Биодизел

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Сря 19 апр 2006 14:59


Важно е да се знаят следните факти за Биодизела:
- Биодизелът отделя само толкова въглероден двуокис, колкото е необходим при растежа на растенията.
- Биодизелът не съдържа сяра, следователно не създава опасност от киселинни дъждове, унищожаване на горите и др.
- Биодизелът съдържа повече кислород, което спомага за по-доброто му изгаряне.
- Биодизелът се разгражда бързо биологично и намалява посредством това опасността при транспорт, съхраняване и използване за почвите и подпочвените води.
- Биодизелът и конвенционалният дизел могат да се смесват безпроблемно.
- Биодизелът има по-добри смазочни качества и намалява износването на мотора.
- Биодизелът при своята употреба намалява изискванията към моторните масла по отношение на съдържание на основи в тях.
- Използването на биодизел намалява риска от ракови заболявания и увреждане на генотипа.
- Биодизелът е по-икономичен.

- Биодизелът има намалени емисии:
Компоненти - Процентно изменение на вредните емисии при употреба на биодизел в сравнение с минерален дизел.

Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко
Въглеводород HC - 30% по-малко
Сажди RU - 40%по-малко
Малки частици - 0-40% по-малко
Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече

- Биодизелът може да се използва за всички дизелови мотори и агрегати.
- Биодизелът се продава в момента в света или чист като В 100, или в смес с дизелово гориво, най-вече като В 20

Когато биодизела се употребява като В 100 /чист/ трябва да се знае:

- Само след първите две зареждания трябва да се смени филтъра, тъй като той разтваря утайките от петролния дизел.
- Само при по- старите модели автомобили смяна на маркучите и уплътненията имащи съприкосновение с него.
- Да се измива веднага при попадането му върху лакови покрития, защото има свойството на разтворител.

На всичкото отгоре домейна biodiesel.bg е на самата фирма САМПО, в споменатото село/град Брусарци. :)




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Чет 20 апр 2006 13:20


Kalin72 написа:
Smeagol написа:Карай 2000-3000 километра на "олио" и ако пак си на същото мнение и аз започвам на биодизел, пък и ще мирише на картофи отзад :lol:

Карал съм и повече от 3000 км с биодизел. Въпроса не е в това, дали двигателя ще работи с него, а в това какво е качеството на биодизела. Хубаво е да намериш достатъчно сигурен като качество източник, и карай спокойно.

Ама нали се сещаш, че има разлика в контрола по качеството в България и Щатите? И аз бях там миналата година и като се върнах се чудех за какво да стоя в тая каша, наречена държава???
А в BG биодизелът все още не е навлязъл толкова масово и има много неизвестни... :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 20 апр 2006 13:28


Ами този биодизел ако е толкова силен разтворител, как ще се отрази на гумените уплътнения по горивопровода и прочие?
Нещо това с разтворителя плаши.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 20 апр 2006 19:14


И аз бих пробвал ама във ВАРНА не съм чувал да има някъде.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 20 апр 2006 20:44


L&R написа:Ами този биодизел ако е толкова силен разтворител, как ще се отрази на гумените уплътнения по горивопровода и прочие?
Нещо това с разтворителя плаши.

Имаме участник познал верните килограми..
Ми кво.. ще ги разяде.. и в най-добрият случай ще лапнеш въздух..
А в най-лошият, ще ти задръстят дюзите ;) или прецакат помпито..


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пет 21 апр 2006 9:59


Това се случва само на старите мотори. Защото всичките гумени части съдържат естествен каучук. Модерните двигатели са с полимерни такива и не се влияят много от разни химикали. Пише го навсякъде по статиите за био. Освен това на всички двигатели на Г4 например пише че са biodiesel enabled. За справка http://www.doppel-wobber.de/g4_motor.html

Намерих изследване на Бразилски университет съвместно с VW-Brazil, тест на Голф 4 TDI - 90 к.с , цели 80 000 км с биодизел. Резултата - абсолютно никакви проблеми с двигателя, добър разход, и нормално износване. Ще постна картинките ако искате. Има разглобен двигателя и специално дюзите. Няма и помен от запушване.
Единственото изискване е да се изполва качествен биодизел. :)

Аз лично в момента карам с чисто био, ще ви споделям оплаквания и впечатления. За момента колата върви идеално и има много по малко вибрации. Все едно сте сипали добавка или V-Power и чисто ново масло.


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пет 21 апр 2006 18:48


А с чисто ОЛИО не става ли.Ако става започвам да наливам и без туй от село ми дават рентата в олио.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 21 апр 2006 21:25


SMEL написа:А с чисто ОЛИО не става ли.Ако става започвам да наливам и без туй от село ми дават рентата в олио.
Трябва да е рафинирано!


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пет 21 апр 2006 22:14


Доста интересно! Но личното ми мнение е по-добре да се изчака да навлезе масово биодизела - оттам ще има пълна яснота на плюсовете и минусите, каква трябва да бъде поддръжката на колата, какво трябва да се смени при РАСТИФИЦИРАНЕ (като газифициране, но с растително масло :lol: ) и т.н. ;)


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Съб 22 апр 2006 15:03


didoriginal написа:Доста интересно! Но личното ми мнение е по-добре да се изчака да навлезе масово биодизела - оттам ще има пълна яснота на плюсовете и минусите, каква трябва да бъде поддръжката на колата, какво трябва да се смени при РАСТИФИЦИРАНЕ (като газифициране, но с растително масло :lol: ) и т.н. ;)


В Европа биодизела е много разпространен, от няколко години се използва и няма никакви проблеми за двигателите. Поддръжката на колата не включва нищо повече от нормалната поддръжка - качествено моторно масло, качествени маслен и горивен филтри, качествено гориво.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 22 апр 2006 22:15


Обаче на всички заводски книжки за дизелите от ново поколение-Комън рейл и Помпа-дюза независимо от марката на автомобила пише -да не се използва биодизел!Голяма мафия са тия.....а се пишат големи еколози :shock :shock :shock


shedeff
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Днес на Темпо имаше табела " Биодизел"

Мнениеот shedeff » Нед 23 апр 2006 0:04


Днес видях табела на " Темпо" ново - БИОДИЗЕЛ- на тази до затвора . Не заредих - Вчера напълних догоре с нафта - е..ти необятния резервоар :roll: ! След празниците живот и здраве. Веасели Празници - Христос Воскресе!!

Последна промяна от shedeff на Нед 23 апр 2006 0:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 23 апр 2006 0:10


Ахам..
А като изкарат някоя таратайка, се бият у гърдите,.. как виждаш ли тази била пригодена за работа с биодизел..
Та 100% можете да сте сигурни, че ще има някоя прецаквачка... за която инжинерите без да искат се сетили.. та да не караш тънко...
МАААФИИИИЯЯЯЯ


shedeff
Мнения: 18
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Т'ва инженерите големи гадове

Мнениеот shedeff » Нед 23 апр 2006 0:25


Дано не си прав - 'nix' пише , че кара с био - и моя мотор е такъв-АНИ - мисля да пробвам след празниците - тая цена на нафтата е безобразие- а качество-? миналата година ходих командировка в Албания - изостанали -ма имаха три модела дизелово гориво- м/у 1.4 и 1.9 лева- смятам го грубо и това при положение , че 3/4ти от колите там са дизел, а производство май нямат, имаше ибиодизел , ма не помня на какви пари- бях с бензинова кола все пак.


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Нед 23 апр 2006 0:31


веселин написа:Обаче на всички заводски книжки за дизелите от ново поколение-Комън рейл и Помпа-дюза независимо от марката на автомобила пише -да не се използва биодизел!Голяма мафия са тия.....а се пишат големи еколози :shock :shock :shock


Чети внимателно :lol:
http://www.vw.com/contactus/faqs.html#5.1

Становището на Фолксваген е, че до 5% биодизел е ОК да се ползва в съвременните дизелови двигатели. Скоро ще променят процента на 20.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 72 госта