Масло в нафтата ???

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Вто 21 ное 2006 20:45


аз редовно добавям полусинтетично масло към нафтата - рецептата е на полувин резервоар по 50 мл. масло. освен това редовно слагам цетан бустер и всеизвестната добавка за дизел на Хелиос.
негативен ефект би имало ако се слага по 5 литра на резервоар, но със 100 мл. по - скоро ефекта е психологически.




Потребителски аватар
moutful
Мнения: 22
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот moutful » Вто 21 ное 2006 21:04


За мотори помпа-дюза и коман реил не се препорачва масло и газ и бензин в нафтата....за по старите двигатели не е проблем даже и да са с турбо....свалиал сам турбото и нагар изобщо няма ... слагам масло 1:50. редовно и зима и лято....


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Вто 21 ное 2006 21:17


TDI-RS написа:аз редовно добавям полусинтетично масло към нафтата - рецептата е на полувин резервоар по 50 мл. масло. освен това редовно слагам цетан бустер и всеизвестната добавка за дизел на Хелиос.
негативен ефект би имало ако се слага по 5 литра на резервоар, но със 100 мл. по - скоро ефекта е психологически.
Помпа-дюза и масло в горивото :( :gruebel :woooow: :no-no


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Вто 21 ное 2006 21:49


До сега и аз съм слагал макар и рядко по 1 литър хидравлично или двутактово масло на 85 л. резервоар на мойто TDI от време на време по съвет на разни майстори и разбирачи, но като чета мненията в тази тема май не е било най- добро решение при наличието на толкова много други добавки за горивото. :roll: А освен малко по тихата и мека работа на двигателя и помпата други видими резултати не съм открил,изключвайки по-голямото припушване от ауспуха. :D Не знам обаче дали помпата и дюзите наистина се смазват по-добре от това въпреки че има известна логика :roll:


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Вто 21 ное 2006 22:58


Някой може ли да обясни как става по тиха работата на мотора при наличие на масло в горивото? Той дизела си чука от голямото налягане при изгаряне-работния такт,а не от по добро смазване на помпените елементи :!: Всичко останало е психология за мен.


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 22 ное 2006 0:10


принципно съм съгласен за маслото като теория, има логика, обаче аз говоря за до 50 мл., не да се налива с тубите...

колега gogul, ти как ще обесниш тогава по - тихата работа на дизелов двигател при употреба на минерално гориво?


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 22 ное 2006 12:52


Аз знам следното, което ми е обяснено от дизелджията: Тъй като нафтата в България е "много хубава", не може да се получава необходимото мазане на помпата. Имено заради това, ми казах, че не е лошо, ако се сипва по около 100 мл. на 10 литра. Не постоянно, но от време на време, един път в месеца, не е зле, за да се посмаже помпата. :wink:


Потребителски аватар
gogul
Мнения: 271
Регистриран на: Чет 29 дек 2005 16:24
Автомобил:
Двигател: 1989
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот gogul » Сря 22 ное 2006 16:24


TDI-RS написа:принципно съм съгласен за маслото като теория, има логика, обаче аз говоря за до 50 мл., не да се налива с тубите...

..ти как ще обесниш тогава по - тихата работа на дизелов двигател при употреба на минерално гориво?

На кое гориво се казва-минерално гориво?


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 22 ное 2006 17:02


което е получено от растителен продукт посредством естерификация


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 22 ное 2006 18:03


TDI-RS написа:което е получено от растителен продукт посредством естерификация

:shocked

Пробвай още веднъж :D


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 22 ное 2006 21:22


ами айде обесни ти тогава как става


Потребителски аватар
TDI-RS
Мнения: 679
Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
Автомобил: RS TDI
Двигател: V6 TDI
Местоположение: Ловеч

Мнениеот TDI-RS » Сря 22 ное 2006 21:48


я да ти дам няколко линка, че да не се чудиш сега какво да ми измислиш:

http://www.b2b.bg/biodiesel.html

и едно директно определение:
- ЕСТЕРИФИКАЦИЯ - Производство на БИОДИЗЕЛ - Това е химическото измененяне на растителни масла в естери, подходящи за използване в дизелови двигатели. Оттук и термина “биодизел”. Растителните масла се произвеждат от маслодайни култури – напр. Семена от рапица или слънчоглед – чрез пресоване или екструзия. Чрез реакцията на естерификация, растителните глицериди в присъствието на метанол или етанол и катализатор (обикновена течна натриева или калиева основа) се превръщат в метилов или етилов естери, съответно с глицерин като съпътстващ продукт. Най-перспективния биодизелов естер е метиловият естер на рапицово масло. Сравнен с конвенционалното дизелово гориво, използването на биодизел води до по-ниски вредни емисии при изгаряна на горивото и следователно може да допринесе за намаление на дихателните проблеми и риска от ракови заболявания.


айде сега ти пак си помисли пич, щото аз съм инженер - химик по образование.

и все пак: пиййс


Потребителски аватар
dekata
Мнения: 314
Регистриран на: Пон 20 ное 2006 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот dekata » Сря 22 ное 2006 22:57


TDI-RS.... :bowdown


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 23 ное 2006 9:30


Сериозно, инжинер химик?!?! Не думай :D Споко не се впрягай.
Вероятно си допуснал грешка, като си написал минерални-получават се при естерификация. Затова се чудих :wink:

И само да допълня, понеже и на мен ми се е случвало някога да имам нещо общо с химия, горива, възобновими енергийни източници и прочие, в сайта дето си го дал нещата са малко бла-бла. Основното преимущество на биодизела, е че се получава от възобновими източнина енерния, респ. растителни масла. Това означава, че като изгори, получените СО2 и вода се преобразуват пак в растителни масла посредством фотосинтезата :D

А за PD определено не се препоръчва биодизел. Независимо какво пише в книжките, моя дилър изрично ме предупреди да сипвам само минерална нафта.


TDI-RS написа:я да ти дам няколко линка, че да не се чудиш сега какво да ми измислиш:

http://www.b2b.bg/biodiesel.html

и едно директно определение:
- ЕСТЕРИФИКАЦИЯ - Производство на БИОДИЗЕЛ - Това е химическото измененяне на растителни масла в естери, подходящи за използване в дизелови двигатели. Оттук и термина “биодизел”. Растителните масла се произвеждат от маслодайни култури – напр. Семена от рапица или слънчоглед – чрез пресоване или екструзия. Чрез реакцията на естерификация, растителните глицериди в присъствието на метанол или етанол и катализатор (обикновена течна натриева или калиева основа) се превръщат в метилов или етилов естери, съответно с глицерин като съпътстващ продукт. Най-перспективния биодизелов естер е метиловият естер на рапицово масло. Сравнен с конвенционалното дизелово гориво, използването на биодизел води до по-ниски вредни емисии при изгаряна на горивото и следователно може да допринесе за намаление на дихателните проблеми и риска от ракови заболявания.


айде сега ти пак си помисли пич, щото аз съм инженер - химик по образование.

и все пак: пиййс


Потребителски аватар
goderzi
Мнения: 306
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново Golf IV tdi, Passat B4
Контакти:

добавка

Мнениеот goderzi » Чет 23 ное 2006 13:42


колеги,много писане и накрая на всичи не ни става ясно кое е добре и кое не... търсиме да откриеме топлата вода май... сигурен съм обаче че добавките се правят от близки до изброените неща от вас,но от специалисти
в лабораторна обстановка :wink: не че не знаем от какво правят спрайта...по просто е от гъбена чорба :D вода и захар... някой специалист да се искаже,моля... не карат ли VWта ? и аз имам дизелак и искам да си го пазя... още повече че от извора знам какви са горивата в БГ :evil: :idea: :!:....

Последна промяна от goderzi на Пет 24 ное 2006 9:58, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 93 госта