


Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Среден разход от 5/100 лятото е напълно постижим за TDI с VP37
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Благовест написа:Еми Радо другия път слагай масло в нафтата![]()
А и си карал доста бързо при това...![]()
Днес с едно приятелче разглеждахме коли-масово на табелите се отбелязва разход 5/100(специано за печките).Щом се каже дизел и веднага се асоцира с "5/100".Този разход е НЕРЕАЛЕН дори и лятото!При -5 гр,разстояние 3 км,с 5 светофара колко очаквате да гори хайвана?Сигурно пак 5 на 100...
Айде по-сериозно,колеги
Към автора-да си оправи вървежа и по-малко да вглабява в цифри
Нереален защото си тежичък,ела да видиш голфу афн смесен разход лятото твърдо 5,извънградско като обикалям кадет си искам и като не съм рейсър на рейсърите отива на 4...И всеки път пълня до горе,такава ми е схемата...Само да ти кажа че средния ми разход посления път с пълен до горе мина 850км градско-извън,а голфу събира 50л,сам можеш да сметнеш...То си има задкормилно устройсво,има си тежък десен крак,има и по тежки купета,всеки си знае какво прави,ама аз си пълня всеки път до горе и си знам колата,обичам да си обиалям по много,и най интересното винаги като пътувам с някой на някъде,хората са поресени защо дават по толкова малко пари...

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Zinoto написа:Среден разход от 5/100 лятото е напълно постижим за TDI с VP37
Разход 5/100 при мен е ПОСТОЯНЕН , НО само извънградско , загрят мотор до 130км/ч!! В града 6,5-7 . Който не вярва да ми дойде на гости

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Колеги снощи пробвах да размърдам лостчето на актуатора,обаче май май нищо не направих. Брат ми е забелязал като са е гледали че мърдало едвам едвам.Между другото когато разтварва турбото преди чувах леко съскане а сега изобщо го няма 

-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Накарай брат ти да пали, а ти гледай лостчето дали ще слезе надолу като запали, че май няма какво да "разтоварва" турбото
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Figo написа:Колеги снощи пробвах да размърдам лостчето на актуатора,обаче май май нищо не направих. Брат ми е забелязал като са е гледали че мърдало едвам едвам.Между другото когато разтварва турбото преди чувах леко съскане а сега изобщо го няма
Вероятно актуатора и/или геометрията са блокирали. Свалете клапана и пробвайте дали геометрията се движи лесно на ръка. Също и самият клапан, дали оста му се движи лесно. И ще разберете дали е от там проблема и откъде точно.


ПП: В най-тежките ЗИМНИ условия в СФ, живеех на 3,5км от офиса, съм достигал разход към 8,5л. Сега живея по-далеч и лятото разхода е към 5,5-6л. Зимата също толкова, защото в гаража ми е 18 градуса

- drago_doikov
- Мнения: 62
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 15:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Според мен е спекла геометрия на турбината и лопатките не се движат,защото разхода на извънградско си е супер4-5 както си написал ,но градското си е в повече!Имах приятел с проблем в дебитомера разхода отиваше на 16
и не вървеше колата но за щастие колите ни са с един и същ мотор и пробвахме всичко си дойде на място,но според мен при теб е в геометрията на турбото знам че се случва да застане в едно положение и може да пробваш с подаване на пълна гас на висока предавка от ниска скорост,обикновено за проблема е виновно градското каране с ниска скорост на висока предавка!А относно разхода AHF мотора преди чип никога не съм слизал под 5,5л. след интервенцията при скорост 90-100км/h 4,3-4,5 при скорост до 120км, 5-5,2 при скорост 130-150 км.повече така или иначе не си позволявам все пак караме печки
5,5-5,7л. всичко зависи от крака ,трафика и сумати фактори ,но мисля че в крайна сметка извънградско стойностите са м/у 4,5 и 5,5л.А относно градското повече от 7,5л не ми е правила дори и зимата когато карам маршрут от 6км.в Бургас но вечер на не много натоварен трафик.


- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
На запалена загряла кола откачаш вакума на актуатора и почваш да го раздвижваш.Това докато не започне да се движи свободно.Това при положение че няма да сваляте турбината за чистене.
После пишеш какво става и така...
После пишеш какво става и така...

- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход
Zinoto написа:Да бе хората те питаха, провери ли вакуумните мъркучета? Откачи мъркучето от клапана N75 и дръпни с уста да видиш дали пуска въздух. Ако пуска или мъркучето е за смяна или мембраната на клапана на актуатора е заминала и ти трябва друг клапан за турбината.
п.п. имам такъв клапан чисто нов за продаване.
Тази проба направи ли я ? С уста трябва да може да докараш актуатора до крайно долно положение и да стой там докато не освободиш маркуча,ако не мърда но и не можеш да засмучеш въздух най-вероятно геометрията е за чистене а ако смучеш въздух актуатора е за смяна /естествено сме сигурни че маркуча е здрав/

- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Не го карай с уста , трудна работа , пружината е яка , трябва професионалистка от околовръстното
. вариантите за тази проба :
1. С помощник - единия пали , другия гледа , лостчето да се премести надолу около 15 мм . След изгасване се връща обратно около 15 мм.
2. действаш сам - палиш и отиваш при мотора ( по добре кората ТДИ да се махне ) , буташ клапата за гасенето , мотора угасва и в този момент гледаш как се мести лостчето - трябва да отиде нагоре около 15 мм .
И в двата варианта се прави 3 пъти за достоверност на експеримента и после екшън съобразно резултата.

1. С помощник - единия пали , другия гледа , лостчето да се премести надолу около 15 мм . След изгасване се връща обратно около 15 мм.
2. действаш сам - палиш и отиваш при мотора ( по добре кората ТДИ да се махне ) , буташ клапата за гасенето , мотора угасва и в този момент гледаш как се мести лостчето - трябва да отиде нагоре около 15 мм .
И в двата варианта се прави 3 пъти за достоверност на експеримента и после екшън съобразно резултата.
- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
А най-добре е като махнеш кората,запалиш мотора.Вадиш маркучето от Н75 и го слагаш пак.И тогава гледаш.Н75 си прави достатъчно голям вакум,че само като допреш маркучето до него и изтегля веднага актуатора.
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
SCALE написа:Не го карай с уста , трудна работа , пружината е яка , трябва професионалистка от околовръстното. вариантите за тази проба :
И аз така си мислех и говорех докато не реших да пробвам ! Оказа се че е по-лесно да го дръпнеш с уста отколкото да го натиснеш с пръст и да го държиш долу ! Естествено не става с едно засмукване трябва 2-3 пъти да "припомпиш" за да докараш вакума но определено не е никаква трудност

-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Stivi написа:SCALE написа:Не го карай с уста , трудна работа , пружината е яка , трябва професионалистка от околовръстното. вариантите за тази проба :
И аз така си мислех и говорех докато не реших да пробвам ! Оказа се че е по-лесно да го дръпнеш с уста отколкото да го натиснеш с пръст и да го държиш долу ! Естествено не става с едно засмукване трябва 2-3 пъти да "припомпиш" за да докараш вакума но определено не е никаква трудност

ще се самоцитирам от друга тема

Горните две мнения са добри,но аз ще допълня с по-лесен,елементарен и хубав метод за проверка на заял актуатор и геометрия.
Откачаш маркучето за актуатора от другия край(тройник или Н75 беше,не си спомням добре) ,слагаш си пръста на лоста под актуатора и започваш с уста да смучеш-трудно е но става.Трябва лостчето да са премести с около 12мм(ако хода е друг нека знаещите да кажат колко ) нагоре.Това аз го преценямам с опрения пръст,защото е неудобно за мерене с шублер.Задържаш в засмукано положение горе 10-15 сек.-така проверяваш мембраната на актуатора дали е здрава и не изпуска .При отпускане на вакуума с уста лостчето ВЕДНАГА се връща в долно положение.Ако си намерите тънко чисто маркуче-още по-добре,няма да се цапате и ще го забучите директно на актуатора.
п.п.Горното го правих от любопитство и всичко се движи без задържане.Имам колата от две и половина години и не знам какво е "забиване на муцуната",но от време на време -газта до долу (дори и в града за кратко) за да бутне геом. в крайно положение,а пък и кеф да има
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Абе то и по лога се вижда колко късно турбината стига исканото налягане, та най-вероятно е спекла от сажди геометрията, но щом сте рекли нека колегата да подуха-посмуче малко около колата 

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF
Чета темата с интерес,но лошото при мен е,че актуатора не се вижда отгоре дори и при махната кора TDI,с ръка също не може да се стигне,за да се види/пробва трябва да се качи на канал и да се махне кората под двигателя,говоря за двигател ASZ.
Ако има колега с такъв двигател и е открил начин за това наблюдение/манипулация отгоре,нека сподели ,че с моето ежедневно градско
...
Ако има колега с такъв двигател и е открил начин за това наблюдение/манипулация отгоре,нека сподели ,че с моето ежедневно градско

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 34 госта