- Биодизелът отделя само толкова въглероден двуокис, колкото е необходим при растежа на растенията.
- Биодизелът не съдържа сяра, следователно не създава опасност от киселинни дъждове, унищожаване на горите и др.
- Биодизелът съдържа повече кислород, което спомага за по-доброто му изгаряне.
- Биодизелът се разгражда бързо биологично и намалява посредством това опасността при транспорт, съхраняване и използване за почвите и подпочвените води.
- Биодизелът и конвенционалният дизел могат да се смесват безпроблемно.
- Биодизелът има по-добри смазочни качества и намалява износването на мотора.
- Биодизелът при своята употреба намалява изискванията към моторните масла по отношение на съдържание на основи в тях.
- Използването на биодизел намалява риска от ракови заболявания и увреждане на генотипа.
- Биодизелът е по-икономичен.
- Биодизелът има намалени емисии:
Компоненти - Процентно изменение на вредните емисии при употреба на биодизел в сравнение с минерален дизел.
Въглероден окис CO - 10%-30% по-малко
Въглеводород HC - 30% по-малко
Сажди RU - 40%по-малко
Малки частици - 0-40% по-малко
Азотни окиси Nox - Зависи от мотора, в повечето случаи от 0-15% повече
- Биодизелът може да се използва за всички дизелови мотори и агрегати.
- Биодизелът се продава в момента в света или чист като В 100, или в смес с дизелово гориво, най-вече като В 20
Когато биодизела се употребява като В 100 /чист/ трябва да се знае:
- Само след първите две зареждания трябва да се смени филтъра, тъй като той разтваря утайките от петролния дизел.
- Само при по- старите модели автомобили смяна на маркучите и уплътненията имащи съприкосновение с него.
- Да се измива веднага при попадането му върху лакови покрития, защото има свойството на разтворител.
На всичкото отгоре домейна biodiesel.bg е на самата фирма САМПО, в споменатото село/град Брусарци.
