аз редовно добавям полусинтетично масло към нафтата - рецептата е на полувин резервоар по 50 мл. масло. освен това редовно слагам цетан бустер и всеизвестната добавка за дизел на Хелиос.
негативен ефект би имало ако се слага по 5 литра на резервоар, но със 100 мл. по - скоро ефекта е психологически.
Масло в нафтата ???
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Помпа-дюза и масло в горивотоTDI-RS написа:аз редовно добавям полусинтетично масло към нафтата - рецептата е на полувин резервоар по 50 мл. масло. освен това редовно слагам цетан бустер и всеизвестната добавка за дизел на Хелиос.
негативен ефект би имало ако се слага по 5 литра на резервоар, но със 100 мл. по - скоро ефекта е психологически.




- juli76
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
До сега и аз съм слагал макар и рядко по 1 литър хидравлично или двутактово масло на 85 л. резервоар на мойто TDI от време на време по съвет на разни майстори и разбирачи, но като чета мненията в тази тема май не е било най- добро решение при наличието на толкова много други добавки за горивото.
А освен малко по тихата и мека работа на двигателя и помпата други видими резултати не съм открил,изключвайки по-голямото припушване от ауспуха.
Не знам обаче дали помпата и дюзите наистина се смазват по-добре от това въпреки че има известна логика 



- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз знам следното, което ми е обяснено от дизелджията: Тъй като нафтата в България е "много хубава", не може да се получава необходимото мазане на помпата. Имено заради това, ми казах, че не е лошо, ако се сипва по около 100 мл. на 10 литра. Не постоянно, но от време на време, един път в месеца, не е зле, за да се посмаже помпата. 

- TDI-RS
- Мнения: 679
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
- Автомобил: RS TDI
- Двигател: V6 TDI
- Местоположение: Ловеч
я да ти дам няколко линка, че да не се чудиш сега какво да ми измислиш:
http://www.b2b.bg/biodiesel.html
и едно директно определение:
айде сега ти пак си помисли пич, щото аз съм инженер - химик по образование.
и все пак: пиййс
http://www.b2b.bg/biodiesel.html
и едно директно определение:
- ЕСТЕРИФИКАЦИЯ - Производство на БИОДИЗЕЛ - Това е химическото измененяне на растителни масла в естери, подходящи за използване в дизелови двигатели. Оттук и термина “биодизел”. Растителните масла се произвеждат от маслодайни култури – напр. Семена от рапица или слънчоглед – чрез пресоване или екструзия. Чрез реакцията на естерификация, растителните глицериди в присъствието на метанол или етанол и катализатор (обикновена течна натриева или калиева основа) се превръщат в метилов или етилов естери, съответно с глицерин като съпътстващ продукт. Най-перспективния биодизелов естер е метиловият естер на рапицово масло. Сравнен с конвенционалното дизелово гориво, използването на биодизел води до по-ниски вредни емисии при изгаряна на горивото и следователно може да допринесе за намаление на дихателните проблеми и риска от ракови заболявания.
айде сега ти пак си помисли пич, щото аз съм инженер - химик по образование.
и все пак: пиййс
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
Сериозно, инжинер химик?!?! Не думай
Споко не се впрягай.
Вероятно си допуснал грешка, като си написал минерални-получават се при естерификация. Затова се чудих
И само да допълня, понеже и на мен ми се е случвало някога да имам нещо общо с химия, горива, възобновими енергийни източници и прочие, в сайта дето си го дал нещата са малко бла-бла. Основното преимущество на биодизела, е че се получава от възобновими източнина енерния, респ. растителни масла. Това означава, че като изгори, получените СО2 и вода се преобразуват пак в растителни масла посредством фотосинтезата
А за PD определено не се препоръчва биодизел. Независимо какво пише в книжките, моя дилър изрично ме предупреди да сипвам само минерална нафта.

Вероятно си допуснал грешка, като си написал минерални-получават се при естерификация. Затова се чудих

И само да допълня, понеже и на мен ми се е случвало някога да имам нещо общо с химия, горива, възобновими енергийни източници и прочие, в сайта дето си го дал нещата са малко бла-бла. Основното преимущество на биодизела, е че се получава от възобновими източнина енерния, респ. растителни масла. Това означава, че като изгори, получените СО2 и вода се преобразуват пак в растителни масла посредством фотосинтезата

А за PD определено не се препоръчва биодизел. Независимо какво пише в книжките, моя дилър изрично ме предупреди да сипвам само минерална нафта.
TDI-RS написа:я да ти дам няколко линка, че да не се чудиш сега какво да ми измислиш:
http://www.b2b.bg/biodiesel.html
и едно директно определение:- ЕСТЕРИФИКАЦИЯ - Производство на БИОДИЗЕЛ - Това е химическото измененяне на растителни масла в естери, подходящи за използване в дизелови двигатели. Оттук и термина “биодизел”. Растителните масла се произвеждат от маслодайни култури – напр. Семена от рапица или слънчоглед – чрез пресоване или екструзия. Чрез реакцията на естерификация, растителните глицериди в присъствието на метанол или етанол и катализатор (обикновена течна натриева или калиева основа) се превръщат в метилов или етилов естери, съответно с глицерин като съпътстващ продукт. Най-перспективния биодизелов естер е метиловият естер на рапицово масло. Сравнен с конвенционалното дизелово гориво, използването на биодизел води до по-ниски вредни емисии при изгаряна на горивото и следователно може да допринесе за намаление на дихателните проблеми и риска от ракови заболявания.
айде сега ти пак си помисли пич, щото аз съм инженер - химик по образование.
и все пак: пиййс
- goderzi
- Мнения: 306
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
- Контакти:
добавка
колеги,много писане и накрая на всичи не ни става ясно кое е добре и кое не... търсиме да откриеме топлата вода май... сигурен съм обаче че добавките се правят от близки до изброените неща от вас,но от специалисти
в лабораторна обстановка
не че не знаем от какво правят спрайта...по просто е от гъбена чорба
вода и захар... някой специалист да се искаже,моля... не карат ли VWта ? и аз имам дизелак и искам да си го пазя... още повече че от извора знам какви са горивата в БГ
....
в лабораторна обстановка





Последна промяна от goderzi на Пет 24 ное 2006 9:58, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 93 госта