


Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Колеги попаднах на 2 3 обяви за който се казва че пасата е 4х4 а друг че е синхро а разлика в цената има и то прилична да ми обясните нещо повече за това колко е голяма разликата между двете.
Re: помощ 2.5 TDI vs 1.9 TDI
myrshavija написа:Въпросът ми не е тъп, а ти все още не си обяснил какво общо има марката Ауди с темата.
-Задаваш въпрос V-образен или редови.
-отговарям ти къде се монтира 2.5ТДИ редови и къде се монтира V-образното 2.5ТДИ. От по горните мнения станя ясно, че V-образния се монтира също и в Пасат 5, което мисля стана ясно и нямаше смисъл да пиша. Би трябвало да ти стане ясно от това, че редовия 2.5 ТДИ не се монтира в никое от поколенията на Пасат, обаче явно не ти стана.
-ти започна да остроумничиш кое, как, къде, защо, кой, по какъв начин.....
-отговорих ти да не задаваш тъпи въпроси
Това отговаря ли на въпроса ти защо написах, че 2.5 ТДИ редови 5-цилиндров мотор, се монтира в Ауди 100/А6 C4 в три различни разновидности или не? Следващият път когато задаваш въпрос на който очевидно незнаеш отговора и след като някой си губи от времето да ти отговори и да те просветли, най малкото което можеш да направиш е да му благодариш, вместо да се пънеш. Това че не съм ти приятен ми е извесно отдавна, но пък незначи, че немога да ти отговоря/помогна ако мога

@Lazi кое поколение на Пасат гледаш точно?
Принципно до Пасат 4-ри ги водят синхро, а от Пасат 5 насам 4-motion. Ето ти инфо кое какво е.Общо взето 4-motion е по-ново поколение Syncro с електроника. Нещо като климатик и климатроник (второто е климатик с електроника)

No viscous uses plates and a "viscous" fluid that will actually start locking plates up to send power where it needs to go. THe only pneumatic system I know of would be an ARB Air Locker on a Rubicon rock crawler, but I may be wrong.
Here's an excellent write up on different AWD systems by name and application.
...and no, Synchro and the latest Quattro/4Mo systems are very different.
http://www.daniil.dds.nl/skoda/vag-4wd-types.html
Strongly recommend reading the whole thing for explanations of the systems and how they actually work, but here's the quick version:
Brand names
Audi: quattro
VW: syncro, followed by 4motion
Seat: 4
Skoda: 4x4
Systems
Quattro I: open front diff, open center diff (manual lock), open rear diff (manual lock). No ABS when locked.
Full-time manually engaged four-wheel drive.
Was on: original Audi quattro (also named "Urquattro"), Audi 80/100 quattro.
Syncro: open front diff, viscous coupling acting as the center diff, open rear diff.
Part-time automatically engaging four-wheel drive.
Was originally developed by Audi, but sourced to VW as "syncro". Similar line of thought to the Haldex system, with the VC engaging rear drive when needed. Crude system with serious drawbacks, such as a lack of ABS integration, which needed the 4WD system to be switched off under braking, using a secondary clutch. Volvo also went on to use it on their earlier Cross-Country models, adding a TC system at the front and an LSD at the back - complicated and flawed. Also on 911 Carrera 4, but then that's originally a RWD car...
Quattro II: open front diff, torque sensing ("torsen") center diff, open rear diff (manually lockable for "those" situations in the rough). No ABS when rear is locked, auto de-lock when speed exceeds 15mph.
Full-time automatically engaged four-wheel drive.
Was on: the Audi quattro ('88-'91, still nicknamed "Urquattro"), Audi 80/90 quattro, Audi 100/200 quattro, Audi Coupé quattro, Audi S2/RS2, Audi S4, Audi S6 (all until '95). Usually seen as the quattro system.
Quattro III: open front diff, torsen center diff (auto version: planetary gear center with electronically controlled multi-plate locking clutch), torsen rear diff.
Full-time automatically engaged four-wheel drive.
Was on: Audi V8/A8 between 1990 and '94. Quattro II further perfected. The ideal all-mechanical system.
Quattro IV: open front diff with Electronic Differential Lock (EDL), torsen center diff, open rear diff with EDL.
Full-time automatically engaged four-wheel drive.
Is on: all VW/Audi cars with longitudinally mounted engines, so A4/A6/A8 quattro, S4/S6/S8, RS4/RS6, Passat 4motion. Quattro with a blend of electronic wizardry, with ABS/ASR sensors acting to detect slipping wheels (the EDL system). First 4WD system which theoretically needs to have all four wheel slipping before it's rendered unmovable.
Haldex: open front diff with EDL, electronically controlled Haldex clutch center, open rear diff with EDL.
Part-time automatically engaging four-wheel drive.
Is on: all VAG cars with transversely mounted engines, so Audi A3 quattro, S3, TT quattro, VW Golf/Bora 4motion, Seat Leon 4, Skoda Octavia 4x4. Normally FWD but Haldex directs torque to the rear when slip occurs to a maximum torque split of 50/50. Is also the system of use in the latest Volvo AWD models (S60, V70, XC70).
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Първите пълноприводни Пасат 5 са означавани Синхро, не знам до коя година. После се преминава към 4 моушън. Независимо от надписите и означенията, пълният привод е реализиран с Торсен диференциал, който е чисто механичен. Т.е. ако Пасатът е 5-ца, няма значение Синхро ли пише или 4 моушън, 4х4 си е едно и също. При 5.5 означението е само 4 моушън. Темата сме я дискутирали вече.
Проблеми с дюзите при двигателите с помпа-дюза не би трябвало да има, ако се ползва гориво от читави бензиностанции. Аз наливам САМО от Лукойл и Ромпетрол, до сега, слава Богу, проблеми нямам, навъртях от февруари 2008 над 80 хиляди км. Че им е по-скъпа поддръжката, от по-старите мотори от типа на АФН, по-скъпа е, но пък моторът е по-мощен и с по-голям въртящ момент, което означава по-добра динамика. Това че тези с роторните помпи са по-икономични, от гледна точка на разхода на гориво, от помпа-дюзите според мен са легенди. И то несериозни.
Проблеми с дюзите при двигателите с помпа-дюза не би трябвало да има, ако се ползва гориво от читави бензиностанции. Аз наливам САМО от Лукойл и Ромпетрол, до сега, слава Богу, проблеми нямам, навъртях от февруари 2008 над 80 хиляди км. Че им е по-скъпа поддръжката, от по-старите мотори от типа на АФН, по-скъпа е, но пък моторът е по-мощен и с по-голям въртящ момент, което означава по-добра динамика. Това че тези с роторните помпи са по-икономични, от гледна точка на разхода на гориво, от помпа-дюзите според мен са легенди. И то несериозни.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Lazi написа:Колеги попаднах на 2 3 обяви за който се казва че пасата е 4х4 а друг че е синхро а разлика в цената има и то прилична да ми обясните нещо повече за това колко е голяма разликата между двете.
Браточка ако искаш да минеш най тънко 1.9 АФН с предно предаване,вече ако имаш излишни пари за еднакви гуми и почечко пари за нафта,защото мисля че 4х4 си вдига разхода езимай 4х4.Мисля,че за двигателя единодушно хората ти казаха АФН,който е с голям капацитет за чипване и пак ще вирвиш като помпа дюзата 131,самоче евентуалните рамонти ще ти бъдат на по ниски цени...

- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Мерси пичове за инфото което ми наляхте в главата но мисля в последно време пасата да е 4х4 защото като ги знам как само се чистят улице през зимата !!! Някой пак ще излезе по телевизията и ще каже снегът пак ни изненада !!! а все пак ще патувам бая км през зимата и колкото и да е по скъпо ще го прежаля от колкото да съм затънал в някоя канафка (образно казано). Лек и безавариен ден.
- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
а все пак да попитам колко горе долу е разхода на 4х4 ако е ?
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Lazi написа:а все пак да попитам колко горе долу е разхода на 4х4 ако е ?
Разликата с конвенционален е по-малко от литър на 100 км.
АФН с чипче върви като АVF...ама друг път


-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Ми върви, защо да не върви, АФН с чип става 140 коня и е много икономичен мотор.sashot написа:АФН с чипче върви като АVF...ама друг път
- Lazi
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 04 мар 2010 15:26
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
добре сега каква е разликата между тия два двигатели нещо сериозно ли е или е съвсем малки детайли ???
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
А АВФ с чипче - над 160.
Само че за "вървенето" от значение е най-вече въртящият момент, а при АВФ в сток, той е по-голям, отколкото при чипосания АФН, поне по данни на Брезел. А при чипване на АВФ...
Само че за "вървенето" от значение е най-вече въртящият момент, а при АВФ в сток, той е по-голям, отколкото при чипосания АФН, поне по данни на Брезел. А при чипване на АВФ...
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Въртящия момент на AVF е 310нм, АФН с чип ще ги докара до към 280. Но си и зависи от купетата де
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Lazi написа:добре сега каква е разликата между тия два двигатели нещо сериозно ли е или е съвсем малки детайли ???
Принципната разлика е, че АВФ е с помпа-дюза, като следствие е по-мощен и с по-голям въртящ момент. Разбира се има и други различия.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
K написа:Въртящия момент на AVF е 310нм, АФН с чип ще ги докара до към 280. Но си и зависи от купетата де
АВФ с чипче, поне това от Брезел - над 360 Нм. Има разработки, където минава над 400, но там съединителят и скоростната кутия започват да издъхват доста бързо.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
Говоря за АВФ 131->161, 310->360.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор между 2.5 TDI vs 1.9 TDI
По данни на моя чип нятонметрите са 305, конските сили са 140 на АФН мотор.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта