Температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс-сменен термостат стр.4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот genov1 » Сря 21 дек 2011 13:38


Колеги не се излагайте как така ще е нормално да изтива по надолнище. Трябва стрелката да стои на 90 пък и ако ще -30 да е навън. Помислете, максималната температура на горене в цилиндъра е 2200 градуса за бензинов двигател, пък и триене бол, как няма да може да загрее антифриза до 90
Пример: ходил съм на планина зимата, оставям си колата някъде, на другия ден я паля студена и тръгвам да се прибирам, т.е движа се по надолнище и колата пак загрява. Друг е въпроса че отнема 2-3 пъти повече време от обикновеното. Тъй че дори в сибир да си караме колите, ако трябва антифриза само в малкия кръг ще се върти но пак ще поддържа една температура




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот gancho » Сря 21 дек 2011 16:36


genov1 написа:Колеги не се излагайте как така ще е нормално да изтива по надолнище. Трябва стрелката да стои на 90 пък и ако ще -30 да е навън. Помислете, максималната температура на горене в цилиндъра е 2200 градуса за бензинов двигател, пък и триене бол, как няма да може да загрее антифриза до 90
Пример: ходил съм на планина зимата, оставям си колата някъде, на другия ден я паля студена и тръгвам да се прибирам, т.е движа се по надолнище и колата пак загрява. Друг е въпроса че отнема 2-3 пъти повече време от обикновеното. Тъй че дори в сибир да си караме колите, ако трябва антифриза само в малкия кръг ще се върти но пак ще поддържа една температура

Колега, ти за ППХ чувал ли си?
При ППХ няма ГОРЕНЕ в цилиндъра-дъвкано е много :търсачкаа
При ПРОДЪЛЖИТЕЛНО спускане,5-10км и повече, на ППХ (напр.Петрохан)ТДИ изстива и при +15гр., а пък при пуснато парно още повече

Последна промяна от gancho на Сря 21 дек 2011 17:04, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Ljubon » Сря 21 дек 2011 16:45


gancho написа:Колега, ти за ППХ чувал ли си?
При ППХ няма ГОРЕНЕ в цилиндъра-дъвкано е много :търсачкаа

И аз говорих за същото на предната страница, въпреки това много хора не са чували, но и не искат да прочетат:
Ljubon написа:
nikolov_ms написа:Ами ти,ако пускаш колата си по наклон при изключен двигател,ние не го правим,как не консумира гориво при принудително празен ход не ми е много ясно(сигурно буталата се движат с въздух).

Всичко е казано и обяснявано, само да има кой да чете:
viewtopic.php?f=1&t=7100&hilit=%D0%BF%D0%BF%D1%85&start=15
:beer


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот V@lDo » Сря 21 дек 2011 22:09


Е колко трябва да я спукаш на "ППX", че да изстине бе хора, ай стига. Ще ме накарате от шипка да се пусна събота да пробвам :mrgreen:
На мен ми е интерсно свещите за подгрева на антифирза само под определена температура ли се пускат както тези за подгрева на мотора или има нещо друго.


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Euler » Чет 22 дек 2011 15:40


и на мен не ми се вярва при нормално каране да ти изстине цялата система от продължително ППХ . Трябва да е някакво мега спускане в мегастуд при това без изобщо да натискаш газта, т.е. да няма завои. Защото на завоите (обикновено) се намаля и после най- логичното нещо е да натиснеш газта, а не да чакаш гравитацията да те засили :)
Утре ми предстои пътуване към Добрич и ще пробвам да пусна по Витиня без да натискам газта, да видя дали ще почне да духа студено :)


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот gancho » Чет 22 дек 2011 16:50


Чак студено няма да започне да духа,а стрелката ще мръдне надолу от 90гр.примерно до 60-70 гр.На Витиня на магистралата не знам дали ще стане,защото наклона не е достатъчно голям за да поддържа скорост за магистрала-90-100км/ч. поне 4-5км.При мен за порви път стрелката мръдна надолу от 90гр.при спускане на Петрохан посока монтана,лятото,бях с 5 човека и след завой повечето пъти без газ си ускоряваше,но там наклоните не са като на магистрала.Тогава се учудих,но термостата е в ред и прочетох тук за този "феномен" mhihi на ТДИ.
:beer


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот the_tupan » Пет 23 дек 2011 20:49


Euler написа:ще пробвам да пусна по Витиня без да натискам газта, да видя дали ще почне да духа студено :)

Ще почне, ще почне... :D


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот V@lDo » Нед 25 дек 2011 19:30


Ще изстине на върба в петък... освен ако я пусне с въже от някой мост.
Свещите на антрифиза май не оказват влияние, понеже са преди входа на радиаторчето за парното т.е. целта им е да топлят купето, а не двигателя. Спусках се от Бузлуджа 17км са. Преди с неизправен термостат колата изстиваше, сега с нов стрелката е винаги вертикална.


didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот didopoli » Нед 25 дек 2011 20:27


Подгрева на антифриза мисля че се пуска при първоначално палене и при 43 градуса се изключват.Не съм сигурен но след това и да падне температурата под този праг няма да се включат.Скоро имаше пак тестване на термостати,просто ТДИ-то не грее.Аз като ходя за риба и спя в колата работи цяла вечер на място,при пуснато парно на макс повече от 70-75(разиви отвън колко е) не може да вдигне.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот drago_tr » Вто 27 дек 2011 19:55


didopoli написа:Подгрева на антифриза мисля че се пуска при първоначално палене и при 43 градуса се изключват.Не съм сигурен но след това и да падне температурата под този праг няма да се включат.


...Грешиш...включват се.


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Euler » Сря 28 дек 2011 0:12


по Витиня надолу не става без да се дава газ (особено когато има трафик). Не е достатъчно стръмно и разбира се стрелката за температурата НЕ мредъна


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот the_tupan » Сря 28 дек 2011 7:07


Euler написа:по Витиня надолу не става без да се дава газ (особено когато има трафик). Не е достатъчно стръмно и разбира се стрелката за температурата НЕ мредъна

А температурата на маслото как беше? :wink:
Аз като пускам Витиня зимата температурата на маслото пада с 12-14 градуса, а стрелката за температурата за антифриза не мърда, но все пак това не значи, че мотора на изстива.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот gancho » Сря 28 дек 2011 9:29


Euler написа:по Витиня надолу не става без да се дава газ (особено когато има трафик). Не е достатъчно стръмно и разбира се стрелката за температурата НЕ мредъна

На Витиня на магистралата не знам дали ще стане,защото наклона не е достатъчно голям за да поддържа скорост за магистрала-90-100км/ч. поне 4-5км.

:wink:


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Благовест » Сря 28 дек 2011 21:04


Колеги,днес смених термостата,снимки не съм правил,защото се хванахме късно с един приятел и нямахме време да се мотаем,а и нямаше кой да снима с тези мръсни ръце :Mr Green Fun Но пък ще се опитам да дам подробно обяснение как се прави манипулацията.
Първо се източва антифриза-отпред,в дясната част зад решетката се намира пробката на водния радиатор,оттам източих една част,защото нямах намерение да се къпя в антифриз :) Особеността на кранчето е,че като се развива трябва да се дърпа и назад,за да потече(поне при мен така стана).Пригодих една фуния,за да стигна до пробката,защото пластмасата отдолу на бронята пречеше да сложа директно шишето.
След това вече махаме пластмасата над термостата,намира се отдолу(от шофиорската страна) и е леко под ъгъл.Държи се на 2 болчета,развиват се със шестограм 6-7 мм(мисля,че толкова бяха)(бъдете готови с леген,защото ще изтече количеството антифриз в маркуча).Като се свали пластмасата вече се вижда самият термостат,вероятно е запекъл,затова го хващате с клещи и го размърдвате наляво-надясно,за да излезе(тук отново някой трябва да държи тубата/лигена,защото пак изтича охладителна течност).
После по обратния ред-се сглобява системата с новият термостат.Не забравяйте да смените и гумения опръстен(обикновенно си върви комплект с термостата) :012:
Наливаме обратно антивриза,беше чист при мен,но пак го прецедих.Системата на Пасат Б5 се обезвъздушава сама,така че не е необходимо допълнителна гимнастика за обезвъздушаване.При наливането само се пристискват маркучите,за да се "изгони" въздуха,който е останал.Следва палене на колата,изкачах да загрее до 90 гр и да видя как е парното!Ако имате добро парно значи всичко е ОК :да:
Накрая проверка на нивото антифриз и евентуални течове.
Резултата е отличен,колата щом загрее си поддържа работна температура 87-90 гр.,а парно-до сега не съм имал толкова добро :drinking: Направо си става баня :yahoo:
Весели празници :да:


Потребителски аватар
marianchev
Мнения: 2296
Регистриран на: Вто 27 мар 2007 14:03
Автомобил: Passat B5 + B6
Двигател: AFN + BKP
Местоположение: Вкъщи

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот marianchev » Сря 28 дек 2011 21:40


Супер, само кажи и какъв термостат сложи и какъв беше стария. Сподели и за гумения пръстен, дали се слага преди термостата или след него (тоест над него). :)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта