Мнение за 2.5 TDI 163ks

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот niks76 » Нед 08 ное 2009 17:03


Добри малко е трудно са каже кои е добър механик и кои не,но вземаш с теб 4овек които е на ти с ТДИ и освен с вагком е хубаво да се зака4и колата и на газанализатор;
4итавия двигател работи меко и доста тихо :idea: (но са много редки такива екземпляри)
колата топла или студена трябва да пали по един и същи на4ин
относно механи4ните 4асти се свалят капаците на главите и се гледат валовете и кобили4ките
останалото е на късмет;сори но друго не се сещам какво да пиша и дано съм бил от полза




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот dobrin » Нед 08 ное 2009 21:11


Благодаря, това ми е достатъчно.


Потребителски аватар
BRANDENBURG
Мнения: 107
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот BRANDENBURG » Нед 08 ное 2009 23:27


niks76 написа:валовете при 163 са кухи и наи държат на километраж
виж кобили4ките са си консуматив;помпата си остава проблемна заедно с "умната дюза" и отдушника на газовете.просто зависи от подръжката на собственика дали ще кара или не
П.с. като цяло е доста добър мотор

Eто това ми хареса една умна приказка . Това е зависи от задкормилното устроиство както се казва .Иначе аз имам пасат в6 2,5 и сам пре доволен а тфа че има счупени мотори си е от некадърни шофьори. Всеки започва да говори чуели В6 мотор че бил такав че бил онакав. За мен този мотор си е супер стига да е в добри раце.


Потребителски аватар
kakadu
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 03 май 2008 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот kakadu » Пон 09 ное 2009 0:05


Аз също съм с 2.5 тди и съм много доволен,гледам си го и той ме слуша.Нямам никакви ядове макар че е 150к.с. Много голяма рядкост са добре поддържаните мотори,а проблемът идва точно от там и от безумно високият пробег...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 ное 2009 8:49


niks76 написа:това са наи издъжливите валове,но за замяна не съм сигурен с другите мотори

Имаш ли на представа от какво се получава въпросното "изяждане" - проблем с мазането , лоша геометрия на валовете ,слаб материал или нещо друго?Какво помага на валовете като са кухи?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Andonov » Пон 09 ное 2009 8:56


По-скоро не помага това че са кухи, а че материала на кухите е различен от този на плътните.

Логично е кухия вал да е от по-здрав материал за да държи на усукване и т.н.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 ное 2009 9:02


kakadu написа:Аз също съм с 2.5 тди и съм много доволен,гледам си го и той ме слуша.Нямам никакви ядове макар че е 150к.с. Много голяма рядкост са добре поддържаните мотори,а проблемът идва точно от там и от безумно високият пробег...

Принципно проблема с валовете се го има поддържан-неподдържан.Така че независимо колко е безпроблемен добре е да си имаш едно на ум и да очакваш едни неприятни 2000 лева за ремонт.На моита кола също не е правил проблеми мотора ,но отварях да погледна и валовете в високата си част са изядено вече с половин милиметър.Също така колегите с тоя мотор трябва да знаят че колата има филтър за картерните газове и тои се сменя.Другото е че ако се върти колата дълго на стартер гори помпата затова при смяна на горивен филтър трябва да се защипят горивопроводите със "стеги" да не дърпа въздух ,че псоле пада едно обезвъздушаване и подкачване с помпи :banghead: .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 ное 2009 11:40


Преди малко се разрових из ЕТКА по въпроса с валовете.На всички моделни години картинката в ЕТКА е една и съща (вероятно не е подробна)1998-2205
до 2001 - AFB,AKN (и двете са 150 коня - така и не разбрах разликата)+ АКЕ (180 коня)-валовете са абсолютно идентични по номера.Интересното е че самите валове в зависимост къде се намират в главата се различават по последния си индекс ,но пак са еднакви за трите мотора.
след 2001 - AKE(180 коня),AYM (155 коня),BFC ( 163 коня ) -еднакви валове -различни от тези от предишните години ,НО първи вал има два варианта като единия е еднакав с тези от 1998-2001 :shock
след 2001 - BCZ,BDG,BAU (180 коня),BDH (също не им знам мощностите) - първи вал еднакав за сичките години ,а 2ри,3ти и 4ти - по 2 варианта на валове без зависимост от кода на мотора :shock
P.S.Всички разлики в валовете са само за последния буквен индекс (като едни и същи валове в зависимост дали са в лявата или дясна глава също сас с различна буква :shock ) ,а псоледния цифрен показва дали е първи и втори в дадената глава.Всички кдоове на валовете са 059 109 02(цифрен за 1ви или 2ри вал) буквен (за лява или дясна глава и модификация на вала).

Последна промяна от Rabbit_TDI на Пон 09 ное 2009 12:20, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот dancing_niki » Пон 09 ное 2009 12:15


Rabbit_TDI написа:...след 2001 - BCZ,BDG,BAU,BDH (също не им знам мощностите) - ...


аз съм с BAU, който е 132 kW


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот niks76 » Пон 09 ное 2009 15:26


как мислиш защо е поставена буквата?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 ное 2009 15:48


niks76 написа:как мислиш защо е поставена буквата?

Ако питаш защо има разлика между лява и дясна глава (гледам ги броят 1ви,2ри,3ти и 4етвърти)незнам :oops: Според мен 1ви и 4ти (маиче са изпускателните) и 2ри и 3ти (вероятно смукателните) трябва да са еднакви?Другото е и че на различните валове които описах ползват различни букви.На 1ви вал примерно до 2001 е Q за АКE,AYM,BFC е Q или BP ,a за BCZ,BDG,BAU,BDH е CK.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот VWGT » Пон 09 ное 2009 16:15


Rabbit_TDI написа:след 2001 - AKE(180 коня),AYM (155 коня),BFC ( 163 коня ) -еднакви валове -различни от тези от предишните години ,НО първи вал има два варианта като единия е еднакав с тези от 1998-2001 :shock


т.е. това за първи вал означава, че е взаймозаменяем с по старите модели, или на някои от колите с тези двигатели, може да е поставен вал от "кофти" Q серията ?

ако се отваря капака, за да се проверяват валовете, после трябва ли да сменя гарнитурка, уплътнение или нещо друго там ...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 ное 2009 16:49


Аз го мазах с тия червените (нещо акто високотемпературен силикон) мазила за гарнитура и няма грижи.Можеш ли да направиш подробни снимки като я отвориш за да има да гледаме (жалко че аз не се сетих на моита) какво е състоянието и дали са заменяеми?


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6251
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот VWGT » Пон 09 ное 2009 16:56


като го отворя ще снимам, иначе сега щракнах една с телефона през гърловината за маслото ..
Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Мнение за 2.5 TDI 163ks

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 09 ное 2009 17:08


И аз ще щракна една снимка през гърловината (лошото е че не се вижда много на снимката).Иначе е хубаво да е снимана гърбицата странично да се види колко милиметра е изяденото и като цяло дали валовете са еднакви като геометрия и лагерите им в главата.
P.S.Твоя код на мотора каъв е?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], invisiblewin и 33 госта