаче малко се съмнявам, щото аз лично го разкачих и карах без него - колата стана като без турбо, а именно в целия диапазон от обороти беше като чист дизел. После го закачих.
Проблема ми е, че колата е спъната до 2000 об. и после за да тръгне требе да задържа газта или да върна малко и после литва. Турбината е рециклирана, и катализатора е махнат.
Не пуши и пали от четвърт.
Чудя се дали от дебитомера може да става това замисляне и завишен разход ?
Дали тия са прочели грешка в дебитомера - заради моето разкачане ?
Дали при разкачен дебитомер трябва да се държи като чист дизел ?
Спецовете като са чели грешките и има още една - (462С- Регулиране налягане принудително пълнене- граница регулиране премината надолу). Та налягането при 2500 об без принудително пълнене е задоволително- около 250 мг/Н.
Когато е налягане свръх-пълнене за малко не го достига при 2500 об. - требе да е 1244, а то е 1076 мг/Н.
Като се запали и лоста на актуатора дърпа геометрията на около 1.2 см нагоре и при форсиране пада надолу при около 4500 об. докато разтовари и после пак се дърпа лоста.
Може ли за толкова малка разлика да ми бърка работата на ниски и дали дебитомера ще реши проблема ?
Мога ли сам да регулирам това лостче- гледам, че са 2 гайки, едната е контра. На место да го натегна малко примерно ?
Има ли методика за реглаж ? Гледам че сте дали обяснения за регулиране ама аз нещо не ги разбирам.
Аз обаче малко се съмнявам, щото аз лично го разкачих и карах без него - колата стана като без турбо, а именно в целия диапазон от обороти беше като чист дизел. После го закачих.
Проблема ми е, че колата е спъната до 2000 об. и после за да тръгне требе да задържа газта или да върна малко и после литва. Турбината е рециклирана, и катализатора е махнат.
Не пуши и пали от четвърт.
Чудя се дали от дебитомера може да става това замисляне и завишен разход ?
Дали тия са прочели грешка в дебитомера - заради моето разкачане ?
Дали при разкачен дебитомер трябва да се държи като чист дизел ?
Спецовете като са чели грешките и има още една - (462С- Регулиране налягане принудително пълнене- граница регулиране премината надолу). Та налягането при 2500 об без принудително пълнене е задоволително- около 250 мг/Н.
Когато е налягане свръх-пълнене за малко не го достига при 2500 об. - требе да е 1244, а то е 1076 мг/Н.
Като се запали и лоста на актуатора дърпа геометрията на около 1.2 см нагоре и при форсиране пада надолу при около 4500 об. докато разтовари и после пак се дърпа лоста.
Може ли за толкова малка разлика да ми бърка работата на ниски и дали дебитомера ще реши проблема ?
Мога ли сам да регулирам това лостче- гледам, че са 2 гайки, едната е контра. На место да го натегна малко примерно ?

Има ли методика за реглаж ? Гледам че сте дали обяснения за регулиране ама аз нещо не ги разбирам.
Re: Регулиране на уестгейт
The_Game написа:Развих гайката, обаче ето това което съм о оградил се мъча да го развия нанякъде обаче не помръдва.А нали се развива за да удължа рейката. Някакви предложения как да го раздижа че вече ми са счупиха пръстите от натискане
Колеги най вероятно и моя проблем е в тоя реглаж- развих контрагайката и оная другата реглажнаята я въртя, но искам да отвия целия актуатор и да го дръпна на горе за да видя колко е хода на целия лост и геометрията.
Обачена актуатора има три болта 10 мм. ама тоя в средата може ли да се отвие на место или трябва разглобяване на турбото ? щото не мога да го развия, пречи ми лоста - зад него е.
Има ли смисъл от това което искам да направя или да регулирам без да развивам актуатора ?

Иначе боята по шпилката се личи че е по нагоре от контрагайката- тоест требе да свия хода за да дръпне по на горе лоста тая геометрия и да се направи по голямо налягане още от 1700 об. Сега се дави колата щото пръска нафта, а нема наляганеот турбото. Как да го регулирам без да пренадуе или да е ниско налягането като сега. С повдигане на целия актуатор дали ще стане проверката на хода или няма смисъл щото не мога да отвия тоя болт по средата?

