


Нормално ли загрява ? Поло 1991г. 1,4 дизел
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Нормално ли загрява ?
Ами какво правим когато водата дето циркулира не може да се загрее в малкия кръг?Тоест термостата е затворен.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нормално ли загрява ?
mladeja написа:Ами какво правим когато водата дето циркулира не може да се загрее в малкия кръг?Тоест термостата е затворен.
Колега няма шанс охладителната течност ако си седи само в мотора(без да излиза към радиатора) на външна температура 15-20 градуса да не достигне нормална температура-90 градуса.Това да не е фризер за да охлажда мотора-нали има отдеене температура и триене къде ходи тази температура според теб?
Ако си мислиш че на това време или през зимата дори на дълъг път е нормално температурата да е различна от 90 градуса ок,ако си мислиш че това е нормална температура също ок,но това може да е ок само за твоята кола,а колегите които имат този проблем да започнат първо от смяна на термостат.
Зимата и моята пада на около 80-85 градуса,но като е на място и с пуснато парно на 4 ,но като тръгна и пак е на 90 градуса и не по табло а гледано с вакком
- Traytor
- Мнения: 1963
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Нормално ли загрява ?
За да не може да ти загрее трябва да е постоянно отворен големия кръг... аз поне друго обяснение нямам...
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Нормално ли загрява ?
mladeja написа:Ами какво правим когато водата дето циркулира не може да се загрее в малкия кръг?Тоест термостата е затворен.
Циркулацията в малкия кръг не може да охлади течността ,антифриза циркулира само през мотора и радиатора на парното , но по това време никой не си пуска парно , освен ако не е мазохист

Ефекта на охлаждането посредством повърхността на мотора (при затворен голям кръг) е същото , впрочем дори с много по-малък ефект от през зимата , защото въздушния поток е същия , но температурата на въздуха през зината е с 40 градуса по-студен . А щом зимата мотора загрява до 80-90 градуса , и то спуснато парно , къде отиваш лятото да му е трудно да достигне 90 , възможно е само ако термостата не работи

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Нормално ли загрява ?
Ами и аз съм диагностицирал това нееднократно пипайки маркучите вход и изход на охлаждащия радиатор, а и майстора при който бях за друго потвърди същото.През радиатора охлаждаща течност не върви.Термостат затворен двигателя по уред загрява на 90 само в задръствания при това предимно лятото и с климатик.Купил съм си термостат за да го сменям но ми се вижда излишно наливане на пари.За сигурност на органолептичния ми метод съм затапвал почити на 95% охлаждащия радиатор с мокет при това свалях броня и решетка за да затапя пълноценно входа на студен въздух - положителен ефект нямаше абсолютно никакъв /450 км. пробег или 5-6 часа без да гася двигателя мотора студен по уред/.При предишни автомобили такова изпълнение с мокета водеше при макар и неизправен термостат до работна температура 90 , че и нагоре. 

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Нормално ли загрява ?
mladeja написа:Ами и аз съм диагностицирал това нееднократно пипайки маркучите вход и изход на охлаждащия радиатор, а и майстора при който бях за друго потвърди същото.През радиатора охлаждаща течност не върви.Термостат затворен двигателя по уред загрява на 90 само в задръствания при това предимно лятото и с климатик.Купил съм си термостат за да го сменям но ми се вижда излишно наливане на пари.За сигурност на органолептичния ми метод съм затапвал почити на 95% охлаждащия радиатор с мокет при това свалях броня и решетка за да затапя пълноценно входа на студен въздух - положителен ефект нямаше абсолютно никакъв /450 км. пробег или 5-6 часа без да гася двигателя мотора студен по уред/.При предишни автомобили такова изпълнение с мокета водеше при макар и неизправен термостат до работна температура 90 , че и нагоре.
Колега ти парите си ги налил с покупката а сега остава само да го смениш и да се радваш на кола с работещ термостат и после ще пишеш за колко време ти достига до 90 градуса

Последна промяна от red.devilll на Сря 21 дек 2011 11:12, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Нормално ли загрява ?
mladeja написа:Ами и аз съм диагностицирал това нееднократно пипайки маркучите вход и изход на охлаждащия радиатор, а и майстора при който бях за друго потвърди същото.През радиатора охлаждаща течност не върви.Термостат затворен двигателя по уред загрява на 90 само в задръствания при това предимно лятото и с климатик.Купил съм си термостат за да го сменям но ми се вижда излишно наливане на пари.За сигурност на органолептичния ми метод съм затапвал почити на 95% охлаждащия радиатор с мокет при това свалях броня и решетка за да затапя пълноценно входа на студен въздух - положителен ефект нямаше абсолютно никакъв /450 км. пробег или 5-6 часа без да гася двигателя мотора студен по уред/.При предишни автомобили такова изпълнение с мокета водеше при макар и неизправен термостат до работна температура 90 , че и нагоре.
На мен не ми се вярва изобщо да върти вода в малкия кръг и да не може да отлепи до номинална раб.температура. И според мен термостатът ти е за смяна, явно седи поотворен лекинко

-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Нормално ли загрява ?
искам да попитам темп. датчик къде се намира ( Поло 1991г. дизел ) ???
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Нормално ли загрява ?
На това Поло няма много датчици като цяло. Огледай добре маркучите си за антифриза. Трябва да е някъде около пластмасовия тройник, в който ти се намира термостата. Подозирам, че при 1.4Д това е малко под мястото, където при бензинките се намира делкото. 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Нормално ли загрява ?
Симптоми за ленив термостат - отваря навреме, но не затваря навреме, закъснява. Рядко, но се среща.
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Нормално ли загрява ? Поло 1991г. 1,4 дизел
сменихме термостата , но пак си е така . Майстора каза че стария термостат си бил добре , и че показанията на таблото не били верни , ама няма логика , защото перката си се включва някъде след 90-те градуса 95 може би . За това си мисля че показанията на таблото са верни .Как мога да разбера дали стария термостат който е свален не е останал отворен. по какво се разбира ?
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Нормално ли загрява ? Поло 1991г. 1,4 дизел
здрасти данко,нашите дизелчета "по-рождение" загряват мудно и държат относително ниска раб. темп. на мАтора...нищо ти няма на термостата,просто трябва да направиш доработката на парното на половия авт./писано е много във форума/...миналото лято се изкатерих с моето дизел4е до кадемлийското пръскало в центр. балкан - за два часа път догоре на първа перката се вкл. само 2/3 пъти
P.S.
ако тогава бях с AAU -то щеше да му кипне чайника веднага

P.S.
ако тогава бях с AAU -то щеше да му кипне чайника веднага

-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Нормално ли загрява ? Поло 1991г. 1,4 дизел
vladko1001 написа:здрасти данко,нашите дизелчета "по-рождение" загряват мудно и държат относително ниска раб. темп. на мАтора...нищо ти няма на термостата,просто трябва да направиш доработката на парното на половия авт./писано е много във форума/...миналото лято се изкатерих с моето дизел4е до кадемлийското пръскало в центр. балкан - за два часа път догоре на първа перката се вкл. само 2/3 пъти![]()
P.S.
ако тогава бях с AAU -то щеше да му кипне чайника веднага
брей ,че ме е яд сега, ще връщам стария термостат ,че си беше оригинален Бер-томпсън със щампите Ауди ФолксВ.



- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Нормално ли загрява ? Поло 1991г. 1,4 дизел
Благодаря ти ! 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 134 госта