samo_pechka написа:При ровене в нета ми излезе инфо на немски ,как колега се е справил с челосване на вал на място, с добър резултат ми се види :roll: .Има доста снимки http://fmso.de/forum/messages/806806.htm както се вижда от снимките е демонтиран капака със симеринга .След това е направен специален дорник за основа да "легне" челно на вала , а шийката на вала да остане отвътре на дорника, този дорник се ползва за водач на тялото с фрезера . А фрезера е от качествен "чешмеджийски" хванат за цилиндрично тяло ( за да не бие) и се води в дорника финно.Ако се загледате , се вижда ,че е монтиран леко на екцентрик , причината : такива фрезери са до един цол, а размера на вала(диаметъра на шийката) е около 28 мм. Отзад на фрезера е навит болт с вътрешен шестограм , за предаване на движението ( въртенето) се ползва част от ключ (лимбус) със сферична глава хванат за винтоверт . Резултатът е видим . Аз лично в случая не бих отстранил шпонката на колелото , както е направил колегата , но това си е индивидуално решение. Хареса ми ,че с не кой знае колко скъпи части и начин, е намерено доста добро решение, за обработка на място . Това решение за челосване е приложимо при минимални поражения по вала! При сериозни- се налага демонтаж! Ето и снимка на фрезер за вал ( друга) оригинален ( към 300 ойро е)
Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Копирам едно мнение от тема :
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
А някакви идеи за ремонт на засечката против превъртане?
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
По това е впрегнато въображението ми в момента :) Предполагам си видял и на немеца самоделната фреза за челото.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Видях я само не разбрах защо маха планката със семеринга. Няма ли опасност да напълни картера със стружки?
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Защото само така се гарантира правилното лягане на дорника . Само там е идеалното и сигурно място за пълно съосие . За стружките- не няма да ги има . Ако се "залепи" с малко грес самият дорник и ако се наниже някой як магнит :D . Ина варианти. Парцали, прахосмукачка по време на стъргането и т.н. Да се омаже дебело с грес поне мястото.
Мислих малко какво може да се направи при теб. Сигурно си погледнал как го е щифтовал, с какви свредла е разпробил, дълбочината и т.н.. И ако се залепи с доп. с лепило за лагери ( примерно ) .... Стегне с болт 12.8 клас на якост. Струва ми се добро. Но само при положение, че се направи тази самоделна фреза ! Само тя като хоуммейд ми е допаднала! Всички останали ( ако не са заводски ) са меко казано ..калпави и като изпълнение и като резултат.
Мислих малко какво може да се направи при теб. Сигурно си погледнал как го е щифтовал, с какви свредла е разпробил, дълбочината и т.н.. И ако се залепи с доп. с лепило за лагери ( примерно ) .... Стегне с болт 12.8 клас на якост. Струва ми се добро. Но само при положение, че се направи тази самоделна фреза ! Само тя като хоуммейд ми е допаднала! Всички останали ( ако не са заводски ) са меко казано ..калпави и като изпълнение и като резултат.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Хоуммейд, ама Ханс я прави на струг с какъвто не разполагам :). В отвора за болта има цилиндрично освобождение дълбоко към 10мм, което също може да служи за центровка на инструмента без да се разкапачва картера. Направо ми се е подпалил ума да го мисля това челосване
.

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Ей ги фрезите на братушките за челосване без разглобяване:
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
И аз да питам-тази фреза с дрелка ли се върти и ако да на ниски или високи обороти.Или то като гледам болта се завива и остава неподвижен със задната част и само фрезоващия елемент се върти на ръка-не мога точно да се ориентирам.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Болта е за центриране и натиск (като се навие стяга пръжините а те натискат фрезата към вала). Фрезата се върти на ръка с гаечен ключ.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Много ценен инструмент и не е кой знае колко труден за изработка-признавам ги братушките...
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
И още нещо важно.
Не законтряйте колелото за два съседни болта, а винаги за два срещуположни!
Защото това нещо е направено по някаква модерна технология от запресован прах с последващо изпичане, с което уж добивало якостните качества на стомана 40Х, ама не е много сигурно :).
Ето какво се получава от неправилно законтряне:
Не законтряйте колелото за два съседни болта, а винаги за два срещуположни!
Защото това нещо е направено по някаква модерна технология от запресован прах с последващо изпичане, с което уж добивало якостните качества на стомана 40Х, ама не е много сигурно :).
Ето какво се получава от неправилно законтряне:
- samo_pechka
- Мнения: 8974
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Фрезата , която е за 300 евро е нещо подобно на руската . Така ми е останало в акъла . Жалко, че я няма снимката вече..
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Водния дух1 написа:Много ценен инструмент и не е кой знае колко труден за изработка-признавам ги братушките...
Тоя много ценен инструмент е годен само за боклука.
Базирането не може да става по болта, защото биенето е грамадно и нещата ще се влошат.
Инструментът на дойчото е много по-читав.
Ако аз трябва да челосвам такъв вал, вероятно ще го шлайфам. Освен по-лесно е и по-прецизно.
Целят този възел е пълна кретения и гарантира солидно биене дори при абсолютна точност.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
Веднъж ми се наложи да отвивам болта на зъбчатката на Г4 AGR и държах контра с голяма права проверка в прозорчето за белега на маховика. Нямаше проблеми.
Обаче в ауто дата пише, че се стяга 120нм + 90 градуса
Обаче в ауто дата пише, че се стяга 120нм + 90 градуса

- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7910
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 AFN трудно пали след престой?!??!?!
За АГР е така. А стягането с контра на маховика може да повреди вала.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта