Дизел или Газ!?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ...

Мнениеот rudolf » Чет 08 юни 2006 0:37


dobrinb написа:
rudolf написа:...това са легенди и спомени от ладите ....последния гръмнал москвич 12сетка беше 2001 на 40градуса на аерогарата ,с руска газова до горе пълна предполагам бутилка 60 литра,, с 60 литра газ и хом-мейд поставяне :)


Това за мотора си е доста неточно сравнение. До сега не съм чул ей така да си гръмне резервоар на мотор, докато газови бутилки ...
А последния гръмнал беше миналата година, и то не е един, а в рамките на две седмици два автомобила, не бяха москвичи, не бяха на аерогарата при 40 градуса, и не бяха поставени в домашни условия газовите уредби.


ако всичко и е в ред-няма как да гръмне,,,според мен ако има такива случей -то са от нехайство ....

на мен ми се е случвало докато си чистя газовите филтри да дам гаечен ключ на късо с клемата на акумулатора но не се запали нищо....аналогично на мойта тъпотия има дето си светят с запалка колко бензин има в тубата,или си пушат докато преливат....
чувал съм и при катастрофа да изхвръкне газовата бутилка и да изхучи ,но не съм чул при удар-да е гръмвала като бомба..

аз лично не съм чул от 5 години ,нормална кола да гръмне,,,навсякъде по света карат и на газ...

трябва ли да се опасявам за цялото ми семейство че се вози на еко-икарус с 6-7 бутилки метан на покрива?




Потребителски аватар
r3z0n4t
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 26 май 2006 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот r3z0n4t » Съб 10 юни 2006 23:44


Smeagol написа:Тая тема може да се дъвчи до 2025 година, когато няма да има дизел :lol: Всеки има лични предпочитания, но много зависи и от това къде ще бъде карана колата? Ако е за града - дизел, ако е за извън града - газ!


Незнайно що....един приятел който се занимава с внос на коли ми каза че е обратното...ако искам да се воза у града = газ....ако повече се воза извънградско = дизел ;(


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 0:55


r3z0n4t написа:
Smeagol написа:Тая тема може да се дъвчи до 2025 година, когато няма да има дизел :lol: Всеки има лични предпочитания, но много зависи и от това къде ще бъде карана колата? Ако е за града - дизел, ако е за извън града - газ!


Незнайно що....един приятел който се занимава с внос на коли ми каза че е обратното...ако искам да се воза у града = газ....ако повече се воза извънградско = дизел ;(


таскитата са в пъти повече-газ... бакшишите няма да се минат.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 11 юни 2006 1:07


Прави са колегите дето викат ,че газта излиза по евтино.И то не че газта е евтина ама дизела вече почна да става с нечовешки цени и то занапред ще е все по лошо.Има обаче един такъв тънак момент че газовата оредбичка ти струва пари.Пък и с по новите коли не става номера с газта по един милион причини.Няколко приятели изгоряха много лошо с пълни инжекции и газ.Става дума за тва че си смениха помпите барабар с компютара =2000лв. и три месеца чакане.Да не говорим че тез дето не са сменяли и те не са свръх доволни щото им гаснат колите по крастовищата не варват и т.н..Пък и инжекцията 100% палиш и гасиш на бензин което за вграда практически си е 100% на скъп разход на бензин да не говорим за зимата.Иначе ако следите AutoBild и разгарящия се форум за био-дизела ще разберете че там е бъдещето,ама от българска простотия тука ще се забави с годинка две.А съвета ми към които иска изгодна кола да си земе някоя от последните години моноинжекция(директно препоръчвам 1.8 mono на VAG по милион причини) и да я дупчи(или по добре само да монтира плочка) на газ с някоя по простичка уредба.Хем евтино ще земе хубава колица хем ще му е танкана.Но ако някои ще дава повечко парици за по нова барака-отговора е един TDI


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 11 юни 2006 1:28


А и да спомена за още един газов случеи връх на простотията.Един пич си зе GII G60 и реши да бучне газова :!: Пали тои дава и стъпка и мотора направо умира.Слага компресомер и 3-ка мери.Отваря вътре бутала сегменти сичко се увило на кима.Изглежда турбината е нагнетила много лошо газта а пък и тя самата не охлажда както бензина прави и TURBO боеца умря безславно :cry: А пек варвят яко дъртите му коруби.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 14:08


ми биодизела според мен все още е нецесъобразен поради това че в европа продават от Б5до Б30 , което в процентно съдържание значи че ако е на 1.33 лева и в 30%тно съдаржание с нафта си е по малко от 10 стотинки по евтино...

газта за г-60компресори-незнам,но за турбо без претенций откъм тунинг и по малката си калоричност-мисля че заради по високото си октаново число би трябвало да е по подходяща ,особено че с принудително пълнене ,няма голямо значение намаленото сечение заради плочката...

говорят че се вдигала температурата-въпреки че моята си е нормална на газ,,,мисля че с изправна охладителна система-не би трябвало да има значение..


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Нед 11 юни 2006 15:09


НАмери го тоз бензин дето на газ ще харчи под 5.5 градско, и ще си сложа за у града... газ..

В момента газираният половер и дизелираното ренде за на кантар за у града... за вървенето да не говорим..
Виж за извънградско една идея отгоре е нафтата..
за вървежа пак не говорим.

В общи линии при еднакви параметри като вървеж.. дизела е по-иконимичен от газта...
точка ако някой иска разчет да публикувам едни екселски файлове и да видите..?
при все че половера е газиран от две седмици...аааа и сипвам спринт на дизелякито...


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 15:23


wili98 написа:НАмери го тоз бензин дето на газ ще харчи под 5.5 градско, и ще си сложа за у града... газ..

В момента газираният половер и дизелираното ренде за на кантар за у града... за вървенето да не говорим..
Виж за извънградско една идея отгоре е нафтата..
за вървежа пак не говорим.

В общи линии при еднакви параметри като вървеж.. дизела е по-иконимичен от газта...
точка ако някой иска разчет да публикувам едни екселски файлове и да видите..?
при все че половера е газиран от две седмици...аааа и сипвам спринт на дизелякито...


ако намериш нафта на 84 стотинки-думите ти ще имат смисъл...аз не съм с тди и газта ми върви повече от 1.9 -64 коня дизел,освен това с газ върви по малко ако искаш икономия защото можеж да го душиш,,,,,ако вдигнеш 1-2 литра с кранчето си върви супер,,,освен това ако искаш минаваш на бензин и си вървиш супер,,,,при дизела освен с педала-нямаш друга игра..


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 11 юни 2006 16:00


Именно в тва преминаване бензин-газ е набутвацията.Щото по наблюдения от повечето ми приятели трябва да палят и гасят на бензин и изобщо няма смисал за няколко километри да включват газта.Става така че там кадето ти е големия разход и карането те си пукат на бензин което е супер неизгодно.Извънградско пестят малко спрямо дизела ама то му се губи смисала кат трябва да дадеш 500лв. и да си носиш боилер в багажника от които да не можеш да носиш багаж.За зимата да не говорим че не пали и почти само на бенц.Та газта си заслужава ако си зимаш по стаар колица и ако не караш много в града.Иначе тя теоретично газта ти излиза по евтина и за в града щото просто е 0.82 ст.,ама практически в града караш 90% на бензин а тои е 1,80 и харчи яко.А тва за загряването става вапрос за локално загряване по клапаните и главата и никва охладителна система не може да ти помогне.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 17:24


Rabbit_TDI написа:Именно в тва преминаване бензин-газ е набутвацията.Щото по наблюдения от повечето ми приятели трябва да палят и гасят на бензин и изобщо няма смисал за няколко километри да включват газта.Става така че там кадето ти е големия разход и карането те си пукат на бензин което е супер неизгодно.Извънградско пестят малко спрямо дизела ама то му се губи смисала кат трябва да дадеш 500лв. и да си носиш боилер в багажника от които да не можеш да носиш багаж.За зимата да не говорим че не пали и почти само на бенц.Та газта си заслужава ако си зимаш по стаар колица и ако не караш много в града.Иначе тя теоретично газта ти излиза по евтина и за в града щото просто е 0.82 ст.,ама практически в града караш 90% на бензин а тои е 1,80 и харчи яко.А тва за загряването става вапрос за локално загряване по клапаните и главата и никва охладителна система не може да ти помогне.


според мен не е точно така,,,аз от три години само зимата паля на бензин,и то когато не я вадя от топлия гараж,,,целото затопляне ми е 4-6 минути,,,което в задръстванията си е 50 метра:),,,,цялата работа е да пазиш мембраните от премръзване , и бензиновата помпа ,,,
мембраните са ми 12 лева,,,тествал съм ги,,,под 4 градоса обледенява изпарителя и има загасва,,,иначе на 10тина градуса не че не заскрежава,,,ама си стига нормалната температура преди да запуши тръбичката..спокойно може автомобил 9 месеца да си пере само на газ,,ако не пази помпата...не мисля че такситата карат 90 процента на бензин..


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 11 юни 2006 17:49


А ако не е таина с кав мотор си?


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rudolf » Нед 11 юни 2006 18:47


Rabbit_TDI написа:А ако не е таина с кав мотор си?

пассат 90та 1.6 моно 1f -мотор,сеатите го ползват много...


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 11 юни 2006 21:38


Е именно тва ми е мисалта ако прочетеш докраи какво сам писал.Газта ти е на далавера щото мотора ти е моно.Ако беше по нов мотор с пълна инжекция и т.н. нещата нямаше да стоят така.Иначе газта за двигател моно или карбуратор си е перфектно решение поради евтината газ.А и времето за пускане и спиране на газ си е по далгичко и дори и при задръствания за 15-20 мин. си стигаш до работа.Щото надали някои всекидневно прави преходи през цялата София.Поне такива са ми наблюденията от повечето хора които познавам.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 11 юни 2006 21:41


Аз иначе лично когато си копувах кола за малко се разминах с G III 1.8 mono точно щото щеше да ми е евтин като начална цена и разходи.Ама баща ми е стар авгоджамбазин и само на дизели даржи пак и на мен ми харесват повече като начин на шофиране.


Потребителски аватар
redOne
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 08 дек 2005 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот redOne » Нед 11 юни 2006 23:13


L&R написа:910 км за 66 лв

Благоевград - събора в Елена и обратно Vср. 110 км/ч.
TDI :wink:



600 км Пловдив-Бургас-Пловдив Vср. 90км/ч Vmax 160км/ч
21лв. Хюндай Лантра бензин 1600куб. двувалка 16 клапана с метанова уредба (две бутилки по 27 и 32л, около 9,5кг). Междинно зареждане на Сливен (не бях сигурен дали има метан в Бургас и исках да съм сигурен че ще ми стигне точно, както и стана).

Градско тая кола е триглава ламя, гори до 12-13. Но пък дърпа много, управлява се леко и ме кефи през всичките 12 години които я имам вече. С една дума, вземи си колата, която ти харесва на сърцето, пък после има решение винаги :D Сега имам и Пасат Б5 бензин 1.6 и нямам намерение да му слагам газова. Между другото на връщане от Германия му засякохме разхода. При 160 км/ч в Германия, 140 в Австрия, 120 в Унгария и 100 в Сърбия (там ни глобиха 600 динара за превишена скорост:)))) Пасата е горил около 8.1л на 100км. Прилично.

ПП. А за средната скорост малко си послъгал :wink: Такава можеш да развиваш у немско (щото си имат специално изградени магистрали за тая работа). У нас такова животно просто нема и следователно такива средни скорости са просто невъзможни (освен на някои отсечки като Пловдив-София или по Хемус донякъде). Или ще кажеш че до Елена не си минавал през градове и паланки? Или си минавал, но със 100 км/ч :lol: И не си се изкушил да посетиш барче с WC и кафенце? :D Не ме разбирай погрешно. Не се заяждам, просто спора за средните скоростти в БГ съм го водил доста и нещата са ясни.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта