Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 ное 2016 10:07


Копирам едно мнение от тема :
samo_pechka написа:При ровене в нета ми излезе инфо на немски ,как колега се е справил с челосване на вал на място, с добър резултат ми се види :roll: .Има доста снимки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm както се вижда от снимките е демонтиран капака със симеринга .След това е направен специален дорник за основа да "легне" челно на вала , а шийката на вала да остане отвътре на дорника, този дорник се ползва за водач на тялото с фрезера . А фрезера е от качествен "чешмеджийски" хванат за цилиндрично тяло ( за да не бие) и се води в дорника финно.Ако се загледате , се вижда ,че е монтиран леко на екцентрик , причината : такива фрезери са до един цол, а размера на вала(диаметъра на шийката) е около 28 мм. Отзад на фрезера е навит болт с вътрешен шестограм , за предаване на движението ( въртенето) се ползва част от ключ (лимбус) със сферична глава хванат за винтоверт . Резултатът е видим . Аз лично в случая не бих отстранил шпонката на колелото , както е направил колегата , но това си е индивидуално решение. Хареса ми ,че с не кой знае колко скъпи части и начин, е намерено доста добро решение, за обработка на място . Това решение за челосване е приложимо при минимални поражения по вала! При сериозни- се налага демонтаж! Ето и снимка на фрезер за вал ( друга) оригинален ( към 300 ойро е)
фреза.jpg




Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 10:15


А някакви идеи за ремонт на засечката против превъртане?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 ное 2016 10:17


По това е впрегнато въображението ми в момента :) Предполагам си видял и на немеца самоделната фреза за челото.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 10:27


Видях я само не разбрах защо маха планката със семеринга. Няма ли опасност да напълни картера със стружки?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 ное 2016 10:43


Защото само така се гарантира правилното лягане на дорника . Само там е идеалното и сигурно място за пълно съосие . За стружките- не няма да ги има . Ако се "залепи" с малко грес самият дорник и ако се наниже някой як магнит :D . Ина варианти. Парцали, прахосмукачка по време на стъргането и т.н. Да се омаже дебело с грес поне мястото.
Мислих малко какво може да се направи при теб. Сигурно си погледнал как го е щифтовал, с какви свредла е разпробил, дълбочината и т.н.. И ако се залепи с доп. с лепило за лагери ( примерно ) .... Стегне с болт 12.8 клас на якост. Струва ми се добро. Но само при положение, че се направи тази самоделна фреза ! Само тя като хоуммейд ми е допаднала! Всички останали ( ако не са заводски ) са меко казано ..калпави и като изпълнение и като резултат.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 10:59


Хоуммейд, ама Ханс я прави на струг с какъвто не разполагам :). В отвора за болта има цилиндрично освобождение дълбоко към 10мм, което също може да служи за центровка на инструмента без да се разкапачва картера. Направо ми се е подпалил ума да го мисля това челосване :banghead .


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 12:26


Ей ги фрезите на братушките за челосване без разглобяване:
79754_01.jpg

c612224s-960.jpg


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот Водния дух1 » Нед 13 ное 2016 12:44


И аз да питам-тази фреза с дрелка ли се върти и ако да на ниски или високи обороти.Или то като гледам болта се завива и остава неподвижен със задната част и само фрезоващия елемент се върти на ръка-не мога точно да се ориентирам.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 12:55


Болта е за центриране и натиск (като се навие стяга пръжините а те натискат фрезата към вала). Фрезата се върти на ръка с гаечен ключ.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот Водния дух1 » Нед 13 ное 2016 13:02


Много ценен инструмент и не е кой знае колко труден за изработка-признавам ги братушките...


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Нед 13 ное 2016 14:32


И още нещо важно.
Не законтряйте колелото за два съседни болта, а винаги за два срещуположни!
Защото това нещо е направено по някаква модерна технология от запресован прах с последващо изпичане, с което уж добивало якостните качества на стомана 40Х, ама не е много сигурно :).
Ето какво се получава от неправилно законтряне:
img_0115.jpg


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8974
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 ное 2016 15:10


Фрезата , която е за 300 евро е нещо подобно на руската . Така ми е останало в акъла . Жалко, че я няма снимката вече..


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот ktamen » Пон 28 ное 2016 4:04


Водния дух1 написа:Много ценен инструмент и не е кой знае колко труден за изработка-признавам ги братушките...

Тоя много ценен инструмент е годен само за боклука.
Базирането не може да става по болта, защото биенето е грамадно и нещата ще се влошат.
Инструментът на дойчото е много по-читав.
Ако аз трябва да челосвам такъв вал, вероятно ще го шлайфам. Освен по-лесно е и по-прецизно.
Целят този възел е пълна кретения и гарантира солидно биене дори при абсолютна точност.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 16 дек 2016 17:33


Веднъж ми се наложи да отвивам болта на зъбчатката на Г4 AGR и държах контра с голяма права проверка в прозорчето за белега на маховика. Нямаше проблеми.
Обаче в ауто дата пише, че се стяга 120нм + 90 градуса :rolleyes


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7910
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!

Мнениеот goppa » Пет 16 дек 2016 18:57


За АГР е така. А стягането с контра на маховика може да повреди вала.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта