силов тунинг на дизел?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Чет 09 мар 2006 19:34


аами супер - ноо защо не сте пипали горивото - не се ли обезсмисля цялото упражнение???

+ това харченето на масло с по-високите обороти на турбото ли си обесняваш или износване което е малко по-необратимо?
иначе казано ако върнеш сток настройките ще спре ли да харчи масло?




Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Пет 10 мар 2006 10:54


От прочетеното дотук оставам с впечатление, че интеркулера е най-щадящия/оправдан тунинг, защото турбината е доста натоварен агрегат и рано или късно се прецаква... А и според мен ще доведе до по-добро изгаряне и икономия...

Можете ли да ми дадете повече инфо?
Откъде се купува?
На всеки дизел ли може да се сложи?
Моя е атмосферка 1.9 D AEF. Колко би ми струвало?
На ринципа на хладилника/климатика ли работи?


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пет 10 мар 2006 13:27


Слага се само на турбо-дизел. Представлява обикновен радиатор, през който нагнетения от турбото въздух минава, и отдава топлината си, т.е. охлажда се. При самото нагнетяване въздуха се загрява, освен това самото турбо е много горещо заради температурата на изгорелите газове и това допълнително нагрява въздуха. По-нагрят въздух = по-разреден въздух при едно и също налягане = по-малко кислород.
На атмосферен дизел не се слага интеркулер.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 10 мар 2006 13:32


GAD написа:На принципа на хладилника/климатика ли работи?


На принципа на радиатора от охладителната с-ма само че за въздух.

Изображение


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пет 10 мар 2006 14:09


дамм...
а на мен друго ми стана интересно - някой преди спомена че заради кулера падало малко налягането във всмукателния колектор - това значи ли че може да надуеш турбото без да има каквато и да е разлика с двигателя със сток настройки но без кулер?
мисълта ми е че след като се сложи кулер може да се дигне малко налягането без да се притеснява човек от издухани гарнитури пукнати глави и тем подобни(де да знам ко се случва де:lol: ) (е турбото яде дървото при сички положения де :ginny )


ии така - нещо по въпроса?


Потребителски аватар
alpine
wheels dealer
Мнения: 3020
Регистриран на: Пон 31 яну 2005 17:41
Автомобил: L-Es
Двигател: 1H-1H-PG-1V-1Z-AJL-Cosworth
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот alpine » Нед 12 мар 2006 18:19


някакви идеи нови?


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пон 13 мар 2006 18:42


е никой ли не знае - от кулера пада ли налягането?
намалявал скоростта на въздуха или нещо от сорта.....



:? :roll: :?:


Потребителски аватар
madcap
Кенанския лъв
Мнения: 6685
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 11:56
Автомобил: 1990 VW Golf 2
Двигател: APP turbo
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот madcap » Вто 14 мар 2006 1:11


А аз си мисля отдавна за една друга системка, не съмя обмислял, значи вместо едно да са две турбота, или същи модел или две нови , само не ми идва на ум как ще се задвижват и двете, абе направо мъгляв процес все още

п.п. Кво стана с голфа на PACO, 16VT проект


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 21 авг 2006 1:05


Пингвам малко темата защото един приятел (с форд ескорт 1.9ТДИ) се интересува и ме помоли да попитам при вас защото сте отзивчиви пичове (това са негови думи) и може би можем да получим повече информация за wastegate.
Къде се намира.. каква роля играе.

hamann относно твоето мнение .. до колкото съм чувал имало специална клапа.. която да държи налягането в интеркуулера с налягането на бууст-а (само че била мама и тати) за да не се губи това налягане .. да може от интеркуулера да излиза точно това което турбината надува имаше нещо такова.. може и да греша но така съм чувал..

Таа.. интересно ми е да ме светнете.. щото чип неможем да му сложим (поради финансови причини) ако имате нещо в предвид.. там ключета номер 10 и тн свиркайте :)


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пон 21 авг 2006 1:49


ми нз коя година е фордът на приятеля ти обаче ако е ТДИ(или там фордовото му име) значи няма шанс с ключе 10 да се разминеш - първо неговия wastegate се управлява от вакум(демек от компютъра) и не подлежи на настройки , в случей пък че не го управлява комп-а ако пипнеш турбото ебаваш настройките на цялата горивна система(освен ако не е с дебитомер и там али бали да стават - не разбирам толкус)

демек ако е ново фордчето най вече за чип може да мислите(кажи коя година е та да е ясно)

пък не знам за какъв клапан говориш - най вероятно за blow off клапан дето като пуснеш газта изпуска налягането от всмукателните колектори по ред причини които много не ги знам - тос клапан не винаги е нужен а и монтажа му на кола без дроселова клапа изисква разни допълнители занимавки(бе общо взето май много не си заслужава)

ии така - не претендирам че съм казал нещо вярно но се пак се опитвам :lol:

п.с - все пак кажи коя година е колата :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 21 авг 2006 14:46


hamann написа:ми нз коя година е фордът на приятеля ти обаче ако е ТДИ(или там фордовото му име) значи няма шанс с ключе 10 да се разминеш - първо неговия wastegate се управлява от вакум(демек от компютъра) и не подлежи на настройки , в случей пък че не го управлява комп-а ако пипнеш турбото ебаваш настройките на цялата горивна система(освен ако не е с дебитомер и там али бали да стават - не разбирам толкус)

демек ако е ново фордчето най вече за чип може да мислите(кажи коя година е та да е ясно)

пък не знам за какъв клапан говориш - най вероятно за blow off клапан дето като пуснеш газта изпуска налягането от всмукателните колектори по ред причини които много не ги знам - тос клапан не винаги е нужен а и монтажа му на кола без дроселова клапа изисква разни допълнители занимавки(бе общо взето май много не си заслужава)

ии така - не претендирам че съм казал нещо вярно но се пак се опитвам :lol:

п.с - все пак кажи коя година е колата :)


момчето сега е с мене и каза че колата му е 1.8 ТДИ 95-та година невярвам много да се управлява от комп.. малко по старомодно ми се струва.. но все пак не съм на ясно до колкото казах с тези работи за това и питам.. ако имаш идея звънкай :lol:


Потребителски аватар
hamann
Мнения: 186
Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hamann » Пон 21 авг 2006 15:38


хммммм 70 или 90 коня е?
ако искаш дай на лични :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта