ЕГР и клапата моментално ги шунтирай и пробвай да видиш как пали. Много често клапата засяда и мотора имаш чувство че ще излезе от коша. После провери дали духа от щеката ама се съмнявам, такава бора на 480 000 съм виждал да пали като все едно сега е слязла от конвейера. Тест за компресия е желателно и без тест изобщо не им давай да пипат главата, щото ще я осер*т и няма да стане нищо от нея.
Маркучето на обратната нафта е прозрачно. Палиш и гледаш дали вървят мехури
основен ремонт или двигател от морга
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: основен ремонт или двигател от морга
Последна промяна от valiosport на Пон 25 яну 2021 23:17, променено общо 1 път.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
ЕГР- клапана го няма от 5 години, духането от щеката сякаш е нормално за този тип двигатели (последно го гледах преди около 2 години, сега не знам как е).
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: основен ремонт или двигател от морга
Чакай че чета първото мнение от преди 10 години...
От щеката не трябва да ти духа, поне досега не съм виждал помпа дюза да духа от щеката, маслени изпарения да излизат е нормално.
При разлика от 5 атмосфери между цилиндрите има проблем и главата ще се маха(гарнитура най - вероятно), но е хубаво да се извадят буталата и да се провери за овалност и ако си в допуска едни нови сегменти и ще видиш каква компресия ще има после.
От щеката не трябва да ти духа, поне досега не съм виждал помпа дюза да духа от щеката, маслени изпарения да излизат е нормално.
При разлика от 5 атмосфери между цилиндрите има проблем и главата ще се маха(гарнитура най - вероятно), но е хубаво да се извадят буталата и да се провери за овалност и ако си в допуска едни нови сегменти и ще видиш каква компресия ще има после.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
А черните налепи по стените на казанчето (стои като потъмняло)?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: основен ремонт или двигател от морга
Черните налепи са сажди. Пропуска компресия в охладителната система затова ти съска така като отвориш капачката.
Попита за цена ами много е относително кой ще я прави. Като цени частите са според зависи марката и отстъпките.
Попита за цена ами много е относително кой ще я прави. Като цени частите са според зависи марката и отстъпките.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Ясно. Ще чакам да я отворят и след това ще пиша.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Колеги, от днес имаме малко развитие. Двигателят е отворен и по думите на майстора се наблюдавали някакви язви по стените на цилиндрите. Общо взето работата е зле
. Довечера ще отида на място и ще дам повече подробности.

- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
Та...както писах двигателят е отворен и има щети и по стените на цилиндрите. Някакви резки се виждаха сякаш е драскано леко като с пирон, а и на едно от местата гарнитурата беше доста издухана. Майсторът ми разигра общо три сценария, които малко се доближават до тези на колегата nikson85:
1. Извършва се ремонт на главата, за да се закрепи колата и да търся начин да я продавам.
2. Извършва се основен ремонт на целия мотор, като сумата вероятно ще се доближи до тази на целия автомобил.
3. Търси се читав двигател(втора употреба) и стискаме палци всичко да е наред.
Честно казано клоня към третия вариант (не окончателно), тъй като не си падам по разни джамбазки истории (1), но от друга страна пък не мисля, че си заслужава сумата от над 2к лв за ремонт на автомобил на над 20 г.(2)
1. Извършва се ремонт на главата, за да се закрепи колата и да търся начин да я продавам.
2. Извършва се основен ремонт на целия мотор, като сумата вероятно ще се доближи до тази на целия автомобил.
3. Търси се читав двигател(втора употреба) и стискаме палци всичко да е наред.
Честно казано клоня към третия вариант (не окончателно), тъй като не си падам по разни джамбазки истории (1), но от друга страна пък не мисля, че си заслужава сумата от над 2к лв за ремонт на автомобил на над 20 г.(2)
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: основен ремонт или двигател от морга
Третия вариант като не е с издухана гарнитура, може да има драскотини като твоя, и никога по нищо да не разбереш, ако не се наложи да го отвориш. 

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: основен ремонт или двигател от морга
Може ли снимка на тези драскотини, имам усещането, че гледате 20 годишните следи от заводския хонинг.
Можеш да купиш цяла кола, блъсната или ударена и да вземеш нейния двигател, ама още не съм сигурен, че ти трябва.
Можеш да купиш цяла кола, блъсната или ударена и да вземеш нейния двигател, ама още не съм сигурен, че ти трябва.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: основен ремонт или двигател от морга
Затваряхме мотор (1Z) с драскотини от счупено бутало... Ама не за продаване, смених и сегменти, лагери, маслена помпа... Баща ми си го кара безгрижно вече около 80 хиляди километра след ремонта.
- Sonny_89
- Мнения: 868
- Регистриран на: Сря 25 мар 2015 17:48
- Автомобил: VW Passat B7 + Opel Astra H
- Двигател: CFFB + Z19DTH
- Местоположение: Пловдив
Re: основен ремонт или двигател от морга
За съжаление от бързане вчера не успях да направя никакви снимки. Следите бяха перпендикулярни спрямо височината на цилиндъра. Другото което притесняваше майстора е някакъв ръб на повърхноста на цилиндрите (краят на блока) - не знам дали ще ме разберете
. Честно казано аз пипах и нищо не разбрах.
Да взема друга кола за части не ме устройва.
Главата все още не е минала хидротест (нали така се казваше) и не знаем дали е здрава.
Интересува ме обаче ако решим да ремонтираме този мотор, като наблегнем само на горната част, при смяна на сегменти трябва ли да се извършват някакви манипулации по цилиндрите?
Още един въпрос: при смяна на двигател със същия код трябва ли да се ходи в КАТ и да се представя документ, че е сменен?

Да взема друга кола за части не ме устройва.
Главата все още не е минала хидротест (нали така се казваше) и не знаем дали е здрава.
Интересува ме обаче ако решим да ремонтираме този мотор, като наблегнем само на горната част, при смяна на сегменти трябва ли да се извършват някакви манипулации по цилиндрите?
Още един въпрос: при смяна на двигател със същия код трябва ли да се ходи в КАТ и да се представя документ, че е сменен?
Re: основен ремонт или двигател от морга
Ако първоначално не са описани в документите код на двигателя, а е примерно "нечетим" няма нужда. Сменяш ли от 1 и същ код/тип двг. може да избегнеш ходене в КАТ, стига да си пазиш документите за покупката на двг за всеки случай. Технотест се минава, ако слагаш друг код, дори и пак да е 1.9тди.
Иначе понякога, това че си дал 2к лева за ремонт и след това, колата има живот за още 100,000км си заслужава, стига да не ти е омръзнало МПС-то. Ако мислиш да я разкарваш близките години, няма смисъл - да. Поздрави и късмет !
Иначе понякога, това че си дал 2к лева за ремонт и след това, колата има живот за още 100,000км си заслужава, стига да не ти е омръзнало МПС-то. Ако мислиш да я разкарваш близките години, няма смисъл - да. Поздрави и късмет !
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: основен ремонт или двигател от морга
Ръб в горния край на цилиндъра всеки знае какво е. Не е добре.
А при смяна двигател се ходи в КАТ, ако номера на двигателя го има в талона(големия). В много малко случаи, в талона пише "без номер". Добре е да имаш документ за двигателя, който ще вземеш.
А при смяна двигател се ходи в КАТ, ако номера на двигателя го има в талона(големия). В много малко случаи, в талона пише "без номер". Добре е да имаш документ за двигателя, който ще вземеш.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: основен ремонт или двигател от морга
Моят съвет: тая на части и друга здрава кола вземете. Аз лично , въпреки, че малко или много чувам нещата по мотори, не бих се хванал да я правя ( моя кола ) . Много пари ще идат . Хем ако е моя аз сам ще си я правя , няма давам пари за мастери.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 88 госта