Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Lazi
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот Lazi » Сря 29 сеп 2010 0:20


Колеги попаднах на 2 3 обяви за който се казва че пасата е 4х4 а друг че е синхро а разлика в цената има и то прилична да ми обясните нещо повече за това колко е голяма разликата между двете.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: помощ 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот morfei1 » Сря 29 сеп 2010 1:44


myrshavija написа:Въпросът ми не е тъп, а ти все още не си обяснил какво общо има марката Ауди с темата.


-Задаваш въпрос V-образен или редови.

-отговарям ти къде се монтира 2.5ТДИ редови и къде се монтира V-образното 2.5ТДИ. От по горните мнения станя ясно, че V-образния се монтира също и в Пасат 5, което мисля стана ясно и нямаше смисъл да пиша. Би трябвало да ти стане ясно от това, че редовия 2.5 ТДИ не се монтира в никое от поколенията на Пасат, обаче явно не ти стана.

-ти започна да остроумничиш кое, как, къде, защо, кой, по какъв начин.....

-отговорих ти да не задаваш тъпи въпроси

Това отговаря ли на въпроса ти защо написах, че 2.5 ТДИ редови 5-цилиндров мотор, се монтира в Ауди 100/А6 C4 в три различни разновидности или не? Следващият път когато задаваш въпрос на който очевидно незнаеш отговора и след като някой си губи от времето да ти отговори и да те просветли, най малкото което можеш да направиш е да му благодариш, вместо да се пънеш. Това че не съм ти приятен ми е извесно отдавна, но пък незначи, че немога да ти отговоря/помогна ако мога :wink: .


@Lazi кое поколение на Пасат гледаш точно?

Принципно до Пасат 4-ри ги водят синхро, а от Пасат 5 насам 4-motion. Ето ти инфо кое какво е.Общо взето 4-motion е по-ново поколение Syncro с електроника. Нещо като климатик и климатроник (второто е климатик с електроника) :Mr Green Fun

No viscous uses plates and a "viscous" fluid that will actually start locking plates up to send power where it needs to go. THe only pneumatic system I know of would be an ARB Air Locker on a Rubicon rock crawler, but I may be wrong.

Here's an excellent write up on different AWD systems by name and application.

...and no, Synchro and the latest Quattro/4Mo systems are very different.

http://www.daniil.dds.nl/skoda/vag-4wd-types.html

Strongly recommend reading the whole thing for explanations of the systems and how they actually work, but here's the quick version:

Brand names

Audi: quattro
VW: syncro, followed by 4motion
Seat: 4
Skoda: 4x4

Systems

Quattro I: open front diff, open center diff (manual lock), open rear diff (manual lock). No ABS when locked.

Full-time manually engaged four-wheel drive.

Was on: original Audi quattro (also named "Urquattro"), Audi 80/100 quattro.

Syncro: open front diff, viscous coupling acting as the center diff, open rear diff.

Part-time automatically engaging four-wheel drive.

Was originally developed by Audi, but sourced to VW as "syncro". Similar line of thought to the Haldex system, with the VC engaging rear drive when needed. Crude system with serious drawbacks, such as a lack of ABS integration, which needed the 4WD system to be switched off under braking, using a secondary clutch. Volvo also went on to use it on their earlier Cross-Country models, adding a TC system at the front and an LSD at the back - complicated and flawed. Also on 911 Carrera 4, but then that's originally a RWD car...

Quattro II: open front diff, torque sensing ("torsen") center diff, open rear diff (manually lockable for "those" situations in the rough). No ABS when rear is locked, auto de-lock when speed exceeds 15mph.

Full-time automatically engaged four-wheel drive.

Was on: the Audi quattro ('88-'91, still nicknamed "Urquattro"), Audi 80/90 quattro, Audi 100/200 quattro, Audi Coupé quattro, Audi S2/RS2, Audi S4, Audi S6 (all until '95). Usually seen as the quattro system.

Quattro III: open front diff, torsen center diff (auto version: planetary gear center with electronically controlled multi-plate locking clutch), torsen rear diff.

Full-time automatically engaged four-wheel drive.

Was on: Audi V8/A8 between 1990 and '94. Quattro II further perfected. The ideal all-mechanical system.

Quattro IV: open front diff with Electronic Differential Lock (EDL), torsen center diff, open rear diff with EDL.

Full-time automatically engaged four-wheel drive.

Is on: all VW/Audi cars with longitudinally mounted engines, so A4/A6/A8 quattro, S4/S6/S8, RS4/RS6, Passat 4motion. Quattro with a blend of electronic wizardry, with ABS/ASR sensors acting to detect slipping wheels (the EDL system). First 4WD system which theoretically needs to have all four wheel slipping before it's rendered unmovable.

Haldex: open front diff with EDL, electronically controlled Haldex clutch center, open rear diff with EDL.

Part-time automatically engaging four-wheel drive.

Is on: all VAG cars with transversely mounted engines, so Audi A3 quattro, S3, TT quattro, VW Golf/Bora 4motion, Seat Leon 4, Skoda Octavia 4x4. Normally FWD but Haldex directs torque to the rear when slip occurs to a maximum torque split of 50/50. Is also the system of use in the latest Volvo AWD models (S60, V70, XC70).


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот sashot » Сря 29 сеп 2010 7:17


Първите пълноприводни Пасат 5 са означавани Синхро, не знам до коя година. После се преминава към 4 моушън. Независимо от надписите и означенията, пълният привод е реализиран с Торсен диференциал, който е чисто механичен. Т.е. ако Пасатът е 5-ца, няма значение Синхро ли пише или 4 моушън, 4х4 си е едно и също. При 5.5 означението е само 4 моушън. Темата сме я дискутирали вече.

Проблеми с дюзите при двигателите с помпа-дюза не би трябвало да има, ако се ползва гориво от читави бензиностанции. Аз наливам САМО от Лукойл и Ромпетрол, до сега, слава Богу, проблеми нямам, навъртях от февруари 2008 над 80 хиляди км. Че им е по-скъпа поддръжката, от по-старите мотори от типа на АФН, по-скъпа е, но пък моторът е по-мощен и с по-голям въртящ момент, което означава по-добра динамика. Това че тези с роторните помпи са по-икономични, от гледна точка на разхода на гориво, от помпа-дюзите според мен са легенди. И то несериозни.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот tdi_20yare » Сря 29 сеп 2010 10:08


Lazi написа:Колеги попаднах на 2 3 обяви за който се казва че пасата е 4х4 а друг че е синхро а разлика в цената има и то прилична да ми обясните нещо повече за това колко е голяма разликата между двете.

Браточка ако искаш да минеш най тънко 1.9 АФН с предно предаване,вече ако имаш излишни пари за еднакви гуми и почечко пари за нафта,защото мисля че 4х4 си вдига разхода езимай 4х4.Мисля,че за двигателя единодушно хората ти казаха АФН,който е с голям капацитет за чипване и пак ще вирвиш като помпа дюзата 131,самоче евентуалните рамонти ще ти бъдат на по ниски цени... :applause:


Потребителски аватар
Lazi
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот Lazi » Сря 29 сеп 2010 11:01


Мерси пичове за инфото което ми наляхте в главата но мисля в последно време пасата да е 4х4 защото като ги знам как само се чистят улице през зимата !!! Някой пак ще излезе по телевизията и ще каже снегът пак ни изненада !!! а все пак ще патувам бая км през зимата и колкото и да е по скъпо ще го прежаля от колкото да съм затънал в някоя канафка (образно казано). Лек и безавариен ден.


Потребителски аватар
Lazi
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот Lazi » Сря 29 сеп 2010 13:06


а все пак да попитам колко горе долу е разхода на 4х4 ако е ?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот sashot » Сря 29 сеп 2010 13:30


Lazi написа:а все пак да попитам колко горе долу е разхода на 4х4 ако е ?


Разликата с конвенционален е по-малко от литър на 100 км.

АФН с чипче върви като АVF...ама друг път :) А ако и AVF е с чипче? ;)


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот mili 75 » Сря 29 сеп 2010 13:40


sashot написа:АФН с чипче върви като АVF...ама друг път
Ми върви, защо да не върви, АФН с чип става 140 коня и е много икономичен мотор.


Потребителски аватар
Lazi
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот Lazi » Сря 29 сеп 2010 13:43


добре сега каква е разликата между тия два двигатели нещо сериозно ли е или е съвсем малки детайли ???


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот sashot » Сря 29 сеп 2010 13:46


А АВФ с чипче - над 160.
Само че за "вървенето" от значение е най-вече въртящият момент, а при АВФ в сток, той е по-голям, отколкото при чипосания АФН, поне по данни на Брезел. А при чипване на АВФ...


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот K » Сря 29 сеп 2010 13:46


Въртящия момент на AVF е 310нм, АФН с чип ще ги докара до към 280. Но си и зависи от купетата де


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот sashot » Сря 29 сеп 2010 13:53


Lazi написа:добре сега каква е разликата между тия два двигатели нещо сериозно ли е или е съвсем малки детайли ???


Принципната разлика е, че АВФ е с помпа-дюза, като следствие е по-мощен и с по-голям въртящ момент. Разбира се има и други различия.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот sashot » Сря 29 сеп 2010 13:54


K написа:Въртящия момент на AVF е 310нм, АФН с чип ще ги докара до към 280. Но си и зависи от купетата де

АВФ с чипче, поне това от Брезел - над 360 Нм. Има разработки, където минава над 400, но там съединителят и скоростната кутия започват да издъхват доста бързо.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот sashot » Сря 29 сеп 2010 14:08


Говоря за АВФ 131->161, 310->360.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI

Мнениеот mili 75 » Сря 29 сеп 2010 14:10


По данни на моя чип нятонметрите са 305, конските сили са 140 на АФН мотор.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта