:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот ktamen » Чет 02 фев 2012 17:09


В движение, ако е достатъчно студено има голяма вероятност да замръзне радиатора защото течността в него не се е смесила с тази, която си налял и не се знае колко е антифриза и колко е водата. На място радиатора не се обдухва от студения въздух и получава топлина от топлината в коша.
viewtopic.php?f=5&t=309724
viewtopic.php?f=5&t=310043
Освен това е напълно възможно в тези студове да си караш всеки ден с часове в центъра на София с включено парно и термостата да не ти се отвори изобщо и радиатора да си остане добре замразен до стоплянето на времето.
Ако времето е топло и температурата е над нулата не е проблем да разджурваш антифриза и в движение.
Ако не си включваш парното, докато чакаш и си играеш с педала на газта и ТДИто ще загрее за не повече от десетина минути.
Не подценявай Москала на дядо си, той е велика машина :012:




jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Чет 02 фев 2012 19:44


ktamen написа:В движение, ако е достатъчно студено има голяма вероятност да замръзне радиатора защото течността в него не се е смесила с тази, която си налял и не се знае колко е антифриза и колко е водата. На място радиатора не се обдухва от студения въздух и получава топлина от топлината в коша.
viewtopic.php?f=5&t=309724
viewtopic.php?f=5&t=310043
Освен това е напълно възможно в тези студове да си караш всеки ден с часове в центъра на София с включено парно и термостата да не ти се отвори изобщо и радиатора да си остане добре замразен до стоплянето на времето.
Ако времето е топло и температурата е над нулата не е проблем да разджурваш антифриза и в движение.
Ако не си включваш парното, докато чакаш и си играеш с педала на газта и ТДИто ще загрее за не повече от десетина минути.
Не подценявай Москала на дядо си, той е велика машина :012:

Е как няма да се знае колко е антифриза и колко водата!? Става въпрос за напълно празна система, в която първо се налива целия антифриз, а после се долива по малко вода. Като напълниш казанчето догоре и завъртиш ключа, но без да палиш и казанчето почти се изпразва. Ясно е че не е необходима кой знае колко работа на двигателя за да се превърти няколко пъти течността в системата и да се хомогенизира сместа.
П.С.: Карах 8 години Москвич и в снежни дни като днешните искрено съжалявам за него.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот ktamen » Чет 02 фев 2012 19:50


Ако си сигурен, че системата е напълно празна тогава съм съгласен, но в масовия случай се източва вода от разширителния съд и се долива антифриз, който не може да стигне до радиатора преди да се отвори термостата.
Пълното изпразване е доста сложна задача :!:
По твоя метод има голяма вероятност радиатора да се напълни с чиста водичка и ако не загрееш на място...


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Пет 03 фев 2012 4:01


ktamen написа:Ако си сигурен, че системата е напълно празна тогава съм съгласен, но в масовия случай се източва вода от разширителния съд и се долива антифриз, който не може да стигне до радиатора преди да се отвори термостата.
Пълното изпразване е доста сложна задача :!:
По твоя метод има голяма вероятност радиатора да се напълни с чиста водичка и ако не загрееш на място...

Колега, явно не си чел внимателно темата. Става въпрос за промивка на системата и махане на термостат - естествено, че ще е празна. А да източиш почти напълно антифриза не е чак толкова "сложна задача". Пускаш първо от кранчето на радиатора, но преди това отваряш капачката на казанчето, за да има по-високо налягане. Като спре да тече откачаш тънкия маркуч от блока на двигателя и навираш докъдето може да стигне маркуче от медицинска система, за да изпомпиш останалото. Като свалиш и термостата едва ли ще има много за изтичане.
След като разбрахме, че източваш през разширителния съд, да те питам - ти да не би да наливаш през радиатора?! :Mr Green Fun Защото само така може да се получи това дето го повтаряш, че щял да се напълни с вода и да замръзне. Аз като си наливам през разширителния съд не се притеснявам, защото знам (но ти май не го знаеш), че от там течността не отива директно в радиатора, а в двигателя. И като съм налял преди водата антифриз-концентрат, проблемът ми е никакъв.

Последна промяна от jollycatman на Съб 04 фев 2012 17:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот ktamen » Пет 03 фев 2012 10:30


:да: Браво на теб, ако все пак някога ти се наложи да разглобяваш двигател двигател ще се изненадаш колко много антифриз е останал неизточен в блока, малкото радиаторче и маркучите,въпреки сваления термостат, а аз ще продължавам да чакам да се отвори термостата на място за да съм сигурен, че всичко е добре смесено.
ПП не разчитай, че водата, която наливаш в блока ще се смеси достатъчно добре с антифриз преди да отиде в радиатора при неработеща водна помпа.
Правилно е първо да се смесят водата и антифриза и тогава да се наливат в двигателя, но това и аз него спазвам - признавам си :Mr Green Fun
Съвета ми да се чака отварянето на термостата се отнасяше най-вече когато източиш вода от разширителния съд и долееш с концентрат, но е препоръчително да се чака във всички случаи когато наливаш нещо.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Пет 03 фев 2012 17:35


Системата ми побира 6л и сипвам почти толкова. Ако остава нещо е от порядъка на 100-150мл, но не в маркучите, както ти казваш (явно си пропуснал в училище урока по Физика за скачените съдове), а в най-ниската точка. Точно там ти обясних, че вкарвам тънко маркуче и изсмуквам почти напълно. Същото е като при смяната на маслото - ако точиш през пробката няма да побереш 4,5л, но ако изсмукваш през щеката ще ги побере без проблем.
П.С.: Абе пич, ти да не омесваш вода и нефт :Mr Green Fun Сипи в една прозрачна бутилка до средата антифриз концентрат и долей с дестилат - точно след 2-3 обръщания на бутилката и сместа е достатъчно размесена. Но явно си изтървал и урока за дифузията. И пак продължаваш да разправяш някакви хуморески за точене на "вода от разширителния съд"... :063: Ама за какво ли споря с радиото... :banghead:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот ktamen » Пет 03 фев 2012 20:10


jollycatman написа: Сипи в една прозрачна бутилка до средата антифриз концентрат и долей с дестилат - точно след 2-3 обръщания на бутилката и сместа е достатъчно размесена.

Да разбирам ли, че и двигателя го обръщаш 2-3пъти докато наливаш антифриз, мислиш ли че всички използват тънко маркуче като теб :screwy
jollycatman написа: :063: Ама за какво ли споря с радиото... :banghead:

Точно по тази причина и аз се отказвам да споря с теб, ако желаеш да продължим моля да ме потърсиш на лични да не спамим повече в темата.


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Съб 04 фев 2012 1:46


ktamen написа:
jollycatman написа: Сипи в една прозрачна бутилка до средата антифриз концентрат и долей с дестилат - точно след 2-3 обръщания на бутилката и сместа е достатъчно размесена.

Да разбирам ли, че и двигателя го обръщаш 2-3пъти докато наливаш антифриз, мислиш ли че всички използват тънко маркуче като теб :screwy

Двигателя го "обръща" водната помпа бе малоумник. И ми е пределно ясно, че не всички си източват системата така, но това е моя начин, а ти първи се заяде, че видиш ли така щял да замръзне радиатора :screwy Хайде карай си таксито и повече не се занимавай с мен!

Последна промяна от IvanMan на Съб 04 фев 2012 8:02, променено общо 1 път.
Причина: Нарушаване на т.7 от правилата! Получаваш предупреждение!


jollycatman
Мнения: 433
Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот jollycatman » Съб 04 фев 2012 21:16


jollycatman написа:Двигателя го "обръща" водната помпа бе малоумник.

Колега ktamen, извинявам се за епитета! Както каза добре, че не бяхме на маса :D Хайде :beer


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988

Мнениеот ktamen » Нед 05 фев 2012 3:19


jollycatman написа:
jollycatman написа:Двигателя го "обръща" водната помпа бе малоумник.

Колега ktamen, извинявам се за епитета! Както каза добре, че не бяхме на маса :D Хайде :beer

:beer :drunk



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта