Здравей то малко ше излезе че спамиме в темата на дани94 ама ше давам накратко. при комън рейл мотора имаш постоянно налягане което се съхранява . за едно впръскване е нужно налягане. при пома дюза налягането се опразува при натискане на кобилицата върху там един елемент на помпадюзата. тази кобилиза се движи и е свтрзана пряко с коленовия вал (примерно чрез ремъци) тоест вече в края на впрскването при ПД няма как да направиш още едно впръскване щото вече няма как да направиш налягането. (разбирасе началото и краая на образуване на налягането се опреведеля от електромахнитен вентил в дюзата)
при комъна е така че постоянно си имаш налягане и примерно като си подал пълна газ им аимаш 1600 бара налягане моеш да направиш 5 впръсквания като образуването на налягането НЕ зависи от положението на какъвто и да е вал. Иначе началото и края на впръскване се определят също от електромагнитен клапан (скоро ше слагат и пиецо клапани) Тъй като пи комъна имаш посотоянно налягане в запас моежш да си правиш по няколко впръсквания, като броят им също зависи и от бързината с която работи електромагнитния клапан. от него зависи дозировката на гориво и порзията гориво при всяко впръскване както и проодължителността на вприскване.
в тази тема наратко съм обясил и работата на електромагнитния клапан при КР мотора
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=95в бъдеще с пиецоинекторите които са много по бързи ще са възможни още по голямброй впръсквания (само че не знам дали са нужни)
също така трябва да знаеш че при комън рейл постоянно имаш запас от налягане но в зависимост от натовареносста на мотора налягането е друго. прмерно тия 1600 бара за които говорим са само при високи обороти и натиснат докрай педал на газта. при празен ход налягането е много по ниско. по принцип има и суотношение при което колко по ниско е налягането в рейла толкова по дълаг е импулса на впръскване , и колко по високо е налягането дължината на импулса намалява като така при високо натоварване на мотора имаме високо налягане с къс импулс (супер нещо) Затова комън рейла ако го развият да държи на високо налягане ще е супер машинка. можеш да си играеш както си искаш с него и да го настройваш както си искаш.
ето и налягането в рейла на бмв 525 д ммотор 163 коня

макса е 1350 бара (тва е първото поколение комън рейл) вижда се кога какво налягане държи в рейла.
Покзва колко време да бъде впръскването в съответсвие с налягането в системата. Карта от БМВ дизел комън рейл (при всички комън рейли е подобна). Показва налягането в рейла в съотношение на оборотите и обемът гориво за впръскване. С тази карта се вдига често количеството гориво (налягането на горивото по точно) променя се при чиптунинг но при некадърна промяна се получават много високи налягания и най често се стига до съсипване на горивната система при комънрейл (а това струва мнооого пари) (повече от ПДелементите)