аами супер - ноо защо не сте пипали горивото - не се ли обезсмисля цялото упражнение???
+ това харченето на масло с по-високите обороти на турбото ли си обесняваш или износване което е малко по-необратимо?
иначе казано ако върнеш сток настройките ще спре ли да харчи масло?
силов тунинг на дизел?
От прочетеното дотук оставам с впечатление, че интеркулера е най-щадящия/оправдан тунинг, защото турбината е доста натоварен агрегат и рано или късно се прецаква... А и според мен ще доведе до по-добро изгаряне и икономия...
Можете ли да ми дадете повече инфо?
Откъде се купува?
На всеки дизел ли може да се сложи?
Моя е атмосферка 1.9 D AEF. Колко би ми струвало?
На ринципа на хладилника/климатика ли работи?
Можете ли да ми дадете повече инфо?
Откъде се купува?
На всеки дизел ли може да се сложи?
Моя е атмосферка 1.9 D AEF. Колко би ми струвало?
На ринципа на хладилника/климатика ли работи?
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Слага се само на турбо-дизел. Представлява обикновен радиатор, през който нагнетения от турбото въздух минава, и отдава топлината си, т.е. охлажда се. При самото нагнетяване въздуха се загрява, освен това самото турбо е много горещо заради температурата на изгорелите газове и това допълнително нагрява въздуха. По-нагрят въздух = по-разреден въздух при едно и също налягане = по-малко кислород.
На атмосферен дизел не се слага интеркулер.
На атмосферен дизел не се слага интеркулер.
- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
дамм...
а на мен друго ми стана интересно - някой преди спомена че заради кулера падало малко налягането във всмукателния колектор - това значи ли че може да надуеш турбото без да има каквато и да е разлика с двигателя със сток настройки но без кулер?
мисълта ми е че след като се сложи кулер може да се дигне малко налягането без да се притеснява човек от издухани гарнитури пукнати глави и тем подобни(де да знам ко се случва де:lol: ) (е турбото яде дървото при сички положения де
)
ии така - нещо по въпроса?
а на мен друго ми стана интересно - някой преди спомена че заради кулера падало малко налягането във всмукателния колектор - това значи ли че може да надуеш турбото без да има каквато и да е разлика с двигателя със сток настройки но без кулер?
мисълта ми е че след като се сложи кулер може да се дигне малко налягането без да се притеснява човек от издухани гарнитури пукнати глави и тем подобни(де да знам ко се случва де:lol: ) (е турбото яде дървото при сички положения де

ии така - нещо по въпроса?
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Пингвам малко темата защото един приятел (с форд ескорт 1.9ТДИ) се интересува и ме помоли да попитам при вас защото сте отзивчиви пичове (това са негови думи) и може би можем да получим повече информация за wastegate.
Къде се намира.. каква роля играе.
hamann относно твоето мнение .. до колкото съм чувал имало специална клапа.. която да държи налягането в интеркуулера с налягането на бууст-а (само че била мама и тати) за да не се губи това налягане .. да може от интеркуулера да излиза точно това което турбината надува имаше нещо такова.. може и да греша но така съм чувал..
Таа.. интересно ми е да ме светнете.. щото чип неможем да му сложим (поради финансови причини) ако имате нещо в предвид.. там ключета номер 10 и тн свиркайте
Къде се намира.. каква роля играе.
hamann относно твоето мнение .. до колкото съм чувал имало специална клапа.. която да държи налягането в интеркуулера с налягането на бууст-а (само че била мама и тати) за да не се губи това налягане .. да може от интеркуулера да излиза точно това което турбината надува имаше нещо такова.. може и да греша но така съм чувал..
Таа.. интересно ми е да ме светнете.. щото чип неможем да му сложим (поради финансови причини) ако имате нещо в предвид.. там ключета номер 10 и тн свиркайте

- hamann
- Мнения: 186
- Регистриран на: Сря 23 мар 2005 20:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ми нз коя година е фордът на приятеля ти обаче ако е ТДИ(или там фордовото му име) значи няма шанс с ключе 10 да се разминеш - първо неговия wastegate се управлява от вакум(демек от компютъра) и не подлежи на настройки , в случей пък че не го управлява комп-а ако пипнеш турбото ебаваш настройките на цялата горивна система(освен ако не е с дебитомер и там али бали да стават - не разбирам толкус)
демек ако е ново фордчето най вече за чип може да мислите(кажи коя година е та да е ясно)
пък не знам за какъв клапан говориш - най вероятно за blow off клапан дето като пуснеш газта изпуска налягането от всмукателните колектори по ред причини които много не ги знам - тос клапан не винаги е нужен а и монтажа му на кола без дроселова клапа изисква разни допълнители занимавки(бе общо взето май много не си заслужава)
ии така - не претендирам че съм казал нещо вярно но се пак се опитвам
п.с - все пак кажи коя година е колата
демек ако е ново фордчето най вече за чип може да мислите(кажи коя година е та да е ясно)
пък не знам за какъв клапан говориш - най вероятно за blow off клапан дето като пуснеш газта изпуска налягането от всмукателните колектори по ред причини които много не ги знам - тос клапан не винаги е нужен а и монтажа му на кола без дроселова клапа изисква разни допълнители занимавки(бе общо взето май много не си заслужава)
ии така - не претендирам че съм казал нещо вярно но се пак се опитвам

п.с - все пак кажи коя година е колата

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
hamann написа:ми нз коя година е фордът на приятеля ти обаче ако е ТДИ(или там фордовото му име) значи няма шанс с ключе 10 да се разминеш - първо неговия wastegate се управлява от вакум(демек от компютъра) и не подлежи на настройки , в случей пък че не го управлява комп-а ако пипнеш турбото ебаваш настройките на цялата горивна система(освен ако не е с дебитомер и там али бали да стават - не разбирам толкус)
демек ако е ново фордчето най вече за чип може да мислите(кажи коя година е та да е ясно)
пък не знам за какъв клапан говориш - най вероятно за blow off клапан дето като пуснеш газта изпуска налягането от всмукателните колектори по ред причини които много не ги знам - тос клапан не винаги е нужен а и монтажа му на кола без дроселова клапа изисква разни допълнители занимавки(бе общо взето май много не си заслужава)
ии така - не претендирам че съм казал нещо вярно но се пак се опитвам![]()
п.с - все пак кажи коя година е колата
момчето сега е с мене и каза че колата му е 1.8 ТДИ 95-та година невярвам много да се управлява от комп.. малко по старомодно ми се струва.. но все пак не съм на ясно до колкото казах с тези работи за това и питам.. ако имаш идея звънкай

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта