Тази тема ме накара да се замисля,че всъщност откакто имам газово-вече 6 години,съм сменил половината части на колата но само един изпарител на газовото.Говорим за 60лв.Е да,да сложа и годишния преглед на газовата-15лв.Това ми е разхода.Разбира се има и първоначална инвестиция,но нея при тогавашните разлики в цените я избих за 4000км.Всичко останало обаче по ходова част и двигател съм сменял.Лично мое мнение е,че дизела има по -тежка поддръжка.И тук въпроса всъщност опира не във вида гориво,а в размера на колата/естествено/.Колкото по-голяма и по-луксозна,толкова по-скъпи части.В този смисъл може да се разсъждава и върху разхода на гориво.При сегащните цени да караш малък дизел и голям пасат на газ е едно и също.Разликата обаче е в комфорта на голямата кола.
Следваща тема е износването на мотора.Имах ауди 5 цилиндъра на газ,палеше и вървеше с 6 атм.компресия на цилиндър.При дизела едва ли ще можеш да караш 1 000 000 км. без ремонт по мотора.
Та моят съвет е след като става въпрос за бартер-качи се покарай въпросната кола и после вместо да питаш ти ще кажеш разликите.Определено паричната стойност на разхода във вид на гориво/дизел-газ/ е минимална.



Дизел или АГУ
- Pathfinder
- Мнения: 37
- Регистриран на: Нед 28 дек 2008 14:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Дизел или АГУ
Колеги пред дилема съм: да слагам ли АГУ на Полото ми 1.4 16V или да приема оферта за бартерче за едно дизелово комби А4, 110к.с. и двете коли са 97г, как ще са откъм разход на гориво и поддръжка двете коли (досега съм нямал дизел).Мерси за вниманието и приятно напиване по празниците 

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Дизел или АГУ
Зависи в какво състояние е А4ката,има страшно много писано за тоя двг,мисля,че докато ти се изплати газовата и се стигне до същинската икономия на гориво,ще е по-добре да си търкаляш А4ката,най-малкото,защото е повече кола от полото.Мое мнение,а й най-малкото,че нафта излиза от всякъде
Ако ще я разменяш,гледай на аудито задължително турбина и съединител (маховик),това са най-скъпите неща по колата,другите се ядват.Този двигател минава половин милион км. без проблем,въпроса е,че отдавна са ги минали

Ако ще я разменяш,гледай на аудито задължително турбина и съединител (маховик),това са най-скъпите неща по колата,другите се ядват.Този двигател минава половин милион км. без проблем,въпроса е,че отдавна са ги минали

- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Дизел или АГУ
Всеки сам си решава колега 1 е комфортна другата малка
1е с по висок разход и данак и обича далаг пат другата е за каси разтояния 


- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Дизел или АГУ
vaiper 1 написа:Всеки сам си решава колега 1 е комфортна другата малка1е с по висок разход и данак и обича далаг пат другата е за каси разтояния
Понякога голямата кола е по-икономична от малката, а в този случай нещата ще са долу горе на кантар, само дето както каза някой по-горе Аудито е по кола от Полото.
- kenykirilov
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 05 апр 2011 11:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Дизел или АГУ
Разликата по мои наблюдения не е особено голяма. Засичах от празно до празно без да поддържам една скорост.Карах и бързо и бавно.. и градско и извън ... минах с 20 лева гориво 230 километра при цена на горивото на 1.48 ( това беше преди ) чувал съм истории че минават с 20 лева 300 километра с газ но не знам колко е вярно .. и да предположим че е така ( не съм запознат ) вървежа на колата си го компенсира според мен. 110-ката си върви доста прилично и който и да е 1.4 било то 16-ка с газ няма база за сравнение. Лично мое мнение... Турбо дизел.
Re: АГУ или Дизел
aRoGaNsS написа:доста случай има на пожари тръгнали от газовата,моето мнение е да скачаш на дизела
Колко автобуса и камиона са изгорели понашите пътища, а те са дизел... май.
Аргументирай се!
Към автора
Покарай малко двата автомобила и виж кой ти е на сърце. Който и да ти поиска сърцето, разума няма да може да го надвие. Ако искаш евтино - газ, ако имаш "изворче" - дизел.
Ако искаш комфорт - голям бензинов автомобил, ако искаш... , ако искаш... Всъщност какво искаш?
Икономия, комфорт, стабилност, динамика, маневреност и т.н. Всеки си има свое мнение, изисквания, вкус. Събери мнения, огледай автомобилите, помисли и сам си реши. Няма нищо идеално черно или идеално бяло. Няма лошо да напишеш какъв е и втория автомобил, защото така спорът се върти само в направлението АГУ-ДИЗЕЛ.
Напоследък дизела започна да навлиза масово. Сигурно хората не са прости, ама дали е по джоба на всеки. Сам си преценяваш. За всяко гориво си има предимства и недъстатъци.
- tdi fen
- Мнения: 4714
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дизел или АГУ
няма голяма разлика сложи дизел 6л/100км е 15 лв изразено в газ е около 12л/100км сам прецени дали ще си под този разход за да си на икономия
- aRoGaNsS
- Мнения: 412
- Регистриран на: Съб 09 окт 2010 9:40
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: 1.9 ARL 2002
- Местоположение: Габрово
Re: АГУ или Дизел
http://svejo.net/222273-Muj-e-s-opasnos ... -na-gazova в гооглето има досататъчно примери,повече няма да се мешим всеки да си кара квото иска! Айде поздрави ви и весели празници 

-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Дизел или АГУ
Що за питане,след нова година покачват газ, и други горива,две системи ,нерви, ядове,луда работа,никога повече не бих се върнал при газ и бензин.С Две ръце ДИЗЕЛ......
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел или АГУ
Поло и А4 една и съща година едното дизел 110кс другото бензинов миксер
Извинявай колега,не искам да ти обиждам колата ама това ауди трябва да е тотален скрапер за да ти го дават за полото
Аз лично не бих се навил по никакъв начин !


-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Дизел или АГУ
Stivi написа:Поло и А4 една и съща година едното дизел 110кс другото бензинов миксерИзвинявай колега,не искам да ти обиждам колата ама това ауди трябва да е тотален скрапер за да ти го дават за полото
Аз лично не бих се навил по никакъв начин !
Зависи, то и за ГИ ще трябва да извади над 1к
- BigTo
- Мнения: 576
- Регистриран на: Пон 21 юли 2008 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: АГУ или Дизел
Passat B5 (дизел 110 к.с) - 5.5 л/100км *2.50 = 13.75лв
Skoda Octavia (дизел 140 к.с) - 6л/ 100 км*2.50 = 15.00 лв
Passat B3 ( газ 90 к.с) - 9 л/100 км * 1.34 = 12.06 лв
Golf 3 ( газ 101 к.с) - 10л / 100 км * 1.34 - 13.40 лв
Посочените разходи са при междуградско/селско каране. Не коментирам динамика и комфорт, които и при двата дизела са много над двата бензина/газа.
Относно поддръжката между бензин и дизел: 40 000 км дизел - няма проблеми с турбини, съединители и прочие
60 000 км газ - смяна на бобина и 1 кабел, без други проблеми по мотора (G3)
Skoda Octavia (дизел 140 к.с) - 6л/ 100 км*2.50 = 15.00 лв
Passat B3 ( газ 90 к.с) - 9 л/100 км * 1.34 = 12.06 лв
Golf 3 ( газ 101 к.с) - 10л / 100 км * 1.34 - 13.40 лв
Посочените разходи са при междуградско/селско каране. Не коментирам динамика и комфорт, които и при двата дизела са много над двата бензина/газа.
Относно поддръжката между бензин и дизел: 40 000 км дизел - няма проблеми с турбини, съединители и прочие
60 000 км газ - смяна на бобина и 1 кабел, без други проблеми по мотора (G3)
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Дизел или АГУ
Полото е по нисък клас кола,в това няма спор(Аудито печели)...сега интересното между дизел и бензин......цяла европа е луднала по дизела(от 12-14години.... дизел мания),но заради голямото потребление дизела стана по скъп ,в англииско предаване за коли сметнаха че един дизел се изплаща като нов след 170 000км ,демек няма много сметка...дизела по пронцип е за много каране да ти е икономично(особено бусове и камиони)...аз всеки ден карам мерцедес CDI(служебен) е няма такъв кеф,така свикнах с дизеловата тяга в ниските обороти че съм голям фен на ТУРБО ДИЗЕЛА но най важното да е служебен че като гледам подръжката не бих си взел лична(мойта е на газ и съм много доволен от икономията но от вървежа и бутилката в багажника не съм никак доволен(това ми е недостатъка).....сега ще сменям колата и аз съм пред тази дилема ДИЗЕЛ или БЕНЗИН(ГАЗ).....нама идеален вариант за кола се нещо ще куца
Re: АГУ или Дизел
BigTo написа:Passat B5 (дизел 110 к.с) - 5.5 л/100км *2.50 = 13.75лв
Skoda Octavia (дизел 140 к.с) - 6л/ 100 км*2.50 = 15.00 лв
Passat B3 ( газ 90 к.с) - 9 л/100 км * 1.34 = 12.06 лв
Golf 3 ( газ 101 к.с) - 10л / 100 км * 1.34 - 13.40 лв
Посочените разходи са при междуградско/селско каране. Не коментирам динамика и комфорт, които и при двата дизела са много над двата бензина/газа.
Относно поддръжката между бензин и дизел: 40 000 км дизел - няма проблеми с турбини, съединители и прочие
60 000 км газ - смяна на бобина и 1 кабел, без други проблеми по мотора (G3)
Да си поговорим тогава така:
Ланчиа 2,4 комънрейл, разход извънградско от 4,7 до 5,5х2,50= 13.75
Фиат 1,6 с газ - 8 извънградско х 1,22 = 9,70лв
Дотук всичко е ок, все пак са много различни класове, идва интересното:
- градско фиата дава 13, същите условия ланчата дава 10-11. Разликата е от порядъка на 10 лв на 100км градско. Ако караш 300 км на месец не е проблем. Ако караш обаче по 2-3 000 като мен, разликата става по-сериозна.
Не ми казвай, че ланчаиата не е наред, затова споменах извънградския разход. При каране по околовръсното дава и 8, но през града твърдо 10 в това движение.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта