Passat B5 98 - 1.9 TDI 110 hp. Достига 90C едва след 15-20 мин каране?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 17 окт 2006 18:17


WasteLand_TD написа:...Rumen не си прав затова колата да поработи 2-4 мин на място при пове4е от 3 4аса престой или сутрин като я палиш.
Навсякъде в упътването за експлоатация дават като се запали да се потегля веднага защото...
... дават с 5w40, та сутрин да си запалиш и потеглиш без при теснения....


Изискванията да се пали и тръгва веднага са продиктувани от факта че докато загрее изходящите газове съдържат много вредни компоненти. Затова ако се тръгне веднага те пак си се отделят, но поне колата се движи и като цяло замърсяването е по-малко. Това е наложено не от производителя, а от екологичните норми и закони. Всички страни в Европа е забранено да се загрява двигателя на място - има солени глоби за това. Това което препоръчва производителя за дизел да се потегли леко, без изрязване над 2000 об/мин и по възможност да се включат повече консуматори - фарове, нагреватели на стъкла. Така двигателя загрява по-бързо. На празен ход 1.9 ТДИ харчи от 10-13 мл/мин ако и околоната температура е под -5 трябва да паля 1 час преди да тръгна :D




kinjal
Мнения: 20
Регистриран на: Сря 08 фев 2006 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот kinjal » Вто 17 окт 2006 22:05


Нормално


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 17 окт 2006 22:22


Както написаха доста колеги, всичко е относително, но:
1. На празен ход и на място двигателят, особено дизеловия, загрява сравнително по-бързо, защото водната помпа поради ниските обороти върти по -бавно охладителната течност, от там и отдаването на топлина е по -малко, защото по - малко количество минава през радиатора;
2. По същата причина въздуха не обдухва радиатора и се губи ефекта на насрещното течение, което спомага за охлаждането;
3. Изчакването на двигателя да стигне до нормална работна температура /пир ФВ мисля е около 90, когато отваря термостата, май при 87 градуса/ не е жизнено важно за двигателя, и няма да се прецака, ако се юрка още със запалването, но е препоръчителнода се поизчака да стигне поне 75-80 градуса. По - добре е безспорно за двигателя, но не и фатално, ако не се спазва.
За твоя случай вземи си провери термостата. Много е лесно без да се сваля. Когато стартираш двигателя, преди да се вдигне стрелката до 90 градуса, ако още в самото начало, маркучите и на двата кръга на охладителната система са топли, това означава, че термостата ти е отворен, или най - малкото му е заминало уплътнението и пропуска, дори да е затворен. При нормално работещ термостат, трябва долната тръба да остане студена до около 87 градуса, когато термостата ще отвори и втория кръг, но тогава вече ще пари доста, така че не пробвай да не стане някоя инфекция :wink: Айде успех, и да кажеш какъв е резултата :да:


bobidi
Мнения: 525
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobidi » Вто 17 окт 2006 22:44


dobrinb написа:1. На празен ход и на място двигателят, особено дизеловия, загрява сравнително по-бързо, защото водната помпа поради ниските обороти върти по -бавно охладителната течност, от там и отдаването на топлина е по -малко, защото по - малко количество минава през радиатора;


Е тука май трябва да коригираш, май трябва да се чете по-бавно


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 17 окт 2006 22:51


bobidi написа:...Е тука май трябва да коригираш, май трябва да се чете по-бавно

Мне, не трябва, точно това искам да кажа :roll:


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Сря 18 окт 2006 7:39


Айде резултати от тази сутрин. Външа темп 2С. 14 мин, 8км = 90С


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 18 окт 2006 8:10


dobrinb написа:
bobidi написа:...Е тука май трябва да коригираш, май трябва да се чете по-бавно

Мне, не трябва, точно това искам да кажа :roll:


Ами ела го обясни на моя, щото чете ама не възприема.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 18 окт 2006 8:59


yossarian написа:Ами ела го обясни на моя, щото чете ама не възприема.

Прочети му го изразително, като домашно във втори клас... mhihi
Сериозно, при мен на всичките три Голфа, които съм имал, и трите дизели, една двойка 1.6 GTD, една тройка 1.9 GTD и една тройка TDI, действаше точно по тоя начин. Именно заради това МПС-то /особено двойката/ загрява най - много в задръстване - помти никакво движение или с много малка скорост. Същото се получава и кагото се изкачва продължителен наклон на пета предавка при по-старичките возила - сравнително по-ниски обороти, по-ниска скорост на въртене на водната помпа и т.н. резултата е същия. Затова доста често по такива дълги изкачвания /Витиня на магистрала Хемус например/ доста често се виждат спрели МПС-та с отворени капаци и дим от изпаравяваща се охладителна течност.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 18 окт 2006 9:04


Без натоварване на място загрявам мин. 15 минути.
Ако е натоварен мотора тоест в движение за 8 минути някъде.
Просто факти, а и ECU - то така решава не аз :twisted:

Предния ми ААЗ беше чайник за 7 мин. 90 градуса на място.

Последна промяна от L&R на Сря 18 окт 2006 11:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pasajero
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 28 сеп 2006 11:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот pasajero » Сря 18 окт 2006 10:28


Защо според вас износването при 1000 оборота е едно а при 2000-двойно?като се в предвид че мазането при по-високи обороти е по-добро!


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2192
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Сря 18 окт 2006 11:07


pasajero написа:Защо според вас износването при 1000 оборота е едно а при 2000-двойно?като се в предвид че мазането при по-високи обороти е по-добро!

В случая говорим за незагрято масло и двигател - т.е. критични моменти за триещите се елементи в двигателя. Когато загрее вече няма ядове.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 18 окт 2006 12:36


pasajero написа:Защо според вас износването при 1000 оборота е едно а при 2000-двойно?като се в предвид че мазането при по-високи обороти е по-добро!

Защото се движи 2 пъти по-бързо.Лошото в случея е че при загряване на празен ход се пак има износване и то за нищо :!: -просто щото не се движиш.Загряването на празен ход мисля че има смисъл само ако колата не е палене няколко дни поред и при наистина ниски температири примерно под -5 градуса.В останалите случеи по-скоро вреди отколкото да помага особенно ако не я юркаш когато е загряла.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 18 окт 2006 12:40


dobrinb написа:1. На празен ход и на място двигателят, особено дизеловия, загрява сравнително по-бързо, защото водната помпа поради ниските обороти върти по -бавно охладителната течност, от там и отдаването на топлина е по -малко, защото по - малко количество минава през радиатора;
:

Специално при стартиране сутрин няма значение дали си на празен ход или не просто щото термостата е затворил и водата се движи само в блока на мотора и хич не стига до радиатора :wink: За задръстванията и изкачванията си прав.А иначе при двоиката май се усеща повече понеже охлаждането и не е толкова добро колкото на 3ката(прословутото пукане на глави на ГТД :cry: )


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 18 окт 2006 12:47


Rabbit_TDI написа:...

Напълно съм съгласен :wink: :да:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 18 окт 2006 13:05


dobrinb написа:...Прочети му го изразително, като домашно във втори клас...


Tц не отбира, особенно ако е под нулата. Последния път го чаках 30 мин. BTW как си представяш да го стоплиш при -5 град с разход на празен ход 10 мл/мин. Това ако ми го обясниш обръщаш класическата физика с главата на долу :Mr Green Fun



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта