Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот Zinoto » Вто 13 дек 2011 0:29


Среден разход от 5/100 лятото е напълно постижим за TDI с VP37




tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот tdi_20yare » Вто 13 дек 2011 10:04


Благовест написа:Еми Радо другия път слагай масло в нафтата :Mr Green Fun
А и си карал доста бързо при това... heavy metal zork
Днес с едно приятелче разглеждахме коли-масово на табелите се отбелязва разход 5/100 :screwy (специано за печките).Щом се каже дизел и веднага се асоцира с "5/100".Този разход е НЕРЕАЛЕН дори и лятото!При -5 гр,разстояние 3 км,с 5 светофара колко очаквате да гори хайвана?Сигурно пак 5 на 100...
Айде по-сериозно,колеги :)

Към автора-да си оправи вървежа и по-малко да вглабява в цифри :beer

Нереален защото си тежичък,ела да видиш голфу афн смесен разход лятото твърдо 5,извънградско като обикалям кадет си искам и като не съм рейсър на рейсърите отива на 4...И всеки път пълня до горе,такава ми е схемата...Само да ти кажа че средния ми разход посления път с пълен до горе мина 850км градско-извън,а голфу събира 50л,сам можеш да сметнеш...То си има задкормилно устройсво,има си тежък десен крак,има и по тежки купета,всеки си знае какво прави,ама аз си пълня всеки път до горе и си знам колата,обичам да си обиалям по много,и най интересното винаги като пътувам с някой на някъде,хората са поресени защо дават по толкова малко пари... :beer


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот achodemo » Вто 13 дек 2011 10:22


Zinoto написа:Среден разход от 5/100 лятото е напълно постижим за TDI с VP37


Разход 5/100 при мен е ПОСТОЯНЕН , НО само извънградско , загрят мотор до 130км/ч!! В града 6,5-7 . Който не вярва да ми дойде на гости :beer


Потребителски аватар
Figo
Мнения: 66
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 8:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот Figo » Вто 13 дек 2011 11:14


Колеги снощи пробвах да размърдам лостчето на актуатора,обаче май май нищо не направих. Брат ми е забелязал като са е гледали че мърдало едвам едвам.Между другото когато разтварва турбото преди чувах леко съскане а сега изобщо го няма :banghead:


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот Zinoto » Вто 13 дек 2011 11:49


Накарай брат ти да пали, а ти гледай лостчето дали ще слезе надолу като запали, че май няма какво да "разтоварва" турбото


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот hooligan_sk » Вто 13 дек 2011 12:11


Figo написа:Колеги снощи пробвах да размърдам лостчето на актуатора,обаче май май нищо не направих. Брат ми е забелязал като са е гледали че мърдало едвам едвам.Между другото когато разтварва турбото преди чувах леко съскане а сега изобщо го няма :banghead:


Вероятно актуатора и/или геометрията са блокирали. Свалете клапана и пробвайте дали геометрията се движи лесно на ръка. Също и самият клапан, дали оста му се движи лесно. И ще разберете дали е от там проблема и откъде точно. :да: Ако турбината не работи правилно е нормално да се повиши разхода. Не чувствително обаче. :да:

ПП: В най-тежките ЗИМНИ условия в СФ, живеех на 3,5км от офиса, съм достигал разход към 8,5л. Сега живея по-далеч и лятото разхода е към 5,5-6л. Зимата също толкова, защото в гаража ми е 18 градуса :Mr Green Fun


Потребителски аватар
drago_doikov
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas
Контакти:

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот drago_doikov » Вто 13 дек 2011 12:30


Според мен е спекла геометрия на турбината и лопатките не се движат,защото разхода на извънградско си е супер4-5 както си написал ,но градското си е в повече!Имах приятел с проблем в дебитомера разхода отиваше на 16 scare и не вървеше колата но за щастие колите ни са с един и същ мотор и пробвахме всичко си дойде на място,но според мен при теб е в геометрията на турбото знам че се случва да застане в едно положение и може да пробваш с подаване на пълна гас на висока предавка от ниска скорост,обикновено за проблема е виновно градското каране с ниска скорост на висока предавка!А относно разхода AHF мотора преди чип никога не съм слизал под 5,5л. след интервенцията при скорост 90-100км/h 4,3-4,5 при скорост до 120км, 5-5,2 при скорост 130-150 км.повече така или иначе не си позволявам все пак караме печки :wink: 5,5-5,7л. всичко зависи от крака ,трафика и сумати фактори ,но мисля че в крайна сметка извънградско стойностите са м/у 4,5 и 5,5л.А относно градското повече от 7,5л не ми е правила дори и зимата когато карам маршрут от 6км.в Бургас но вечер на не много натоварен трафик.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот Ludiq » Вто 13 дек 2011 16:13


На запалена загряла кола откачаш вакума на актуатора и почваш да го раздвижваш.Това докато не започне да се движи свободно.Това при положение че няма да сваляте турбината за чистене.
После пишеш какво става и така... :wink:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход

Мнениеот Stivi » Вто 13 дек 2011 21:27


Zinoto написа:Да бе хората те питаха, провери ли вакуумните мъркучета? Откачи мъркучето от клапана N75 и дръпни с уста да видиш дали пуска въздух. Ако пуска или мъркучето е за смяна или мембраната на клапана на актуатора е заминала и ти трябва друг клапан за турбината.
п.п. имам такъв клапан чисто нов за продаване.


Тази проба направи ли я ? С уста трябва да може да докараш актуатора до крайно долно положение и да стой там докато не освободиш маркуча,ако не мърда но и не можеш да засмучеш въздух най-вероятно геометрията е за чистене а ако смучеш въздух актуатора е за смяна /естествено сме сигурни че маркуча е здрав/ :idea:


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот SCALE » Вто 13 дек 2011 22:50


Не го карай с уста , трудна работа , пружината е яка , трябва професионалистка от околовръстното :banana . вариантите за тази проба :

1. С помощник - единия пали , другия гледа , лостчето да се премести надолу около 15 мм . След изгасване се връща обратно около 15 мм.

2. действаш сам - палиш и отиваш при мотора ( по добре кората ТДИ да се махне ) , буташ клапата за гасенето , мотора угасва и в този момент гледаш как се мести лостчето - трябва да отиде нагоре около 15 мм .

И в двата варианта се прави 3 пъти за достоверност на експеримента и после екшън съобразно резултата.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот Ludiq » Вто 13 дек 2011 23:27


А най-добре е като махнеш кората,запалиш мотора.Вадиш маркучето от Н75 и го слагаш пак.И тогава гледаш.Н75 си прави достатъчно голям вакум,че само като допреш маркучето до него и изтегля веднага актуатора.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот Stivi » Сря 14 дек 2011 10:41


SCALE написа:Не го карай с уста , трудна работа , пружината е яка , трябва професионалистка от околовръстното :banana . вариантите за тази проба :


И аз така си мислех и говорех докато не реших да пробвам ! Оказа се че е по-лесно да го дръпнеш с уста отколкото да го натиснеш с пръст и да го държиш долу ! Естествено не става с едно засмукване трябва 2-3 пъти да "припомпиш" за да докараш вакума но определено не е никаква трудност :012:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот gancho » Сря 14 дек 2011 11:15


Stivi написа:
SCALE написа:Не го карай с уста , трудна работа , пружината е яка , трябва професионалистка от околовръстното :banana . вариантите за тази проба :


И аз така си мислех и говорех докато не реших да пробвам ! Оказа се че е по-лесно да го дръпнеш с уста отколкото да го натиснеш с пръст и да го държиш долу ! Естествено не става с едно засмукване трябва 2-3 пъти да "припомпиш" за да докараш вакума но определено не е никаква трудност :012:

:да:
ще се самоцитирам от друга тема :lol:
Горните две мнения са добри,но аз ще допълня с по-лесен,елементарен и хубав метод за проверка на заял актуатор и геометрия.
Откачаш маркучето за актуатора от другия край(тройник или Н75 беше,не си спомням добре) ,слагаш си пръста на лоста под актуатора и започваш с уста да смучеш-трудно е но става.Трябва лостчето да са премести с около 12мм(ако хода е друг нека знаещите да кажат колко ) нагоре.Това аз го преценямам с опрения пръст,защото е неудобно за мерене с шублер.Задържаш в засмукано положение горе 10-15 сек.-така проверяваш мембраната на актуатора дали е здрава и не изпуска .При отпускане на вакуума с уста лостчето ВЕДНАГА се връща в долно положение.Ако си намерите тънко чисто маркуче-още по-добре,няма да се цапате и ще го забучите директно на актуатора.
п.п.Горното го правих от любопитство и всичко се движи без задържане.Имам колата от две и половина години и не знам какво е "забиване на муцуната",но от време на време -газта до долу (дори и в града за кратко) за да бутне геом. в крайно положение,а пък и кеф да има


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот mili 75 » Сря 14 дек 2011 14:55


Абе то и по лога се вижда колко късно турбината стига исканото налягане, та най-вероятно е спекла от сажди геометрията, но щом сте рекли нека колегата да подуха-посмуче малко около колата :kissy:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Колеги помогнете - няма тяга,висок разход Бора AHF

Мнениеот FELIPE » Сря 14 дек 2011 18:03


Чета темата с интерес,но лошото при мен е,че актуатора не се вижда отгоре дори и при махната кора TDI,с ръка също не може да се стигне,за да се види/пробва трябва да се качи на канал и да се махне кората под двигателя,говоря за двигател ASZ.
Ако има колега с такъв двигател и е открил начин за това наблюдение/манипулация отгоре,нека сподели ,че с моето ежедневно градско :x ...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tyhrh и 34 госта