- danyyel1
- Мнения: 71
- Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SVILENGRAD
Re: Регулиране на уестгейт
наскоро се занимавах с едно такова турбо и да ви кажа когато я развих тази гаика смисал удължих нагоре лостчето на уесгейта турбото не варвеше а колата беше отвратително мудна,трябва да е навито (скасено лостче)до толкова че когато го слагаш кам стойката на турбото да не дава никакжо напрежение калостчето което джижи лопадките на геометрията, а ограничителя на хода на уестгейта трябжа да опира затова е слойе дайе трябва да го повдига на 2мм от най долно полижение и колата пее и варви както трябва
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Регулиране на уестгейт
А ще обясни ли някой, как стават нещата с регулирането на актуатора при турбините, които нямат променлива геометрия. На 1Z например 

Re: Регулиране на уестгейт
Слагам тук правилният релгаж на Турбо с променлива геометрия на AVF мотор.
Колеги ако Актуатора ви пречи - може да го махнете сравнително лесно. Развиват се двете гайки 10мм отдолу с звездо-гаечен. Придържайте звездата добре натисната в гайката -да не се замаже. Само преди това е добре да охлабите още една гайка-10мм-контрата на задвижващият лост на актуатора-с рязана звезда става най добре. Държи се контра на самият лоста с рязана звезда-14мм-там където е плосък-при регулиращата гайка.
Понеже си играх да настройвам турбото тия дни пак и си припомних процедурата. Отбележете къде е била само контрагайката-или просто не я развивай повече от необходимото. После развийте целият актуатор от лоста и тнт.
След което и стойката можеш да махнете.
Като сте махнали актуатора- гледате стопера- много важен-тука работата е на око. Но ако лоста на актуатора натиснат на ръка не може да опре в стопера(трябва яка ръка) или вакума не може да го изтегли до него, значи ще има проблеми-геометрията се затваря до край- следва давене от неизлизащите до край изгорели газове и давене на мотора в ниски-над 2000об. забива муцуна.
Значи разхлабва се контра-гайката с 8мм вложка и удължител и с дълъг шестограм 2.5мм се регулира малката стопер шпилка- горе долу- три резби отдолу да стърчи (не може да се види при Пасат 5.5), и девет от горе-вижда се. Това е условно. Аз си играх тези дни да пренастройвам и видях че като развия една две резби в + или - няма кой знае каква промяна във вървенето. Но ако се прекали на развиване - задавяме мотора, ако се прекали на завиване- геометрията още от ниски ще е прекалено отворена и ще е разтоварена- във високите обороти може да има проблеми. Има си идеална среда.

За лоста на Актуатора-тука всичко е елементарно- няма кой знае какво да налучкваме !
Контрагайката си е на шпилката и завиваме към лоста отдолу-или чрез въртене на целият актуатор или чрез въртене на рег.-гайка на самият лост.
Когато актуатора опре в основата към която се завива -спираме. После въртиме на обратно- демек развиваме рег.-гайка леко и той започва да пружинира от нея върху основата -логично, защото лоста започва да надига целият актуатор нагоре-тоест мембраната му.
Щом усетиме при натиск на актуатора че вече пружинира в основата си -завиваме отново един два оборота за да си легне на основата без усилие и натиск от лоста и геометрията в частност.
Сега вече може да завиеме двете задържащи гайки-10мм. Накрая стягаме и контрагайката на лоста-горе съм написал как го правя аз за да не се усуква целият лост.

Е това е !
Колеги ако Актуатора ви пречи - може да го махнете сравнително лесно. Развиват се двете гайки 10мм отдолу с звездо-гаечен. Придържайте звездата добре натисната в гайката -да не се замаже. Само преди това е добре да охлабите още една гайка-10мм-контрата на задвижващият лост на актуатора-с рязана звезда става най добре. Държи се контра на самият лоста с рязана звезда-14мм-там където е плосък-при регулиращата гайка.
Понеже си играх да настройвам турбото тия дни пак и си припомних процедурата. Отбележете къде е била само контрагайката-или просто не я развивай повече от необходимото. После развийте целият актуатор от лоста и тнт.
След което и стойката можеш да махнете.
Като сте махнали актуатора- гледате стопера- много важен-тука работата е на око. Но ако лоста на актуатора натиснат на ръка не може да опре в стопера(трябва яка ръка) или вакума не може да го изтегли до него, значи ще има проблеми-геометрията се затваря до край- следва давене от неизлизащите до край изгорели газове и давене на мотора в ниски-над 2000об. забива муцуна.
Значи разхлабва се контра-гайката с 8мм вложка и удължител и с дълъг шестограм 2.5мм се регулира малката стопер шпилка- горе долу- три резби отдолу да стърчи (не може да се види при Пасат 5.5), и девет от горе-вижда се. Това е условно. Аз си играх тези дни да пренастройвам и видях че като развия една две резби в + или - няма кой знае каква промяна във вървенето. Но ако се прекали на развиване - задавяме мотора, ако се прекали на завиване- геометрията още от ниски ще е прекалено отворена и ще е разтоварена- във високите обороти може да има проблеми. Има си идеална среда.

За лоста на Актуатора-тука всичко е елементарно- няма кой знае какво да налучкваме !
Контрагайката си е на шпилката и завиваме към лоста отдолу-или чрез въртене на целият актуатор или чрез въртене на рег.-гайка на самият лост.
Когато актуатора опре в основата към която се завива -спираме. После въртиме на обратно- демек развиваме рег.-гайка леко и той започва да пружинира от нея върху основата -логично, защото лоста започва да надига целият актуатор нагоре-тоест мембраната му.
Щом усетиме при натиск на актуатора че вече пружинира в основата си -завиваме отново един два оборота за да си легне на основата без усилие и натиск от лоста и геометрията в частност.
Сега вече може да завиеме двете задържащи гайки-10мм. Накрая стягаме и контрагайката на лоста-горе съм написал как го правя аз за да не се усуква целият лост.

Е това е !
Последна промяна от kossis на Пет 01 апр 2016 14:01, променено общо 4 пъти.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Регулиране на уестгейт
Браво @kossis
много добре обяснено!
предполагам тази регулировка важи и за АФН
много добре обяснено!
предполагам тази регулировка важи и за АФН
Re: Регулиране на уестгейт
Колегата drago_tr е питал за турбо с разтоварващ клапан, но Аз съм регулирал само на моя Дизел поради необходимост след рециклиране.
Та колега, ако на АФН които е дизел мотор е с ПГ турбото, а мисля че е такова и частите са същите, значи можеш да ползваш моето обяснение.
drago_tr, предполагам че на турбо с разтоварващ клапан, настройките са по малко, понеже има само клапан за разтоварване след определено налягане, но Аз не съм имал досег с такова и немога да споделя конкретен опит за съжаление.
Моето турбо за да го регулирам правилно доста питах и разучавах. Понеже купих колата с добре рециклирана, но неправилно регулирана турбина защото Автокъщите гледат да плащат по малко пари за дадена услуга. И съответно мотора се давеше от ниските, вместо да тръгва бързо след 2000 оборота. Разбирасе продавача знаеше как да подава газта за да ме излъже че всичко е ок. После и аз установих че за да не задавя мотора, и да литва е необходимо да връщам или задържам газта в определени обороти. После се научих да регулирам ТПГ.
Та четох тук, но нищо не научих.
Питах майстори, като им обясних какво прави колата и след консултация с двама различни разбрах как се регулира и стопера и лоста. Взех и точните инструменти и го направих както трябва. За това и го споделям с вас, та които иска сам и има технически умения да си го регулира сам при необходимост.
Та питане и пипане му е майката !
Та колега, ако на АФН които е дизел мотор е с ПГ турбото, а мисля че е такова и частите са същите, значи можеш да ползваш моето обяснение.

drago_tr, предполагам че на турбо с разтоварващ клапан, настройките са по малко, понеже има само клапан за разтоварване след определено налягане, но Аз не съм имал досег с такова и немога да споделя конкретен опит за съжаление.
Моето турбо за да го регулирам правилно доста питах и разучавах. Понеже купих колата с добре рециклирана, но неправилно регулирана турбина защото Автокъщите гледат да плащат по малко пари за дадена услуга. И съответно мотора се давеше от ниските, вместо да тръгва бързо след 2000 оборота. Разбирасе продавача знаеше как да подава газта за да ме излъже че всичко е ок. После и аз установих че за да не задавя мотора, и да литва е необходимо да връщам или задържам газта в определени обороти. После се научих да регулирам ТПГ.

Та четох тук, но нищо не научих.
Питах майстори, като им обясних какво прави колата и след консултация с двама различни разбрах как се регулира и стопера и лоста. Взех и точните инструменти и го направих както трябва. За това и го споделям с вас, та които иска сам и има технически умения да си го регулира сам при необходимост.
Та питане и пипане му е майката !
Последна промяна от kossis на Пет 01 апр 2016 14:09, променено общо 1 път.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Регулиране на уестгейт
Колега...много добре си го обяснил за което хиляди благодарности. Определено ще имам полза от това, защото в гаража имам и един Passat AFN. 
А колкото до голфа с 1Z...и аз вървя по твоя път сега....с четене и питане.

А колкото до голфа с 1Z...и аз вървя по твоя път сега....с четене и питане.

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта