Последствия при Помпа дюза

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Dobromirski » Чет 02 апр 2009 14:26


:офф
propparo , Спомян си , че имаше една тема за ремонт на един ARL двигател (като моят) в която ти беше взел дейно участие в ремонта , дори и снимки имаше , но за съжаление немога да я намеря. От прочетеното там , останах със съвсем друго впечатление за теб, но след прочетеното сега, направо се изумих. За това и коментара ми най-долу на първият ми пост. :idea:
ето ти и отговорите:
Гърбицата на вала осигурява единствено нагнетяването на гориво в "помпата". Дали, кога и колко ще се впръска през дюзата, зависи единственно от електромагнитният клапан. В действителност от там става и управлението. (за това казах да не използваш "управлява").
Това което пък си написал за ЕCU-то направо ще оставя без коментар 8) (повярвай ми , той се грижи и за куп други работи и хич не му е зор mhihi )
Що се отнася до захранването на допма/дюзата, да захранват се по обща шина, подсигурена с налягане от тандем помпата, която по никакъв начин не е синхронизирана с дюзите, а това за съвпадащият отвор е просто... :lol: . В действителност между двете о-пръстенчета се получава "камера" която се изпълва с гориво от която се захранва помпата на дюзата.

Ако прочетеш и болднатото (това май е нова дума mhihi ) във вторият ми пост, ще разбереш целта с която написах коментарите.




Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот dani_94 » Пет 03 апр 2009 20:33


Момчета, без да се карате и спорите за глупости... Не навлизайте в подроблости и не се мъчете да доминирате над другият... Това беше тема, да предпазим юзерите на този форум от глупост, а не да се доказваме, кой, какво е...

Ето сега и малко продължение...
Изображение

Снимката е лоша защото е от телефонът ми, но двигателя вече е на земята и утре продължаваме с фото апарата...

Как ви се струва, много ли е грозен Туарега, така, без атрибутите...
И аз не го харесвам и затова си оставам да си шофирам моята Б4 :applause:


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот danii » Съб 04 апр 2009 1:37


Здравейте колеги: Прочетох по нагоре в тази тема,че ПД не може да направи 5 впръсквания на такт,както прави КР.Бих желал някой да ми обясни защо е така? Не успорвам ничие мнение и моля да не бъда разбран погрешно. Просто не мога да си обясня нещата, и ще бъда благодарен на тези които отговорят.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Brezel » Съб 04 апр 2009 12:49


Здравей то малко ше излезе че спамиме в темата на дани94 ама ше давам накратко. при комън рейл мотора имаш постоянно налягане което се съхранява . за едно впръскване е нужно налягане. при пома дюза налягането се опразува при натискане на кобилицата върху там един елемент на помпадюзата. тази кобилиза се движи и е свтрзана пряко с коленовия вал (примерно чрез ремъци) тоест вече в края на впрскването при ПД няма как да направиш още едно впръскване щото вече няма как да направиш налягането. (разбирасе началото и краая на образуване на налягането се опреведеля от електромахнитен вентил в дюзата)

при комъна е така че постоянно си имаш налягане и примерно като си подал пълна газ им аимаш 1600 бара налягане моеш да направиш 5 впръсквания като образуването на налягането НЕ зависи от положението на какъвто и да е вал. Иначе началото и края на впръскване се определят също от електромагнитен клапан (скоро ше слагат и пиецо клапани) Тъй като пи комъна имаш посотоянно налягане в запас моежш да си правиш по няколко впръсквания, като броят им също зависи и от бързината с която работи електромагнитния клапан. от него зависи дозировката на гориво и порзията гориво при всяко впръскване както и проодължителността на вприскване.

в тази тема наратко съм обясил и работата на електромагнитния клапан при КР мотора

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=95

в бъдеще с пиецоинекторите които са много по бързи ще са възможни още по голямброй впръсквания (само че не знам дали са нужни)


също така трябва да знаеш че при комън рейл постоянно имаш запас от налягане но в зависимост от натовареносста на мотора налягането е друго. прмерно тия 1600 бара за които говорим са само при високи обороти и натиснат докрай педал на газта. при празен ход налягането е много по ниско. по принцип има и суотношение при което колко по ниско е налягането в рейла толкова по дълаг е импулса на впръскване , и колко по високо е налягането дължината на импулса намалява като така при високо натоварване на мотора имаме високо налягане с къс импулс (супер нещо) Затова комън рейла ако го развият да държи на високо налягане ще е супер машинка. можеш да си играеш както си искаш с него и да го настройваш както си искаш.

ето и налягането в рейла на бмв 525 д ммотор 163 коня
Изображение

макса е 1350 бара (тва е първото поколение комън рейл) вижда се кога какво налягане държи в рейла.
Покзва колко време да бъде впръскването в съответсвие с налягането в системата. Карта от БМВ дизел комън рейл (при всички комън рейли е подобна). Показва налягането в рейла в съотношение на оборотите и обемът гориво за впръскване. С тази карта се вдига често количеството гориво (налягането на горивото по точно) променя се при чиптунинг но при некадърна промяна се получават много високи налягания и най често се стига до съсипване на горивната система при комънрейл (а това струва мнооого пари) (повече от ПДелементите)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот myrshavija » Съб 04 апр 2009 14:08


propparo написа:...Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза...

Не се сдържах да не се намеся, макар да не разбирам нищо от дизели и коли изобщо. Просто горното твърдение е супер смешно.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот w_smith » Нед 05 апр 2009 7:50


myrshavija написа:
propparo написа:...Сами разбирате че на ЕКУ-то му е много трудно да следи всички датчици едновремено,положението на педала на газта,динамиката на каране и прочее и да си кореспондира с всяка една дЮза...

Не се сдържах да не се намеся, макар да не разбирам нищо от дизели и коли изобщо. Просто горното твърдение е супер смешно.

Да бе, живо да го ожалиш това ЕКУ.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот fox_vt » Нед 05 апр 2009 21:24


абе да знаите че тва ЕКУ е много по умно от нас то не че е толкос умно ама е по бързо тай че дан са притеснявате за дюзите и тем подобните е ако някой реши да си пусне филмче да гледа през ЕКУ то на колата mhihi mhihi тогаз мой да ги омеши :bishop


danii
Мнения: 235
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 15:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg.sf

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот danii » Пон 06 апр 2009 1:34


Здравейте Brezel: Благодаря за вниманието и точния отговор,радвам се,че в този клуб има хора които наистина са в час с дизеловите агрегати. Но лично аз си мисля, че за ПД не е кой знае какъв проблем да си впръсква гориво когато и колкото си иска посредством по-тъпи (по-заоблени) гърбици на вала. Един вид: Гърбици с по-дълъг работен ход например. И,или с помоща на центробежен регулатор на въпросния вал подобен на регулатора на разпределителния вал на BMW vanus,или Honda V-tec. Най вероятно регулаторът съществува при тези двг. Моля някой да ме поправи,ако греша, понеже не съм мн в час дизелите. И все пак си мисля,че ПД е много по надежден от КР. :dummy:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот kombito-tdi » Пон 06 апр 2009 22:38


пд си е една отдавна забравена технология която фв извадиха от пепелта.
Опитаха се да я наложат, но се оказа несполучлива и не може да отговаря на еконормите.
Пък и ако не са комънрейлите трябва да умра от глад ли ?
Всяка седмица правя вече по над 10 дюзи и май тенденцията е към разрастване :Mr Green Fun


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Сря 08 апр 2009 9:43


kombito-tdi написа:пд си е една отдавна забравена технология която фв извадиха от пепелта.
Опитаха се да я наложат, но се оказа несполучлива и не може да отговаря на еконормите.
Пък и ако не са комънрейлите трябва да умра от глад ли ?
Всяка седмица правя вече по над 10 дюзи и май тенденцията е към разрастване :Mr Green Fun


Аз се чудя колоната от Турски гастербайтери, верни поклонници на VW, на къде се е била запътила.... пък те идвали в България, към Карлово да си отремонтират морално остарелите си VW-та :063:

Ей по-полека, че ще оставиш европейските си колеги без работа и в тази криза, ще влошиш нещата още повече, в глобален мащаб имам предвид :012: .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 08 апр 2009 13:10


Абе вие намерихте за кво да спорите.Тъжната истина е ,че всики се оплаква от новите диезли.Все повече почвам да си мисля ,че са пълен боклук.Иначе мога да ви уверя ,че специално комън-рейла на Мерцедес е същия "кашкавал".


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Сря 08 апр 2009 13:18


Аз с радост бих се метнал на един "кашкавал", пък нека разправят колко много се разваляли :Mr Green Fun


Потребителски аватар
stoyanov6431
Мнения: 58
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 7:49
Автомобил: PASSAT B6
Двигател: CBA C 2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот stoyanov6431 » Сря 08 апр 2009 14:36


Аз се чудя колоната от Турски гастербайтери, верни поклонници на VW, на къде се е била запътила.... пък те идвали в България, към Карлово да си отремонтират морално остарелите си VW-та :063:

Ей по-полека, че ще оставиш европейските си колеги без работа и в тази криза, ще влошиш нещата още повече, в глобален мащаб имам предвид :012: .[/quote]
:applause: :banana :да:


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот kombito-tdi » Сря 08 апр 2009 15:54


morfei1 написа:
kombito-tdi написа:пд си е една отдавна забравена технология която фв извадиха от пепелта.
Опитаха се да я наложат, но се оказа несполучлива и не може да отговаря на еконормите.
Пък и ако не са комънрейлите трябва да умра от глад ли ?
Всяка седмица правя вече по над 10 дюзи и май тенденцията е към разрастване :Mr Green Fun


Аз се чудя колоната от Турски гастербайтери, верни поклонници на VW, на къде се е била запътила.... пък те идвали в България, към Карлово да си отремонтират морално остарелите си VW-та :063:

Ей по-полека, че ще оставиш европейските си колеги без работа и в тази криза, ще влошиш нещата още повече, в глобален мащаб имам предвид :012: .

с подобни постове дребните хора се издигат в очите на слепите
едва ли си написьл нещо смислено
може читаците да идват да те оправят теб :mrgreen:
прочети малко повече преди да пишеш
успех в начинанието


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Последствия при Помпа дюза

Мнениеот morfei1 » Сря 08 апр 2009 18:07


Баце ти щото си много гУем, за т'ва се хвалиш във всяка тема как оправяш, развалени ТДИ-ки на конвеър. Ай стига си прай реклама, че дразниш и съответно ще получаваш бъзици по твой адрес, докато го правиш.

Въобще не ми дреме за принципа на работа на ПД или на който и да е бил друг двигател, ама въобще, за мен е важното когато спре да работи да ида при кадърен човек, който да ми я отремонтира. Факт е че познавам такива хора, които са се доказали с практика, а не с хвалебствени мнения по форумите (както ти правиш) факт е че ти не си един от тях и никога няма да бъдеш и не защото си кофти майстор, а защото имаш кофти характер.... начин на изказване или какво и да било.

Крайно време е да разбереш, че не всички в този форум са ти конкуреция, която ти краде клиентите.

Жив и здрав и я давай по-полека, щото в крайна сметка парите са в нашия джоб и ние решаваме на кой да ги дадем, нали се сещаш :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: AFN98, владислав и 40 госта